Witam
Ostatnio gdy jadę moją szóstką słyszę dziwne buczenie z tyłu auta. Dzwięk pojawia się przy ok. 110 km/h i nasila się wraz ze wzrostem pręd. Poniżej w ogóle nie słychać. Ostatnio jak się zatrzymałem sprawdzałem jeszcze czy grzeją się łożyska no i lewa tylna felga była bardzo ciepła. Do tego była przybrudzona osadem podobnym jak z klocków hamulcowych. Wygląda na łożysko??
Buczenie z tyłu auta
Strona 1 z 1
wolfie napisał(a):Wygląda na łożysko??
Nie, na blokujące się hamulce, a jeżeli długo tak jeździsz, to może przegrzało się łożysko.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Przecież grzeje się, unieś koło i sprawdź czy blokuje.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
wolfie napisał(a):A jeżeli przegrzało się łożysko, to spokojnie można jeszcze jeździć czy raczej do wymiany?
jak coś nie działa prawidłowo to raczej się to wymienia
Tak jak mówił kolega wyżej podjedź na podnośnik, sprawdź czy nie blokuje koła jak spróbujesz nim zakręcić. Może ruda ci zaatakowała zaciski. A nie odczuwasz przypadkiem gorszego przyśpieszania?
sprawdź też różnicę w zużyciu klocków.
pzdr.
hmm, odgrzałem kotleta z 2008 roku, sorki, nie zauważyłem....
Szukasz porządnego auta? Zadzwoń lub napisz do mnie
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
https://www.carpasja.pl/
bartek@carpasja.pl
+48 691 180 000
Zobacz jak pracuje w TVN Turbo w programie Zawodowi Handlarze w I edycji, dostępne na http://player.pl
Sprawdzałem dzisiaj zaciski, podczyściłem trochę płytki (które czekaja na wymianę) teraz lepiej odbijają w gniazdach. Co można zrobić żeby rozruszać sam tłoczek na zacisku? Popsikałem go tylko WD-40. Powinien luźno wracać w pierwotne położenie?
Moja mała Japoneczka
- Od: 16 mar 2008, 20:55
- Posty: 12
- Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF
wolfie napisał(a):Powinien luźno wracać w pierwotne położenie?
Po naciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca powinien być widoczny, delikatny ruch powrotny, a jak wypchniesz tłoczek podczas czyszczenia, to tył jest wkręcany, przód wciskany. Ważny temat w tylnych, to dźwignia ręcznego, zresztą poczytaj forum, jest dużo na ten temat.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
wolfie napisał(a):A z tym hamulcem ręcznym może być taka sytuacja że jest za bardzo naciągnięty?
To by Ci sie dwie strony grzały, tez mysle ze to zacisk mialem podobnął sytuacje ale po czysczeniu i przesmarowaniu odpuscilo i narazie mam spokoj.
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
wolfie napisał(a):A jak czyściłeś zaciski? Chodzi mi o sam tłoczek.
rozebralem zacisk wycisnołem tloczek gumke tez trzeba zdjąć do tego zuzylem
prawie całe w-40 bo mi sie ruda czepila tłoczka potem specjalny smar parokrotnie
wkreciłem go i wycisnołem puki co jest dobrze
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6