Zamarznięty płyn chłodniczy?

Postprzez yuitz » 27 sty 2012, 10:43

Witam,
jestem nowy na forum i 'nowy' jeśli chodzi o samochody (a tu się Mazda 6 trafiła ;)).
Nie mogłem znaleźć odpowiedzi w dziale modelu GY tak, że zakładam nowy wątek (a jako auto-nerd pytanie może być oczywiste).

Jak sprawdzić czy mój płyn chłodniczy jest zamarznięty?
Jeśli w zbiorniku wyrównawczym płyn jest w postaci płynnej to znaczy, że w układzie też tak jest?
Ew. czy można jakieś rurki ścisnąć żeby ew. wyczuć lód?
yuitz
 

Postprzez maarec » 27 sty 2012, 10:50

a próbowałeś odpalić ? czy pytasz tak teoretycznie ?

ja bym kupił za 30 -50 zł tester temperatury zamarzania i sprawdził Twój płyn ten co jest w zbiorniczku.

ja mam wynik ok -27C – i dzisiaj przy minus 14 silnik odpalił od strzała, pełna temperatura pracy osiągnięta po 2km, do tego 5 minut odpalonego przy skrobaniu.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Grzeggorz » 27 sty 2012, 12:04

Zalej sobie kolego układ oryginalnym płynem FL22 i nie będziesz wiedział, co to zamarznięty płyn chłodniczy..
No chyba że na Kamczatkę pojedziesz i [mam mały zasób słów - przepraszam] Cię -49st. C jak było dziś dzisiejszej nocy <dupa> <diabełek> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2012, 13:31

Ew. czy można jakieś rurki ścisnąć żeby ew. wyczuć lód?


niby można,ale na mrozie guma sama z siebie robi się dość twarda i możesz nie poczuć rónicy.

Tak jak piszą koledzy-kup sobie tester za kilkanaście zł i będziesz wiedział przy jakiej temp. Ci zamarza płyn.Jeśli będzie ona(temp zamarzania)zbyt niska,to wymieniasz płyn i masz problem z głowy ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 27 sty 2012, 16:24

A ja odradzam kupowanie testera płynu chłodzącego, bo w serwisach mają chyba takie urządzenia i myślę, że w razie czegoś, to za 10zł mogą wykonać pomiar. Za to polecam:
Grzeggorz napisał(a):Zalej sobie kolego układ oryginalnym płynem FL22 i nie będziesz wiedział, co to zamarznięty płyn chłodniczy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2012, 16:43

i za 10 zeta też idzie kupić,więc... jak kto woli ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 27 sty 2012, 18:33

A czy urządzenie tego typu za 10zł będzie dokonywało wiarygodnych pomiarów? Może i tak, ale ryzyko jest zwiększone. Nie znam zasady działania i budowy urządzenia do mierzenia temp. zamarzania płynu, ale we wszystkim zawsze można coś spieprzyć, jeśli idzie "po kosztach". :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 27 sty 2012, 19:45

akurat to "urządzenie" jest tak prosto skonstruowane,że może mieć niską cenę :P


Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6