[Mazda6] Uklad zapłonowy – benzyna

Postprzez demonm » 4 paź 2010, 20:56

Witam,
posiadam mazde 6 1.8benzyna 2002r. Moje auto zasilane jest LPG, przebieg powoli dobija do 200 tys. km.
Chciałbym wymienic troche czesci w ukladzie zaplonowym. Prosze o rade co mam wymienic: swiece, kable zaplonowe...cos jeszcze??
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2009, 01:55
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 1.8 2002r

Postprzez mpsoft » 5 paź 2010, 00:01

czy masz jakies problemy z ukladem zaplonowym ?
zapala sie kontrolka silnika i po podlaczeniu wywala bledy odnosnie zaplonu ?
nie wymieniales jeszcze nigdy swiec i przewodow ?

świeczki powinienies nie żadziej niż 120 tys. wymieniac. tak wiec one już napewno do wymiany (o ile nie wymieniałeś) – masz gaz wiec przy zakupie daj o tym znac sprzedawcy – ich specyfikacja różni sie od tych dla benzyny. ja ostatnio kupiełem (2 litry benz 2003) BOSH'a – 4 szt za 220 zl. Maja inna ciepłotę i odstęp na elektrodach od standartowych. elektrody irydowe albo – jak w moim przypadku platynowe (Bosh) – choć pewnie tej platyny tam tyle co kot napłakał i też są irydowe :)

jesli dotad przewody nie byly ruszane – chyba trzeba o nich pomylec rowniez – koszt dobrych to kolejne okolo 200 zl

cewka/cewki – jesli po wymianie w/w nie masz zadnych bledow odnosnie zpalonu nie ma sensu nic ruszac – niepotrzebny wydatek
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez demonm » 5 paź 2010, 00:04

Jeden przewod mam uszkodzony mechanicznie wiec musze wymienic wszystkie, problemow z bledami nie mam ale czasami rozrusznik musi pokrecic z 3-4s zanim silnik odpali a czasami od razu wiec w tym upatruje wine swiec.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2009, 01:55
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 1.8 2002r

Postprzez mpsoft » 5 paź 2010, 07:17

jesli sam bedziesz wymienial (bo to zadnen problem) musisz miec odpowiedzi klucz do swiec – 16 – no i na dlugim patyku – tak 25 cm jest idealnie.dobrze gdyby klucz mial na koncowce gumke umozliwiajaca latwe wyjecie swiecy jak juz ja odkrecisz. za cene kupna takiego klucza – 50zl – z pewnoscia jakis mech ci to wymieni – ale jak kupisz klucz i nie wydasz na mech to przynajmiej klucz ci zostanie :)

przewody – masz racje – w komplecie.tez zaden problem zrobic to samemu. uszkodzony moze miec przebicie. ale w takim przypadku powinno ci wywalac bledy ze nie masz zaplonu na jednym z cylindrow. blad taki sam niknie do czasu gdy pojawi sie ponownie.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Grzyby » 5 paź 2010, 10:19

Proszę o nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez niko123 » 9 gru 2010, 23:02

witam mam taki problem . im zimniej tym gorzej mi odpala.
zaobserwowałem juz przy temp +5stC . wymienilem przewody , swiece ( były prawie czarne ) i nic sie nie zmieniło. od niedawna wywala mi checka , po zdjeciu klemy gasnie. jak odpali to jakby na trzy chodzil ale trzeba dlugo krecic. co tO moze byc.>?> rok 05 przeb 120tys km
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez jarek999 » 9 gru 2010, 23:08

Witaj. filtr paliwa wymieniony? uklad paliwowy nie zapowietrza sie? kompresja dobra?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez niko123 » 9 gru 2010, 23:13

filtra paliwa nie zmieniony/ kompresji nie sprawdzalem . silnik chodzi bez zarzutu niczym pszczółka.. przy zapchanym filtrze paliwa lapie checka? ? eeeee
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez kowal8127 » 9 gru 2010, 23:15

Sąda, cewka, zawory? Sprawdz jaki błąd wywala zawsze łatwiej będzie znaleźć usterkę:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez kowal8127 » 9 gru 2010, 23:15

Sonda sorry za bład:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez niko123 » 9 gru 2010, 23:18

wygląda mi to na sonde.. jakąś.. Jak odpali to chodzi jak traktor ale krecic troche go trzeba. Zawory od czego przy takim przebiegu. On chodzi rewelka jak sie rogrzeje.. jest ekonomiczny i ladnie ciągnie,. od dołu
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez kowal8127 » 9 gru 2010, 23:22

Być może, że sonda, albo jakiś czujnik, a zawory są w tej maździe regulowane więc np. możesz mieć nieodpowiedni luz zaworowy i takie cyrki będą. Ale ja bym zaczął od sprawdzenia błędu na kompie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez niko123 » 9 gru 2010, 23:32

ok to juz cos mamy na komp wiadomo trzeba jechac. a z tymi zaworami moze byc racja. sprawdze i napisze na forum. chyba ze ktos sie wypowie jeszcze co mial podobny przypadek
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez kristoferson1 » 10 gru 2010, 21:38

niko123 napisał(a): im zimniej tym gorzej mi odpala.

To jest cenna wskazowka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez niko123 » 10 gru 2010, 23:44

kristoferson1 skoro nie masz nic do powiedzenia nie zabieraj głosu. po co śmiecisz na forum
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez kristoferson1 » 11 gru 2010, 01:41

niko123 napisał(a):kristoferson1 skoro nie masz nic do powiedzenia nie zabieraj głosu. po co śmiecisz na forum

Przepraszam "modero" :P
Ja potrafie czytac, ale zalecenia zeby wymienic filtr... bo jak zimniej to gorzej dziala, no to ja wysiadam tutaj. Probuje nakierowac rowniez i ciebie na dobra droge, zebys nie nurkowal do baku:D
ps. i nie ma za co niko123 :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez niko123 » 11 gru 2010, 14:22

no i okazalo sie na kompie ze jest uszkodzona cewka ''wypadanie zapłonu na 4 cylinder''
zalecam wymieniac swiece koledzy. moje byly bardzo zuzyte, a od tego niestety padaja cewki. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 13:51
Posty: 21

Postprzez zetek » 11 gru 2010, 18:19

Czyli temat jak w Fordzie. WYPADANIE ZAPŁONU :) Według producenta to można zrobić 100000 na świeczkach platynowych. Więc jak masz 120000 przebiegu i od nowości to chyba nie z winy producenta.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 12 gru 2010, 01:30

Panowie, a po co producent podaje swoim klientom zakresy przegladow okresowych? :>
Tam jest jasno napisane co i kiedy powinno byc sprawdzone / wymienione...
Polecam ta lekture... <ok> ... czasem.
Warto :P

Ps. niko123 nie zakladal bys tego watku wtedy...

Szerokosci zycze.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kowal8127 » 12 gru 2010, 10:11

zetek napisał(a):Czyli temat jak w Fordzie. WYPADANIE ZAPŁONU :) Według producenta to można zrobić 100000 na świeczkach platynowych. Więc jak masz 120000 przebiegu i od nowości to chyba nie z winy producenta.



No temat jak w fordzie bo i zapłon ten sam co w fordzie ;) Ja u siebie świeczki wymieniłem po 130 tys km. i wyglądały jak nówki, nigdy nie było z nimi żadnego problemu, ogólnie w większości aut producent zaleca wymianę co 60 tys km. ludzie jeżdzą i po 200 tys. i nic się nie dzieje ale w zwykłych świecach nie irydowych. U kolegi były wypalone juz po 120 tys km według mnie trochę dziwne, że były w takim stanie 20 tys km ponad stan jakiejś tragedii nie robi jak na świece w benzynce, może problem twki gdzieś głębiej i coś nie tak ze spalaniem było, ale to się pewnie okaże za jakiś czas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6