Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez vegasnight9 » 7 kwi 2011, 16:50

katarna napisał(a):Kurcze , widzę że nikt się nie kwapi z podpowiedzią. Tylko ja mam pecha z tą sondą? Kurcze , zaczynam powoli się podłamywać tą mazdą, miało być tak pięknie :( , a stara vectra była mniej zawodna...
Zapodaję jeszcze foto kabelków z mojej sondy, może jednak ktoś coś napisze w temacie...
Obrazek

http://allegro.pl/sonda-5-przewodowa-uniwersalna-firmy-bosch-i1532859643.html

Proszę bardzo :)
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez katarna » 14 kwi 2011, 21:06

Dzięki za info, zastanawiam się tylko bo wcześniej kilka postów wyżej jeden z kolegów pisał że średnio się spisywała sonda uniwersalna Boscha i że obroty falowały. Instalował ktoś może jeszcze ten zamiennik? Kupiłem w końcu używkę i jutro jadę do serwisu, mam nadzieje że podejdzie :| . Dam znać...

EDIT(15.04)

Jestem już po servisie, wygląda na to że przeszczep używki się przyjął.
Wsadziłem sondę o numerze A5 LFH1-18861 , LZA07-MD2.
Żeby było śmiesznie stara była dokładnie o tym samym oznaczeniu co kupiona używka, a nie taka jak podał serwis (numer kilka postów wyżej)
No i 2000zł do przodu..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2010, 20:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 22 lut 2012, 15:14.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 15 kwi 2011, 21:58

katarna napisał(a):No i 2000zł do przodu...


gratulacje <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 4 maja 2011, 08:53

krabdul napisał(a):Jeśli u Ciebie jest sonda 4 przewodowa to zamiennik NGK z allegro za 70pln jak najbardziej daje radę i każdy jeden mechanik Ci to wymieni – tyle co trzeba kabelki dobrze zarobić – myślę, że na latanie po mechanikach więcej wahy przepalisz niż jest w tym filozofii. Sprawdź jaką masz sondę, lub niech ktoś tu potwierdzi, że najbardziej standardową (szary, szary, czarny, biały) kup i jedź do mechanika i niech wymienia – i nie musi nieć najlepszych kluczy... tylko wystarczy odpowiedni rozmiar by się śruba nie obrobiła ;) Jeszcze nie słyszałem by ktoś miał problem z odkręceniem sondy.

No i muszę zacytować sam siebie. Minął rok i ok 12kkm i sonda NGK za 70pln padła :/ a ta druga, jeszcze oryginalna (przed katem), dalej pracuje w najlepsze. Chyba kupię oryginał boscha bo używka nigdy nie wiadomo z jakim przebiegiem się trafi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez jach78c » 19 wrz 2011, 00:45

Witam !
Jakiś czas temu padła mi sonda Lambda – 5-cio przewodowa (2.0 benzyna 2005 facelift 147bhp).
No i problem – brak zamienników, cena oryginału i problemy z dostępnością :(
Postanowiłem zaryzykować i korzystając z zasobów internetu wyszukać zamiennika (zastępczego), niestety o sondzie lambda – 5 przewodów do mazdy 6 po 2005r informacji praktycznie nie ma:(. Forum PL i fora po angielsku.
Jedyne czym mogłem się pokierować to oznaczenie LZA07-MD2, no i gdzieś jeszcze widziałem jakieś oznaczenia (ag 06e 906 265 s)
Po przekopaniu netu, stron bosch, ngk i kilku innych, znalazłem sondę o podobnych oznaczeniach.
Sonda była do AUDI 3.2 FSI 4.2 FSI (!!!!!!!) NGK/NTK oznaczenie LZA07-..........(nie pamiętam:( ) pięć przewodów (kolory dokładnie takie same jak na oryginale) Na aukcji sprzedawca podał oznaczenie lza07-... ale na sondzie oznaczenia były troszkę inne. Sondy poza oznaczeniami i wtyczkami wyglądały identycznie!


Zaryzykowałem więc, kupiłem sondę (alledrogo za jakieś 290 z przesyłką), przełożyłem wtyczkę, no i działa!!!
Od czasu wymiany (przejechałem jakieś 10tys km, 5 miesięcy) żadnych problemów, spalanie powróciło do normy, poszarpywanie ustało. HAPPY!
Wymiana sondy była bardzo prosta, jedynie problemy miałem z prze-lutowaniem wtyczek. Jeszcze nie spotkałem się z takimi kablami – strasznie ciężko polutować.
Zachęcam do podjęcia ryzyka ale odpowiedzialności na siebie nie biorę.
Powinienem napisać tutaj dużo wcześniej, ponieważ to forum bardzo mi pomogło.

edit
wydaje mi się że kupiłem coś jak LZA07-AU4 (zapomniałem, a minęło trochę czasu)

06E 906 265 S AUDI
06E 906 265 S VW
nie lubię podawać tam linków bo po jakimś czasie wygasają i ludzie czytając nie wiedzą o co chodzi.
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-ntk ... 32083.html
Ostatnio edytowano 19 wrz 2011, 01:10 przez jach78c, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 23:32
Posty: 7
Skąd: Wellington, Somerset, UK
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 benzyna
2005 facelift

Postprzez Wojtek » 19 wrz 2011, 01:09

jach78c napisał(a):przełożyłem wtyczkę, no i działa!!!

gratulacje, bo to kosztowny interes w ASO...

Ps. moze znajdziesz dokladne oznaczenie?
Ps2. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 19 wrz 2011, 08:50

jach78c napisał(a):nie lubię podawać tam linków bo po jakimś czasie wygasają i ludzie czytając nie wiedzą o co chodzi.


Polecam http://www.allegromat.pl.

Link do aukcji: http://www.allegromat.pl/aukcja86471
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez jach78c » 19 wrz 2011, 21:38

Chciałbym pomoc, bo lambda w Mazda 6 to dosć duży wydatek, a zamienników bak!
Nie wiem dlaczego NGK/NTK nie produkuje zamienników? Choć najprawdopodobniej są dostawcami orginałów?
Czyżby polityka Mazdy i blokowanie sprzedaży zamienników??? Bardzo mi się to nie podoba!!! <nie>
Generalnie do każdej marki można znaleźć zamiennik, a sondy szerokopasmowe aż tak drogie nie są. Więc z jakiego powodu Mazda życzy sobie ponad 400 funtów? (nawet nie jestem w stanie wyszukać teraz jednej dostepnej :( )
Dzięki bieski. Generalnie nie lubię reklamować czyichs aukcji.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 23:32
Posty: 7
Skąd: Wellington, Somerset, UK
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 benzyna
2005 facelift

Postprzez metro » 4 paź 2011, 18:30

Witam jestem kompletnym laikiem więc proszę o wyrozumiałość. Posiadam mazdę 6 2.0 Diesel 143KM i od niedawna pojawiła mi się kontrolka check engine i kontrola trakcji (razem). Dowiedziałem się z komputera w salonie, że sonda lambda mi padła (1 rząd cylindrów, 1 czujnik) czyli z tego co mi powiedzieli to ta sonda przed katalizatorem. Czy znacie jakieś zamienniki lub sklepy (łódź i pabianice) gdzie taką sondę mogę kupić. Parę sklepów kierowało mnie do salonu ale tam cena waha się około 2000 zł. Czy sposób opisany przez użytkownika martinpl w na 1 stronie w tym poście tu tez pomoże a może są jakieś inne rozwiązania.
metro
 

Postprzez Wojtek » 4 paź 2011, 21:24

metro napisał(a): Posiadam mazdę 6 2.0 Diesel 143KM i od niedawna pojawiła mi się kontrolka check engine i kontrola trakcji (razem). Dowiedziałem się z komputera w salonie, że sonda lambda mi padła (1 rząd cylindrów, 1 czujnik) czyli z tego co mi powiedzieli to ta sonda przed katalizatorem. Czy znacie jakieś zamienniki

a przeczytales chociaz ten watek? :>

1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jarek1538 » 20 lis 2011, 14:50

Problem podobny z sondą Mazda 6 2.0D 2007rok DPF , tylko u mnie wywaliło PO401 układ (egr) , oraz tak jakby z urzędu błąd PO154 ( Bank2czujnik1). Po skasowaniu błędów i przejechaniu kilkudziesięciu km pojawiał się tylko Błąd PO401, więc założyłem, że sonda jest ok. walczyłem z tym układem, sprawdzałem wszystko czujniki, wężyki itp. nic wszystko w porządku a błąd PO401 wywalało nadal. Wymiana sondy rozwiązała problem. :)
Ostatnio edytowano 24 gru 2011, 16:18 przez jarek1538, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 23:16
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD kombi 2007

Postprzez Riki » 22 lis 2011, 00:40

SPQR napisał(a):Diagnoza po badaniu na komputerze:

P0031 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) niska wartość
P0032 Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S) wysoka wartość


Czy po wymianie sondy, kontrolka silnika zgasła i już jest dobrze?

Pytam, bo walczę w GG L8 z czymś takim, sondy wymieniłem obie już z góry na OE MAZDA i nadal się świeci CHECK + spalanie 13l po mieście + bogata mieszanka (kat. strasznie się nagrzewa, słychać go)
Po skasowaniu błędu jest dobrze 4h jazdy....... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Wojtek » 22 lis 2011, 00:42

Riki napisał(a):Pytam, bo walczę w GG L8 z czymś takim, sondy wymienione na OE MAZDA a jak się świeciło to nadal się świeci CHECK + spalanie 13l po mieście + bogata mieszanka (kat. strasznie się nagrzewa, słychać go)

czy ma te same bledy?
czy ma LPG i jaki przebieg autka?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 22 lis 2011, 01:22

Dokładnie te same.
Broń Boże :P brak LPG. Przebieg autentyczny na 101% 74.000km..........
Stan igła, za wyjątkiem w/w problemu. Dziękuję za zainteresowanie....... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grucha » 22 lis 2011, 13:47

Obstawiam katalizator do wymiany skoro sie nagrzewa –> sonda wywala blad

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 22 lis 2011, 15:17

Grucha napisał(a):Obstawiam katalizator do wymiany skoro sie nagrzewa –> sonda wywala blad

Pozdr

Riki, tez tak mysle...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 3 gru 2011, 21:58

Katalizator? :) należy odpowiedzieć sobie na pytanie co spowodowało zanieczyszczenie kat. przy 74.000km.... myślę, że teraz to już jazda w trybie awaryjnym (check) na bogatszej mieszance a zanim check sie zaczął palić kat. nie strzelał także winę ponosi coś innego.
Mogę go wydłubać, dla ciekawostki powiem.... dolałem do baku dwa produkty FORTE GT & FSC – jeden z nich podnosi temp. spalania, efekt? kontrolka zapaliła się dopiero kiedy zbliżałem się do rezerwy czyli zrobiłem na tym pełny zbiornik i NIC. Chyba musze wykonać kpl. czyszczenie układu paliwowego...
Waszym zdaniem – może być to wina sterownika ? zaczynam powoli dochodzić do tego, że tak chyba właśnie jest.
Dzięki Panowie.. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez micagh » 22 lut 2012, 08:41

Pozwolę sobie odświeżyć nieco kotleta, gdyż po wymianie sondy przed katalizatorem wywala błąd P2251, czyli coś z zasilaniem grzałki chyba (bank 1, sensor 1). Pytanie czy jest jakiś bezpiecznik za to odpowiedzialny, czy szukać na kablach. Błąd po wykasowaniu wraca jak mu pasuje- raz po 30 km, raz po 100 km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez Wojtek » 22 lut 2012, 16:24

szukaj po kablach...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6