Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki? U mnie wychodzi 5 przewodów, potem jest to zabezpieczone prawie do samego końca, ale jak wpełzłem pod auto okazało się że wtyczki są dwie: odpowiednio z 3 i 2 kabelkami. Z tego co pamiętam to sonda za katem miała 4 przewody i jedną wtyczkę.
Blase napisał(a):Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki?
tylko sprawdziłem bo jak na tym mrozie położyłbym się pod auto to raczej już bym nie wstał jak zrobi się cieplej to sprawdzę ale ja mam 3.0 v6 więc może być jakaś różnica w stosunku do 2.3
- Od: 7 cze 2007, 08:51
- Posty: 1826
jak zdiagnozować prawidłową pracę sondy lambda? zmierzyłem oporność obu sond pierwsza przed katalizatorem miała 5Ω natomiast druga w katalizatorze 10Ω – czyli w normie, wyjąłem akumulator oraz podstawkę i odpiąłem wtyczki.
jak zmierzyć napięcie??
jakie parametry musi mieć nowa sonda uniwersalna? jaki gwint, numer klucza...
jak zmierzyć napięcie??
jakie parametry musi mieć nowa sonda uniwersalna? jaki gwint, numer klucza...
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
A może lepiej podłaczyć pod pierwszy lepszy programik do diagnostyki?
Pierwsza jak sinusoida ma przebieg, bardzo szybko zmienia wartości z zakresu 0 -1 V, druga powinna mieć 1 V (idealne spalanie). Oczywiście po rozgrzaniu silnika i sondy...
Pierwsza jak sinusoida ma przebieg, bardzo szybko zmienia wartości z zakresu 0 -1 V, druga powinna mieć 1 V (idealne spalanie). Oczywiście po rozgrzaniu silnika i sondy...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
kristofc napisał(a):Elm327 + PcmScan lub ScanXL ,ze pozwolę sobie odpowiedzieć za Lorbasa
Pozdr
Dokładnie!
EDIT
Dodam jeszcze, że mi po przeczyszczeniu przepływki druga sonda zaczęła wskazywać więcej o ok. 0,1 V i trzymała poziom ok. 0,94V. Ale to było jakieś 3 miesiące temu.
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Lorbas czy mógłbyś mi napisać dokładnie procedurę sprawdzenia sondy lamba przez elm327? specjalnie kupiłem interfejs aby nie płacić za podłączenie do IDS`a, mam program PcmScan oraz Scan XL i interfejs elm 327, program łączy sie z kompem samochodu i mogę odczytać np, zeghary w komputerze i co dalej, wybieram oxygen sensor i robie zczytanie wyświetla mi sie coś takiego:
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wlaczony.JPG
http://www.gobit.com.pl/~tomek/mazda6/wlaczony.JPG
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Z tego akurat za wiele się nie dowiesz – mówię o screenie.
Należy odpalić odpowiednie PIDy w ustawieniach. Teraz nie mam tego przed sobą.
Gdy właczysz monitorowanie to na wykresach te opcje nie będa aktywne. Będa obroty skakać, temp płynu chłodzącego i cos tam jeszcze.
I tam coś z O2S11 i 02S12 czy H02S11 oraz H02S12 – jakoś tak. Jedno z tych dwóch na wykresach nie będzie aktywne i własnie to ptaszkiem musisz zaznaczć w pidach w zakąłdce bodaj ustawienia...
Należy odpalić odpowiednie PIDy w ustawieniach. Teraz nie mam tego przed sobą.
Gdy właczysz monitorowanie to na wykresach te opcje nie będa aktywne. Będa obroty skakać, temp płynu chłodzącego i cos tam jeszcze.
I tam coś z O2S11 i 02S12 czy H02S11 oraz H02S12 – jakoś tak. Jedno z tych dwóch na wykresach nie będzie aktywne i własnie to ptaszkiem musisz zaznaczć w pidach w zakąłdce bodaj ustawienia...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Pisalem mu w innym watku. Szurek, zdecyduj sie gdzie chcesz pisac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Nieeee, pisze skladnie i z sensem, nie podejrzewalbym Ale wolalbym mimo wszystko jeden watek (i pomoc innych, a tak to sie rozdziela na dwa – Ty tu, my tam i wychodzi qpa )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
przepraszam byłem pod wpływem , nic nie tłumaczy mojego zachowania, zachowałem się jak gówniarz – to już się więcej nie powtórzy proszę o wybaczenie szanownych kolegów i dziękuję za wszelkie odpowiedzi, przenoszę się "TAM" i tu juz nie będę pisał aby nie dublować tematu
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
Drodzy koledzy moja pierwsza lambda dogorywa, niestety jest ona nietypowa dwa piny-5 przewodowa, druga jest normalna 4 przewodowa. Spotkał się ktoś gdzieś z takim zamiennikiem dla tej 5 przewodowej, szukam i nie mogę znaleźć wszędzie uniwersale są 4 żyłowe?Oryginał w serwisie w Krakowie ok. 1000 zeta
Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
- Od: 20 lut 2010, 17:34
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.
Blase napisał(a):Sprawdziłeś co wychodzi z sondy czy oglądałeś pod samochodem wtyczki? U mnie wychodzi 5 przewodów, potem jest to zabezpieczone prawie do samego końca, ale jak wpełzłem pod auto okazało się że wtyczki są dwie: odpowiednio z 3 i 2 kabelkami. Z tego co pamiętam to sonda za katem miała 4 przewody i jedną wtyczkę.
Dokładnie. U mnie jest tak samo:
Zastanawiam sie czy Bosch ma w swojej ofercie sondę 5-przewodową która by podpasowała pod M6... ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6