Strona 2 z 2

PostNapisane: 19 gru 2007, 20:06
przez Maciej Loret
magicadm napisał(a):Chyba tak, o ile dobrze kojarzę to piszesz o czujniku położenia wału korbowego.


Po kupnie mojeje byłej Alfy zauważyłem, że czasami zapala się kontrolka wtrysku.
Komputer w ASO i pewnego magika-elektronika w Bydgoszczy pokazywał kilka błędów...
Pojechałem do ASO na rozrząd, płyny itd... i ogólne przeglądnięcie auta. Przypadkiem okazało się, że poprzedni właściciel dał kowalowi do zrobienia rozrząd i ten chyba młotkiem przywalił w mocowanie czujnika Halla (to chyba to samo co czujnik położenia wałka?). Po pewnym czasie mocowanie zaczęło się osłabiać i w końcu zaczęła się zapalać kontrolka wtrysku...

PostNapisane: 19 gru 2007, 21:32
przez magicadm
Maciej Loret napisał(a):czujnika Halla

Inaczej Hallotron, czujnik działający na zasadzie zjawiska Halla
Wykorzystywany również jako CMK i CKP (zamiennie z indukcyjnymi chyba)
Tu jest sporo, polecam (nawet ja zrozumiałem :D ):
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_PiSEZS/Czujniki_predkosci_obrotowej_silnika.pdf

PostNapisane: 19 gru 2007, 21:35
przez smalin
magicadm napisał(a):
smalin napisał(a):Tylko czy w momencie takiego uszkodzenia samochod bedzie wogole jechal (odpalal)?

Chyba tak, o ile dobrze kojarzę to piszesz o czujniku położenia wału korbowego. ECU daje sobie radę na podstawie odczytów z czujnika na wałku rozrządu CMP (???) (montowanego czasem w aparatach zapłonowych). Może silnik gorzej pracować.


Masz racje. na kilku roznych amerykanskich forach wyczytalem to samo. CMP przejmuje role CKP. Chyba nic innego mi nie pozostaje jak wymienic to ustrojstwo, ale na poczatku chyba trzeba by sprawdzic kable i polaczenia.