uszczelka wydechu + sprężyny
1, 2
Mi piszczy na rozgrzanym silniku a doszedłem do tego po tym jak wydawało mi się że to rolki napinacza alternatora łożyska fakt faktem były mocno zużyte wymieniłem i dalej piszczało wiec mechanik szukał przy mnie i wyłączył silnik chwycił silnik i zaczął ruszać,szarpać i oto jest piszczy skrzypi hehe potem tylko było kwestią rozpoznania skąd dochodzą owe odgłosy i to było właśnie na łączeniu dolnej części kolektora więc najpierw było wyczyszczenie przesmarowanie smarem ,pasta niby odporną na wysokie temperatury i skręcenie jakieś 3-4 dni była cisza ale gdy smar się wytopił i na nowo zaczęło piszczeć więc następnym krokiem było wymiana tej uszczelki i znowu jakiś czas była cisza i teraz niestety znów PISZCZY !! I już nie wiem co mam z tym robić......?
- Od: 11 sie 2011, 14:57
- Posty: 10
- Skąd: Maidstone Anglia
- Auto: Mazda 6 TS GG 2.0 LF 2007 Benzyna – Anglik
Witam. Też miałem przypadłość piszczenia i ćwierkania na wolnych obrotach które było słychać spod samochodu. Po kilku chwilach znalazłem w inetrnecie że winowajcą jest pierścień uszczelniający który znajduje się pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem. Czytałem o różnych zamiennikach tego pierścienia (oryginał ok 300zł) i najlepszą opcją był pierścień z BMW (ok 90zł) lub jak kolega thing znalazł że zamiennikiem pierścienia BMW jest pierścień FISCHERa (15zł) który kupiłem. Z fotorelacji zrezygnowałem bo jest dostępna w dziale GH lub na zaprzyjaźnionym forum Jest tam wszystko ładnie opisane z dużą ilością zdjęć. Od wymiany zrobiłem ok 1000km i narazie cisza. Koledzy z zaprzyjaźnionego forum pisali że podawany tutaj zamiennik BOSALA niestety na dłuższą metę się nie nadaje (jest za mały i nie uszczelnia prawidłowo). Niestety nie mam porównania tego Fischera z oryginałem aby zobaczyć jak bardzo się różni wymiarami (ewentualnie będę miał chwilę to zmierze stary pierścień jakie ma dokładnie wymiary )ale nawet jakbym miał zmienić za kilka miesięcy ponownie to cena jest bardzo zadowalająca. Zużyty pierścień nie wyglądał źle i mechanik powiedział że jakby taki zobaczył to założył by jeszcze raz ale niestety prawda jest taka że już się on nie nadaje
Duzy EDIT Jesli ktos bedzie musiał wymienić ten pierścień to niech zapomni o zamiennikach zalożyłem ten pierścień FISHERA z myślą że wytrzyma min te 15tys km, zrobiłem do tej pory 2tys km i niestety problem świszczenia powrócił także zdecydowanie za szybko zapewne tym razem założe ten odpowiednik BMW, może problem zniknie na zdecydowanie dłuższy okres oryginał za drogi jak na taką pierdołe aczkolwiek jak ma starczyć tak jak ten co miałem (177tys) to wtedy by się opłacało no ale najpierw sprawdzimy tańszy od BMW.....
W biuletynie serwisowym do GG zalecają również dokładne wyczyszczenie kielicha – papierem ściernym o gradacji 600 – 2000. Jeszcze tego nie robiłem, żyję z tym piszczeniem, ale dostęp jest raczej średni do takich operacji. Ponadto, o ile się nie mylę, oryginał na wewnętrznej stronie pierścienia ma warstwę termoutwardzalnego kleju, zamiennik Fishera już nie.
Ostatnio miale okazje i w koncu zalozylem pierscien uszczelniajacy BMW zrobione narazie 1500km i cisza no i moje spostrzezenia co do tego pierscienia: po wyjeciu zamiennika FISCHERA faktycznie pierscien ten odpowiadal wymiarom pierscienia BMW (bylem pewny ze jest mniejszy dlatego bardzo sie zdziwilem ) roznica tylko taka jak kolega wyrzej pisał – pierscien Mazdy oryginal oraz BMW oryginal pokryty jest termoutwardzalna pasta, natomiast zamiennik Fischera juz nie Gdybym wiedzial to wczesniej sprobowal bym najpierw DOBRZE nasmarowac zamiennik jakas pasta uszczelniajaca (np BOSAL do tlumikow) i dopiero go zalozyc ;D na 99% wytrzymal by on duzooo dluzej niz u mnie bez smarowania a cena zdecydowanie nizsza No ale to informacja dla tych ktorych ten problem bedzie dotyczyl bo u mnie narazie cisza i mam nadzieje ze jednak tym razem nie skonczy sie tak szybko jak ostatnio
Auto swiszczalo i gwizdalo az wstyd na postoju
Stary pierscien po przebiegu 95 tys:
Nowy zalozony od BMW:
http://www.super-bmw.pl/18117553130-pie ... cy-pl.html
W koncu cisza
Stary pierscien po przebiegu 95 tys:
Nowy zalozony od BMW:
http://www.super-bmw.pl/18117553130-pie ... cy-pl.html
W koncu cisza
Na temat autentycznosci mojego przebiegu nie bede dyskutowal bo auto akurat sam osobiscie sprowadzalem i sprawdzelm jakies 100tys km temu A pytanie nie bylo zlosliwe bo nie pamietam poprostu aby ktos w M6 wymienial ta czesc przy tym przebiegu
u mnie w m6 GY po FL był inny rozmiar pierścienia niż wynika z podanych tu numerów w wątku.
mianowicie: średnica wew. 54,5mm, średnica zew. 68mm.
Dobrałem bez problem jakiś inny w sklepie. Dlatego warto sprawdzić przynajmniej średnicę rury w tym miejscu żeby oszacować, lub rozkręcić i pomierzyć, co też proste i w kilka minut na kanale można zrobić.
mianowicie: średnica wew. 54,5mm, średnica zew. 68mm.
Dobrałem bez problem jakiś inny w sklepie. Dlatego warto sprawdzić przynajmniej średnicę rury w tym miejscu żeby oszacować, lub rozkręcić i pomierzyć, co też proste i w kilka minut na kanale można zrobić.
- Od: 22 wrz 2015, 09:20
- Posty: 6
- Auto: M6 2.3 AT AWD
I stało się uszczelka po 277777 odmówiła dalszej współpracy miedzy kolektorem a katalizatorem. Założyłem zamiennik BOSAL (uszczelka +szpilki+spreżyny) ale coś mi się wydaje że jest troszkę za luźny i przy 4500 obr/min słychać lekkie syczenie . Koszt wymiany niewielki . Koledzy czy znajdę bardziej dopasowany ten uszczelniacz?
Lepiej założyć ten z BMW, gwarancja że będzie cisza przez wiele kilometrów. Słyszałem wiele opinii o zamiennikach, nie sprawdzają się, Wizualnie jest duża różnica wykonania.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6