Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.

Postprzez Pawko_6 » 18 paź 2008, 11:25

madzia6 napisał(a):wlaczylem zimny silnik, ustawilem pokretlo na 29 stopni i na dwie,trzy kreski i czekam, czekam, czekam po 2 minutach nic dopiero okolo 5 minut uplynelo zaczelo wlatywac lekko cieple powietrze , podnsioslem maske rura ta do chlodnicy byla zimna wiec wylaczym auto bo dalsze czekanie nie mialo sensu poniewaz jak aobaczylem wskazowke paliwa to przez 5 minut spadla tak jakbym chyba ze 20km przejechal

Przecież to jest prawidłowa praca układu chłodzenia.
Gdyby silnik się nie dogrzewał, to z pewnością przy otwartym termostacie (otwarty duży obieg) i wówczas tak jak w nagrzewnicy pojawiło się ciepełko, to i rura powinna być ciepła, a skoro jest zimna, to termostat trzyma do czasu osiągnięcia temperatury.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 11:28

madzia6 napisał(a):sprawdzilem rure do chlodnicy byla lekko ciepla (ale naprawde leciutko)

Nie powinna.
Wszystko wskazuje, że to wina otwartego termostatu.

madzia6 napisał(a):koszt okolo 200zl dlatego nie chce bez potrzeby wchodzic w koszty

Zaufaj mechanikowi – wskaż mu objawy i swoje obserwacje, ale niech sam podejmie decyzję.
Bo to on ma dać gwarancje na naprawę.


Pawko_6 napisał(a):Przecież to jest prawidłowa praca układu chłodzenia.

Termostat otwiera się przy ok 90 stopniach (nie wiem ile dokłądnie jest dla M6)
A więc by załączył się duży obieg – do środka powinno lecieć gorące powietrze, a nie lekko ciepłe.

Byc może tym samym piszemy, tylko troszke inaczej :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 11:45

bylem u mechanika i okazalo sie ze praca ukladu chlodzenia jest prawidlowa poprostu termostat musi czekac az bedzie odp temperatura, takze ewentualnie podlaczenie pod kompa i sprobowanie obnizenia temp poprostu oszukac kompa ale niewiadomo czy da rade musze zadzwonic do serwisu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 11:57

madzia6 napisał(a):okolo 5 minut do srodka zaczelo wlatywac cieple pow (ale nie gorace) i sprawdzilem rure do chlodnicy byla lekko ciepla (ale naprawde leciutko)


madzia6 napisał(a):bylem u mechanika i okazalo sie ze praca ukladu chlodzenia jest prawidlowa poprostu termostat musi czekac az bedzie odp temperatura

Jedno troszke nie pasuje do drugiego. Być może mechanik nie widział jak zachowuje się zimne autko :| Oczywiscie ma racje w tym co mówi, ale wątpie by to u Ciebie zaobserwował.
Z netu:
Temperatura początku otwarcia termostatu wynosi zwykle około 85-90 st C, całkowite otwarcie to nieco poniżej 100stC (coś około 98st C).
Czyli do momentu "gorącego powietrza w kabinie" duży układ powinien być zimny jak nieboszczyk :)

madzia6
Umówmy sie tak: dziś o 17-tej będę jechał samochodem przez miasto. Zmierzę dokładny czas od odpalenia do pojawienia sie ciepłego powietrza w środku – OK? Postaram sie sprawdzić temperaturę węży przy chłodnicy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 18 paź 2008, 12:21

W termostacie jest niewielki otwór, który przepuszcza płyn niezależnie od temperatury, wiec w przewodzie do chłodnicy temperatura będzie delikatnie wzrastać w czasie nagrzewania się silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 12:57

Pawko_6 napisał(a):W termostacie jest niewielki otwór, który przepuszcza płyn niezależnie od temperatury, wiec w przewodzie do chłodnicy temperatura będzie delikatnie wzrastać w czasie nagrzewania się silnika.

Aby zaczęła wzrastać temperatura grubego wężą przez przepływ płynu przez mały otworek to silnik też musi być odpowiednio rozgrzany.
Ale chyba zgodzisz sie, że szybkość nagrzewania się wnętrza/silnika autka kolegi madzia6 jest raczej zbyt niska?

PS
Szkoda gdybania – obydwaj nie stoimy przy autku :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 14:57

magicadm napisał(a):Umówmy sie tak: dziś o 17-tej będę jechał samochodem przez miasto. Zmierzę dokładny czas od odpalenia do pojawienia sie ciepłego powietrza w środku – OK? Postaram sie sprawdzić temperaturę węży przy chłodnicy.


OK fajnie bede czekal na test – szkoda ze troszke daleko mieszkam z checia by sie spotkal i porownal a takto w mim miescie oczywiscie bywaja M6 ale w dieslu zadnej beni nie widzialem takze nawet nie mam z kim pogadac

ale musze powiedziec ze test robilem stajac na parkingu a nie podczas jazdy !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 15:14

madzia6 napisał(a):ale musze powiedziec ze test robilem stajac na parkingu a nie podczas jazdy !

Na postoju ciężko jest rozgrzać silnik.
Dla jasności- procedura testu termostatu wg serwisówki
Obrazek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 15:18

no wlasnie moze przez podpiecie kompa mozna byloby ustawic temperature na np: 60 stop C a nie 80, tak tylko szczelam poniewaz musze znalezc jakis sposob ale dzieki z gory za twoje zaangazowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 16:02

madzia6 napisał(a):no wlasnie moze przez podpiecie kompa mozna byloby ustawic temperature na np: 60 stop C a nie 80

Termostat w tym przypadku to czysto mechaniczne urzadzenie, które nie podlega kalibracji.
Wygląda np tak:
Obrazek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 17:31

tzn termostat wiem jak wyglada bo w poprzednim samochodzie wymienialem (w sumie niepotrzebnie) natomiast wydawalo mi sie ze samoe zmniejszenie czasu rozgrzania dostaje info komputer

no dobra ale czekam na twoj test i powiedz mi na krotkich odcinkach okolo 2km ile w obecnych warunkach ci pali , ile pali w miescie na rozgrzanym silniku i ile w trasie tak do 100km/h moze to mi cos rozjasni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez Adaś » 18 paź 2008, 17:58

A co ma termostat do spalania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 19:23

Adaś napisał(a):A co ma termostat do spalania?

Bardzo dużo. Dokładnie tyle samo co zużycie paliwa na zimnym silniku i na rozgrzanym.
Termostat reguluje temperaturę silnika w ten sposób, że zapewnie jak najszybsze uzyskanie temperatury pracy przez silnik (mały obwód) i skuteczne chłodzenie (duży obwód)


A teraz w temacie:
Moje autko po "zimnym starcie" po ok 400-500 metrach zaczęło grzać. Po 1000m w środku było bardzo ciepło. Temperatora zewnętrzna ok 10 stopni
Nie udało mi się sprawdzić temperatury węży – jutro spróbuję
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 19:36

a ja jutro sprawdze jak u mnie jest akurat odemnie na stacje benzynowa jest okolo 700m i zaobserwuje kiedy zacznie wlatywac cieple powietrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 19:39

a jakie masz wskazania chwilowe spalania???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 18 paź 2008, 23:58

kiedys patrzylem ale tak to sie zmienia ze nie pamietam

podaj jak u ciebie wychodzi spalanie:

krotkie odcinki do 2km w miescie
jazda miejska na rozgrzanym silniku
jazda w trasie do 100km/h

wtedy bede mial jakas orjetacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 19 paź 2008, 09:15

madzia6 napisał(a):jazda miejska na rozgrzanym silniku

Ok 8 litrów. Jazda po godzinach szczytu, bez korków i bez klimy.
Teraz się ochłodziło więc chyba spali troszkę więcej.
madzia6 napisał(a):jazda w trasie do 100km/h

Ok 6,5 l/100km a bywało i z 0,5 l mniej.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez madzia6 » 19 paź 2008, 09:38

no to w sumie nie mam sie czeko czepiac i szukac przyczyn poniewaz na rozgrzanym silniku w miescie poza godz. szczytu 15-16.00 (u nas tez potrafi sie niezle zapelnic nawet w takiej miejs jak Piła) wychodzi mi okolo 9,5l raz tylko po dluzszej jezdzie spalila mi 8,8l ale byla jazda extremalna natomiast poza miastem od 6,2 przy 90km/h do 6,8 przy 110km/h tylko mnie dziwi spalanie okolo 14l na odcinkach do pracy okolo 2km, myslalem ze zmieszcze sie w 11l (do by mnie zadawalalo)

jeszcze jedno zo rano zrobis: odpalic auto i jechac czy odpalic poczekac troszke okolo 1 min i wtedy jechac

godz. 11.30 dzisiaj sprawdzalem i patrzylem na wskaznik temperatur, po przejechaniu 1,9 km samochod osiagnal prawidlowa temperature natomiast tak jak kolega pisal po 500m mialem zimny nawiew dopiero po okolo 1 km zaczelo wlatywac cieplejsze powietrze, co dalej to nie wiem czy jest OK czy dalej drazyc temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez magicadm » 19 paź 2008, 18:28

madzia6 napisał(a): tylko mnie dziwi spalanie okolo 14l na odcinkach do pracy okolo 2km,

2 kilometry nawet bateri nie naładujesz – spodziewaj się wkrótce kłopotów z rozruchem.
Zimny silnik spala najwięcej.


madzia6 napisał(a):jeszcze jedno zo rano zrobis: odpalic auto i jechac czy odpalic poczekac troszke okolo 1 min i wtedy jechac

Od razu jechać.

Moje obserwacje z dziś.
11 stopni na zewnątrz. Odpalam silnik. Po 3 minutach pracy na postoju zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Wskazówka zaczęła się podnośić. Rura chłodnicy zimna.
Temperatura pracy po ok 500 metrach jazdy- w tym jedne światła.

O ile dobrze pamiętam to w autkach, które mają wyskalowane w stopniach Celsjusza wskaźniki temperatury środkowe położenie odpowiada ok 90-95 stopniom.
Co to oznacza: rura od chłodnicy powinna być zimna aż do momentu osiągniącia "środkowego połozenia" przez wskaźnik temperatury. Wcześniejsze nagrzewanie oznacza otwarty termostat.

Co do otworka w termostacie – moim zdaniem on ma ułatwiać odpowietrzanie układu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Marcin_Buxton » 19 paź 2008, 19:10

Witam.
Powiedzcie proszę gdzie w silniku MZR-CD znajduje się termostat i czy wymiana jego jest skomplikowana ?
Ostatnio edytowano 20 paź 2008, 19:32 przez Marcin_Buxton, łącznie edytowano 1 raz
Marcin_Buxton
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6