Strona 1 z 19

Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

PostNapisane: 20 kwi 2008, 18:15
przez Piotrus
Witam wszystkich.
Ostatnio zapalila mi sie kontrolka silnika,wiec pojechalem do servisu i panowie stwierdzili druga sonda do wymiany,koszt okolo 300 funtow plus wymiana i trzeba czekac okolo tygodnia :( .Cena wydala mi sie dosc wysoka nawet jak na servis.Szukalem w sklepach motoryzacyjnych,ale maja tylko universalna i nie daja gwarancji,ze beda dobrze dzialac.
Wiec moze Ktos wymienial juz sonde i moze cos doradzic,bede wdzieczny za kazda propozycje.

PostNapisane: 21 kwi 2008, 09:55
przez martinpl
sprawdz jaka masz sonde, na 99% 4 przewodowa, teraz trzeba jedynie sie dowiedziec jaki zakres pracy 0-1V czy 0-5V i mozesz ja zastapic uniwersalna, aby tylko gwint pasowal :)

mowie z doswiadczenia, w wielu autach zmienilem na uniwersalne 4 przewodowe i wszystko dzialalo jak z oryginalem, jak jest z Mazda nie wiem... przypuszczam ze podobnie :)

ps.cena uniwersalnej 4 przewodowej 0-1V na allegro to ponizej 100zl za NGK albo Bosch (podobno oryginal)

PostNapisane: 21 kwi 2008, 18:20
przez Piotrus
martinpl skorzystalem z Twojej rady i zakupilem na alegro sonde NGK za 100zl.ma przyjsc w ciagu 2-3 dni. :D W moim aucie dwie sondy maja 4 przewody,2-biale,czarny i szary.Jak dostane ja i podlacze napisze czy dziala,moze komus sie to przyda.

PostNapisane: 21 kwi 2008, 19:32
przez martinpl
czyli kolory przewodow standardowe, tylko czy zakres pracy sondy w M6 to 1V czy 5V? bo ja tego nie wiem :)

PostNapisane: 21 kwi 2008, 21:53
przez Piotrus
Zmierzylem obie sandy multimetrem i wyszedl zakres pracy do 1 V na pierwszej bo druga nic nie wskazala.Dla pewnosci podjechalem do servisu popytac o sande i gosc mi potwierdzil 1 V.Najciekawsze jest to,ze inny gosciu podal mi 220 funtow za te sonde.Jak ta uniwersalna nie bedzie dzialac to zakupie orginal u kolegi smirnofa na www.carspeed.pl za 700 zl. :)

PostNapisane: 21 kwi 2008, 22:04
przez martinpl
jak bedzie dzialac to wtedy mozesz podjechac do ASO i zaoferowac im sondy za 20 zamiast 300 funtow <glupek2>

PostNapisane: 21 kwi 2008, 22:30
przez Piotrus
Mam nadzieje ,ze zadziala ale tak sobie pomyslalem,ze 2-3 dni to w Polsce przesylka idzie,do Anglii bedzie szla z tydzien.

PostNapisane: 3 maja 2008, 20:28
przez Piotrus
Od trzech dni sada w madzi,jak do tej pory wszystko OK. <jupi> Wiec uniwersalne sady pasuja do naszych 6. :D

PostNapisane: 20 paź 2009, 20:29
przez itsari
Piotrus

Witam,
Mam podobny problem i w te pędy pisze z prośbą o poradę:)
Co prawda poszukuję sondy górnej do katalizatora dla mazdy 6 , ale wyczytałam, że Panu udało się z jakąś sondą uniwersalną...
Mogłabym prosić o namiar, gdzie Pan kupił takową rzecz?
Czy faktycznie kontrolka przestała świecić? Ta sona jest na 4 kable, bo ja takiej poszukuję...
Będę wdzięczna za podpowiedź
Pozdrawiam
Agnieszka

PostNapisane: 20 paź 2009, 23:32
przez Piotrus
Witam Cie Agnieszko.
Ja sonde zamawialem przez allegro,ale mozna tez telefonicznie w tej firmie http://motomaximus.pl/sondy-lambda
Radze zamowic firmy NGK,bo znajomy zalozyl boscha i niestety nie chodzilo to zbyt dobrze,na wolnych obrotach czasami szarpalo.Zakupil NGK i jest OK
Po jakims czasie musialem wymienic 2 i od tamtej pory zero problemow. :D
Sam montaz banalnie prosty,nie mialem zaciskaczek to uzylem szczypiec.Zalorzylem tylko dodatkowe koszulki termo-kurczliwe.
Jesli chodzi o kontrolke to kasowalem ja przez odpiecie aku.Teraz mam taki komputerek http://motoryzacyjna.pl/p25589-komputer-diagnostyczny polecam.Sprawdzalem juz go na wielu markach aut.
Zycze powodzonka
pozdrawiam Piotrus.

PostNapisane: 21 paź 2009, 05:26
przez itsari
oki, dzięki. Dam znać jak się uda wszystko :)
pozdr. A

PostNapisane: 4 lis 2009, 14:59
przez yoko ono
Piotrus
witam, powiedz mi czy ta sonda lambda (uniwersalna) ngk/ntk bedzie pasowala do kazdej szóstki? ja mam 1,8 benzyna rok 2003.

PostNapisane: 4 lis 2009, 15:01
przez yoko ono
przednia sonda lambda do wymiany – taki wynik diagnostyki, czy ta ngk za 100 zł. bedzie dobra do mojej szóstki 1,8 benzyna z 2003 r.?

PostNapisane: 4 lis 2009, 23:13
przez Piotrus
Witam
Podejzewam,ze powinna dzialac.Kumpel zakladal w mazdzie 1.8.Radze zakupic jedna, zalozyc i sprawdzic,jak wszystko bedzie OK.to zakup 2 bo niebawem wypali sie nastepna.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 sty 2010, 14:08
przez Blase
Wymieniał ktoś sondę lambda w M6 2,3l USA poliftowej? Moja jest z 2007 roku, sonda podpięta jest do Staga 300 i na oscyloskopie wykres to linia prosta zamiast falistego przebiegu. Ustawioną mam zwykłą sondę napięciową 0-1V i zastanawiam się czy jest możliwość że w tych silnikach występuje sonda pracująca w zakresie 0-5V. Ktoś coś wie? :)

PostNapisane: 18 sty 2010, 14:21
przez Grucha
Sonda przed katem pracuje w zakresie 0-1V , natomiast sonda za katem badająca prace katalizatora pracuje liniowo

PostNapisane: 18 sty 2010, 14:23
przez Blase
kristofc napisał(a):Sonda przed katem pracuje w zakresie 0-1V

Czyli jeżeli u mnie obie sondy pracują liniowo, to znaczy że jedna się kończy?

PostNapisane: 18 sty 2010, 14:24
przez Grucha
Jesli ta przed katem pracuje liniowo to wymiana

PostNapisane: 24 sty 2010, 17:04
przez Blase
Miałem dziś chwilkę czasu, więc zerknąłem na moją sondę lambda przed katem, okazało się że ma ona 5 przewodów(biały, czarny, szary, niebieski i żółty), co wskazywałoby na sondę szerokopasmową. O ile się orientuję taka sonda ma liniową charakterystykę pracy, więc moja powinna być w porządku. Dobrze kombinuję?
Obrazek

PostNapisane: 25 sty 2010, 16:22
przez Blase
Widzę że chyba nikt nie miał jeszcze z tym do czynienia, a miałem nadzieję się dowiedzieć czy to zwykła szerokopasmówka, czy też może jakiś wynalazek mazdy...