Gasniecie/falowanie obrotow (benzyna) – rozladowany akumulator

Postprzez hokum » 8 mar 2011, 21:45

Witam,

Chcialbym zapytac o mozliwe przyczyny usterki, ktora objawia sie nastepujaca: Rozladowanie akumulatora (do 8 V) zmusilo mnie do ladowania na prostowniku przez noc. Po podpieciu silnik odpala, ale przez pierwsze 5-10 minut jazdy obroty przy wrzuceniu luzu i hamowaniu spadaja nisko, faluja a nawet gasnie silnik (zapala sie przy hamowaniu lampka kontrolna silnika). Musze naprawde podkrecac obroty przy starcie zeby nie gasl i nie hamowac gwaltownie. Ta sama usterka byla w tym samochodzie gdy go kupowalem i diler naprawil ja (nie wiem co to bylo, ale auto mialo tez wymieniany akumulator bo stary byl do niczego). Po 15-20 minutach jest lepiej, ale nadal trzeba uwazac na zachowanie silnika i wskazania obrotow.
Ladowanie akumulatora w aucie wyglada OK (12,8V po wylaczeniu, 14,3V przy ladowaniu, prad uplywu 25mA)

Czy ktos wie co moze powodowac takie objawy? Przeczytalem posty o usterkach po odpieciu akumulatora i nic tam nie znalazlem. Czy problemy z akumulatorem / jego odpieciem moga spowodowac zmiany w pracy silnika /zaplonu/obrotach na biegu jalowym ?

Dzieki z gory za pomoc.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 23:06
Posty: 6
Skąd: kopenhaga
Auto: mazda 6 kombi benz 2.0 147KM 2006

Postprzez Wojtek » 8 mar 2011, 22:31

hokum napisał(a):o mozliwe przyczyny usterki, ktora objawia sie nastepujaca: Rozladowanie akumulatora (do 8 V)


hokum napisał(a):Ta sama usterka byla w tym samochodzie gdy go kupowalem i diler naprawil ja (nie wiem co to bylo, ale auto mialo tez wymieniany akumulator bo stary byl do niczego).


hokum napisał(a):Ladowanie akumulatora w aucie wyglada OK (12,8V po wylaczeniu, 14,3V przy ladowaniu, prad uplywu 25mA)


WItam :)
Z tego co napisales, to masz problem "pradowy"...
powinienes zadac sobie pytanie:
dlaczego akku sie rozladowal?
dlaczego w serwisie kiedys tez go wymieniali?
...te dwie sprawy moga, ale nie musza byc powiazane...

przyczyny moga byc rozne... np. uklad prostownika (stabilizatora) alternatora siada, usterka w samym alternatorze... lub jakis odbiornik ciagnie za duzo w nocy...

moze sprawdz napiecie ladowania pod obciazeniem... (swiatla, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, klima)
Jakie wtedy jest ladowanie?

a objawy typu falujace obroty... itp... to jest benzynka... bez dobrego akumulatora i sprawnego ladowania daleko nie zajedziesz... aby byla iskra musi byc prad... i tyle... <nie powiem>

(to nie diesel, ktory po odpaleniu pracuje prawie bez uzycia pradu :P )

Ps. Na ta chwile zostawiam ten temat jako oddzielny watek...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hokum » 9 mar 2011, 10:18

Dla wyjasnienia: Akumulator rozladowalem z wlasnej winy – pozostawione swiatlo w podsufitce przez weekend. Akumulator ma 8 miesiecy i przez 12000km nic sie nie dzialo.
Zastanawiam sie czy teraz po prostu stracil pojemnosc po glebokim rozladowaniu
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 23:06
Posty: 6
Skąd: kopenhaga
Auto: mazda 6 kombi benz 2.0 147KM 2006

Postprzez Wojtek » 9 mar 2011, 11:03

hokum napisał(a):Dla wyjasnienia: Akumulator rozladowalem z wlasnej winy – pozostawione swiatlo w podsufitce przez weekend


no to juz masz odpowiedz na pierwsze pytanie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zetek » 9 mar 2011, 14:24

Ładowanie akumulatora przez alternator takimi właściwościami jest ok. Co do obrotów. Skoro miałeś rozładowany aku to po naładowaniu i podłąceniu klemy odpalasz auto i zostawiasz na biegu jałowym tak długo, aż chłodnica nie zrobi się gorąca czyli do nagrzania samochodu (bez dodawania gazu). W tym czasie komputer robi odczyty i sobie zapisuje wartości lub druga opcja jedziesz na kompa robią test na włączonym silniku po czym komputer sam robi ustawienia.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Karol » 9 mar 2011, 16:20

Kolego czesto mi sie zapomina o zgaszeniu swiatla czasami przez caly likend jest zapalone aku ma 5 lat i smiga jak ta lala :D
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez zetek » 10 mar 2011, 09:09

Trec_Londyn napisał(a):Kolego czesto mi sie zapomina o zgaszeniu swiatla czasami przez caly likend jest zapalone aku ma 5 lat i smiga jak ta lala :D


Małe pytanie jakie światło często zostawiasz zapalone ?????????????? Bo te od towarcia drzwi to po 5 minutch same gasną. Z resztą po twoim profilu widzę, że masz Diesla, a kolego który zaczął post ma benzynke więc na pewno ma akumulator o mniejszej pojemności niż Ty w swoim aucie co za tym idzie mniej wytrzymie.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 14 mar 2011, 01:27

hokum, masz jakies wiesci?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hokum » 14 mar 2011, 11:32

Ladowanie akumulatora przez jedna noc nie bylo wystarczajace. Po glebokim rozladowaniu musialem zostawic go na kolejny dzien i sie praca silnika poprawila.
Co do oswietlenia. Wiedzialem ze nie mam zwiekszonego poboru pradu wiec szukalem jakichs odbiornikow i znalazlem wcisniete oswietlenie kabiny. Szybkie sprawdzenie: Wlaczam swiatla, wychodze, zamykam auto pilotem i.... swieci dalej. 3 dni wystarczylo by zalatwic akumulator
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 23:06
Posty: 6
Skąd: kopenhaga
Auto: mazda 6 kombi benz 2.0 147KM 2006

Postprzez Wojtek » 14 mar 2011, 11:58

hokum napisał(a):Po glebokim rozladowaniu musialem zostawic go na kolejny dzien i sie praca silnika poprawila.


<jupi>

hokum napisał(a):Co do oswietlenia. Wiedzialem ze nie mam zwiekszonego poboru pradu wiec szukalem jakichs odbiornikow i znalazlem wcisniete oswietlenie kabiny.


czyli wyglada to na rozwiazanie twojego problemu ;)
powodzenie i szerokosci
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez baton82 » 20 mar 2011, 14:15

witam serdecznie wszystkich uzytkownikow jak w tytule mam problem w swojej madzi z wolnymi obrotami W2.0 benzynka.Otoz auto gdy sie rozgrzeje skacza obroty od 1000 ponizej i tak caly czas az swiatla przygasaja wykrecilem silniczek krokowy byl mocno zabrudzony wyczyscilem wlozylem ale nadal to samo zakupilem nowy ale niewiem czy to pomoze jest w drodze a moze to inna przyczyna pytalem mechanikow to roznie odpowiadali nawet ze moze byc silnik do remontu bo nietrzyma rowno cisnienia w ktorejs komorze i z tego tak kuleje prosze o odpowiedz pozdrawiam
Ostatnio edytowano 21 mar 2011, 12:30 przez baton82, łącznie edytowano 1 raz
baton82
 

PostTen post został usunięty przez Gość 27 mar 2011, 19:51.
Powód: porzadki

PostTen post został usunięty przez Gość 27 mar 2011, 19:51.
Powód: porzadki

PostTen post został usunięty przez Gość 27 mar 2011, 19:51.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 21 mar 2011, 20:51

baton82, w pierwszej kolejnosci powinienes sprawdzic caly uklad dolotu do silnika...
wliczajac w to czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie/wymiana filtra itd... <głaszcze>


Ps. Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mazan1 » 27 mar 2011, 19:08

bylem na wakacjach i po 2 tygodniach jak wrocilem akumulator byl calkowicie rozladowany wiec podpiolem akumulator od innego auta i po odpaleniu sciagnolem klemy i podmienilem akumulator podczas pracy silnika, teraz mam problem z wolnymi obrotami przy dojezdzaniu do ronda samochyd gasnie lub obroty spadaja do 400 obr.
Czy bede musial robic reset kompa i czy ktos mial moze podobny problem i jakie moga byc tego koszta?

dzieki
mazan1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6