Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez Kamil611 » 23 sty 2014, 18:13

czyściłem Mafa ale efektów brak, zostało mi jeszcze zakup uzywanego i zobaczyc czy bd ok, albo wymiana sondy (ale nie wiem czy jest potrzeba).
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez brodaM6 » 23 sty 2014, 18:22

Zobacz czy ci sie gwint plastikowy nie wyrobił i może maf luźny ,sprawdź szczelność ,a sondy tez możesz samemu za pomocą elm sprawdzic .

Dopisano czwartek, 23 stycznia 2014, 17:22:

Poza błędnymi inne objawy?.

Dopisano czwartek, 23 stycznia 2014, 17:28:

<czytaj> viewtopic.php?f=60&t=136364
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Kamil611 » 23 sty 2014, 18:51

Oprocz tego szarpaia przy ok 2000 obr i przy zmianie biegu to nie ma..Nie tam jest napewno wszystko szczelne.Jak wymiana mafa nie pomoże to sie nastawiac na sondę która tak "lezy" na biegu jałowym po czym sie podnosi po dodaniu gazu.??czy szukac jakies innej przyczynny bo ten maf nawet uzywany to drogi jest.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez brodaM6 » 24 sty 2014, 09:12

Kamil611 napisał(a):Nie tam jest napewno wszystko szczelne.

Sprawdzaleś czy wrozysz ,postaraj sie podmienić maf Białystok duży a i użytkowników na forum nie brakuje zaglądając z kimś
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 30 sty 2014, 16:51

Kamil611 napisał(a):

I jak tam sie sprawy potoczyły ? Sonda czy nie?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 7 lut 2014, 11:52

to teraz ja mam dylemat , czy tu aby napewno jest wszystko ok
Załączniki
dan2.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 9 lut 2014, 11:15

Nikt sie nie wypowie <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Autochip » 9 lut 2014, 18:56

Ja się wypowiem dam ci numer do kogoś kto zna się na tej tematyce i ma wszystkie części na podmiankę. Ten sprzęt którym ty się łączysz nie jest wiarygodny polecam inne lepsze. Jeżeli chcesz pomocy od kolesi to oni ci powiedzą jak sprawdzić sprawność sondy lambda bez fejsów tylko na mierniku. i wtedy będziesz na 1000% pewny czy sonda jest sprawna czy nie.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 15:41
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2004r 1.8 benzyna

Postprzez brodaM6 » 10 lut 2014, 10:33

Dzięki ,ale nie po to sie na forum rejestrowalem żeby fafofcy ze mnie chajs darli ,poczytałem poszperałam i wiem ze zakrespracy sondy to w ciagu 10s powinna przynajmniej 3 razy zmienić swoją wartość i u mnie tak jest ,czyli sonda odpada.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Autochip » 10 lut 2014, 12:26

Źle mnie zrozumiałeś. Przez telefon ci wyjaśnią. Mi tak pomogli. Pojechałem na miejsce podmieniłem klamoty i się okazało ze coś innego jest uszkodzone. Sprzedali mi używkę czujnika za 80PLN i to był cały koszt. Ja ci nie kazałem prowadzić im auta tylko podjechać podmienić części u nich zanim kupisz.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 15:41
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2004r 1.8 benzyna

Postprzez Kamil611 » 12 lut 2014, 21:38

U mnie okazało się że jest MaF ok. stawiam teraz na sondy wiec mam pytanie czy od wersji angielskiej z tym samym silnikiem sondy beda pasowały???
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez brodaM6 » 12 lut 2014, 21:43

Tam tylko kierownica nie z tej strony :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez antichoice » 14 lut 2014, 20:37

A czy nie jest tak, że sonda lambda się zużywa? I lepiej kupić nową?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez flywin » 14 lut 2014, 20:49

zawsze lepiej nową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Kamil611 » 15 lut 2014, 10:14

kupię nową wtedy gdy bede wiedział ze ta jest uszkozona
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2013, 18:56
Posty: 34
Skąd: Białystok
Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km

Postprzez brodaM6 » 15 lut 2014, 11:13

Ktoś kto sie zna podepnie ci pod komputer i powie ci czy sonda jest ok ,nie wiem 50 zł ,zreszta wyżej napisałem jak powinna sie zachowywać sonda dobra . Błędy by wywaliło
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez antichoice » 15 lut 2014, 20:27

Kiedyś czytałem artykuł i nawet go znalazłem o sondach lambda.
Link: http://autokult.pl/2011/08/17/sonda-lam ... tki-awarii
Nie jestem mechanikiem i nie wiem ile w tym prawdy ale autor podaje, że sonda lambda podlega zużyciu.
To, że pokazuje jakieś napięcie nie znaczy, że mierzy prawidłowo – to trzeba sprawdzić.
Starsze typy żyły do 80 tyś km a nowsze nawet do 160 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez Navigator27 » 24 lut 2014, 11:08

Witam wszystkich. Miałem problem z sondą lambda, chodzi o tę pierwszą przed katalizatorem z dwoma kostkami. Nie miałem żadnych objawów z wymienionych na forum, silnik mi nie szarpał, większego zużycia paliwa nie zauważyłem, spadku mocy też. Typowy objaw jaki miałem to świecąca kontrolka check i silnik potrafił mi gasnąć na wolnych obrotach, zwłaszcza, gdy zwalniałem lub dojeżdżałem do skrzyżowania. Byłem na kilku komputerach i stwierdzono, że padła mi ta pierwsza sonda. Zaznaczam, że mam zainstalowaną instalację gazową i sprawdza się wyśmienicie. Ciekawą rzeczą było to, że silnik mi gasł i na benzynie i na gazie, wiec nie było innego wyboru, tylko wymienić sondę. Ale takich brak. Bawiłem się w szukanie jakiegoś zamiennika, przekopywałem internet, czytałem o różnych pomysłach, aż nagle znalazłem na allegro oryginał firmy NTK, z dwoma kostkami, cena 800 zł. Oznaczenie tej sondy to LZA06-AF1; 22641AA050. Nie sugerujcie się tym, że to inne oznaczenie, niż na oryginale; sonda została wymieniona i moja mazda śmiga, aż miło. Wyrównały się obroty silnika (na wolnych obrotach było falowanie, i na benzynie i na gazie), już mi nie gaśnie przy zwalnianiu i jeszcze zauważyłem po wymianie, że obroty silnika nie spadają tak nagle, jak wcześniej. Szkoda, że nie wymieniłem sondy wcześniej, bo to przekłada się bezpośrednio na jakość jazdy, ale niestety trudno było znaleźć tę odpowiednią, no i cena niestety były nie małe.
Navigator27
 

Postprzez CLAU » 26 lut 2014, 10:56

Z dwoma kostkami ? Sonda o tym oznaczeniu ma jedną wtyczkę, poniżej jej zdjęcie. Taką kupiłeś ?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lowi85 » 11 kwi 2014, 10:50

Chciałem tylko potwierdzić, że w przypadku Mazdy 6 benzyna 2.0 147KM (lift 2005-2008) "zamiennikiem" 1 sondy lambda LZA07-MD2 (2 kostki, 5 przewodów), jest sonda lambda o oznaczeniu LZA07-AU4. Trzeba tylko zamienić wtyczki. Kolory kabli są takie same. Nie ma sensu przepłacać tak jak kolega kilka postów wyżej. LZA07-AU4 to oryginalna sonda firmy NGK. Jej koszt to ok 300zł. Jakiś czas temu zastanawiałem się tutaj "na głos" czy ktoś jest bardziej wtajemniczony i rozróżnia oznaczenia tych sond. Ja osobiście uważam że to jest wszystko to samo. Początek LZA07 jest zawsze, różni się tylko końcówka: AU – Audi?, MD – Mazda?, V – VW?/Seat/Skoda? itp... Nie wiem tylko jakie znaczenie mają cyferki na samym końcu.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 lut 2012, 19:07
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 2.0 GY Exclusive Sport Kombi 05-08 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6