Kilkanaście dni temu na trasie Bristol – Tychy zapaliła się kontrolka silnika, sprawdziłem kod na najbliższym postoju, wyskoczył mi:
P0461 Fuel Level Sensor Circuit Range/Performance
Skasowanie pomogło na jakieś 600km, kolejne na 2 dni, ostatnio nie jeżdżę za dużo i jeszcze mi się nie zapaliło, ale zauważyłem że wskaźnik paliwa wskazuje pełny bak (nieco ponad kreskę oznaczającą max). Co prawda jeżdżę głównie na LPG, a przed wyjazdem tankowałem do pełna benzynę. ale przejechałam przynajmniej 30km na Pb, myślałem że troszkę się obniży poziom, a tu nic. Dziś mam do zrobienia przynajmniej drugie tyle, zobaczymy czy to ruszy wskaźnik.
Ktoś już spotkał się z tym błędem i wie co było przyczyną?
Engine check/P0461 – "Czujnik poziomu paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność"
Strona 1 z 1
Blase napisał(a):wskaźnik paliwa wskazuje pełny bak (nieco ponad kreskę oznaczającą max).
ja zawsze tankuje do pelna i kreska zawsze jest delikatnie powyzej max.
Blase napisał(a):przejechałam przynajmniej 30km na Pb, myślałem że troszkę się obniży poziom, a tu nic.
po 30 km sie nie obnizy,trzeba przejechac duzo wiecej. W M6 jest tak juz ze wskazowka paliwa od maxa schodzi powoli w dol ale gdy jest ponizej polowy schodzi w dol duzo szybciej.
Blase napisał(a):P0461 Fuel Level Sensor Circuit Range/Performance
wywala blad czujnika pozimu paliwa
przejedz na benzynie wiecej i obserwuj wskaznik,. Moze byc problem z plywakiem.
-
Stivi
Właśnie wróciłem z urlopu... Przejechałem jeszcze kawałek na benzynie, wskazówka paliwa w końcu opadła trochę, obecnie mam zrobione 2000km od ostatniego kasowania błędu (część po Polsce, reszta to dzisiejsza trasa Tychy – Bristol), z czego większość na LPG i żadnych błędów nie stwierdzono.
Widocznie nie pasowało mu przejechanie kilkuset km z poziomem paliwa "pod korek", chociaż szczerze mówiąc to tankowałem tylko do pierwszego odbicia...
Widocznie nie pasowało mu przejechanie kilkuset km z poziomem paliwa "pod korek", chociaż szczerze mówiąc to tankowałem tylko do pierwszego odbicia...
Blase napisał(a):wskazówka paliwa w końcu opadła trochę,
mowilem ze wskazowka opadnie dopiero po chwili
Blase napisał(a):Widocznie nie pasowało mu przejechanie kilkuset km z poziomem paliwa "pod korek", chociaż szczerze mówiąc to tankowałem tylko do pierwszego odbicia...
_________________
najwidoczniej nie pasowalo to kompowi dlatego blad wywalil ale to dziwne.Ja zawsze tankuje do pierwszego odbicia i jeszcze nie mialem takiego przypadku. W kazdym razie jak blad juz nie wychodzi to moze zostaw to na razie.
Pozdrawiam.
-
Stivi
to jest normalny blad gdy jest rezerwa paliwa w samochodzie:) a check zapalil sie nie z tego powodu napewno pozdro milego przez to pali ci sie ta pomarańczowa kropeczka z boku:)
peace pozdrpo
peace pozdrpo
-
blakolte
Odświeżę kotleta.
Mi zapala się P0461 gdy zatankuję pod korek i jeżdżę na LPG. Wydaje mi się, że komputer pokładowy (którego nie mam, co nie znaczy że program w sterowniku działa) który normalnie zlicza przejechane km i spalone paliwo ma wpływ na wywalenie tego błędu.
P0461 dotyczy czujnika poziomu paliwa – skoro jeździmy na LPG to z baku nie wiele ubywa i komputer stwierdza awarie (bo go do LPG nikt nie przyuczył).
Przy zatankowaniu po sam korek pływak przez dłuższy czas się nie rusza. Inaczej ma się to do 2/3 zbiornika gdzie zmienia się jego rezystancja podczas jazdy – a to wystarczy aby nie wywaliło błędu.
Zrobiłem około 22-25 tankowań i za każdym razem miałem tak samo – co mogę powiedzieć że potwierdza moją teorię. Z drugiej strony to jest bardzo przydatne bo jak wam "zawiesi się" czujnik w połowie baku to dostaniecie info o tym. A lepiej mieć Celine jak biegnąć z karnistrem na stację
Mi zapala się P0461 gdy zatankuję pod korek i jeżdżę na LPG. Wydaje mi się, że komputer pokładowy (którego nie mam, co nie znaczy że program w sterowniku działa) który normalnie zlicza przejechane km i spalone paliwo ma wpływ na wywalenie tego błędu.
P0461 dotyczy czujnika poziomu paliwa – skoro jeździmy na LPG to z baku nie wiele ubywa i komputer stwierdza awarie (bo go do LPG nikt nie przyuczył).
Przy zatankowaniu po sam korek pływak przez dłuższy czas się nie rusza. Inaczej ma się to do 2/3 zbiornika gdzie zmienia się jego rezystancja podczas jazdy – a to wystarczy aby nie wywaliło błędu.
Zrobiłem około 22-25 tankowań i za każdym razem miałem tak samo – co mogę powiedzieć że potwierdza moją teorię. Z drugiej strony to jest bardzo przydatne bo jak wam "zawiesi się" czujnik w połowie baku to dostaniecie info o tym. A lepiej mieć Celine jak biegnąć z karnistrem na stację
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6