Elektroniczny ogranicznik prędkości – jak zdjąć/wyłączyć?
czesc, a możecie mi powiedzieć jak się objawia działanie takiego ogranicznika? Czy po osiągnięciu maksymalnej predkosci auto po prostu nie może jechac szybciej czy może jest odcinany zapłon/paliwo?
Miałem ostatnio przypadek z moja madzią (M3 BK 1.6 CD), że równo przy 160km/h przestała reagowac na gaz w konsekwencji zgasła. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu silnika było OK. Dla pewnoscie zrobiłem retest i to samo. Nie wiem teraz, czy dzwonić po warsztatach czy to jednak nie żadna usterka i ten typ tak ma. Z posta wynika, ze takie ograniczniki są głównie w szóstkach z USA. Moje autko jest z Niemiec, no i ta predkośc maksymalna mniejsza niz u poprzedników (no ale i silnik mniejszy)
Czy ma ktos takie cos w swojej M3 1.6 CD? Ten ogranicznik to standard w dieslach M3 1.6, czy mam się czuć wyróżniony? ;–)
dzieki
Zenek
Miałem ostatnio przypadek z moja madzią (M3 BK 1.6 CD), że równo przy 160km/h przestała reagowac na gaz w konsekwencji zgasła. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu silnika było OK. Dla pewnoscie zrobiłem retest i to samo. Nie wiem teraz, czy dzwonić po warsztatach czy to jednak nie żadna usterka i ten typ tak ma. Z posta wynika, ze takie ograniczniki są głównie w szóstkach z USA. Moje autko jest z Niemiec, no i ta predkośc maksymalna mniejsza niz u poprzedników (no ale i silnik mniejszy)
Czy ma ktos takie cos w swojej M3 1.6 CD? Ten ogranicznik to standard w dieslach M3 1.6, czy mam się czuć wyróżniony? ;–)
dzieki
Zenek
- Od: 25 wrz 2008, 09:47
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 Sport 1.6 CD Active
nie sądzę aby Twoje objawy miały cokolwiek wspólnego z ogranicznikiem prędkości!!!
normalny objaw to czuć jak dopływ paliwa zostaje zdławiony i samochód utrzymuje stałą max przewidywaną ogranicznikiem prędkość,
gaśnięcie samochodu przy 160?? ajjjjjjjjjjjjjj nie testuj tego więcej tylko zdiagnozuj problem,
normalny objaw to czuć jak dopływ paliwa zostaje zdławiony i samochód utrzymuje stałą max przewidywaną ogranicznikiem prędkość,
gaśnięcie samochodu przy 160?? ajjjjjjjjjjjjjj nie testuj tego więcej tylko zdiagnozuj problem,
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
zenek napisał(a):przestała reagowac na gaz w konsekwencji zgasła. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu silnika było OK.
w amerykańskich szóstkach komputer odcina paliwo przy prędkości około 200km/h, ale silnik nie gaśnie. prędkość spada i jesteś w stanie ponownie przyspieszyć. Szukałeś informacji o objawach które opisujesz w instrukcji obsługi swego auta?
- Od: 6 wrz 2007, 17:25
- Posty: 120
- Skąd: Chicago
- Auto: 2016 mazda6 2.5
w sumie faktycznie byłby to troche niebezpieczny ogranicznik
Instrukcja jest niemiecka ale wyglada na standardowa. Nie sądzę aby o tym pisali, zreszta wczesniej dałbym sobie ręke uciąc, ze juz jechalem szybciej i nic sie nie działo ale po przeczytaniu o tym ograniczniku juz nie bylem tego taki pewien
Przejade sie do serwisu, może to problem z paliwem.
dzieki
Instrukcja jest niemiecka ale wyglada na standardowa. Nie sądzę aby o tym pisali, zreszta wczesniej dałbym sobie ręke uciąc, ze juz jechalem szybciej i nic sie nie działo ale po przeczytaniu o tym ograniczniku juz nie bylem tego taki pewien
Przejade sie do serwisu, może to problem z paliwem.
dzieki
Ostatnio edytowano 1 gru 2008, 17:52 przez zenek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 wrz 2008, 09:47
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 Sport 1.6 CD Active
Przy osiągnieciu max prędkości odcinany jest zapłon i samochodem trochę szarpie, tzn. po odcięciu zapłonu 2-3 sekundy samochód zwalnia aby znowu przyspieszyc do odcięcia i tak cały czas. Nie jest to płynna jazda bynajmniej, trzeba utrzymywac prędkośc bliską odcięcia czyli około 190 km/h aby nie szarpało.
Szkoda, że jeszcze nikt nie wymyślił jak ogranicznik zdjąc
Szkoda, że jeszcze nikt nie wymyślił jak ogranicznik zdjąc
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Masz wersję europejską
P.P napisał(a):posiadam mazde 6 z dwulitrowym piecykiem i powiem szczerze ze mnie zaskoczyliscie z tym ogranicznikiem, moja idzie 230 km/h
Ten piecyk, to reaktor atomowy
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
P.P napisał(a):chlopaki posiadam mazde 6 z dwulitrowym piecykiem i powiem szczerze ze mnie zaskoczyliscie z tym ogranicznikiem, moja idzie 230 km/h i nie wyobrazam sobie odciecia przy 190 km/h
Mazda 6 2.0i 16V
Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 87,5 x 83,1 mm
Pojemność skokowa: 1999 ccm
Moc maksymalna: 141 KM (104 kW) przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 181 Nm przy 4100 obr./min
Stopień sprężania: 10,8:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,666/2,059/1,392/0,970/0,755/3,166/4,388
Prędkość maksymalna: 208 km/h (Sedan)/206 km/h (Hatchback)/202 km/h (SportKombi)[u][/b]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
P.P napisał(a):moja idzie 230 km/h
niezle. A mozesz powiedziec gdzie sa takie strome gory?
-
Gość
pavlos napisał(a):niezle. A mozesz powiedziec gdzie sa takie strome gory?
Panowie a ja wierzę w te 230 km/h , moje auto idzie ponad 220 km/h a katalogowo też jest o wiele mniej
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
fuks napisał(a):Panowie a ja wierzę w te 230 km/h , moje auto idzie ponad 220 km/h a katalogowo też jest o wiele mniej
Sprawdzałeś poprawność wskazań licznika? Mój zawyża 8-10km/h
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Sprawdzałeś poprawność wskazań licznika? Mój zawyża 8-10km/h
faktycznie na gps pokazywało mi 6-7 km/h mniej, ale to wciąż więcej niż katalogowo, czyli 225 – 7=218km/h, poprzednia 626 katalogowo miała poniżej 200 a jechałem nią 210
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
No ja fiatem 1.6 jechałem kilka razy ok 205 – pewnie 195 by GPS wskazał ale zawsze licznikowo 200 przekroczyłem. A mazda 2.3 – 185, Lancer 2.0 – 180 – i dalej nie idzie bo to US Spec. A co do mojego filtra powietrza – stożek BOMZ – mam go tak zamontowanego że woda nie ma prawa się dostać – dodatkowo jak chcę to z długiego ramienia robię krótkie i stożek jest pod maską – oczywiście osłona od gorącego powietrz z wentylatorów jest bardzo dobrze wykonana.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Karwoś napisał(a):A co do mojego filtra powietrza – stożek BOMZ – mam go tak zamontowanego że woda nie ma prawa się dostać – dodatkowo jak chcę to z długiego ramienia robię krótkie i stożek jest pod maską – oczywiście osłona od gorącego powietrz z wentylatorów jest bardzo dobrze wykonana.
Opisz dokładniej jak masz zamontowany stożek, a najlepiej wrzuć jakąś fotkę.
Mam zainstalowany dość nisko nad ziemią i interesuje mnie przeniesienie go nieco wyżej.
- Od: 21 kwi 2008, 20:47
- Posty: 44
- Skąd: Polska Południowa
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg
Postaram się jutro pstryknąć fotkę – ale samego filtru się nie zobaczy bo jest wpuszczony w lewe nadkole – są to 2 rury – jedna łączy silnik z przepływomierzem – i od razu można zamontować stożek – np jak jest jesień i dużo wody albo dokłada się łącznik i kolejną rurę metalową wyprofilowaną aż do samego nadkola.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Slyszeliscie o firmie v-tech Gdynia-Kosakowo ? robia tam chip tuning miedzy innymi do benzyniakow wolnossacych . Gosc reprezentujacy firme powiedzial mi ze sciagnie mi blokade czyli ogranicznik predkosci Za usluge zyczy sobie 1200zl .chip do mojej jednostki powiedzial ze nie da efektu wiec nie warto ale powiedzial ze blokade sciagnie
- Od: 3 lip 2008, 22:22
- Posty: 51
- Skąd: Opole
- Auto: M6 L3 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6