Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasz22141 » 10 sie 2011, 14:01

2004r z okolic rzeszowa
Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 21:44
Posty: 4
Skąd: okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 6
3.0 v6
2004r.

Postprzez Grucha » 10 sie 2011, 14:36

Zadzwon do :
Sędziszów Małopolski
Lipowa 1
Podkarpackie
00-052 Sędziszów Małopolski

Telefon: (0-17) 223-02-62

To sprawdzony i polecany warsztat

aaa i wrzuc ten link do brzeczenia
Grucha
 

Postprzez lukasz22141 » 10 sie 2011, 17:13

Początkujący
 
Od: 9 sie 2011, 21:44
Posty: 4
Skąd: okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 6
3.0 v6
2004r.

Postprzez kajetan » 16 sie 2011, 10:37

Mam problem z moja Mazda 6 (Mazda 6, ATM, 2.3, 2003 Wersja Amerykanska).
Czasami zdaza sie, ze jak wloze kluczyk do stacyjki i przekrece to nic sie nie dzieje (kompletna cisza).
Swiatelka sie zapalaja ale rozrusznik nie dziala. Musze wyjac kluczyk ze stacyjki poruszyc dzwignia automatycznej skrzyni biegow i dopiero wtedy zapala.
Skrzynia biegow jest oczywiscie caly czas na 'P'.

Czy macie jakies sugestie co to moze byc?
Sadze, ze moze to byc problem elektryczny, ale poniewaz jestem laikiem wiec nie wiem od czego zaczac.

Pozdrawiam,
kajetan
 

Postprzez Pawciu » 16 sie 2011, 10:55

Witam, widzę że kolega wyciągnął dobre wnioski i trafił do właściwego działu <spoko> ( poczekalnia to było fatalne pudło <lol> )
Znajomy miał kiedyś podobnie w swoim hyundaiu tyle że manualu – tam winny był immobilizer który raz działał raz nie. Spróbuj poszukać, poczytaj może będzie rozwiązanie :) Pozdro Pawciu
Pawciu
 

Postprzez Grucha » 16 sie 2011, 11:30

Trzeba zaczac od zczytania bledow

Pozdr
Grucha
 

Postprzez newuser » 16 sie 2011, 12:30

Mialem kiedys podobny problem w starym nissanie altima z AT, pomagalo wlasnie poruszanie dzwignia od AT, czasami przez miesiac nie bylo problemu czasem przy kazdej probe zapalenia samochodu, co ciekawe w pozycji N zawsze auto palilo, minelo jakies 2 lata auto do tej pory jezdzi i ciagle tak jest ale do tej pory nikt z tym nic nie zrobil <oczy>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez RAMON ALLONES » 16 sie 2011, 13:17

W poprzedniej GG AJ miałem sporadycznie podobny problem. Lekarstwem było przewajchowanie się przez wszystkie przełożenia. Masz koło lewarka taki dzyndzel który pozwala na odblokowanie skrzyni i heja z góry na dół. Na jakiś czas spokój.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez Wojtek » 16 sie 2011, 18:00

kajetan napisał(a):Mam problem z moja Mazda 6 (Mazda 6, ATM

witamy na forum... ;)

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

a temacik istnieje... gdzie przenosze...

viewtopic.php?f=60&t=30530&start=0&hilit=asb

Ps. odczytaj kody bledow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kajetan » 16 sie 2011, 23:07

Znalazlem link, ktory rozwiazuje chyba moj problem.
http://answers.yahoo.com/question/index ... 218AA9OHNk

Czy znacie w Warszawie jakis warsztat Mazdy, ktory mi to moze zrobic.
Czy wiecie ile to moze kosztowac ?

Pozdrawiam,
kajetan
 

Postprzez Marospeed » 22 wrz 2011, 12:38

Witam, potrzebuje pomocy w sprawie automatycznej skrzyni biegów do modelu mazda 3 2.0 2005r.
Niestety miałem kolizje swoją piękną mazdą i na krawężniku drogi uszkodziłem skrzynie, pękła obudowa skrzyni w taki sposób że spawanie na zewnątrz pomogłoby żeby ją uszczelnić ale powstał też ubytek od wewnętrznej strony którego nie da się nadlać. Stąd moja prośba, szukam obudowy do takiej skrzyni lub ewentualnie całej skrzyni z dobrą obudową.
Czy skrzynia z innej mazdy może pasować do mojej, np. z wersji trójki 1.6 ?
Proszę o kontakt na maropop@tlen.pl lub 502-233-295
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 18:20
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2,3 16V 2005r AT. USA

Postprzez maciej79 » 4 lis 2011, 02:40

dlaczego w automatach mozna wyciagnac kluczyk ze stacyjki tylko w pozycji P
jaki to ma sens ze jesli mamy zamiar przejsc na pozycje D wpierw trzeba przejsc z P na R i dopiero D ,wpierw wsteczny skoro chcemy jechac do przodu.to moj pierwszy samochod z automatem wiec prosze o wyrozumienie
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 00:11
Posty: 28
Skąd: UK
Auto: Byla Mazda 6 2.0 ts AT 2006r
Jest Mazda 3 2.0 ts2 AT 2010r

Postprzez agibi » 4 lis 2011, 05:06

jeśli chodzi o kluczyk to to jest takie zabezpieczenie żebyś zawsze zostawił samochod zabezpieczony przed toczeniem się, co do drugiego to taka kolejność występuje praktycznie we wszystkich skrzyniach AT
agibi
 

Postprzez Arek_78 » 4 lis 2011, 14:09

Dokładnie, a ma to na celu zabezpieczenie też dźwigni przed przypadkową zmianą biegu podczas jazdy. Jazda do przodu jest na samym końcu, a sąsiedni bieg to N.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez MacGY » 16 sty 2012, 00:55

Pytanie do użytkowników automatycznych skrzyń biegów.
Jak to jest ze zmianą z położenia S na D – można to robić tak "w biegu" czy nie?
Dla mnie to było logiczne, że można, bo przecież S + Hold to zblokowany drugi bieg, np do ruszania na śniegu, więc po ruszeniu po prostu przesuwam dźwignię na D i jadę dalej normalnie. Trudno tu oczekiwać, że po ruszeniu na śliskim zatrzymam się ponownie po to żeby włączyć Drive...
Niestety w instrukcji stoi napisane cyt:
"Przełączanie w któreś z położeń jazdy (D, S, L lub R) przy prędkości obrotowej silnika wyższej niż obroty biegu jałowego może spowodować uszkodzenie skrzyni biegów".
W pierwszej chwili myślałem, że chodzi o przełączanie z pozycji P lub N, ale niestety takiemu przełączaniu jest poświęcony kolejny akapit w instrukcji który zakłada coś podobnego jak powyżej (tzn w skrócie, że nie powinno się przełączać z P lub N na pozycje D, S, L lub R na obrotach wyższych niż na biegu jałowym).
Jak w takim razie efektywnie zmieniać przełożenia z L na S i z S na D? Nie da się przecież w sensowny sposób obniżyć obrotów do biegu jałowego w czasie jazdy tak aby spełnić ten wymóg i dopiero zmienić położenie dźwigni z S na D...
Dodam, że pytanie dotyczy starszej skrzyni – 4-biegowej (Mazda 6 2,0 wersja europejska przed liftem).


EDIT(mod): przeniosłem do odpowiedniego wątku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 23:39
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0B A/T 2005

Postprzez thorgal » 2 lut 2012, 21:28

Otóż ASB nie posiada sprzęgła więc nie złapiesz "biegu jałowego" nie mylę tego z pozycją N
http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatycz ... ieg%C3%B3w
Chodzi tu o to aby nie wciskać pedału gazu przy zmianie w pozycje D S L. Zauważ że nawet nie musisz wciskać przycisku który zabezpiecza przesunięcie dźwigni zmiany biegów, między tymi pozycjami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 20:33
Posty: 23
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 GY 2,0 Automat LPG
było Mazda 626 1.8 16V LPG

Postprzez MacGY » 4 lut 2012, 22:39

No jasne, wszystko rozumiem, ale nie miałem na myśli łapania biegu jałowego tylko, tak jak to napisano w instrukcji, obrotów biegu jałowego, czyli zależnie od warunków 750-1000 obr/min (co jest nierealne).
Jak to się ma do zmiany przełożenia np. z S na D po ruszeniu na śliskim?
Może zadaje głupie pytania, ale w PL instrukcji jest to moim zdaniem niejasno opisane.
Chodzi mi więc wprost o to czy można zmieniać z L na S i z S na D w czasie jazdy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 23:39
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0B A/T 2005

Postprzez Grucha » 16 kwi 2012, 15:17

thorgal napisał(a):Otóż ASB nie posiada sprzęgła


otoz ASB posiada sprzeglo hydrokinetyczne zwanek konwerterem
Grucha
 

Postprzez MacGY » 4 maja 2012, 21:32

A moje pytania pozostają bez odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2011, 23:39
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0B A/T 2005

Postprzez Kalimazda » 24 paź 2012, 20:32

Witam
Mam taki problem ze skrzynią automatyczną mazdy 6 2.3benzyna 2004r.podczas przyspieszania na 4 biegu przez moment podnoszą się obroty i po chwili spadają,(JADĄC NA TEMPOMACIE PRZY 2000 OBROTÓW SKACZĄ TYLKO PRZY NP. WZNIESIENIU GDY SILNIK ZWIĘKSZA MOC) wygląda to tak jakby w manualnej skrzyni biegów ciągnęło sprzęgło.Po przełączeniu na zmianę ręczną pokazuje, mimo gwałtownych skoków obrotów cały czas 4 , a dziś powyżej 4000 obrotów na 3 też zaczął podskakiwać.Mieszkam 30km. od warszawy jeśli ktoś zna dobrego i uczciwego co potrafi naprawić ten defekt to poproszę namiary.Aha po podłączeniu do kompa nie wykazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam. <płacze>
MASKA MAZDA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 18:55
Posty: 27 (1/0)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 6 2.5 193 KM automat
Mazda 3 2.0 165 KM automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6