Problemy z zapalaniem w zimowe poranki.

Postprzez smalin » 17 gru 2007, 12:07

Witam,

Nie jetem stalym bywalcem forum (przynajmniej w sensie pisania postow). Duzo czytam i zdobywam wiedze. Jednak mam problem Moja Madzia nie odpala po zimnej nocy i tzn. odpala ale trzeba solidnie dlugo pokrecic rozrusznikiem. Jak juz zlapie to obroty i inne rzeczy wygladaja w normie. Kilka razy zdazalo sie, ze po odpaleniu kontrolka "check engin" palila sie caly czas. Ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika kontrolka szla spac. W zeszlym tygodniu bylem zrobic roczny serwis, komputer nie pokazal zadnych bledow – wszystko niby cacy. Dzisiaj rano wsiadam i znowu musialem krecic jak glupi.

Duzo czytalem o zaworach SPV i innych – ale z tego co rozumiem to one sa w dislach??

Co mam robic, jakies propozycje. W koncu kiedys zarzne moja Madzie od tego krecenia:).

Pozdro

P.S. Jak ciepla to pali od pol obrotu.
Ostatnio edytowano 17 gru 2007, 15:36 przez smalin, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Postprzez Dortann » 17 gru 2007, 12:32

Niemożliwe, w benzynie się coś psuje? Na pewno pomoże forumowicz Maciej Loret

Dortann jeszcze raz zobaczę, że próbujesz Ty lub ktokolwiek inny kogoś obrażać zwrócę się do sił wyższych o zastosowanie bana.
post edit by Adaś
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Pajko » 17 gru 2007, 13:22

smalin
smalin napisał(a):Duzo czytam i zdobywam wiedze

wiec pewnie wiesz co to regulamin i ze obowiazuje w kazdym dziale !! Tak wiec prosze cie o poprawe tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez smalin » 17 gru 2007, 13:45

Moze byc czy jeszcze cos poprawic?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Postprzez Pawnik » 18 gru 2007, 21:47

Fitr paliwa. W benzynie też coś takiego jest...

ps. czuję że M. Loret zacznie tu za chwilę szaleć..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 18 gru 2007, 23:30

Znaczy, że co? Że gó..o zatankował??
Ale co ma filtr do ciepło-zimno??

post edit by Adaś
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez domin1979 » 18 gru 2007, 23:42

A jest może w M6 silnik krokowy? Ja kiedyś w benzynie miałem podobny problem, ale to była Laguna z 96r....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jaksa » 18 gru 2007, 23:56

Pawnik napisał(a):W benzynie też coś takiego jest
Z tego co wiem nie ma typowego filtra pod machą ( jest cos w zbiorniku ale nikt jeszcze tego nie wymieniał – przynajmniej w Warszawie :D )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 19 gru 2007, 00:12

W service manualu dla niektóych wersji jest wymiana filtra co 40kkm/24 miesiące...
I to jest chyba niezależnie od rodzaju paliwa...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 19 gru 2007, 00:20

W 1.8/2.0 nie ma pod maską ..... w EPC nie moge odszukac , jest niby filtr w zbiorniku – do wymiany filtra trzeba zbiornik wymontowac <glupek2> fajnie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 19 gru 2007, 00:37

Jaksa napisał(a):W 1.8/2.0 nie ma pod maską ..... w EPC nie moge odszukac


Jaksa napisał(a): jest niby filtr w zbiorniku – do wymiany filtra trzeba zbiornik wymontowac <glupek2> fajnie.


W moim poprzednim aucie miałem dokładnie taxamo...
I nigdy nie słyszałem, by ktokolwiek chciał/musiał wymieniać ten filtr...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez smalin » 19 gru 2007, 11:26

Mieszkam w Austrii wiec paliwo jest chyba ok.

Jesli chodzi o filtr to problem bylby rowniez podczas jazdy.

Slyszalem ze takie cos moze byc spowodowane gdy padniety jest ECT sensor.

Probowalem kilka roznych sztuczek ale bez efektu.

Przekrecalem kilka razy kluczyk zeby podpompowac paliwo kilka razy, ale nie poprawialo to nic, wiec chyba pompa odpada.

Nie wiem co jeszcze moze byc na temat MAF i IAT sensorow.

w workshopie jest lista rzeczy ktore nalezy sprawdzic. Jest ich mnostwo.

Wyglada jakby przy zimnym silniku za uboga mieszanke robil i dlatego nie chce odpalic. Na zimno trzeba wiecej poweru do odpalenia (czyt. wiecej paliwa).
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Postprzez Jaksa » 19 gru 2007, 11:31

Maciej Loret napisał(a):Na szybko tylko taki ślad znalazłem
Dokładnie ..... jest to filtr węglowy oparów a nie filtr paliwa , tak jak pisałem wyzej szóstki benzynowe nie maja typowego filtra paliwa – jest tylko siateczka przy pompie w zbiorniku paliwa.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 19 gru 2007, 11:46

Jaksa napisał(a):[...]jest to filtr węglowy oparów a nie filtr paliwa , tak jak pisałem wyzej szóstki benzynowe nie maja typowego filtra paliwa – jest tylko siateczka przy pompie w zbiorniku paliwa.


Kurczę, to dlaczego wszędzie piszą "fuel filter"??
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 19 gru 2007, 11:57

W Fabii jest zarówno filtr oparów, jak i filtr paliwa. Mnie w ASO robili w konia, że np. do wymiany pompy paliwa trzeba pół samochodu rozbierać i zbiornik paliwa wyciągać, tym czasem dostęp do pompy paliwa znajduje się pod tylną kanapą (pod tapicerką jest zaślepiony otworek). Mówili, że trzeba wymieniać całą pompę (1500zł), tym czasem można wymienić sam wkład, czyli pompkę (80-300zł).

Filtr paliwa w Skodzie (zależnie od wersji silnika filtr jest, lub nie) znajduje się od spodu samochodu zaraz przy zbiorniku, filtr węglowy przy wlewie paliwa (i też AFAIR nazywa się fuel filter).

Przy czym filtr węglowy trzeba wymieniać tylko przy zalaniu go benzyną – czyli np. po dachowaniu ;)
smalin, wiesz coś na ten temat? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smalin » 19 gru 2007, 12:05

Myjk napisał(a):Przy czym filtr węglowy trzeba wymieniać tylko przy zalaniu go benzyną – czyli np. po dachowaniu ;)
smalin, wiesz coś na ten temat? ;)


wiem wiem :) dachowania nie bylo.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Postprzez Myjk » 19 gru 2007, 12:17

smalin, w takim razie jeszcze odnośnie Fabii – tamtejsi forumowicze pisali, że niektórym filtr padł po laniu paliwa pod korek. Ale tak pod korek – pod korek, że aż się wylewało. W lecie, zimne paliwo z dystrybutora ogrzewało momentalnie w zbiorniku, zwiększając swoją objętość i wtedy prawdopodobnie następowało przelanie się benzyny do filtra węglowego. Teoretycznie nie było to możliwe patrząc na schemat budowy – ale jednak problem zalanego filtra sporadycznie występuje w Fabiach. Zalany filtr węglowy generował "błędy" podobne do Twoich.

PS a błędy na komputerze (cały czas na wzorze Fabii – nie wiem JESZCZE jak jest w M6) są kasowane automatycznie po 3 lub 5 odpaleniu silnika – także jak tylko pojawi się ponownie problem, to śmigaj na komputer aby odczytać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smalin » 19 gru 2007, 12:25

tylko ze w mazdzie w pompie sa dwa filtry wysokiego i niskiego cisnienia (przed i po pompie) a filtr weglowy jest umieszczony pod maska. Wiec chyba to odpada.

Bledy sa kasowane po 3 uruchomieniu. Dzisiaj rano mi wyskoczyl wiec sie zbiore i pojade bo i tak nowe oponki mam zamowione. Moze cos pokaze.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Postprzez smalin » 19 gru 2007, 13:48

wlasnie bylem na komputerku

pokazal blad CKP ale jaki nie pamietam chyba P0335. wedlug workshopu wychodzi ze:

P0335 CKP sensor circuit malfunction.
– if the PCM does not receive input voltage from the CKP sensor for 4.2s while MAF is 2.0g/s or above, the PCM determinates that the CKP sencor has a malfunction.

Tylko czy w momencie takiego uszkodzenia samochod bedzie wogole jechal (odpalal)?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:11
Posty: 7
Skąd: Graz
Auto: mazda6 2.0i '03

Postprzez magicadm » 19 gru 2007, 19:11

smalin napisał(a):Tylko czy w momencie takiego uszkodzenia samochod bedzie wogole jechal (odpalal)?

Chyba tak, o ile dobrze kojarzę to piszesz o czujniku położenia wału korbowego. ECU daje sobie radę na podstawie odczytów z czujnika na wałku rozrządu CMP (???) (montowanego czasem w aparatach zapłonowych). Może silnik gorzej pracować.

....czy jakoś tak :| Nie pamiętam :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6