Silnik ciężko odpala – Pb
Przebiegu mam 167 tys. to bede musiał rozebrac i zobaczyc a jak nie dam rady to do mechanika. Stwierdzam ze to jest temat rozciagly co moze byc powodem.
- Od: 4 lis 2012, 23:29
- Posty: 14
- Skąd: Środa Wlkp.
- Auto: Mazda 6 , benzyna 2.3 , 122kW , 2003 rok , kombi. (brak instalacji gazowej)
Temat jest bardzo prosty – konkretne przejrzenie komory silnikowej i podłaczenie pod kompa 20 minut roboty
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Grucha
Witam. Problem odnaleziony, mianowicie problem tkwił w rozruszniku bo bendiks jest do wymiany. Sprawa sie w końcu wyjasniła. Pozdrawiam
- Od: 4 lis 2012, 23:29
- Posty: 14
- Skąd: Środa Wlkp.
- Auto: Mazda 6 , benzyna 2.3 , 122kW , 2003 rok , kombi. (brak instalacji gazowej)
Witam wszystkich.
Od lutego jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 141km .
Od jakiegoś czasu mam dziwny problem.
Rano jak odpalam silnik zimny zaskakuje od razu i elegancko chodzi. Jeśli go odpalam po krótkim postoju to musi parę razy zakręcić i do tego jak załapie to tak jak by się powoli rozkręcał, nie wskakuje od razu na odpowiednie obroty tylko jest tak jak by coś go przyduszało.
Czy to może być pompa paliwa?
Ostatnio wymieniłem na nowe: świece, przewody, i cewka zapłonowa. Paliwo tylko v-pover lub BP Ultimate 98.
Troszkę lepiej odpala jak po przekręceniu kluczyka odczekam jakiś czas np. do momentu jak zgasną kontrolki pasów tak koło 45 sekund. Wygląda to tak jak by paliwo nie dochodziło.
Ogólnie wydaję mi się że to auto jest jakieś zmulone, tak jak by było mniej tej mocy.
No i jeszcze na zimny silniku nie przyspiesza płynnie tylko delikatnie szarpie tak jak by coś go przyblokowało i nagle puszcza i wtedy na chwile wciska w fotel.
pozdrawiam
Od lutego jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 141km .
Od jakiegoś czasu mam dziwny problem.
Rano jak odpalam silnik zimny zaskakuje od razu i elegancko chodzi. Jeśli go odpalam po krótkim postoju to musi parę razy zakręcić i do tego jak załapie to tak jak by się powoli rozkręcał, nie wskakuje od razu na odpowiednie obroty tylko jest tak jak by coś go przyduszało.
Czy to może być pompa paliwa?
Ostatnio wymieniłem na nowe: świece, przewody, i cewka zapłonowa. Paliwo tylko v-pover lub BP Ultimate 98.
Troszkę lepiej odpala jak po przekręceniu kluczyka odczekam jakiś czas np. do momentu jak zgasną kontrolki pasów tak koło 45 sekund. Wygląda to tak jak by paliwo nie dochodziło.
Ogólnie wydaję mi się że to auto jest jakieś zmulone, tak jak by było mniej tej mocy.
No i jeszcze na zimny silniku nie przyspiesza płynnie tylko delikatnie szarpie tak jak by coś go przyblokowało i nagle puszcza i wtedy na chwile wciska w fotel.
pozdrawiam
- Od: 25 lis 2012, 10:40
- Posty: 6
- Auto: Mazda6
Sport Wagon GY
2.0 141KM
2003 r.
a czy w benzynie to filtr paliwa w ogóle występuje ?
ja miałem taki problem, ale ja mam gaz – padł reduktor, po wymianie na nowy jest super – ale to tylko przy odpalaniu silnik był zalany gazem...
A u Ciebie powodów może być dużo – od pompy paliwa, po wtryski, albo brak kompresji lub uszkodzoną głowicę, pewnie jeszcze czujnik położenia wału albo kiepski olej
Proponuję sprawdzić kompresję – to wiele powie.
ja miałem taki problem, ale ja mam gaz – padł reduktor, po wymianie na nowy jest super – ale to tylko przy odpalaniu silnik był zalany gazem...
A u Ciebie powodów może być dużo – od pompy paliwa, po wtryski, albo brak kompresji lub uszkodzoną głowicę, pewnie jeszcze czujnik położenia wału albo kiepski olej
Proponuję sprawdzić kompresję – to wiele powie.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Jacek G napisał(a):No i jeszcze na zimny silniku nie przyspiesza płynnie tylko delikatnie szarpie tak jak by coś go przyblokowało i nagle puszcza i wtedy na chwile wciska w fotel.
to jak? juz wyczyszczona przepustnica?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam
Dziś wyczyściłem przepustnice, jest lepiej na razie troszkę obroty falują ale to ponoć normalne przez jakiś czas.
Odpala dużo lepiej i dużo mniej szarpie. Pedał przyspieszenia lepiej reaguje.
Według mnie poprawa na jakieś 90% . Ale jakieś zło jeszcze tam tkwi.
Chyba że to całkiem minie jak się wyczyszczona przepustnica zaadoptuje.
Tak czy tak jest duużo lepiej.
Serdeczne dzięki za pomoc.
Dziś wyczyściłem przepustnice, jest lepiej na razie troszkę obroty falują ale to ponoć normalne przez jakiś czas.
Odpala dużo lepiej i dużo mniej szarpie. Pedał przyspieszenia lepiej reaguje.
Według mnie poprawa na jakieś 90% . Ale jakieś zło jeszcze tam tkwi.
Chyba że to całkiem minie jak się wyczyszczona przepustnica zaadoptuje.
Tak czy tak jest duużo lepiej.
Serdeczne dzięki za pomoc.
- Od: 25 lis 2012, 10:40
- Posty: 6
- Auto: Mazda6
Sport Wagon GY
2.0 141KM
2003 r.
cieszymy sie, ze jest poprawa
a temat chyba do polaczrnia...
Tapatalk2
a temat chyba do polaczrnia...
Tapatalk2
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam.
Mnie niestety także dotyczy problem z odpalaniem Madzi. Przeczytałem cały wątek i jednoznacznej przyczyny na ten temat nie ma. W moim przypadku nie ma znaczenia czy silnik jest zimny lub ciepły, również nie mają wpływu na to temperatury panujące na dworze. Ogólnie odpalanie jej to huśtawka nastrojów, nie potrafie stwierdzić kiedy odpala dobrze a kiedy będę musiał dłużej kręcić. Po odpaleniu silnik pracuje równo i cichutko. Wykluczam pompkę paliwa ponieważ z tego co słyszałem na wysokich obrotach przy nie odpowiednim ciśnieniu pompki silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa a u mnie przy wysokich prędkościach i obrotach (160km/h, 4-5tyś obrotów) nic się nie dzieje a samochód bez problemów przyśpiesza. Może ktoś mi podpowie co jeszcze powinienem zrobić ? Silnik ma przebieg 104kkm, BEZ instalacji LPG.
Sprawdzić luz na zaworach ? Każdy mechanik mówił że powinny się same regulować, choć znalazłem temat dotyczący tego że się to wykonuje w tych silnikach.
Czy przy sprawdzaniu luzów konieczna jest wymiana uszczelki ?
Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić ?
Mnie niestety także dotyczy problem z odpalaniem Madzi. Przeczytałem cały wątek i jednoznacznej przyczyny na ten temat nie ma. W moim przypadku nie ma znaczenia czy silnik jest zimny lub ciepły, również nie mają wpływu na to temperatury panujące na dworze. Ogólnie odpalanie jej to huśtawka nastrojów, nie potrafie stwierdzić kiedy odpala dobrze a kiedy będę musiał dłużej kręcić. Po odpaleniu silnik pracuje równo i cichutko. Wykluczam pompkę paliwa ponieważ z tego co słyszałem na wysokich obrotach przy nie odpowiednim ciśnieniu pompki silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa a u mnie przy wysokich prędkościach i obrotach (160km/h, 4-5tyś obrotów) nic się nie dzieje a samochód bez problemów przyśpiesza. Może ktoś mi podpowie co jeszcze powinienem zrobić ? Silnik ma przebieg 104kkm, BEZ instalacji LPG.
Sprawdzić luz na zaworach ? Każdy mechanik mówił że powinny się same regulować, choć znalazłem temat dotyczący tego że się to wykonuje w tych silnikach.
Czy przy sprawdzaniu luzów konieczna jest wymiana uszczelki ?
Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić ?
ja jak już pisałem gdzieś w tym wątku , za jednym zamachem wyregulowałem luzy na zaworach i wyczyściłem przepustnice, i któraś z tych "napraw" pomogła, bo od tamtego czasu ani razu nie miałem problemu z odpaleniem mazdy. Co do uszczelki to u mnie już 3 razy był ściągany dekiel od zaworów i za każdym razem zakładałem ponownie stara uszczelkę i jest szczelnie. Ale jak będzie u ciebie to ci nie powiem, według ASO powinno się ja wymieniać za każdym razem.
w tym silniku NIE MA kompensacji luzów zaworowych. na początek czyszczenie przepustnicy, słabe akku tez potrafi narozrabiać. Warto pomyśleć o czyszczeniu wtryskiwaczy i sprawdzeniu luzów (tylko nie u tych magików którzy twierdza że luzy same się kompensują)
Przepustnica była czyszczona i nie było w niej dużego syfu także to na pewno odpada. Akumulator był niedawno wymieniany, świece również. Wtryskiwacze czyściłem poprzez zastosowanie środka STP do czyszczenia wtryskiwaczy (czarna butelka) i niestety to samo. Zostaje mi sprawdzenie luzów....
Ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt całej tej operacji ?
Ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt całej tej operacji ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6