Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat

Postprzez bary75 » 16 kwi 2014, 08:16

No właśnie wczoraj chciałem się do tego zabrać, ale dojście mnie zniechęciło. Stwierdziłem, że musiałbym chyba też odkręcić parę innych rzeczy, aby mieć jako takie dojście – myślałem m.in. i tym plastiku, do którego przymocowany jest pałąk podtrzymujący maskę gdy jest otworzona.

Dopisano 16 kwi 2014, 20:59:

Ufff, wymieniłem termostat, nie było tragedii. Jutro jak znajdę troszkę czasu, to wrzucę parę zdjęć z wymiany.
Dzięki za podpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez TeGiO » 19 kwi 2014, 22:47

a mnie nie było dlatego CI odpisałem po 2 dniach ;p
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2014, 09:27

bary75 napisał(a):Ufff, wymieniłem termostat, nie było tragedii. Jutro jak znajdę troszkę czasu, to wrzucę parę zdjęć z wymiany.
Dzięki za podpowiedzi.

<spoko> ,a fotki to w tym temacie może byś zamieścił wydaje mi sie odpowiedni viewtopic.php?f=411&t=110476
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Wuyek » 24 lis 2014, 14:08

Potrzebuje precyzyjnej informacji ile płynu ubędzie przy wymianie termostatu w 1.8 (L8).
Gdzieś w środku tematu jest że niby ok 100ml. ale jak spojrzeć na poziom płynu w zbiorniku to termostat jest o wiele niżej.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez Wuyek » 28 lis 2014, 17:49

UWAGA ta instrukcja jest zła
Odkręcasz pompę wspomagania 2 śrubki odciągasz na bok potem, już widać wszystko ściągamy węże z obudowy odkręcamy obudowę wraz z termostatem i tyle zakładasz nowy dokręcasz wszystko z wyczuciem tak w skrócie. Ubędzie z setkę płynu jak odpowiednio ułożysz węże i trzeba by go dolać.


Ponieważ:
1. pompa jest na 3 śruby, żeby ją odkręcić trzeba ściągnąć pasek wieloklinowy.
2. wyleje się cały płyn z bloku silnika, w moim przypadku (L8) ok. 2 litry !
3. Termostat z forda pasuje, ale ma wyższą temp otwarcia 90'C – prawidłowa to 82'C

W tym temacie zamieszczam opis z wymiany termostatu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=411&t=110476
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez neon78 » 7 mar 2015, 12:44

Witam jestem już po wymianie oringa w termostacie oring 16.1x1.6mm termostat wrócił do pełnej sprawności da się go odkrecić bez wymotowania pompy, mała grzechotka i do dzieła madzia 2003r 2.0 benz. koszt 10zł/10szt. :))) 2h pracy ( uwaga na korek spustowy z chłodnicy ja ukręciłem zakup używki 20zł aso uk, nowy 60zł) a pan w sklepie jak zobaczył termo jak wyglada to nie wiedział co jest grane i co to jest. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 paź 2014, 13:10
Posty: 7
Auto: Mazda 6 gh 2008 2.0 benzyna

Postprzez Mundek » 10 lis 2015, 01:26

Szanowni forumowicze,
Zwracam się uprzejmie z prośbą o pomoc w rozwikłaniu problemu z moją Mazdą z 2006 roku, silnik L8 benzyna 1.8 + sekwencja STAG.
Problem polega na tym, że po dłuższej jeździe ( wystarczy trasa około 6-7 km ) po zatrzymaniu włącza się wentylator i pracuje do momentu:
a) zgaszenia silnika i odczekania około 15 minut, po czym sytuacja powtarza się po przejechaniu kilkudziesięciu metrów
b) odkręceniu na maksymalne obroty i maksymalną temperaturę nawiewu – po około 3-4 minutach silnik nieco się wychładza i wentylator wyłącza.
Byłem z tym problemem już u kilku mechaników zarówno speców od LPG jak i serwisie Mazdy.
W serwisie LPG stwierdzono:
a) wadliwy termostat – wymiana na nowy nic nie dała
b) wadliwy czujnik temperatury cieczy chłodzącej – wymiana nic nie dała
W ASO Mazdy natomiast stwierdzono, że nie ma przejścia cieczy przez chłodnicę a czujnik cieczy chłodzącej wskazuje cały czas temperaturę 100 stopni C. Podejrzewano niedrożną chłodnicę ( z racji na przebieg 170 000 ) wymieniłem chłodnicę na nową i sytuacja się nie zmieniła.
Wygrzebałem mój interfejs diagnostyczny ELM 327, który kiedyś mi się przydał do diagnostyki GFki, pobrałem także z forum MS soft do tegoż interfejsu czyli FORSCAN. I to co udało mi się zbadać to:
– brak błędów DTC na włączonym zapłonie oraz włączonym silniku, na rozgrzanym czy zimnym brak błędów
– podczas pracy na biegu jałowym temperatura cieczy chłodzącej rośnie od 0 do 100, przy 100 na chwilę załącza się wentylator, temperatura spada o około 5-6 stopni, po czym się wyłącza
– zrobiłem kilka testów programem – brak błędów
Objaw jaki zaobserwowałem
– po pracy około 15 minut na biegu jałowym gdy mamy już na czujniku około 90 stopni, jeżeli dodam gazu i przytrzymam silnik na obrotach np. 3 tys. rpm temperatura na silniku spada o 1-3 stopni. Jeżeli puszczę gaz temperatura wzrasta.
I tu pytanie czy winę za obecną sytuację może ponosić pompa wody? Nie ma żadnych innych objawów poza włączającym się wentylatorem który jak już się załączy po dłuższej jeździe np 10-15 km to przestaje pracować dopiero gdy zgaszę silnik i ten ostygnie przez dobre 20 minut i tak w kółko. Sytuacja występuje nawet przy ujemnych temperaturach. Oczywiście klimatyzacja jest wówczas wyłączona.
1.jpg

2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez brodaM6 » 10 lis 2015, 06:10

To tak jakby ,czujnik odpowiadający za prace wentyla nie dostawał zawrotnej info o ochlodzonej jednostce ,moja teoria
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Mundek » 10 lis 2015, 10:35

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Robiłem FORSCANEM test na zimno i na ciepło wentylator załączył się i wyłączył po otrzymaniu sygnału z komputera.
Tak na chłopski rozum zastanawiałem się czy zainwestować w nową pompę wody. Objawy w pewien sposób pasują.
– Jadę w trasie, w układzie jest duże ciśnienie, chłodzenie działa prawidłowo, wentylator nie pracuje. Zatrzymuję się na światłach, spada ciśnienie w układzie, pompa nie wyrabia, nie jest w stanie przepchnąć płynu przez duży obieg i zaczyna "gotować" płyn, przez co załącza się wentylator. Wystarczy, że ruszę, i wentylator się wyłącza po kilkunastu metrach – zatrzymuję się na kolejnych światłach i znów się załącza. W dodatku zauważyłem, że silnik osiąga bardzo szybko temperaturę roboczą nawet przy ujemnych temperaturach – już po około 1 km wskazówka temperatury znajduje się na połowie skali. Co ile wymieniamy pompę wody w L8 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez brodaM6 » 10 lis 2015, 11:52

Pompa wody to chrobocze ,ewentualnie zatarcie łożyska ,pękniętym pasek ,tak to raczej nie ona ,no chyba ze zjadło ci łopatki i nie ma co mieszac <lol>.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 10 lis 2015, 14:05

Ciężko ustalić co ile się wymienia pompę wody, tym bardziej że rozrząd jest na łańcuchu który jest z teorii "bezobsługowy", chyba dopiero jak po prostu daje <dupa>. Hmmm myślę że jak by była wina pompy to by się przegrzewał no i tak jak pisał kolega:
brodaM6 napisał(a):Pompa wody to chrobocze.

A Tobie trzyma cały czas odpowiednią temperature ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Mundek » 10 lis 2015, 22:29

Temperatura wg wskaźnika na desce stoi w połowie, także tutaj niczego podejrzanego nie zauważyłem ale po podłączeniu kompa na biegu jałowym temperatura narasta do 100 C. Spróbuję jeszcze zatrudnić kogoś do pomocy i przejadę się z podłączonym komputerem w trasę. A Kolegów proszę o dalsze ewentualne sugestie i pomysły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez rymko » 10 lis 2015, 22:50

Termostat założyłeś nowy czy używkę ?
Sprawdzałeś czy nie msz zapowietrzonego układu chłodniczego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Mundek » 10 lis 2015, 22:54

Termostat założony nówka ale nie oryginał tylko od forda mondeo – wg katalogu pasował właśnie taki. Układ odpowietrzałem kilka razy, tzn. po wymianie chłodnicy obserwowałem poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i co kilka km odkręcałem korek od chłodnicy i dolewałem płyn na maxa gdy tylko zauważyłem, że poziom się obniżał. Raz była taka sytuacja, że w zbiorniczku płyn zszedł poniżej MINIMUM, wtedy dolałem pod korek w chłodnicy i do zbiorniczka na pierwszą kreskę czyli minimum i od tamtej pory nie schodzi poniżej minimum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez brodaM6 » 11 lis 2015, 11:15

Devis ,mnie pytasz ,to u mnie jest w normie ,bardzo rzadko włącza mi sie drugi wentylator ,a czy chodzi po wyłączeniu silnika to nie wiem,tak miałem w peugocie ze wyjmowalem klucze ,a wentyl dalej kręcił :D
Jak mnie pamięć nie myli ,to czy nie było dwóch rożnych temperatur otwarcia termostatu. Temp i napięcie czujnika podobne
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dexterxx » 11 lis 2015, 14:47

A że ja tak nieśmiało zapytam – w czym jest problem?

U mnie na jałowym też płyn do 100 się rozgrzewa, włącza się wentylator, spada do ~90-95, wyłącza...

Po zatrzymaniu też dość często włącza-wyłącza. Nie zaobserwowałem anomalii.

a) zgaszenia silnika i odczekania około 15 minut, po czym sytuacja powtarza się po przejechaniu kilkudziesięciu metrów


W sensie po zgaszeniu silnika nadal wentylator chodzi 15 minut? Fakt, tego jeszcze u siebie nigdy nie doświadczyłem...

edit:
Może jakiś za mały przepływ cieczy? Po włączeniu wentylatora po jakim czasie obserwujesz spadek temperatury w forscanie? U mnie bodajże kwestia kilku-kilkunastu-kilkudziesięciu sekund jak pamięć nie myli i już mam 1-3*C mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2014, 00:41
Posty: 42 (2/1)
Skąd: Knurów
Auto: M6 GY1 2007 2.0Pb 147KM

Postprzez brodaM6 » 11 lis 2015, 18:13

A sprawdź czy wartość ect,v wzrasta jak temp spada
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 13 lis 2015, 06:40

Mundek sprawdzaleś .?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Mundek » 14 lis 2015, 23:35

Dzisiaj podłączyłem ELM po trasie 100 km. Tuż po zatrzymaniu się wentylator się włączył. Na kompie w momencie pracy wentylatora i kolejne 5 minut wyglądało to jak na załączonym screen shot'cie.
Dopiero gdy włączyłem nawiew na +29 stopni i dmuchawę na max, to po niespełna 15 sekundach temperatura na kompie zaczęła się obniżać a wentylator się wyłączył. Zaczekałem jeszcze kilkanaście minut aby sprawdzić czy znów dobije do 100 stopni i temp. nie przekraczała wówczas 98 stopni.
Wygląda mi to na wadliwy termostat. Jakby nie puszcza na duży obieg.
Załączniki
100_stopni_po_trasie.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez brodaM6 » 15 lis 2015, 11:43

Może być ,chłopaki pisali o dwóch temp. Otwarcia może tu cos
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6