Błąd P 2187
brodaM6 napisał(a):na ja dałem do swojego za przepływka od 2.3 200 zeta ,a pare dni puzniej na forum ktoś odkrył ze pasują wszystkie
Pamiętasz jakiej firmy kupiłeś tę przepływkę?. Jeśli była jako nowa to cena wskazuje na jakiś zamiennik. Jak długo się już dobrze sprawuje?.
Tak sobie myślę, że lepiej nie kupować używki, bo nie wiadomo jak długo pochodzi, za to kiepski zamiennik też niepewny. Natomiast cena nowej – choćby Denso (jakieś 350 zł) też "odstrasza".
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Ja kupiłem ori używke od 2.3 wiec oznaczenia zaczyna sie tam na L3 dalej nie pamietam ,nowka to ponad 1000 w aso ,te przepływka pasują od 1.8 , 2.0 ,2.3 i 3.0 ,rok już śmigać na niej i
Denso za 350 tanio cos mi sie zdaje, noname w foxrzeszów 250zl
Dopisano wtorek, 7 kwietnia 2015, 11:05:
Słuchaj przeglądałem Allegro i jest tam przepływka za 20zlł do m6 2.3
Denso za 350 tanio cos mi sie zdaje, noname w foxrzeszów 250zl
Dopisano wtorek, 7 kwietnia 2015, 11:05:
Słuchaj przeglądałem Allegro i jest tam przepływka za 20zlł do m6 2.3
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Tak, właśnie też już przejrzałem Alledrogo. Jutro jestem umówiony i sprawdzę w mojej okolicy jakąś ori używkę za 50 zł (może będzie nawet kilka sztuk do sprawdzenia).
Chcę ją od razu podpiąć na miejscu pod Forscana i jak się okaże, że przepływ wzrośnie do tych niecałych 4 g/s to kupię, a jak będzie tak samo jak u mnie (2 g/s) to na razie dam sobie spokój z kupnem (cały czas zakładam, że prawdą jest, że powinno być te 3,6-3,8 g/s).
Chcę ją od razu podpiąć na miejscu pod Forscana i jak się okaże, że przepływ wzrośnie do tych niecałych 4 g/s to kupię, a jak będzie tak samo jak u mnie (2 g/s) to na razie dam sobie spokój z kupnem (cały czas zakładam, że prawdą jest, że powinno być te 3,6-3,8 g/s).
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Ciąg dalszy badania problemu: sprawdziłem trzy oryginalne używki MAF i na wszystkich niemal identyczny wynik, tj. 1,8-1,9 g/s na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (ok. 650 rpm). Mało prawdopodobne, że wszystkie trzy + moja są uszkodzone.
Zatem póki co stwierdzam, że na 99 % dla silnika 2.3 benzyna takie wartości są prawidłowe (raz gdzieś na forum natknąłem się na podobny odczyt). Wychodzi na to, że raczej dla 3.0 V6 wynik jest wyższy – ok. 3,6 g/s.
Oczywiście, żeby mieć 100 % pewność trzeba by jeszcze przetestować jakąś nówkę, na razie odpuszczę to sprawdzenie, bo przez przypadek odkryłem "przyczynę" i moment, w którym wyskakuje mi P2187.
Być może przełom sprawy:fajnie widać to w programie Forscan, gdzie w pierwszym momencie błąd pojawia się jako oczekujący na potwierdzenie (jeszcze nie ma kontrolki na desce), po czym gdy problem się powtórzy występuje jako potwierdzony i wtedy check świeci.
Zauważyłem, że na benzynie co kilkadziesiąt sekund obroty na ułamek sekundy spadają z 650 rpm na ok. 610 rpm i to jest moment, w którym wywala błąd P2187. Gdy przytrzymam gaz na 700-750 rpm problemu nie ma. Na LPG jest nieco lepiej, tzn. nie ma tego chwilowego spadku obrotów, za to wartości wahają się 645-655 rpm i to też okazuje się za mało, bo również wywala P2187.
Macie pomysł jaki powód tych chwilowych spadków obrotów na benzynie?.
Wniosek mam taki, że obroty w okolicach 650 rpm na biegu jałowym są nieco za niskie dla tego silnika (wyczuwalny początek lekkich, nieprzyjemnych drgań w kabinie). Spróbuję coś wyczytać na forum jak zwiększyć nieco obroty biegu jałowego, a potem konieczna regulacja LPG u gazownika (tym bardziej, że niedawno wymieniałem świece).
Może ktoś natknął się na podobne problemy i wnioski?.
Zatem póki co stwierdzam, że na 99 % dla silnika 2.3 benzyna takie wartości są prawidłowe (raz gdzieś na forum natknąłem się na podobny odczyt). Wychodzi na to, że raczej dla 3.0 V6 wynik jest wyższy – ok. 3,6 g/s.
Oczywiście, żeby mieć 100 % pewność trzeba by jeszcze przetestować jakąś nówkę, na razie odpuszczę to sprawdzenie, bo przez przypadek odkryłem "przyczynę" i moment, w którym wyskakuje mi P2187.
Być może przełom sprawy:fajnie widać to w programie Forscan, gdzie w pierwszym momencie błąd pojawia się jako oczekujący na potwierdzenie (jeszcze nie ma kontrolki na desce), po czym gdy problem się powtórzy występuje jako potwierdzony i wtedy check świeci.
Zauważyłem, że na benzynie co kilkadziesiąt sekund obroty na ułamek sekundy spadają z 650 rpm na ok. 610 rpm i to jest moment, w którym wywala błąd P2187. Gdy przytrzymam gaz na 700-750 rpm problemu nie ma. Na LPG jest nieco lepiej, tzn. nie ma tego chwilowego spadku obrotów, za to wartości wahają się 645-655 rpm i to też okazuje się za mało, bo również wywala P2187.
Macie pomysł jaki powód tych chwilowych spadków obrotów na benzynie?.
Wniosek mam taki, że obroty w okolicach 650 rpm na biegu jałowym są nieco za niskie dla tego silnika (wyczuwalny początek lekkich, nieprzyjemnych drgań w kabinie). Spróbuję coś wyczytać na forum jak zwiększyć nieco obroty biegu jałowego, a potem konieczna regulacja LPG u gazownika (tym bardziej, że niedawno wymieniałem świece).
Może ktoś natknął się na podobne problemy i wnioski?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
andryjan napisał(a):Zatem póki co stwierdzam, że na 99 % dla silnika 2.3 benzyna takie wartości są prawidłowe (raz gdzieś na forum natknąłem się na podobny odczyt). Wychodzi na to, że raczej dla 3.0 V6 wynik jest wyższy – ok. 3,6 g/s.
.
A ja mam inne zdanie ,a to na potwierdzenie, nie chciała mi sie już czekać aż osiągnie te 90 stC ma 70 pare dokładnie 74 stC ,silnik mam ten sam choć troszkę uprostrzony dolot i iskrzynke AT
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Dzięki za informację. Sprawdzę to samo dokładnie przy tej samej temperaturze i dam znać. Jeszcze jakbyś mógł sprawdzić i dać znać jakie masz wskazania obrotów i MAF przy 90 stopniach na biegu jałowym. Będę wdzięczny.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Zrobi sie
Dopisano czwartek, 9 kwietnia 2015, 12:23:
Słuchaj u mnie poniżej 687rpm nie schodzi i najniżej jak uchwycilem fotkę taka zapodaje
Dopisano czwartek, 9 kwietnia 2015, 15:21:
Słuchaj te wartość mogą trochę odbiegać od ori ,bo przecież mam stozek
Dopisano czwartek, 9 kwietnia 2015, 12:23:
Słuchaj u mnie poniżej 687rpm nie schodzi i najniżej jak uchwycilem fotkę taka zapodaje
Dopisano czwartek, 9 kwietnia 2015, 15:21:
Słuchaj te wartość mogą trochę odbiegać od ori ,bo przecież mam stozek
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Czyli naszych wyników MAF nie możemy bezpośrednio porównywać. Co nie zmienia faktu, że masz odczuwalnie (w sensie mniejszych drgań w kabinie) wyższe obroty. Wolałbym mieć Twoją wartość.
Może ktoś jeszcze z silnikiem 2.3 albo chociaż 2.0 (warunek to oryginalny filtr powietrza) mógłby podać wynik z MAFa na rozgrzanym silniku?.
Może ktoś jeszcze z silnikiem 2.3 albo chociaż 2.0 (warunek to oryginalny filtr powietrza) mógłby podać wynik z MAFa na rozgrzanym silniku?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
hej, nie mam auta zeby dokladnie sprawdzic ale u mnie maf na rozgrzanym silniku na biegu jalowym pokazywal 2,2-2,3 g/s jak dobrze pamietam i tez sie zastanawialem czy to nie za malo...ale spojrz tutaj do watku kolegi : viewtopic.php?f=331&t=177594&start=80 silnik troche wiekszy i maf 2,4 g/s , jak dla mnie ponizej 2g/s to maf raczej nie do konca sprawny...broda u Ciebie ta temp to calkowicie rozgrzany silnik?
Brakuje mu chyba jeszcze 4 stopnie ,patrzyłem stare skany z przed dwóch latek i mam tam najniższe obroty to 776rpm i maf 3,12,tylko ja stoję w miejscu a kolega welko ma 65km na liczniku to tez ma znaczenie tak myśle
Może ktoś cos wrzuci dla poruwnanie ,a ja dziś zrobientomna prawidłowo zorzgrzanym silniku
Może ktoś cos wrzuci dla poruwnanie ,a ja dziś zrobientomna prawidłowo zorzgrzanym silniku
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
W każdym razie dochodzimy do wniosku, że prawidłowa wartość silnika 2.3 na oryginalnym filtrze itp. to na pewno nie ta powyżej 3 g/s. To by pasowało do V6 3.0.
Czekam jeszcze na Wasze wyniki, a ja postaram się po weekendzie zmierzyć jakąś sklepową nówkę żeby rozwiać wątpliwości.
Czekam jeszcze na Wasze wyniki, a ja postaram się po weekendzie zmierzyć jakąś sklepową nówkę żeby rozwiać wątpliwości.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Tylko wtedy jak sie włącza wentylator rosną do tych 800 i tak czasem spadną nisko jak sie wyłączy ,żeby osiągnąć te 2,4 g/s to trzeba mieć obroty na poziomie 600rpm+_10
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Nie wiem czy Wam się to przyda... albo czy to ja powinienem się martwić – u mnie MAF na rozgrzanym silniku (~88*C) na postoju (650rpm) mam na stabilnym poziomie 2,2g/s. Silnik poliftowy 2.0 Pb. Nie miałem nigdy (odkąd auto mam) błędu ubogiej mieszanki.
Siemka co do przepływki to się dowiedziałem że musi się zaadoptować i trzeba przejechać na niej około 100km.Ja mam też problem z moją Madzią już dobre z 6 miesięcy.Ja mam problem z odpalaniem co jakiś czas.Teraz mam dodatkowo coś takiego że jak auto jest na luzie i dodając gazu to czuć drgania taj jakby przerywało.Szukam kogoś z okolic Zabrza kto może podmienić cewkę.Życzę tobie szybkie rozwiązanie problemu.Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 kwi 2015, 13:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostaniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostaniego posta
- Od: 6 paź 2014, 16:36
- Posty: 104
- Skąd: Zabrze śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6