Strona 17 z 19

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 paź 2017, 10:08
przez stilgardozaurus
Haha. Spoko ;) A tak serio serio – warto kpowac NGY? NKG kosztuje prawie 250% wiecej.
Nieco obawiam sie używki

PostNapisane: 27 paź 2017, 14:09
przez sobartur
Ja założyłem sondę LZA07AU4 06E906265S firmy NTK za 290 zeta (wyjściowo chcieli 330 zeta) i działa i na pb i na lpg nic się nie dzieje niepokojącego. Sonda do audi te same kolory kabli inna wtyczka ale wtyczki masz u siebie w padniętej . Wiec po co kombinować skoro tyle osób twierdzi ze działa poprawnie. Ja kombinowałem to sie przejechałem.
250zł z allegro
215 uzywka z przesyłkom
290 sonda z audi
4 razy komputer po 50 zeta
trzy razy wymiana lambdy po 60 zeta
A wystarczyło posłuchać chłopaków na forum.
A jak upierasz się na sondę z allegro z firmy JAKOTAKO lub zaj..... używkę to podaj namiary wyśle ci za frii.

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 paź 2017, 14:11
przez stilgardozaurus

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 paź 2017, 14:37
przez sobartur
Dokładnie taka jest u mnie.
A na pewno ci nie wysłać tych co mam? :D

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 paź 2017, 14:40
przez stilgardozaurus
Spoko :) Ok, to zamawiam tą drugą "tańszą" ;) Wtyczka tylko przełożyć tak? Kable są ok (kolory itd)?

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 paź 2017, 14:48
przez sobartur
Kable mają te same kolory .
Kabli nie lutować tylko zacisnąć na złączkach rurkowych .
Miedzy tą z audi a naszą jest różnica około 15-20 cm długości wiec zanim utniesz wtyczki połoz je koło siebie.

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 paź 2017, 14:48
przez stilgardozaurus
Super. Dzieki <spoko>

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 28 paź 2017, 09:40
przez t34567
Lutować też można, tylko trzeba umieć i dobrego topnika syntetycznego użyć, bo kable są w ocynku :)

PostNapisane: 28 paź 2017, 20:58
przez stilgardozaurus
Wlasnie zaraz zamawiam – tylko sie upewniam na 101%. Mowimy caly czas o sondzie sterującej tak. "Przed" katalizatorem tak?

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 28 paź 2017, 23:01
przez t34567
Tak, tylko ona ma 5 kabli :)

PostNapisane: 24 lis 2017, 00:07
przez Wojcio
Witam wszystkich.
A zatem chciałem się pochwalić, że po 3 tygodniach oczekiwania doszła do mnie pani Sonda Lambda 5 przewodów, 2 wtyczki, prosto od majfrenda. Cena około 140zł.
Wymieniona, błąd skasowany i jak narazie działa bez zarzutu.
Link do aukcji z której brałem.
https://goo.gl/dF25UH

Jak ktoś coś chce więcej widzieć, to pytać, pomogę.

PostNapisane: 24 lis 2017, 00:09
przez stilgardozaurus
Ok.Spoko. Daj znac czy bedzie działać "dłużej". Ja jeszcze nie montowałem swojej i jestem mega ciekaw czy ta chińska wytrzyma dłużej niż 2 tyg :) Na razie ogarnąłem kolektor dolotowy – bez zmian na drugim :(

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 20 mar 2018, 09:25
przez Slicznotka
To jeśli ja mam mazde 6 2005rok 2.0benzyna 104kw to jaka propinunecie sondę do mnie. Bo chciał bym dwie wymienić

PostNapisane: 21 mar 2018, 13:41
przez minero
tez sie zastanawiam, czy chinska czy ta od audi....

PostNapisane: 21 mar 2018, 13:43
przez stilgardozaurus
Powiem tak – ta od Audi napewno może być lepsza jak kolega pisał powyżej. U mnie akurat chińczyk doskonale sobie radzi. Kupiłem na aukcji gdzie było ponad 50 komentarzy że wszystko jest ok. Założone plug & play i do dziś śmiga bez problemu :) Nie kupowałem na alledrogo NGY czy tam NTV (jak zwał tak zwał ;) ) ale bezpośrednio na ali.

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 21 mar 2018, 19:33
przez t34567
Nie wiem jak u innych, ale mój chiński egzemplarz z aliexpress posłużył jedynie rok. Potem wymieniłem na AU4 od audi.

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 16 kwi 2018, 13:49
przez piom
Mam problem z poszarpywaniem po puszczeniu gazu na zimnym silniku. Podejrzewam sondę ale chciałem ją sprawdzić przez interface.
Tylko, że mam problem z odczytem jej wartości. PIDy od drugiej sondy (chyba o2s12) mogę normalnie obserwować i napięcie jest chyba w porządku – około 0,8-0,9 V. Natomiast z sondy o2s11 albo nie mogę go wybrać do odczytu albo, w innych programach, jeśli jest do wyboru to nie odczytuje żadnych wartości. Jedyne wartości jakie są odczytywane z sondy o2s11 to jakieś natężenie prądu, chyba grzałki jeśli dobrze zrozumiałem.
Brak błędów związanych z sondą.
Czy w silniku 1.8 też są dwie sondy?
Mam interface v-link iCar2. Czy to możliwe, że nie mogę nim odczytać akurat tych danych a pozostałe działają normalnie? A może właśnie tak objawia się uszkodzenie sondy?

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 19 kwi 2018, 18:46
przez Danmazda
Nie znam tego programu. Proponuje sprawdzić na torque pro. Można go za darmo ściągnąć na androida.

PostNapisane: 20 kwi 2018, 09:01
przez minero
a jak dodac odczyt sondy do torque? w ktorym miejscu to sie robi i jaka wartosc podac? bo tez bledow nie mam zadnych

Re: Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 27 kwi 2018, 07:57
przez piom
ICar2 to nazwa interface'u bluetooth.
W międzyczasie doczytałem, że pierwsza sonda 5-przewodowa powinna podawać wartości w mA więc jest ok ale u mnie te wartości są dosyć niskie: mniej więcej od -5 do 5 mA. Czy to jest normalne?
Kolejne pytanie to czy druga sonda zaczyna pracować po jakimś czasie? Bo u mnie tak jest. Dopóki silnik się nie rozgrzeje to pokazuje wartości bliskie 0, dopiero później bliżej 0,9 V. Ale czytałem, że powinna stać w miejscu a u mnie jej wartość czasem się zmienia na 0,1. Z tego co zauważyłem to wtedy kiedy puszczę gaz. Dodam, że poszarpywanie występuje tylko przez pierwsze może 2- 3 minuty po odpaleniu zimnego auta, na niższych biegach, po wcześniejszym dodaniu gazu.