Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia
ja mama pytanie co do tego łozyska, przed liftem ich podobno niema,podobno akcja serwisowa je dokładała, choć niewiem czy w mojej jest, zabieram się do wymiany amorka bo mi strasznie stuka i potrzebuje odpowiedzi czy łożysko mi bedzie pasowało. Poprosze namiary na łożysko i porade jakie amorki kupić
Jeżeli masz przed liftem i nie byłeś na tej akcji serwisiwej to masz stare mocowanie amortyzatora i nie wlozysz tam lozyska.
Stare mocowanie to jest jeden element metalowy plus gumy itd.
Nowe mocowanie to już dwa elementy metalowe gdzie pośrodku jest właśnie to lozysko. U do tego inne gumy są.
Jak popatrzysz we wcześniejszych postrach to stawiałem zdjęcie starego mocowania i nowego ( gdzie to lozysko wymienialem)
Pozdro
Stare mocowanie to jest jeden element metalowy plus gumy itd.
Nowe mocowanie to już dwa elementy metalowe gdzie pośrodku jest właśnie to lozysko. U do tego inne gumy są.
Jak popatrzysz we wcześniejszych postrach to stawiałem zdjęcie starego mocowania i nowego ( gdzie to lozysko wymienialem)
Pozdro
s4v4g3 napisał(a): ... jadąc po kostce i wciskając pedał hamulca to przestaje stukać – BŁOGA CISZA..
Mam tak samo.
Po przejrzeniu całego przedniego zawieszenia przyjrzałem się zaciskom. I nie wiem czemu, ale zacisk nie trzyma się mocno na klockach tylko można nim delikatnie poruszać i to on stuka. Jak się wciśnie hamulec to wysuwa się tłoczek i zacisk trzyma się mocno. Czego tam może brakować? Czy to może taki japoński czujnik zużycia klocków, że zaczyna stukać?
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
w temacie o hamulcach i klockach i ich wymianie... poszukaj odpowiednich sprezynek rozporowych
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam, mam taki problem ze stukaniem w mojej szóstce..
Prawy przód:
-przy hamowaniu jazda po kostce brukowej.
-Przy jeździe po podkładach kolejowych poukładanych poprzecznie
(czasem na ryby się wypuszczam taką popegerowską drogą rodem z PRL-u )
-przy zmianie biegów, szczególnie z pierwszego na dwójkę i gwałtownym puszczeniu sprzęgła.
-jak czasem wpadnie w dziurę w naszym polskim asfalcie:P
Stuknięcie jest głuche, dobrze słyszalne w kabinie.
Mogę prosić o sugestie???
Prawy przód:
-przy hamowaniu jazda po kostce brukowej.
-Przy jeździe po podkładach kolejowych poukładanych poprzecznie
(czasem na ryby się wypuszczam taką popegerowską drogą rodem z PRL-u )
-przy zmianie biegów, szczególnie z pierwszego na dwójkę i gwałtownym puszczeniu sprzęgła.
-jak czasem wpadnie w dziurę w naszym polskim asfalcie:P
Stuknięcie jest głuche, dobrze słyszalne w kabinie.
Mogę prosić o sugestie???
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Napisałeś że jak hamujesz to Ci stuka. U mnie poza tym stuka dokładnie tak samo. Sprawdź może czy podczas mocnego hamowania stuka nadal.
Jestem prawie pewien, że to stukają zaciski na przednich hamulcach. Kolega Wojtek pisał o sprężynkach rozporowych i to pewnie to ale ja na razie nie miałem jak tego sprawdzić.
Jestem prawie pewien, że to stukają zaciski na przednich hamulcach. Kolega Wojtek pisał o sprężynkach rozporowych i to pewnie to ale ja na razie nie miałem jak tego sprawdzić.
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
@lukaszbom,
ale u mnie to jest takie gruchnięcie, a nie puk-puk-puk, tylko gruch-gruch!! Klocki tak nie napiźdzają chyba
ale u mnie to jest takie gruchnięcie, a nie puk-puk-puk, tylko gruch-gruch!! Klocki tak nie napiźdzają chyba
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Witam.
Posiadam Mazdę 6 kombi (GY), poj. 2,3l 2002r.
Kupiłem ją na obniżonym zawieszeniu i po dwóch latach męczarni postanowiłem podnieść zawieszenie.
Zakupiłem sprężyny KYB RC3433 ( nr wg katalogu KYB i Intercars) i pojawił się problem gdyż stare amortyzatory wydaja się zbyt krótkie.
Na amortyzatorze mam oznaczenie GJ6E-34-900F , taki numer znajduje się w katalogu Intercars jako oryginalny również na stronie http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=3400A otrzymałem taki symbol amortyzatora.
pytanie o długość tłoczyska u mnie ma ok 148 mm
długość obudowy ok 380 mm
długość sprężyny ok 390 mm
Jeśli ma ktoś dostęp do nowych lub używanych cześć bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czy mam zamawiać nowe amortyzatory.
edit.
czy ktoś wie czy zdarzały się fabrycznie obniżane wersje TOP SPORT? z oryginalnym symbolem amortyzatora ( katalogowym) a jednak o kilka cm krótsze??
Posiadam Mazdę 6 kombi (GY), poj. 2,3l 2002r.
Kupiłem ją na obniżonym zawieszeniu i po dwóch latach męczarni postanowiłem podnieść zawieszenie.
Zakupiłem sprężyny KYB RC3433 ( nr wg katalogu KYB i Intercars) i pojawił się problem gdyż stare amortyzatory wydaja się zbyt krótkie.
Na amortyzatorze mam oznaczenie GJ6E-34-900F , taki numer znajduje się w katalogu Intercars jako oryginalny również na stronie http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=3400A otrzymałem taki symbol amortyzatora.
pytanie o długość tłoczyska u mnie ma ok 148 mm
długość obudowy ok 380 mm
długość sprężyny ok 390 mm
Jeśli ma ktoś dostęp do nowych lub używanych cześć bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czy mam zamawiać nowe amortyzatory.
edit.
czy ktoś wie czy zdarzały się fabrycznie obniżane wersje TOP SPORT? z oryginalnym symbolem amortyzatora ( katalogowym) a jednak o kilka cm krótsze??
Ostatnio edytowano 19 cze 2012, 11:35 przez SzUrEk, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SzUrEk napisał(a):czy ktoś wie czy zdarzały się fabrycznie obniżane wersje TOP SPORT? z oryginalnym symbolem amortyzatora ( katalogowym) a jednak o kilka cm krótsze??
niestety nie...
jedynie "inne zawieszenie" maja Zagura (specjalna edycja M6) i Mazda6 MPS
ps. wedlug EPC byly dwie wersje amortyzatorow do GY:
1. GJ6E-34-900F – W/O HEIGHT UP KIT 2WD
2. GJ6F-34-900 – W/HEIGHT UP KIT 2WD
czyli pytanie trzeba postawic inne...
Jakie Ty masz auto?
z czy bez... Height Up kit...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1. GJ6E-34-900F – W/O HEIGHT UP KIT 2WD
Taki amortyzator pojawił się w moich rękach po wymontowaniu go z samochodu, więc jak mniemam mam auto bez HEIGHT UP KIT. Nawet nie wiem jak to sprawdzić, aby się upewnić bo żadnych ciał obcych nie znalazłem, które mogłyby na to wskazywać.
Nawet firma KYB nie posiada danych, o które pytam. Dzwoniłem do Szczecina do przedstawiciela firmy i nie potrafią mi podać długości tłoczyska i obudowy stąd prośba o badanie organoleptyczne jakiegoś starego bądź nowego amorka i podanie tych wymiarów.
Taki amortyzator pojawił się w moich rękach po wymontowaniu go z samochodu, więc jak mniemam mam auto bez HEIGHT UP KIT. Nawet nie wiem jak to sprawdzić, aby się upewnić bo żadnych ciał obcych nie znalazłem, które mogłyby na to wskazywać.
Nawet firma KYB nie posiada danych, o które pytam. Dzwoniłem do Szczecina do przedstawiciela firmy i nie potrafią mi podać długości tłoczyska i obudowy stąd prośba o badanie organoleptyczne jakiegoś starego bądź nowego amorka i podanie tych wymiarów.
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SzUrEk napisał(a):Nawet firma KYB nie posiada danych
to zapytaj sie tej firmy do jakiego amorka one sa... bo sprezyn tez jest pare...
ps. podaj mi na PW swoj VIN
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SzUrEk napisał(a):poszło PW
doszlo...
oki... zaczynamy
sprezyny:
GJ6G-34-011D – lewa – AN (GJ6G-34-011F) FOR LEFT SIDE (2300>2WD) 020614 – 031001
GY1***100179-153690
GJ6H-34-011D – prawa – AN (GJ6H-34-011F) FOR RIGHT SIDE (2300>2WD) 020611 – 031001
GY1***100134-153690
czyli masz takie same
amorki:
GJ6E-34-900F – lewy – AN (GJ6E-34-900G) W/O HEIGHT UP KIT 2WD – 030301
GY1*** -127788
GJ6E-34-700F – prawy – AN (GJ6E-34-700G) W/O HEIGHT UP KIT 2WD – 030301
GY1*** -127788
czyli to jest komlet.
ponawiam pytanie... do KYB
Wojtek napisał(a):to zapytaj sie tej firmy do jakiego amorka one sa... bo sprezyn tez jest pare...
ps. podejrzewam, ze troche wiedzy masz i wiesz, ze trzeba scisnac sprezyny specjalnym przyrzadem do ich montazu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
tak, wiedzę odpowiednią posiadam i narzędzia też:
– imadło
– dwie duże łyżki do butów
– ochraniacz na zęby z MMA
i do roboty
żarty żartami.
dziękuję za pomoc
KYB dopasował(a) mi sprężyny i amortyzatory w następujący sposób:
sprężyny przód
– RC3433
amortyzatory przód
– 341352 (lewa)
-341351 (prawa)
sprężyny tył
– RH6416
amortyzatory tył
-344363
– imadło
– dwie duże łyżki do butów
– ochraniacz na zęby z MMA
i do roboty
żarty żartami.
dziękuję za pomoc
KYB dopasował(a) mi sprężyny i amortyzatory w następujący sposób:
sprężyny przód
– RC3433
amortyzatory przód
– 341352 (lewa)
-341351 (prawa)
sprężyny tył
– RH6416
amortyzatory tył
-344363
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
czyli bierzesz tez amorki...
ciekawe jak wyjdzie porownanie z oryginalami
ps. jak to zrobic:
http://www.automedia.com/Replacing_Coil ... 020501cs/1
ps2. a to masz?
ciekawe jak wyjdzie porownanie z oryginalami
ps. jak to zrobic:
http://www.automedia.com/Replacing_Coil ... 020501cs/1
ps2. a to masz?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
tak, posiadam ściągacze do sprężyn, lewarek hydrauliczny typu "żaba" ( nisko profilowy bo normalny nie wejdzie pod auto), mnóstwo narzędzi i rurek do robienia dźwigni, kompresor, pistolet pneumatyczny, grzechotkę pneumatyczną ( wiem że nie można dokręcać amortyzatora narzędziami udarowymi)...i wiele innych
jedyne czego mi brak to wolny czas.
pozdrawiam
jedyne czego mi brak to wolny czas.
pozdrawiam
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SzUrEk napisał(a):...i wiele innych
jedyne czego mi brak to wolny czas.
wiem, wiem...
dodatkowe uwagi byly dla mniej wtajemniczonych
ps. daj znac po porownaniu amorkow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Przód wymieniony, przed wymianą mogłem włożyć 2 palce między oponę a błotnik
po wymianie wkładam całą dłoń bez problemu.
różnica między amortyzatorami 4 cm. podaję wymiary może komuś się przyda:
– tłoczysko (srebrny pręt z gwintem) stary 15 cm , nowy 19 cm
– obudowa stara i nowa 38 cm
dzisiaj po pracy będę robił tył może uda mi się zrobić jakiś zdjęcia to wkleję.
po wymianie wkładam całą dłoń bez problemu.
różnica między amortyzatorami 4 cm. podaję wymiary może komuś się przyda:
– tłoczysko (srebrny pręt z gwintem) stary 15 cm , nowy 19 cm
– obudowa stara i nowa 38 cm
dzisiaj po pracy będę robił tył może uda mi się zrobić jakiś zdjęcia to wkleję.
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SzUrEk napisał(a):różnica między amortyzatorami 4 cm. podaję wymiary może komuś się przyda:
– tłoczysko (srebrny pręt z gwintem) stary 15 cm , nowy 19 cm
– obudowa stara i nowa 38 cm
podsumowujac...
kupujac "zamiennik" KYB (czy sama sprezyne, czy sam amortyzator) wpedzamy sie w dodatkowe wydatki, poniewaz aby wszystko pasowalo nalezy wymienic caly komplet (sprezyne z amortyzatorem)... i to obie strony auta
KYB nie sa zamienikami a nowym, wyzszym zawieszeniem.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6