Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez Tom » 26 sty 2010, 12:58

ja sprawdziłem wczoraj z ciekawości u siebie i chyba mam 3 przewody ale mróz nie pozwolił mi dokładnie sprawdzić :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Blase » 26 sty 2010, 19:50

Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki? U mnie wychodzi 5 przewodów, potem jest to zabezpieczone prawie do samego końca, ale jak wpełzłem pod auto okazało się że wtyczki są dwie: odpowiednio z 3 i 2 kabelkami. Z tego co pamiętam to sonda za katem miała 4 przewody i jedną wtyczkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Tom » 27 sty 2010, 10:53

Blase napisał(a):Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki?

tylko sprawdziłem bo jak na tym mrozie położyłbym się pod auto to raczej już bym nie wstał :( jak zrobi się cieplej to sprawdzę ale ja mam 3.0 v6 więc może być jakaś różnica w stosunku do 2.3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez SzUrEk » 18 mar 2010, 12:11

jak zdiagnozować prawidłową pracę sondy lambda? zmierzyłem oporność obu sond pierwsza przed katalizatorem miała 5Ω natomiast druga w katalizatorze 10Ω – czyli w normie, wyjąłem akumulator oraz podstawkę i odpiąłem wtyczki.
jak zmierzyć napięcie??

jakie parametry musi mieć nowa sonda uniwersalna? jaki gwint, numer klucza...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Lorbas » 19 mar 2010, 09:02

A może lepiej podłaczyć pod pierwszy lepszy programik do diagnostyki?

Pierwsza jak sinusoida ma przebieg, bardzo szybko zmienia wartości z zakresu 0 -1 V, druga powinna mieć 1 V (idealne spalanie). Oczywiście po rozgrzaniu silnika i sondy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez SzUrEk » 19 mar 2010, 12:14

Lorbas jakiego interfejsu i programu używasz do twojego auta ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Grucha » 19 mar 2010, 12:26

Elm327 + PcmScan lub ScanXL ,ze pozwolę sobie odpowiedzieć za Lorbasa

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Lorbas » 19 mar 2010, 12:51

kristofc napisał(a):Elm327 + PcmScan lub ScanXL ,ze pozwolę sobie odpowiedzieć za Lorbasa

Pozdr

Dokładnie! :)


EDIT
Dodam jeszcze, że mi po przeczyszczeniu przepływki druga sonda zaczęła wskazywać więcej o ok. 0,1 V i trzymała poziom ok. 0,94V. Ale to było jakieś 3 miesiące temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez SzUrEk » 25 mar 2010, 00:28

Lorbas czy mógłbyś mi napisać dokładnie procedurę sprawdzenia sondy lamba przez elm327? specjalnie kupiłem interfejs aby nie płacić za podłączenie do IDS`a, mam program PcmScan oraz Scan XL i interfejs elm 327, program łączy sie z kompem samochodu i mogę odczytać np, zeghary w komputerze i co dalej, wybieram oxygen sensor i robie zczytanie wyświetla mi sie coś takiego:
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wlaczony.JPG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 10:43

Z tego akurat za wiele się nie dowiesz – mówię o screenie.
Należy odpalić odpowiednie PIDy w ustawieniach. Teraz nie mam tego przed sobą.
Gdy właczysz monitorowanie to na wykresach te opcje nie będa aktywne. Będa obroty skakać, temp płynu chłodzącego i cos tam jeszcze.
I tam coś z O2S11 i 02S12 czy H02S11 oraz H02S12 – jakoś tak. Jedno z tych dwóch na wykresach nie będzie aktywne i własnie to ptaszkiem musisz zaznaczć w pidach w zakąłdce bodaj ustawienia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:36

Pisalem mu w innym watku. Szurek, zdecyduj sie gdzie chcesz pisac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 12:51

Może nabija posty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:57

Nieeee, pisze skladnie i z sensem, nie podejrzewalbym :) Ale wolalbym mimo wszystko jeden watek ;) (i pomoc innych, a tak to sie rozdziela na dwa – Ty tu, my tam i wychodzi qpa ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 13:28

A t o"tam" to gdzie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 14:42

Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 25 mar 2010, 15:42

A dzięki. Całkiem ciekawy wątek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez SzUrEk » 25 mar 2010, 19:54

przepraszam byłem pod wpływem :), nic nie tłumaczy mojego zachowania, zachowałem się jak gówniarz – to już się więcej nie powtórzy :) proszę o wybaczenie szanownych kolegów i dziękuję za wszelkie odpowiedzi, przenoszę się "TAM" i tu juz nie będę pisał aby nie dublować tematu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez vidi » 29 mar 2010, 16:46

Drodzy koledzy moja pierwsza lambda dogorywa, niestety jest ona nietypowa dwa piny-5 przewodowa, druga jest normalna 4 przewodowa. Spotkał się ktoś gdzieś z takim zamiennikiem dla tej 5 przewodowej, szukam i nie mogę znaleźć wszędzie uniwersale są 4 żyłowe?Oryginał w serwisie w Krakowie ok. 1000 zeta <glupek2>
Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2010, 17:34
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.

Postprzez sta » 6 maja 2010, 20:05

Witam, gdzie znajduje sie druga sonda lambda w mazdzie6 2006 rok 2,o diesel dpf ? ja widze tylko jedna za DPF, czy w tym prypadku moze to byc tez sonda NGK ?
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 19:42
Posty: 6
Skąd: KOSZALIN
Auto: MAZDA 6 2006 2,0D

Postprzez vegasnight9 » 7 paź 2010, 15:33

Blase napisał(a):Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki? U mnie wychodzi 5 przewodów, potem jest to zabezpieczone prawie do samego końca, ale jak wpełzłem pod auto okazało się że wtyczki są dwie: odpowiednio z 3 i 2 kabelkami. Z tego co pamiętam to sonda za katem miała 4 przewody i jedną wtyczkę.


Dokładnie. U mnie jest tak samo:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zastanawiam sie czy Bosch ma w swojej ofercie sondę 5-przewodową która by podpasowała pod M6... ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6