Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez aphelium » 14 kwi 2012, 12:00

W rezultacie na jedno wychodzi czy załoze oryginały czy podróbki. Bede musiał tylko częściej pojawiać się u mechanika :) Mam ochote jeszcze pojeżdzic swoim samochodem wiec chyba decyzja zapadła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez andrewtro » 28 maja 2012, 17:32

ja mama pytanie co do tego łozyska, przed liftem ich podobno niema,podobno akcja serwisowa je dokładała, choć niewiem czy w mojej jest, zabieram się do wymiany amorka bo mi strasznie stuka i potrzebuje odpowiedzi czy łożysko mi bedzie pasowało. Poprosze namiary na łożysko i porade jakie amorki kupić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez krystiano » 28 maja 2012, 19:26

Jeżeli masz przed liftem i nie byłeś na tej akcji serwisiwej to masz stare mocowanie amortyzatora i nie wlozysz tam lozyska.
Stare mocowanie to jest jeden element metalowy plus gumy itd.
Nowe mocowanie to już dwa elementy metalowe gdzie pośrodku jest właśnie to lozysko. U do tego inne gumy są.
Jak popatrzysz we wcześniejszych postrach to stawiałem zdjęcie starego mocowania i nowego ( gdzie to lozysko wymienialem)
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez lukaszbom » 5 cze 2012, 12:51

s4v4g3 napisał(a): ... jadąc po kostce i wciskając pedał hamulca to przestaje stukać – BŁOGA CISZA..

Mam tak samo.
Po przejrzeniu całego przedniego zawieszenia przyjrzałem się zaciskom. I nie wiem czemu, ale zacisk nie trzyma się mocno na klockach tylko można nim delikatnie poruszać i to on stuka. Jak się wciśnie hamulec to wysuwa się tłoczek i zacisk trzyma się mocno. Czego tam może brakować? Czy to może taki japoński czujnik zużycia klocków, że zaczyna stukać?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez Wojtek » 5 cze 2012, 16:07

w temacie o hamulcach i klockach i ich wymianie... poszukaj odpowiednich sprezynek rozporowych
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ruper_323f » 7 cze 2012, 16:45

Witam, mam taki problem ze stukaniem w mojej szóstce..
Prawy przód:
-przy hamowaniu jazda po kostce brukowej.
-Przy jeździe po podkładach kolejowych poukładanych poprzecznie
(czasem na ryby się wypuszczam taką popegerowską drogą rodem z PRL-u <lol> <glupek2> )
-przy zmianie biegów, szczególnie z pierwszego na dwójkę i gwałtownym puszczeniu sprzęgła.
-jak czasem wpadnie w dziurę w naszym polskim asfalcie:P
Stuknięcie jest głuche, dobrze słyszalne w kabinie.
Mogę prosić o sugestie???
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez lukaszbom » 7 cze 2012, 18:55

Napisałeś że jak hamujesz to Ci stuka. U mnie poza tym stuka dokładnie tak samo. Sprawdź może czy podczas mocnego hamowania stuka nadal.
Jestem prawie pewien, że to stukają zaciski na przednich hamulcach. Kolega Wojtek pisał o sprężynkach rozporowych i to pewnie to ale ja na razie nie miałem jak tego sprawdzić.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez ruper_323f » 7 cze 2012, 20:33

@lukaszbom,
ale u mnie to jest takie gruchnięcie, a nie puk-puk-puk, tylko gruch-gruch!! Klocki tak nie napiźdzają chyba <lol>
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez SzUrEk » 19 cze 2012, 11:22

Witam.
Posiadam Mazdę 6 kombi (GY), poj. 2,3l 2002r.
Kupiłem ją na obniżonym zawieszeniu i po dwóch latach męczarni postanowiłem podnieść zawieszenie.
Zakupiłem sprężyny KYB RC3433 ( nr wg katalogu KYB i Intercars) i pojawił się problem gdyż stare amortyzatory wydaja się zbyt krótkie.
Na amortyzatorze mam oznaczenie GJ6E-34-900F , taki numer znajduje się w katalogu Intercars jako oryginalny również na stronie http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=3400A otrzymałem taki symbol amortyzatora.

pytanie o długość tłoczyska u mnie ma ok 148 mm
długość obudowy ok 380 mm

długość sprężyny ok 390 mm

Jeśli ma ktoś dostęp do nowych lub używanych cześć bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czy mam zamawiać nowe amortyzatory.

edit.

czy ktoś wie czy zdarzały się fabrycznie obniżane wersje TOP SPORT? z oryginalnym symbolem amortyzatora ( katalogowym) a jednak o kilka cm krótsze??
Ostatnio edytowano 19 cze 2012, 11:35 przez SzUrEk, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Wojtek » 19 cze 2012, 12:31

SzUrEk napisał(a):czy ktoś wie czy zdarzały się fabrycznie obniżane wersje TOP SPORT? z oryginalnym symbolem amortyzatora ( katalogowym) a jednak o kilka cm krótsze??

niestety nie...
jedynie "inne zawieszenie" maja Zagura (specjalna edycja M6) i Mazda6 MPS

ps. wedlug EPC byly dwie wersje amortyzatorow do GY:

1. GJ6E-34-900F – W/O HEIGHT UP KIT 2WD
2. GJ6F-34-900 – W/HEIGHT UP KIT 2WD

czyli pytanie trzeba postawic inne...
Jakie Ty masz auto? :>
z czy bez... Height Up kit... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez SzUrEk » 19 cze 2012, 13:27

1. GJ6E-34-900F – W/O HEIGHT UP KIT 2WD

Taki amortyzator pojawił się w moich rękach po wymontowaniu go z samochodu, więc jak mniemam mam auto bez HEIGHT UP KIT. Nawet nie wiem jak to sprawdzić, aby się upewnić bo żadnych ciał obcych nie znalazłem, które mogłyby na to wskazywać.

Nawet firma KYB nie posiada danych, o które pytam. Dzwoniłem do Szczecina do przedstawiciela firmy i nie potrafią mi podać długości tłoczyska i obudowy stąd prośba o badanie organoleptyczne jakiegoś starego bądź nowego amorka i podanie tych wymiarów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Wojtek » 19 cze 2012, 13:49

SzUrEk napisał(a):Nawet firma KYB nie posiada danych

to zapytaj sie tej firmy do jakiego amorka one sa... bo sprezyn tez jest pare... :|

ps. podaj mi na PW swoj VIN
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez SzUrEk » 19 cze 2012, 14:02

poszło PW, w pierwszym pości jest link do mojego EPG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Wojtek » 19 cze 2012, 14:44

SzUrEk napisał(a):poszło PW

doszlo...

oki... zaczynamy ;)

sprezyny:
GJ6G-34-011D – lewa – AN (GJ6G-34-011F) FOR LEFT SIDE (2300>2WD) 020614 – 031001
GY1***100179-153690

GJ6H-34-011D – prawa – AN (GJ6H-34-011F) FOR RIGHT SIDE (2300>2WD) 020611 – 031001
GY1***100134-153690

czyli masz takie same ;)

amorki:
GJ6E-34-900F – lewy – AN (GJ6E-34-900G) W/O HEIGHT UP KIT 2WD – 030301
GY1*** -127788


GJ6E-34-700F – prawy – AN (GJ6E-34-700G) W/O HEIGHT UP KIT 2WD – 030301
GY1*** -127788

czyli to jest komlet.
ponawiam pytanie... do KYB
Wojtek napisał(a):to zapytaj sie tej firmy do jakiego amorka one sa... bo sprezyn tez jest pare... :|


ps. podejrzewam, ze troche wiedzy masz i wiesz, ze trzeba scisnac sprezyny specjalnym przyrzadem do ich montazu ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez SzUrEk » 19 cze 2012, 15:09

tak, wiedzę odpowiednią posiadam i narzędzia też:
– imadło
– dwie duże łyżki do butów
– ochraniacz na zęby z MMA

i do roboty ;)
żarty żartami.

dziękuję za pomoc

KYB dopasował(a) mi sprężyny i amortyzatory w następujący sposób:
sprężyny przód
– RC3433

amortyzatory przód
– 341352 (lewa)
-341351 (prawa)

sprężyny tył
– RH6416

amortyzatory tył
-344363
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Wojtek » 19 cze 2012, 15:27

czyli bierzesz tez amorki... ;)
ciekawe jak wyjdzie porownanie z oryginalami ;)

ps. jak to zrobic:
http://www.automedia.com/Replacing_Coil ... 020501cs/1

ps2. a to masz?
451273995_tp111111.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez SzUrEk » 19 cze 2012, 15:51

tak, posiadam ściągacze do sprężyn, lewarek hydrauliczny typu "żaba" ( nisko profilowy bo normalny nie wejdzie pod auto), mnóstwo narzędzi i rurek do robienia dźwigni, kompresor, pistolet pneumatyczny, grzechotkę pneumatyczną ( wiem że nie można dokręcać amortyzatora narzędziami udarowymi)...i wiele innych
jedyne czego mi brak to wolny czas.

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Wojtek » 19 cze 2012, 16:02

SzUrEk napisał(a):...i wiele innych
jedyne czego mi brak to wolny czas.

wiem, wiem... ;)

dodatkowe uwagi byly dla mniej wtajemniczonych ;)

ps. daj znac po porownaniu amorkow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez SzUrEk » 21 cze 2012, 10:26

Przód wymieniony, przed wymianą mogłem włożyć 2 palce między oponę a błotnik
po wymianie wkładam całą dłoń bez problemu.

Zdjęcie008.jpg
amortyzator i sprężyna stare i nowe


różnica między amortyzatorami 4 cm. podaję wymiary może komuś się przyda:
– tłoczysko (srebrny pręt z gwintem) stary 15 cm , nowy 19 cm
– obudowa stara i nowa 38 cm

dzisiaj po pracy będę robił tył może uda mi się zrobić jakiś zdjęcia to wkleję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Wojtek » 25 cze 2012, 06:21

SzUrEk napisał(a):różnica między amortyzatorami 4 cm. podaję wymiary może komuś się przyda:
– tłoczysko (srebrny pręt z gwintem) stary 15 cm , nowy 19 cm
– obudowa stara i nowa 38 cm

podsumowujac...
kupujac "zamiennik" KYB (czy sama sprezyne, czy sam amortyzator) wpedzamy sie w dodatkowe wydatki, poniewaz aby wszystko pasowalo nalezy wymienic caly komplet (sprezyne z amortyzatorem)... i to obie strony auta
KYB nie sa zamienikami a nowym, wyzszym zawieszeniem.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6