Dziwny dźwięk silnika Mazda6 2.0 benzyna

Postprzez adik72 » 8 lut 2010, 17:58

Witam! Niedawno kupiłem Mazdę 6 2.0 benzyna. Od jakiegoś czasu niepokoją mnie dziwne dźwięki z silnika. Przeszukałem forum ale niestety nie znalazłem pasujących objawów. Mianowicie po przekroczeniu 2500rpm z komory silnika dochodzi "klekot", dzieje się tak tylko kiedy silnik nie jest obciążony – na postoju lub w czasie jazdy ale bez przyspieszania albo hamowania silnikiem. Dźwięk dochodzi od strony paska wielorowkowego. Czy ktoś miał do czynienia z takimi objawami? Dodam jeszcze, że auto ma przejechane 130 tys km (udokumentowane) i nie było bite (sprawdzone bardzo dokładnie).
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez magicadm » 8 lut 2010, 20:31

napinacz paska ok?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez adik72 » 8 lut 2010, 21:32

Właśnie nie wiem jak go najprościej sprawdzić, a temperatury na zewnątrz temu też nie sprzyjają.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez adik72 » 31 sie 2010, 17:54

No i wyjaśniło się <płacze> – panewka na wale korbowym zeszlifowała czop wału i z wczasów wracałem na lawecie. Najlepsze jest to, że od pewnego czasu nie słyszałem żadnych nienormalnych dźwięków. Dopiero na którymś postoju po rozruchu silnika usłyszałem metaliczny dźwięk i tak już zostało. Teraz szukam wału korbowego i korbowodu albo całego silnika.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez kolezka » 31 sie 2010, 20:59

adik72 napisał(a):Mianowicie po przekroczeniu 2500rpm z komory silnika dochodzi "klekot"

Na zimnym silniku, na ciepłym?
Ja też wyłapałem jakieś dziwne odgłosy jakiś czas temu, byłem z tym u mechanika i stwierdził, że nic nie słyszy i jedyne co mu przychodzi do głowy to kończenie się powoli alternatora. Tylko u mnie raczej nazwałbym to jakieś rzężenie, a nie klekot...
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez adik72 » 31 sie 2010, 21:27

Na pewniaka – panewka na wale wytarła czop korbowy. Teraz się zorientowałem że nie napisałem wszystkiego – silnik mam już rozebrany i diagnoza potwierdzona.
Ostatnio edytowano 31 sie 2010, 22:44 przez adik72, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez kolezka » 31 sie 2010, 21:44

adik72 napisał(a):Na pewniaka.

?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez rafusmaximus » 2 wrz 2010, 05:36

adik72 – tak z ciekawości zapytam: Jaki masz przelot na szafie, ewentualnie jaki jest wg Ciebie w przypadku jak podejrzewasz, że mógł być kręcony?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez kowal8127 » 3 wrz 2010, 10:09

kolezka napisał(a):
adik72 napisał(a):Mianowicie po przekroczeniu 2500rpm z komory silnika dochodzi "klekot"
Ja też wyłapałem jakieś dziwne odgłosy jakiś czas temu...



Gdy się kończy panewka właśnie słychać takie rzężenie, ale odgłos padającego alternatora lub pompy wodnej jest podobny:) Kiedyś miałem opla Astre z silnikiem 1.4 przy przebiegu 140 tys padła panewka korbowa i objawy były identyczne jak tutaj kolega opisuje. Podejrzewam że poprostu ktoś nie wymieniał oleju bo po spuszczeniu był czarny jak smoła a te kanaliki smarujące w wale były poprzytykane korkami nagaru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez kowal8127 » 3 wrz 2010, 10:17

adik72 napisał(a): Teraz szukam wału korbowego i korbowodu albo całego silnika.



Lepiej poszukaj drugiego silnika, bo szlif nigdy pewny nie jest czasem po kilku setkach kilometrów znam przypadki że panewka pękała itp. z resztą niewiadomo co było przyczyną tego że panewka była aż tak bardzo cienka. Albo ogromny przebieg (a w takim przypadku wymieniać musiałbyś też pierscienie itp.) albo zaniedbanie ze strony poprzedniego właściciela np jazda bez oleju, przegrzewanie silnika. Ogólnie podejrzewam że naprawa przekroczy koszt drugiego silnika. Poszukaj czegoś z rozbitka jakiegoś kiedyś na allegro widziałem za 4 tys. 2.0 silniki już były, do tego montaż za parę groszy i gwarancja na jakiś czas przez który możesz silnik sprawdzić np na różnych stacjach diagnostycznych czy u znajomego mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez krabdul » 3 wrz 2010, 11:50

2.0 LF za ok 2.5kpln można dostać. Patrzyłem kiedyś z ciekawości na alledrogo i było parę sztuk w tej cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez kolezka » 3 wrz 2010, 12:34

kowal8127 napisał(a): Podejrzewam że poprostu ktoś nie wymieniał oleju bo po spuszczeniu był czarny jak smoła


kowal8127 napisał(a):azda bez oleju, przegrzewanie silnika.


Tylko z tych powodów może wystąpić ten problem??
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 14:29
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF

Postprzez adik72 » 3 wrz 2010, 14:35

Silnik miał 130000km potwierdzone wpisami w książce i potwierdzone telefonicznie w ASO Mazda w Niemczech gdzie były przeglądy robione. Ostatni przegląd z października 2009, kupowałem ją w styczniu 2010. Profilaktycznie wiosną wymieniałem filtr i olej – nie wyglądał podejrzanie. Silnik nie był rozbierany bo teraz przy naprawie mechanik twierdzi że był fabrycznie poskręcany. Silników jest mało ale można namierzyć w cenach ok 2000-2500, tylko nigdy nie wiadomo ile rzeczywiście mają przebiegu.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6