Olej w cieczy chłodzącej – benz.

Postprzez valyga32 » 18 maja 2011, 11:16

Hej
Ostatni sprawdzalem stan oleju, wskazywalo stan na srodku bagnetu, wczoraj stan oleju spadl na minimum, zadnych wyciekow, po otwarciu korka od chlodnicy mam zmieszany olej z woda. Objawy wskazuja na rabnieta uszczelke, auto nie ymi, nie stracilo na mocy, nie swieca zadne kontrolki.
Moje pytanie czy moge zaryzykowac jazde do mecha czy w odholowac, kolejne: z jakimi kosztami trzeba sie liczyc(auto jest bardzo tanie na rynku wtornym w UK, wiec nie wiem czy jest sens), czy ma ktos do polecenia kogos z UK(konkretnie z Londynu) co moze to naprawic,
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lut 2013, 21:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 11:06
Posty: 7
Skąd: Ustrzyi Dolne/Londyn
Auto: Mazda 6 L8/2002 180kkm

Postprzez Arek_78 » 18 maja 2011, 12:18

Na 99% to uszczelka. Wymiana droga nie będzie, płukanie układu chłodzenia dojdzie jeszcze do tego.
Może nie dymić jak olej przedostał się tylko do kanałów wodnych a nie na tłoki.
Ja bym nie jechał, zalecam lawete.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez valyga32 » 18 maja 2011, 12:46

znalazlem magika, ktory twierdi, ze moze to byc nieszczelnosc w okolicach chlodniczki oleju(nawet ie wiem czy to jest monowane w tym modelu silnika)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 11:06
Posty: 7
Skąd: Ustrzyi Dolne/Londyn
Auto: Mazda 6 L8/2002 180kkm

Postprzez Arek_78 » 18 maja 2011, 13:03

Ciekawa teoria :)
Może się mylę ale chłodnice oleju były montowane tylko do AT. Gdyby była nieszczelność w tej chłodnicy to w układzie chłodzenia miałbyś płyn od AT a nie z silnika. Olej silnikowy poza silnik nie wychodzi, a chłodzi się w misce olejowej – po to ma ona takie żeberka które odprowadzają ciepło.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Enduro » 18 maja 2011, 17:22

Arek_78 napisał(a):Może się mylę ale chłodnice oleju były montowane tylko do AT. ...

nie, bo np. w dieslu chlodnica oleju jest zamontowana na bloku w kieruku jazdy..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 18 maja 2011, 17:43

Enduro napisał(a):nie, bo np. w dieslu chlodnica...

Enduro, ale tu mowimy o benzynce... :|

...mysle, ze mozna zaryzykowac i sprawdzic uszczelke... na 99% ona
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez valyga32 » 18 maja 2011, 17:57

bylem u mech, i rzecz najdziwniejsza jak sie mogla zdarzyc: otwieramy korek od chlodnicy woda czysta bez zadnego dodatku oleju, co smieszne wczoraj wylewalo sie spod korka prawie dzis normalny stan!!!!!!!!!!
Korek bez nalotow, na bagnecie olej normalnego koloru, mech zapytal mnie co ja chce od auta!!!1
Nie rozumiem tego...
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 11:06
Posty: 7
Skąd: Ustrzyi Dolne/Londyn
Auto: Mazda 6 L8/2002 180kkm

Postprzez Wojtek » 18 maja 2011, 18:00

valyga32 napisał(a):Korek bez nalotow, na bagnecie olej normalnego koloru, mech zapytal mnie co ja chce od auta!!!1
Nie rozumiem tego...


chyba najbardziej zdziwiony byl mechanik <rotfl>

Ps. masz wiadomosc PW :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez valyga32 » 19 maja 2011, 23:24

kolejna wizyta u mecha, mowil, ze w plynie ani w wodzie nie ma oleju wiec wszystko powinno bycok, nastepny znowoz prawi, ze mial podobna sytuacje 1szy objaw olej w wodzie , pozniej ustapilo, za niedlugi czas strzelila uszczelka wiec nie wiem czym sie teraz sugerowac...
Pomocy :)
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 11:06
Posty: 7
Skąd: Ustrzyi Dolne/Londyn
Auto: Mazda 6 L8/2002 180kkm

Postprzez Arek_78 » 20 maja 2011, 07:41

Widząc Twój przebieg – polecam wymiane uszczelki zapobiegawczo. Będziesz miał potem pewność że jest w porządku i najprawdopodobniej Ty już więcej tego robić nie będziesz. Poza tym są to o wiele mniejsze koszty niż wymiana po tym jak ją przedmucha.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez brio11 » 14 sie 2012, 16:13

Witam,

Odkopię trochę temat. Czeka mnie niestety wymiana uszczelki pod głowicą w Mazdzie 6 2.3. Mam mnóstwo oleju w układzie chłodzenia, silnik się grzeje, węże od układu chłodzenia są strasznie twarde itd. Chłodniczka oleju została sprawdzona i wszystko z nią jest ok. Mam pytanie co do samego remontu, czy przy okazji wymianu UPG wymienić też uszczelki:
– kolektora wydechowego, dolotowego i uszczelkę zaworów czy nie ma takiej potrzeby?

Pozdrawiam
Brio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Enduro » 15 sie 2012, 11:33

brio11 napisał(a): Czeka mnie niestety wymiana uszczelki pod głowicą w Mazdzie 6 2.3. Mam mnóstwo oleju w układzie chłodzenia, silnik się grzeje, węże od układu chłodzenia są strasznie twarde itd. Chłodniczka oleju została sprawdzona i wszystko z nią jest ok. Mam pytanie co do samego remontu, czy przy okazji wymianu UPG wymienić też uszczelki:
– kolektora wydechowego, dolotowego i uszczelkę zaworów czy nie ma takiej potrzeby?
Pozdrawiam Brio

koniecznie sprawdz tzw parownik czy jakosc tak....
tj, ten element, ktory redukuje cisnienie i jest podlaczony do systemu wody
w celu podgrzewania kontroli temperatury wody,
i dodatkowo najlepiej testerem czy w ukladzie jest CO2 czy gaz!,
zanim zainwestujesz w roboty wokol glowic1
POLECAM
P.S.
ten silnik wymaga troche wiedzy ze strony mechanika!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brio11 » 16 sie 2012, 08:30

Dzięki za info Enduro, ale czy jeśli parownik będzie sprawny i w układzie nie będzie CO2/gazu to przy wymianie UPG wymieniać też inne uszczelki?

Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Enduro » 16 sie 2012, 12:12

brio11 napisał(a):...czy jeśli parownik będzie sprawny i w układzie nie będzie CO2/gazu to przy wymianie UPG wymieniać też inne uszczelki?
Pozdr

oczywiscie jest to wskazane, bo zaoszczedzenie kilku pln na uszczelce, ktora potem moze byc uszkodzone, nie jest nic warte.
polecam w miare mozliwosci finansowych wymienic wszystko co konieczne..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brio11 » 22 sie 2012, 15:09

Witam ponownie,

Jutro odbieram samochód od mechanika i zdam relację. Wymieniłem wszystkie uszczelki, takie było też zalecenie mechanika. Kupiłem uszczelki elringa, mam nadzieję, że trochę wytrzymają. Do wymiany był również przedni uszczelniacz wału korbowego.
Mam pytanie, czy w silnikach mazdy zaleca się dokręcanie śrub po 1Kkm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Enduro » 22 sie 2012, 17:11

brio11 napisał(a):...czy w silnikach mazdy zaleca się dokręcanie śrub po 1Kkm?

to warto sprawdzic, nawet bezposrednio po mechaniku.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brio11 » 27 sie 2012, 09:44

Witam,

W piątek odebrałem samochód od mechanika, powiedział,że wszystko już jest ok tylko, że jeszcze 2-3 razy będę musiał przyjechać na czyszczenie układu chłodzącego bo jest jeszcze trochę uwalony olejem. Przez weekend zrobiłem ok 100km i wszystko było ok, waż chłodzenia tylko raz był twardy.
Wszystko było dobrze do dzisiaj, sytuacja znowu się powtórzyła, na odcinku 25km musiałem 3 razy się zatrzymywać bo temp. była bardzo wysoka. Dziś ponownie oddałem samochód do mechanika. Nie wiem tylko, czy wzrost temp. jest spowodowany zabrudzonym jeszcze układem chłodzenia , czy może to coś innego i nie potrzebnie wywaliłem tyle kasy na wymianę UPG i reszty uszczelek....

P.S- wymieniłem również korek chłodnicy na oryginalny mazdy, z tym, że ma on 1.1 bara. Stary miał 1.3. Czy ktoś może potwierdzić, jaką wartość powinien mieć korek w Mazdzie 6 2.3l z 2003r?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez brio11 » 7 wrz 2012, 20:15

Przepraszam, że podbijam wiadomość ale sprawa jest dość ciężka i pilna

Problem nadal istnieje.Układ chłodzenia był kilkukrotnie czyszczony, niestety ciągle gromadzi się olej i dodatkowo znika woda (płynu jeszcze nie zalewałem gdyż nie ma to sensu skoro jest olej). Muszę jej dolewać ok 1l na 100km.
Mam pytanie, mechanik, który wymieniał uszczelkę podejrzewa, że winna jest uszczelka ELRINGA, niby porównywał ją z uszczelkami innych firm i są takie same. Wczoraj zadzwonił od mnie i powiedział, że znalazł uszczelkę pasującą do mojej madzi i ona różni się nieznacznie od tej, która jest teraz zamontowana, posiada jakiś dodatkowy otwór, poniżej zdjęcia:
1. uszczelka ELRINGA założona obecnie
Obrazek

2. Uszczelka z dodatkowym otworem
Obrazek

Czy faktycznie uszczelka ELRINGA jest zła i powinna być założona uszczelka ze zdjęcia drugiego?

Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez waldii » 10 wrz 2012, 20:02

podpowiedz dla potomnych,ELRING nie produkuje uszczelki pod glowice do M6 2.3 ;) jest to zwykly blad w katalogu.Pozostaje tylko ori
waldii
 

Postprzez brio11 » 10 wrz 2012, 20:46

waldii a masz może jakieś potwierdzenie na piśmie tej informacji? Chciałbym się podzielić tą informacją ze sklepem, w którym kupiłem uszczelkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6