Buczenie z tyłu auta

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wolfie » 14 paź 2010, 08:13

Witam
Ostatnio gdy jadę moją szóstką słyszę dziwne buczenie z tyłu auta. Dzwięk pojawia się przy ok. 110 km/h i nasila się wraz ze wzrostem pręd. Poniżej w ogóle nie słychać. Ostatnio jak się zatrzymałem sprawdzałem jeszcze czy grzeją się łożyska no i lewa tylna felga była bardzo ciepła. Do tego była przybrudzona osadem podobnym jak z klocków hamulcowych. Wygląda na łożysko??
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Pawko_6 » 14 paź 2010, 08:21

wolfie napisał(a):Wygląda na łożysko??

Nie, na blokujące się hamulce, a jeżeli długo tak jeździsz, to może przegrzało się łożysko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez wolfie » 14 paź 2010, 08:26

Możesz mi podpowiedzieć jak to sprawdzić? Jestem zielony :)
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Pawko_6 » 14 paź 2010, 08:35

Przecież grzeje się, unieś koło i sprawdź czy blokuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez wolfie » 14 paź 2010, 10:33

A jeżeli przegrzało się łożysko, to spokojnie można jeszcze jeździć czy raczej do wymiany?
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Carpasja » 14 paź 2010, 16:49

wolfie napisał(a):A jeżeli przegrzało się łożysko, to spokojnie można jeszcze jeździć czy raczej do wymiany?


jak coś nie działa prawidłowo to raczej się to wymienia :)

Tak jak mówił kolega wyżej podjedź na podnośnik, sprawdź czy nie blokuje koła jak spróbujesz nim zakręcić. Może ruda ci zaatakowała zaciski. A nie odczuwasz przypadkiem gorszego przyśpieszania?

sprawdź też różnicę w zużyciu klocków.

pzdr.

hmm, odgrzałem kotleta z 2008 roku, sorki, nie zauważyłem....
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl

+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 cze 2010, 22:25
Posty: 87 (2/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Skoda Superb III 2.0 TSI 272KM SportLine
BMW E65 745i
BMW E38 725 TDS
Saab 9000 3.0 V6

Postprzez wolfie » 17 paź 2010, 01:10

Sprawdzałem dzisiaj zaciski, podczyściłem trochę płytki (które czekaja na wymianę) teraz lepiej odbijają w gniazdach. Co można zrobić żeby rozruszać sam tłoczek na zacisku? Popsikałem go tylko WD-40. Powinien luźno wracać w pierwotne położenie?
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Pawko_6 » 17 paź 2010, 10:03

wolfie napisał(a):Powinien luźno wracać w pierwotne położenie?

Po naciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca powinien być widoczny, delikatny ruch powrotny, a jak wypchniesz tłoczek podczas czyszczenia, to tył jest wkręcany, przód wciskany. Ważny temat w tylnych, to dźwignia ręcznego, zresztą poczytaj forum, jest dużo na ten temat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez wolfie » 17 paź 2010, 12:01

A z tym hamulcem ręcznym może być taka sytuacja że jest za bardzo naciągnięty?
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez sowikPL » 17 paź 2010, 12:31

wolfie napisał(a):A z tym hamulcem ręcznym może być taka sytuacja że jest za bardzo naciągnięty?

To by Ci sie dwie strony grzały, tez mysle ze to zacisk mialem podobnął sytuacje ale po czysczeniu i przesmarowaniu odpuscilo i narazie mam spokoj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez wolfie » 17 paź 2010, 18:57

A jak czyściłeś zaciski? Chodzi mi o sam tłoczek.
Moja mała Japoneczka
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2008, 20:55
Posty: 12
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Cichyq » 18 paź 2010, 16:13

PS: Wozisz żonę, teściową ... ??
Po prostu za szybko jedziesz i buczą :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez sowikPL » 18 paź 2010, 17:30

wolfie napisał(a):A jak czyściłeś zaciski? Chodzi mi o sam tłoczek.


rozebralem zacisk wycisnołem tloczek gumke tez trzeba zdjąć <rotfl> do tego zuzylem
prawie całe w-40 bo mi sie ruda czepila tłoczka potem specjalny smar parokrotnie
wkreciłem go i wycisnołem puki co jest dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6