Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Arkadius 73 » 18 mar 2011, 11:30

To zmień tylko klocki , zalej nowy płyn i gitara.
A dlaczego chcą ci zmieniać tarcze podali jakiś powód?
Arkadius 73
 

Postprzez Arek_78 » 18 mar 2011, 11:47

Jak się zmienia klocki to zalecana jest zmiana tarczy albo jej przetoczenie. Nie powinno się zakładać samych klocków bez równania tarczy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez adamb » 18 mar 2011, 12:07

jak tarcza rowna i nie ma rantu to po co przetaczc?
Pewnie zeby ja szybciej zmienic, bo za cienka i nabic komus kase.
w wiekszosci aut jest co drugi kpl klockow nowe tarcze.
Ja u siebie na tyle jeszcze mam ori tarcze i klocki(123000mil) i napewno zrobia kolejne 30-40 tys mil
Przednie to raczej niedlugo poleca po wizycie swiatecznej w pl, sol sobie poszalala na nich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez krabdul » 18 mar 2011, 13:04

W większości M6 – w tym na pewno w wolnossącym 2.3 wygląda to tak:

Przód:
Grubość nowej – 25mm
Grubość minimalna – 23mm

Tył:
Grubość nowej – 10mm
Grubość minimalna – 8mm

Czyli jak ran będzie po 1mm z każdej strony to możesz wymieniać.

Z ciekawostek dodam – ale żeby nie było to ganię takie zachowanie – to znajomy w Astrze miał do minimum/do starcia 2.5mm a w rzeczywistości miał już 5mm i jak mu to uświadomiłem to mówił, że przecież mu bardzo dobrze hamuje... <oczy> No ale w końcowym rozrachunku jakoś mi się udało go przekonać do wymiany :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Arkadius 73 » 18 mar 2011, 15:39

Ja z tyłu przetoczyłem tarcze.
Arkadius 73
 

PostTen post został usunięty przez Gość 18 mar 2011, 17:12.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 18 mar 2011, 17:10

panowie... <cisza>
a szukajki, to juz nie ma? :> wolne sobie wziela?

Tym razem lacze watki...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cemoi » 18 mar 2011, 21:22

Nie baw się w przetaczanie – jeżeli tarcza jest krzywa i ma bicie to wymieniaj.
Jak wymieniasz – to kompletami: cały tył, cały przód lub x4. Nie słuchaj ludzi, co gadają o megagigatarczach po 1kzl za sztukę – chyba, że jeździsz jak szalony, wyznajesz zasadę zastaw się a postaw się – lub chcesz pokazać sportowy kolor pod alusami (Arkadius 73 nie obraź się, ale Ty masz 3 litrowego benzynopijce pod maską a nie zwykła serię :P).
ja wymieniłem na komplet ATE (x4 tarcze, klocki i płyn) za 1kzł za całość i jestem zadowolony.
Przetestowane – pasy zostawiają siniaki przy ostrym hamowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez Wojtek » 18 mar 2011, 21:59

krabdul napisał(a):Czyli jak ran będzie po 1mm z każdej strony to możesz wymieniać.

dobrze kolega prawi <spoko> lecz ja napisze to inaczej:
Jak rant będzie po 1mm z każdej strony tarczy, to musisz wymieniać... bo to Twoje bezpieczenstwo... <głaszcze>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 19 mar 2011, 12:32

A tak – jak najbardziej trzeba :) Z dalszej części mojego posta to trochę wynikało bo jak widać pilnuję tarcz nie tylko u siebie ;) ale dodam, że to także bezpieczeństwo WSZYSTKICH :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez pandryszkiewicz » 14 cze 2011, 00:08

witam..jestem w trakcie wymiany tarcz hamulcowych przednich w swojej madzi, i tu moje pytanie czy te tarcz trzymaja tylko te dwie sruby ktore trzeba odkrecic?? czy moze cos jeszcze ? ja u siebie odkrecilem sruby i tarcza za zadne skarby nie chce zejsc...mozliwe ze tak sie zapiekla? prosze o pomoc moze ktos posiada link do fotorelacji z wymiany pozdr
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez jaTEC » 14 cze 2011, 01:09

Jasne,że tak.Walnij młotkiem to odejdzie. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2011, 22:15
Posty: 89
Skąd: Frankfurt/M - Kluczbork
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 2014

Postprzez dobrzyn22 » 26 lip 2011, 15:20

Może ktoś podać link do tematu o rdzewiejących tarczach hamulcowych z tyłu w M6 <co?> kojarzę,że gdzieś było to opisywane,ale mam problem z odnalezieniem tego :P

Albo może gotowe rozwiązanie tego problemu :D <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 26 lip 2011, 18:35

dobrzyn22 – o co Ci chodzi dokładnie ? Tarcze korodują, zahamujesz i jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 26 lip 2011, 23:14

A chodzi mi dokładniej o to(myślałem,że to jasne :P ),że korodujące tarcze z tyłu były gdzieś kiedyś opisane w jakimś temacie na forum.
Hubix napisał(a):o co Ci chodzi dokładnie ? Tarcze korodują, zahamujesz i jest OK.


to chyba akurat oczywiste po np.kilkudniowym postoju.Chodzi o to,że tylnym tarczom hamowanie nie pomaga( i chodzi o normalne,codzienne użytkowanie auta). Kojarzę,że część użytkowników M6 miało problemy właśnie z nieestetycznym wyglądem.Porównując-np. w Audi A3 przednie i tylne tarcze ładnie się świecą.U mnie tylne wyglądają nieładnie i moim zdaniem psują ogólny wygląd auta.

Stąd też moje pytanie o skierowanie do odpowiedniego wątku(ew.odpowiedź tutaj)

Czy to jest nienormalne(nierówne zużycie tylnych tarcz,rdza-klocki były wymieniane kilka miesięcy wcześniej),czy jest to typowa przypadłość M6?Warto wymienić/przetoczyć z tego powodu tarcze?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 27 lip 2011, 00:35

dobrzyn22 napisał(a):Czy to jest nienormalne(nierówne zużycie tylnych tarcz,rdza-klocki były wymieniane kilka miesięcy wcześniej),czy jest to typowa przypadłość M6?Warto wymienić/przetoczyć z tego powodu tarcze?


Jarzmo klocków nie stoi? to musi chodzić jak masełko... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 27 lip 2011, 00:52

Słuchaj. Przerabiałem temat tylnych klocków.

Należy zrobić tak:

-Jak wymieniasz klocki to zobacz jak wyglądają stare. Czy tarły całe, a nie np. fragment. Jeśli fragmentem to tarcza jest nie równo starta. Wówczas przetaczanie. Jedna tarcza to 30zł.
-Naciśnij na pedał hamulca, delikatnie podwadź gumową osłonę tłoczka hamulcowego i zobacz czy jest czysty. Jeśli nie to wyczyść i nasmaruj.
-Aby tłoczek wkręcić z powrotem odkręć delikatnie odpowietrznik. Przygotuj wężyk z słoikiem. Płyn zlewaj do słoika. Tłoczek się wkręca. Możesz wkręcić szczypcami lub kombinerkami.
-Wyjmij prowadnice hamulców. Wyczyść z brudu i nałóż smar. Wyczyść gniazda gdzie siedzą prowadnice.
-Skręć zacisk, weź drugą osobę, niech naciska na hamulec, a Ty obserwuj czy zacisk równo pracuje i równo dociska klocek.

To taki opis w skrócie. Ja robiłem w ten sposób i tylne hamulce ładnie pracują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 27 lip 2011, 01:23

Dzięki Hubix.Dziwi mnie tylko to,że akurat tylne obydwie tarcze nie wyglądają najciekawiej.Na dniach będę malował zaciski,to przyjrzę się dokładniej wszystkiemu :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 27 lip 2011, 01:24

Jak coś to pytaj. Przerabiałem temat hamulca tylnego w tym roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Riki » 27 lip 2011, 12:52

Mazda ogólnie ma problem z heblami z tyłu na tarczach.... przy każdej wymianie trzeba wszystko dokładnie oczyścić, sprawdzić także jak działa dźwignia ręcznego (musi dobrze odbijać + skuteczność)

To niestety nie jest bęben jak w GD :D tutaj robisz raz i spokój a w GFie u siebie robiłem to juz kilka razy... musi być igła :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6