Stuki w górnej części silnika benz.

Postprzez benen » 6 paź 2011, 20:38

kristofc napisał(a):Jaki olej zalewales?


Pozdr


Elf Evolution SRX 5W30
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

PostTen post został usunięty przez Gość 9 paź 2011, 01:23.
Powód: obiecalem, ze bede kasowal takie same posty w roznych tematach

Postprzez jimboss » 25 gru 2011, 22:11

<glupek2> Witam, prosze o pomoc, cos w stylu malej diagnozy online , zanim podejme jakiekolwiek kroki. Gdyz jestem ograniczony kosztami.

Kupilem samochod okolo 8 miesicy temu, swiezo po przegladzie, przez pierwsze kilka miesiecy samochod smigal pieknie, objechalem kilka razy spora czesc zachodniego wybrzeza Irlandii, a pozniej zaczal sie sypac tzn, zaczal brac wiecej oleju i zaczely sie lekkie stuki. Przewaznie stukal miedzy 2000 – 3000 obrotow, teraz stuka caly czas. Zrobilismy kompresje cylindrow i wyszla zadziwiajaco dobrze.

Mysle ze z wymiana silnika , gdybym go znalazl zmiescilbym sie w 1000 euro.

Gydybym chcial zdiagnozowac samochod w serwisie u irlandczyka lub u Mazdy zaplacilbym dosyc sporo gdyz godzina kosztuje okolo 80 euro ! + pozniejsza naprawa.

Dlatego nie wiem co mam zrobic i wciaz nie wiemy co jest wgrane z tym silnikiem.
Zalaczam film:

jimboss
 

Postprzez Wojtek » 26 gru 2011, 00:31

witam,
przenosze do watku o stukach w silniku...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jimboss » 26 gru 2011, 00:56

Mam nadzieje ze ktos ten wątek zobaczy po przeniesieniu bo na glownej stronie tego modelu samochodu nic nie ma ...
jimboss
 

Postprzez Wojtek » 26 gru 2011, 01:19

hehe... ten watek jest trzeci od gory ;)

zobacza <głaszcze>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zetek » 26 gru 2011, 08:29

Po pierwsze co do filmiku pierwszego to w M6 nie ma zawór takich jak w M3 więc błędne koło. Po drugie olej lubia brać silniki 2.3 i moim zdaniem przez to co je różni czyli zmienne fazy rozrządu, które występują w 2.3. Jeden z kolegów napisał, że ma dobre ciśnienie na cilindrach. Jakie to jest dobre bo jak 12 BAR-ów to dla mazdy jest brak cisnienia. Dlaczego nie sprawdził ciśnienia oleju bo ja nie słyszałem, żeby stuki kiedys były od braku ciśnienia na cylindrach. No i najwaźniejsze dlaczego ktoś wlewa ELF-a ?????????????????? Bo ja bym tego nie wlał nawet jak by był z szamponem gratis dodawany tak samo dotyczy to Dexelli czy jak tam się to nazywa co leją w ASO. Olej jest najważniejszą postawą w silniku ponieważ smaruje oraz odprowadza ciepło. Jeżeli jest zużyty czyli ma za dużo przejechane lub jest kiepskiej jakości to otem powstają takie filmiki. Co do napinacza w M6 2.0Pb to raczej są mało awaryjne, a sprzegięłko na alternatorze jest tylko w Dieslu ( po za grupą VW bo szkopy dosyć, że dają sprzęgiełko do benzynki to dołożyli jeszcze dwumas w silnikach TSI.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Grucha » 26 gru 2011, 22:22

Puk puk
Kto tam?
Panewka


Pozdr
Grucha
 

Postprzez zetek » 26 gru 2011, 23:36

Grucha napisał(a):Puk puk
Kto tam?
Panewka


Pozdr


hahaha hahaha hahaha <spoko>
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez brio11 » 24 sty 2012, 20:13

Witam,
Również borykam się z podobnym hałasem. Kolega Anamat5 napisał:
Wszystkie silniki benzynowe maja lancuch rozrzadu. Ja w mojej mam przejechane 68 tys i tydzien temu wymienialem napinacz paska alternatora. Jesli na wolnych obrotach Ci nie halasuje to jest to napinacz.

A jeśli na wolnych obrotach mi hałasuje to co jest do wymiany i czy ma to jakiś związek z pojawiającym się błędem P0012(pozycja wałka rozrządu)? Samochód ma przejechane 95tyś.

Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez jimboss » 31 sty 2012, 23:45

siema ja wymienilem silnik, juz niedlugo bedziemy rozbierac stary takze zobaczymy co bylo wgrane. –> autor ostatniego filmu
jimboss
 

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2012, 23:56

czekamy na info ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kov89 » 20 mar 2012, 14:31

witam wszystkich
przejrzałem juz całe forum, nic nie znalazłem wiec pytam :)
Moja madzia jest z 2002r, 1.8 benzyna, 110 000 km przebiegu.
Słysze od pewnego czasu stukanie (grzechotanie) dochodzące z silnika, przynajmniej tak mi sie wydaje, jest to jakby metaliczny odgłos.
Dżwiek jest słyszalny w przedziale od 1-2 tyś obrotów, tzn gdy silnik chodzi na jałowym to jest cicho i bezproblemowo, tak samo gdy przekrocze bariere 2 tyś obrotów, dzwięk milknie.
Gdy dodaje gazu, szczególnie gdy jest wysoki bieg i obroty są niskie, dżwięk sie nasila.
Słychać go tylko gdy dodaje gazu.
nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny,
silnik oprócz tego ze wydaje takie dżwieki, chodzi bezproblemowo, żwawo i prawidłowo
ma ktoś jakieś pomysły? :)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 12:22
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez dobrzyn22 » 20 mar 2012, 14:41

na początek zamiast wpisywać w każdym swoim nowym wątku/poście te informacje:
Moja madzia jest z 2002r, 1.8 benzyna, 110 000 km przebiegu.
proszę wstawić je do profilu(prawa str)...
PS.polecam zapoznać się również z tym wątkiem:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=58159&start=120
PS.2. przeniosłem do odpowiedniego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mercury890 » 1 wrz 2012, 01:34

Witam.

Słychać stuki w górnej części silnika, szklanki sprawdzone przerwy miedzy wałkami a nimi ok.
http://www.youtube.com/watch?v=ezjs3K_BTpM
Martwi mnie świeca na trzecim cylindrze jest mokra z duzym miękkim czarnym nagarem jak smoła.
Jutro ściągam miskę olejową, może coś będzie widać.
Macie jakiś pomysł co może być ?
Pozdrawiam

Dopisano 1 wrz 2012, 21:44:

wiec sam sobie odpowiem.
panewka na drugim tloku,korbowod ma duzy luz.
znalazlem na misce olejowej i platki metalu (srebrne) czy to z panewki czy z wau? jak myslicie?
nie odkrecilem panewki bo jakis dziwny kluczyk 10.
musze gdzies go dostac.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 sty 2011, 20:21
Posty: 6
Auto: Mazda 6 1.8 2004

Postprzez zetek » 2 wrz 2012, 13:02

Szukaj silnika lub zrób remant za 3000
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez RobsonC » 19 wrz 2012, 10:52

Witam.

U mnie były podobne stuki. Jednostajne metaliczne na jałowym biegu i razem ze wzrostem obrotów – wzrastała również częstotliwość stuków.

Diagnoza: panewka na 1 i 4 tłoku.

Pozdrawiam
Robson
-----------------------------
Nie ważne ile masz pomysłów, ważne ile z nich zrealizujesz....

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2012, 10:16
Posty: 10
Skąd: PGN
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143 KM 2008R.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6