Mazda 6 2.3 z USA jak z kosztami czesci etc

Postprzez gwaw » 22 sie 2010, 21:54

GILB napisał(a):gwaw zalewa właściwy płyn ATF, może zmienić na produkt spełniający wyższe wymagania czyli dla AT 6-biegowej

Dzięki, tak właśnie mi się zdawało.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez conik » 23 sie 2010, 12:22

Poniewaz padlo stwierdzenie ze w amerykanskim modelu 6 2.3 sa inne hamulce mam nastepujace pytanie.
Czy mozna wstawic zaciski i tarcze od europejskiego modelu?
Czy ktos zdradzi szacunkowy koszt wymiany kompletu hamulcow (tarcz i kolockow przod tyl) w wariancie USA?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez gwaw » 23 sie 2010, 13:12

Klocki kupisz bez problemu. Tarcze takie jak EU. Oryginał klocków w ASO kosztuje ok 350 zł na przód czyli mniej niż do EU. Tak jak Ci pisałem zamiennik klocków kupiłem w Warszawie w hurtowni na Garażowej 4 za mniej niż 190 zł – Ashika GSYD3328ZA. Na tył też są ale nie potrzebowałem (taniej). Do wersji EU nie kupisz taniej. Ktoś pisał, że te klocki są takie jak w najnowszym modelu, ale nie wiem tego. Wymienianie zacisków na wersję EU jest niecelowe. Elementy eksploatacyjne masz dostępne od ręki w normalnych cenach- często niższych niż do EU.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez conik » 23 sie 2010, 22:29

kolejne pytanie z serii prawdopodobnie durnych;)

czy w 6 z USA da sie podlaczyc pomaranczowe obrysowki w przednim zderzaku zeby dzialaly jako migacze;)? Jesli tak...moze jakis schemacik?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez DaveV6 » 24 sie 2010, 03:26

Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 01:45
Posty: 315 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez conik » 24 sie 2010, 07:39

dziekuje uprzejmie;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez milan2006 » 24 sie 2010, 10:01

gwaw napisał(a):Klocki kupisz bez problemu. Tarcze takie jak EU. Oryginał klocków w ASO kosztuje ok 350 zł na przód czyli mniej niż do EU. Tak jak Ci pisałem zamiennik klocków kupiłem w Warszawie w hurtowni na Garażowej 4 za mniej niż 190 zł – Ashika GSYD3328ZA. Na tył też są ale nie potrzebowałem (taniej). Do wersji EU nie kupisz taniej. Ktoś pisał, że te klocki są takie jak w najnowszym modelu, ale nie wiem tego. Wymienianie zacisków na wersję EU jest niecelowe. Elementy eksploatacyjne masz dostępne od ręki w normalnych cenach- często niższych niż do EU.

Zaciski, klocki i tarcze są inne. Tarcze maja większą średnicę, więc żeby klocek je zbierał jak się należy też musi być większy. Tak jak piszesz-są takie jak w gh. Tył jest taki sam jak w gg eu
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

PostTen post został usunięty przez Gość 21 kwi 2011, 19:55.
Powód: nie na temat

Postprzez Grucha » 24 sie 2010, 13:52

Bedzie Pan zadowolony :) witamy wśród posiadaczy aut z USA <spoko>

Duzo info
www.mazda6club.com
www.6crew.com

Pozdr
Grucha
 

PostTen post został usunięty przez Gość 21 kwi 2011, 19:55.
Powód: OT

Postprzez Grucha » 24 sie 2010, 14:30

<rotfl> <rotfl> <rotfl>
Grucha
 

Postprzez gwaw » 24 sie 2010, 15:46

No to gratuluję zakupu. W ten sposób stałeś się właścicielem pojazdu o wartości niewspółmiernej do jego ceny. Z czasem zapomnisz jak wygląda warsztat samochodowy, cofniesz się w rozwoju nt budowy pojazdów, nie dowiesz się co to filtr DPF, turbina i jak zdusić silnk gdy ulegnie uszkodzeniu, co to kalibracja wtrysku. Wiele Cię chłopie ciekawych rzeczy ominie. Nuda Panie.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez conik » 24 sie 2010, 18:43

To jeszcze jedno smieszne pytanie;)
W 6 ktora wlasnie kupuje sa lusterka boczne nieskladane.
Czy lusterka skladane z elektryka (sterowanie, niepodgrzewane) beda pasowaly w miejsce tych oryginalnych? Czy byla wersja z wbudowanymi migaczami? (vide brak bocznych migaczy)


I jeszcze sie podziele wrazeniami z dzisiejszych ostatecznych ogledzin auta w serwisie mazdy w bialymstoku.

Silnik 2.3 z przebiegiem 45tys mil... (prawdopodobnie prawdziwy sadzac po ostatnim odczycie z carfaxa) okreslili mianem bez zarzutu. Jedynie uszczelka miski olejowej delikatnie mokra wiec pewnie przy wymianie oleju wymienie i uszczelke (taka sama jak w europejczykach???)
Lakier na calosci o dziwo fabryczny mimo ze w carfaxie znalazlem informacje ze auto bylo delikatnie stukniete w tyl...malowany zderzak od wersji euro zdaje sie potwierdzac to "delikatnie" (minor damage)
Delikatne slady korozji na elementach podwozia ale jak sadze po 3 miesiacach na statku kazdy tak ma (co z tym zrobic? odczyscic i zabezpieczyc jakims podkladem?)
Zawieszenie i kola...oprocz delikatniej korekty zbierznosci ok...jakies dziwne amerykanskie opony..na razie na nich pojezdze pewnie i zobacze co jest grane bo sa praktycznie nowe.
W srodku auto jest nie zniszczone...tu i owdzie drapniety plastik wiec idzie wytrzymac...do generalnego sprzatania.
Pierwsze wrazenia z jazdy...nie jest zle;) zbiera sie ladnie reaguje na gaz z temperamentem....na razie bede musial sie nauczyc tego auta....bo ma nieco inna charakterystyke niz volvo v70 (2.5 benzyna AT)
Z pierwszych wrazen tyle....pewnie zrobie jakas sesje foto i zamieszcze na forum (btw zajmuje sie fotografia jesli ktos ma ochote zapraszam do rzucenia okiem na moje fotografie;) http://www.digifoto.pl)

I dziekuje za cierpliwe odpowiedzi na durne pytania
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez gwaw » 24 sie 2010, 20:39

Czy można zamienić lusterka US na EU to nie wiem ale ja osobiście nie odczuwam takiej potrzeby. Mimo, że nie składają się to na myjni automatycznej nie łamią się a w innych okolicznościach nie składałem nigdy lusterek w innych autach. W mojej ocenie wadą oryginalnego lewego lusterka jest to, że nie jest panoramiczne tylko zwykłe, płaskie, ale to domena chyba wszystkich samochodów z USA przynajmniej tych mi znanych. Można zmienić szkło niewielkim kosztem, ale ja przyzwyczaiłem się. Jeśli chodzi o kierunki to istotnie przydałyby się w ruchu miejskim. Można kupić całe nowe obudowy zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkami ledowymi, są już nawet pod kolor nadwozia. Ale widziałem to tylko na aukcjach amerykańskich na ebay chyba. Jak komuś bardzo zależy to może sprowadzić. Koszt pamiętam był średni ale jaki to nie pamiętam nie przekraczał 100$. Produkcja oczywiście Chiny i to mnie trochę zniechęciło. Dla zdesperowanych są na allegro ledowe kierunki przyklejane na lusterka lub na błotnik. Na zdjęciach niektóre nie wyglądają aż tak strasznie jak to brzmi. Ale darowałem to swojej madzi. Jeśli chodzi o korozję na elementach zawieszenia to nie tak szkodzi im podróż (trwa mniej niż 4 tygodnie do Gdyni a dużo osób ciągnęło auta do Niemiec co skracało sporo podróż) tylko nasze surowe zimy i kolosalne ilości soli. U mnie pierwsze takie objawy pojawiły się po pierwszej zimie w PL a po drugiej są wyraźne. Grunt, że nadwozie jest odporne.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez sylwo2 » 28 sie 2010, 17:45

generalnie wybrales Bracie dobry samochod. sam bujam sie takim samiuskim po USA juz trzeci rok i poza zwyklymi sprawami serwisowymi typu olej klocki (tez i tarcze, bo troche zapuscilem i juz mi tarly) :P to zadnych specjalnych wydatkow nie mialem. Pomijajac te extra typu wymiana przedniej szyby po uderzeniu odprysku kamienia w czasie 20 stopniowych mrozow gdzie puszczony byl goracy nawiew na szybe i po prostu pekla w polowie na calej dlugosci, oraz wymienieniu 2x malej trojkatnej szybki w tylnych drzwiach (po zatrzasnieciu dwoch kompletow kluczykow w bagazniku pod silownia (sic!) ale to inna bajka bo sie wtedy zakochalem ;) zapomnialbym jeszcze dodac wymienialem akumulator bo padl <diabełek>
to co moge tobie napisac to te trzeszczace amortjayzatory (mialem to na poczatku letniego sezonu gdy nagle zmenila sie pogoda na goraca i wilgotna potem samo przeszlo). rdzy na razie zadnej nie widze poza miejscowymi punktami na drzwiach spowodowanymi niechcacym zachaczeniem np drzwiami o kraweznik to bedzie trzeba zakonserwowac koniecznie. I oczywiscie pordzewiale od spodu elementy wydechowe. Standardowo w takim np Chicago zima wylewane wprost na ulice w plynnej postaci sa hektolitry solanki aby na jezdni nie tworzyla sie szklanka wiec to ogromnie sprzyja korozji. Samochod zima wyglada okrutnie na drzwiach wiekszosc pojazdow jest bialego koloru od zaciekow. o to tez nalezy odpowiednio dbac W USA standardem jest parkowanie zderzak do zderzaka (a nie rownolegle jak w PL) i nikt nie patrzy na poprzedzajacy smaochod jak wyjezdza sie z parkinu stad czesto poobdzierane sa zderzaki w autach stamtad). Oczywiscie wymienialem juz tez obie zarowki w swiatlach mijania.
generalnie samochod swietny. W Stanach jest to jedno z tanszych aut a bynajmniej dosc szybko traci na wartosci. Mam nim przejechane cale Stany od Wybrzeza do Wybrzeza bez zadnych problemow i od Meksyku po Kanade rowniez. (jezeli ktos poszpera po moim nicku, znajdzie na forum multum ciekawych fotek z miejsc ktore swoja Mazda odwiedzilem) teraz juz powoli przymierzam sie do wyjazdu na dluzszy czas do Polski i zabrania Magdy ze soba do kraju. wiec bedzie trzeba wymienic to co potrzebne jeszcze tutaj: plyn hamulcowy, olej w AT i w silniku, klocki i oczywiscie nowe zimowe oponki bo stare uniwersalne wielosezonowe Michelinki ktore juz trzy lata ze mna smigaja na pewno w Bielsku-Bialej zima rady w gorach nie dadza!

wszystkiego dobrego z nowym autkiem!
Ostatnio edytowano 31 sie 2010, 13:38 przez sylwo2, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 gru 2007, 02:32
Posty: 6
Auto: M6 2007 USA 2.3

Postprzez conik » 29 sie 2010, 14:45

Jestem po pierwszej kilkusetkilometrowej trasie....i moge powiedziec ze.....jest niezle;)
Auto zdecydowanie bardziej agresywne ale tez bardziej podatne na nierownosci drogi niz moje Volvo V70.
V70 to przy mazdzie wygodna, stateczna kanapa...na razie troche mnie to denerwuje bo byle nierownosc i garba czuje pod tylkiem. Wyprzedzanie i przyspieszenia bajka. AT bardziej elastyczna i zdecydowanie szybciej reaguje (no tu akurat trudno porownywac auto z 1999 i 2007 roku. Na razie jestem zadowolony;).
Dzieki wszystkim za uwagi.


ps. jeszcze jedno pytanie z serii glupich:)
Jak sprawdzic czy moja M ma alarm?
Przycisk "panic" na pilocie dziala. Po przycisnieciu i przytrzymaniu auto wyje i mryga.
Nie widze w srodku zadnych czujnikow etc. Na razie nie probowalem sie wlamywac do samochodu;)


ps2. apropos wymiany oleju...na razie widze ze jest czysty i czerwony (43tys mil) w serwisie powiedzieli ze owszem wymienia ale tylko na wlasna odpowiedzialnosc....wymieniac czy nie???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2010, 19:11
Posty: 28
Auto: M6 2.3 AT 2006(2007) USA

Postprzez IraZ » 30 sie 2010, 17:45

Jazda tym autkiem to sama radość życia <spoko>
a z tym ATF to dziwna sprawa, w US manualu nic na ten temat niema tylko check co jakiś czas. Niby się powinno macać,wąchać i patrzeć pod słońce czy nie ciemny, osobiście myślę iż 30kkm to czas na wymianę:)...oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2010, 22:38
Posty: 910
Skąd: Chełm
Auto: CX-5 KE '16 34K
AWD AT 2.5 192KM

Postprzez ufopb » 21 kwi 2011, 19:09

Witam. Mam maly problem. Otoz po spotkaniu z zajacem potrzebuje kupic kratke do zderzaka do 6 z roku 2007 wersji usa silnik 2,3 noi mam wielki problem z dostaniem jej. Jedyna firma ktora moze mi ja sprowadzic powiedziala mi cene 1250 zl co moim zdaniem jest kolosalna suma. Wie ktos moze gdzie moglbym dostac taka kratke albo zna firme ktora w rozsadnych cenach moze mi to zalatwic? pozdrawiam
ufopb
 

Postprzez Arkadius 73 » 21 kwi 2011, 19:31

Arkadius 73
 

PostTen post został usunięty przez Gość 21 kwi 2011, 19:57.
Powód: porzadki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6