Dlugo kreci na cieplym silniku (sprawdz przepływomierz) – Rozwiazanie

Postprzez dexter7d » 12 cze 2011, 16:57

Witam
Moja mazda 6 – 2.0 141 km benzyna. Rocznik 2002 145 000 km
Wymienione swiece, filtry.
Na zimnym nie problemu.
Na cieplym kreci czasem kilka sekund i nie odpala plynnie tylko z oporem
Moge prosic o sugestie ?
Kamil
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez Agerak » 12 cze 2011, 17:18

Aparat zapłonowy – czujniki halla pozatym pełno juz tematow o tej dolegliwości :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez dexter7d » 12 cze 2011, 17:31

Nie powiem, bo szukalem troche na forum.
Czy objaw szarpania na zimnym silniku przy ruszaniu moze byc z tym powiazany?
To szarpanie ludzie wiaza albo z poduszka slinika albo ze sprzeglem, ale
jesli dojdzie do tego moj objaw ciezkiego odpalania na cieplym to moze
to razem jest jakos zwiazane . Z drugiej strony szarpie na zimnym na jedynce, a problemy z odpaleniem
sa na cieplym.
Wiazac to jakos ??

jeszcze jedno – kable zaplonowo – wygladaja na mokre- ale nie jestem pewny czy to wilgoc czy specjalna maz , smar – podobno czasem tak musi byc . maja byc suche czy w tycha mazdach nie ? mowie o koncowkach dochodzacych do aparatu nie swiec.
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez Hubix » 12 cze 2011, 22:56

Czujnik położenia wału ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dexter7d » 12 cze 2011, 23:02

czyli ten czujnik halla ??
ale wiazac to dlugie krecenie na cieplym (czasem) z szarpaniem na zimnym ?
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez dexter7d » 20 cze 2011, 17:23

problem chyba tkwil w przeplywomierzu (wymienilem 2 dni temu) bo poki kreci normalnie
Początkujący
 
Od: 4 cze 2011, 22:02
Posty: 24
Skąd: UK Peterborough
Auto: Mazda 6 TS 2.0 141 km, 2002
145 000 km

Postprzez Vandit » 26 cze 2011, 16:06

Mam podobną sytuacje w mazdzie na ciepłym silniki raz na kilkadziesiąt odpaleń , kręci dłużej niż zwykle. Przewody i świece nowe,
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez Wojtek » 26 cze 2011, 16:11

Vandit napisał(a):Mam podobną sytuacje w mazdzie na ciepłym silniki raz na kilkadziesiąt odpaleń , kręci dłużej niż zwykle. Przewody i świece nowe,

koledze post wyzej pomogla wymiana przeplywki...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez polvadis » 5 lip 2011, 21:00

dexter7d napisał(a):problem chyba tkwil w przeplywomierzu (wymienilem 2 dni temu) bo poki kreci normalnie


Witam. Mam dokładnie te same objawy; dlugo odpala gdy jest cieply i szarpie.

Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu? Zakladam ze moj silnik 1.8 nie wiele by sie roznil wymiania tej czesci od twojego 2.0...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 21:46
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004, 1.8 benzyna

Postprzez Wojtek » 5 lip 2011, 21:05

polvadis napisał(a):Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu?

ludzie... piszecie o czesci przykreconej dwoma wkretami... i jednej wtyczce... :|
...ale mozesz oddac do serwisu :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez polvadis » 5 lip 2011, 21:11

67igor1 napisał(a):
polvadis napisał(a):Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu?

ludzie... piszecie o czesci przykreconej dwoma wkretami... i jednej wtyczce... :|
...ale mozesz oddac do serwisu :P


Zgadzam sie, z tym tylko ze tego nie wiedzialem i na chwile obecna nie wiem nawet jak to wyglada i gdzie pod maska tego szukac.

EDIT:
Chwile później wiem juz ze chodzi przeplywomierz powietrza i widze juz gdzie siedzi. Wiem tez po ile chodza na Allegro i tylko zastanawiam sie jak cos co reguluje powietrze powodowaloby szarpanie i dlugie odpalanie na cieplym silniku
Ostatnio edytowano 5 lip 2011, 21:19 przez polvadis, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 21:46
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004, 1.8 benzyna

Postprzez Wojtek » 5 lip 2011, 21:19

polvadis napisał(a):Zgadzam sie, z tym tylko ze tego nie wiedzialem i na chwile obecna nie wiem nawet jak to wyglada i gdzie pod maska tego szukac.


w naszym poradniku dzialu masz watek...

lub wyszukiwarka: – przepływomierz ... i masz ;)

tam masz symbol, a jak masz go, to w necie reszte znajdziesz... (nawet u nas)

viewtopic.php?f=60&t=115696&p=1995213&hilit=przep%C5%82ywomierz#p1995213
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Agerak » 7 lip 2011, 12:28

polvadis napisał(a):
67igor1 napisał(a):
polvadis napisał(a):Powiedz prosze ile kosztowala wymiana tego przeplywomierza i czy mozna to zrobic samemu czy jest to sprawa dla serwisu?

ludzie... piszecie o czesci przykreconej dwoma wkretami... i jednej wtyczce... :|
...ale mozesz oddac do serwisu :P


Zgadzam sie, z tym tylko ze tego nie wiedzialem i na chwile obecna nie wiem nawet jak to wyglada i gdzie pod maska tego szukac.

EDIT:
Chwile później wiem juz ze chodzi przeplywomierz powietrza i widze juz gdzie siedzi. Wiem tez po ile chodza na Allegro i tylko zastanawiam sie jak cos co reguluje powietrze powodowaloby szarpanie i dlugie odpalanie na cieplym silniku

Za szarpanie to moze odpowiadac, ale moze tez odpowiada TPS (w moim przypadku tak bylo) – zwlaszcza przy dodawania i puszczaniu gazu.
A z tym dlugim odpalaniem to tez nie wiem, ale mam podobnie. U mnie dodatkowym objawem jest ze na zimnym silniku autko lepiej sie zbiera i jak nacisniesz gaz na maxa to w miare jedzie. Natomiast na cieplym jak wciskam gaz na maxa to jedzie gorzej niz na pol gazie :(
Uzywke kupilem ,podmienie i zobacze czy to cos da, jaknic to bede mial na sprzedaz przeplywke do Xedosa CA 1.6 :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Vandit » 7 lip 2011, 20:56

a co to jest TPS?
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez Arkadius 73 » 7 lip 2011, 21:07

Czujnik położenia przepustnicy
Arkadius 73
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6