Strasznie klepią zawory, nie domyka się zawór dolotowy, silnik pracuje nierówno

Postprzez Kogi » 3 lis 2008, 23:21

Witam,

Kolega ma straszny problem ze swoją Mazdą 6 2,0 2003 rok, przebieg 156tys mil. Mianowicie strasznie klepią zawory, zawór dolotowy się nie domyka i wywala niedopalone spaliny do filtra powietrza, często zapala się check engine, chodzi bardzo nierówno i syczy... to jest jego relacja (auto jest w UK). Jak widać jest nieciekawie...

Pytanie z jego strony jest takie, czy wymiana hydraulicznych popychaczy wystarczy, żeby pozbyć się problemu (podobno taka była wstępna analiza mechanika) oraz gdzie i za ile można takie popychacze dostać, bo u nich w GB drogo (30Ł za sztukę).

Proszę pomóżcie maździażowi w potrzebie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez magicadm » 3 lis 2008, 23:49

Kogi napisał(a):Pytanie z jego strony jest takie, czy wymiana hydraulicznych popychaczy wystarczy

Ani diesel ani benzyna w M6 nie ma hydraulicznych popychaczy – przynajmniej silniki do pojemności 2.3 litra

Trzeba regulować i tyle. W benzynie więcej roboty (duuużo więcej, ale rzadziej)

PS
Co to za silnik????
Skąd te ceny i mechanik??? :|
Kogi napisał(a):od golfów III uchowaj nas Boże...

I przed takimi mechanikami :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kogi » 4 lis 2008, 00:06

hehe... no to angole takie spryciule są... w sklepie z częściami do japońców powiedzieli, że hydrauliczne, kumpel też najpierw myślał, że się reguluje i zwariował, ale myśli, że jak chłopy handlują częściami to wiedzą... cóż, szkoda gadać (mechanicy też fachury tam są ;) ).

A może macie jakąś fotorelację z regulacji ?? Normalnie na płytki ?? Jakoś kumplowi wyjaśnić kork po kroku ?? Może kumpel sam to zrobi, bo mu jeszcze Anglicy tam wstawią hydrauliczne hahaha

Inna sprawa czy to wystarczy jak takie są objawy ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez magicadm » 4 lis 2008, 00:52

KogiOstani raz zapytam: Jaki silnik???
Na benzynę czy na rzepakowy olej???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 4 lis 2008, 00:53

Domyslam sie ze jest to diesel a w dieslu reguluje sie zawory manualnie ale nie to jest powodem ..... chyba ze ktoś chciał regulowac a nie wiedzial o co tam chodzi ....napisz moze wiecej na ten temat od kiedy są takie objawy – bedzie łatwiej sprecyzowac /doradzic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 4 lis 2008, 01:22

Kogi napisał(a): problem z Mazdą 6 2,0 2003 rok, przebieg 156tys mil. klepią zawory, zawór dolotowy się nie domyka i wywala niedopalone spaliny do filtra powietrza, zapala się check engine, chodzi bardzo nierówno i syczy...

chyba tu regulacja nie pomoze....
ale dobrze mu zycze,
niech szuka kogos o dobrej i niepazernej duszy,
kto ma pojecie o motorach,
bo mi to pachnie sporymi kosztami..
powodzenia
E.
Ostatnio edytowano 4 lis 2008, 23:53 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 4 lis 2008, 10:31

Kogi napisał(a):Mianowicie strasznie klepią zawory, zawór dolotowy się nie domyka i wywala niedopalone spaliny do filtra powietrza,

A może za klepanie odpowiada uszkodozny wtryskiwacz?
Co do wywalania spalin do dolotu – podobnie działą EGR.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kogi » 4 lis 2008, 23:35

magicadm napisał(a):KogiOstani raz zapytam: Jaki silnik???
Na benzynę czy na rzepakowy olej???

kurcze, ale ze mnie głupek... prawie jak Ci angielscy mechanicy ;)

Autko benzyna, a nie klekot :) (choć w stanie z opisu też klekot) – jak się ma mx-3 to się zapomina, że może być coś innego niż benzynka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez Enduro » 4 lis 2008, 23:55

Kogi napisał(a):Autko benzyna, a nie klekot


a ma zamontowany gaz?
jesli tak to jak dlugo?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 5 lis 2008, 00:09

Kogi napisał(a):Autko benzyna, a nie klekot

Tam się zawory teoretycznie reguluje co 100 czy 120 tys km...
..to chyba coś innego :|

PS
W benzynie luz regulujesz podkładkami, one też do tanich nie należą.
Zawsze możesz zdjąć pokrywę zaworów i pomierzyć luzy :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kogi » 5 lis 2008, 00:26

Enduro napisał(a):a ma zamontowany gaz?

bez gazu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez Kogi » 5 lis 2008, 00:28

magicadm napisał(a):Tam się zawory teoretycznie reguluje co 100 czy 120 tys km...
..to chyba coś innego :|

kurde ale jak to angole, to może nie regulowali nigdy, czyli przez 156tys. mil, a to przecież prawie 250tys. km :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 15:25
Posty: 248
Skąd: Bestwina
Auto: Było:
Mazda Mx-3 V6 1996r
Honda Accord 1,8VTec Sport 2001r
Jest:
kombi w dieslu czyli Mazda 6 CiTD 2007r.

Postprzez Enduro » 5 lis 2008, 01:08

niech zmierzy kompresje
to cos bedzie wiadomo..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 5 lis 2008, 01:29

Mogli poprostu nie wymieniac oleju i takie konsekwencje :P Klawiatura klepie :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez magicadm » 5 lis 2008, 11:12

Ukman napisał(a):Mogli poprostu nie wymieniac oleju

Znam to z autopsji – autko nie dojechało z Anglii do Polski – silnik zatarł sie, a w misce olejowej był jakiś glut :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 5 lis 2008, 12:09

Głowica raczej do wymiany, a co najmniej do remontu. W silnikach benzynowych Mazdy, tej generacji, nie ma regulacji płytkowej.



Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 5 lis 2008, 13:09

Pawko_6 napisał(a): W silnikach benzynowych Mazdy, tej generacji, nie ma regulacji płytkowej.

eeeeeeeeeeeeeee :)
Co to za manual?
W moim jest procedura regulacji :)
Obrazek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 5 lis 2008, 13:23

magicadm napisał(a):W moim jest procedura regulacji

Za pomocą płytek?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 5 lis 2008, 14:59

Pawko_6 napisał(a):Za pomocą płytek?

Tak – podobno są nieprzyzwoicie drogie :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 5 lis 2008, 15:18

magicadm napisał(a):Pawko_6 napisał:
Za pomocą płytek?

Tak – podobno są nieprzyzwoicie drogie


Możesz wrzucić rysunek, jak to wygląda?
Jak widać, są różne manuale. W ASO-Księżyno także informowali, że nie ma regulacji zaworów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6