Twardy pedał hamulca... Pompa podciśnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez paga100 » 11 lip 2012, 21:07

Witam! Już miesiąc jeżdżę bez wspomagania.Mam Madzie 323f BJ 2,0 ditd 2002 już 4 rok razem jeździmy razem <serduszka> . Problem jest następujący: po drugim wciśnięciu pedał hamulca twardnieje, zapala się kontrolka od ręcznego, przy zapalaniu pedał hamulca nie opada. Oczywiście moich trzech mechaników stwierdziło jednoznacznie że pompa vacum do wymiany. Byłem w Warszawie w Maag(części do japońców) na Kaczeńca, dostałem numer przy okazji jak dzwoniłem do Auto Jaksa. Na miejscu wymieniłem 4 pompy i to samo na wolnych obrotach wspomagania nie ma, im większe obroty tak gdzieś 1400 w górę pedał robi się bardziej miękki czyli wspomaganie działa prawidłowo. Odnośnie smarowania moi mechanicy powiedzieli mi że pompa vacum dużo oleju nie potrzebuje, znowu na forum wyczytałem że powinien z otworu sikać olej? Odkręciłem więc pompę Vacum i nic po 2 minutach pracy silnika na wolnych obrotach ani kropelki oleju, nawet obroty zwiększyłem do 4 tys i nic cały czas ani kropelki. Dodam też że wszystkie przewody od podciśnienia są szczelne, zaciski tył były robione, płyn hamulcowy wymieniany.
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 08:34
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 diesel 2002

Postprzez Christos » 15 wrz 2012, 11:22

Witam!
Dopadł mnie problem twardego pedału po 2-3 naciśnięciach. Zanim zacznę grzebać głębiej , tzn sprawdzać drożność kanałów olejowych , ściągać pokrywę zaworów itp.chciałem prewencyjnie zamienić moja pompę vacum na używkę. Powiedzcie mi proszę, czy taka wymiana to coś problematycznego ( jakieś spec. narzędzia czy procedury) , czy też wystarczy odłączyć przewody dochodzące do pompy, odkręcić pompę, wyjąć, włożyć drugą i po sprawie . Czytałem ten wątek i kilka osób pisało: ... " odkręciłem pompę" ... i coś tam dalej, nie pisząc nic o problemach dot. samego demontażu , więc domyślam się, że to nie jest jakiś wielki problem logistyczny, ale chcę mieć pewność. Będę wdzięczny za odpowiedź ( najlepiej od osób , które to robiły :D ) .Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2012, 13:09

Christos napisał(a):Dopadł mnie problem twardego pedału po 2-3 naciśnięciach

Wiem, głupie pytanie, ale prewencyjnie muszę zapytać(nie takie rzeczy się już tu działy :P ) – sprawdzasz ten hamulec przy uruchomionym silniku ?? ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Christos » 16 wrz 2012, 21:02

Mam ten samochód od tygodnia, pierwszy dalszy wyjazd 100 km, jadę sobie 120 za gościem, on hamuję, ja też , ale tylko do drugiego razu. Gdybym był bliżej to bym mu w d..... wjechał. Szok. Nie wierzyłem , że ten złom ma takie hamulce. Jak wracałem do domu zrobiłem na pustej drodze 3 takie próby i za każdym razem przy 2-3 naciśnięciu raz za razem na końcu nie było hamulców.
PS. zaręczam – silnik miałem wtedy uruchomiony <oczko>
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez dobrzyn22 » 16 wrz 2012, 21:27

no ok...a wykluczyłeś rozwiązania podane w tym wątku, które dotyczyły większości użytkowników z podobnym problemem??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Christos » 18 wrz 2012, 09:03

Właśnie mam zamiar to zrobić – dlatego proszę o radę . Patrz moje poprzednie posty <oczko>
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2012, 10:53

To moze kolega w pierwszej kolejnosci to sprawdzi, a pozniej sie dopytuje o rady?
czytamy, czytamy, czytamy ;P

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Christos » 19 wrz 2012, 10:39

OK! Serdeczne dzięki za konstruktywną pomoc. Teraz już tylko będę czytał, czytał, czytał. Z mojej strony koniec tematu.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi
(GG) 2.0 diesel 105kW/143KM
rocznik 2007

Postprzez Wojtek » 19 wrz 2012, 12:53

A czego sie kolega spodziewal?
Przepisania calego watKu?
zasada forum... Czytac co juz zostalo napisane... a dopiero pozniej (jak wyczerpane zostana mozliwosci) nalezy sie dopytywac...
:l

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Qurak » 19 wrz 2012, 18:39

Ja także mam ów problem i walcze z nim od miesiąca. Wymieniłem tarcze, klocki, płyn hamulcowy, pompe vacum (olej dostaje się do pompy) i jest lepiej niż było, bo wtedy w ogóle hamulców nie było, ale w dalszym ciągu "pedał twardy". Znacie jakiegoś kumatego gościa z okolic Legnicy co dałby rade powalczyć z tą usterką za mnie, bo nie mam już do tej Mazdy siły i do mechaników u których już byłem (każdy by tylko pompe wymieniał)
Qurak
 

Postprzez Riki » 19 wrz 2012, 18:42

Qurak napisał(a):z okolic Legnicy


p. Stefan Grudziński
ul. Myrka 14

możesz się powołać na mazdaparts...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wrzachoo » 31 sty 2013, 01:32

Witam wszystkich!
Jestem tu nowy i jeszcze nie doświadczonym szczęśliwym posiadaczem M6, mam nadzieje że pomożecie mi rozwiązać problem hamulców.

Od pewnego czasu zauważyłem, że hamulce w Madzi gorzej działają, są mniej czułe i kiedy silnik jest odpalony a samochód stoi po każdym naciśnięciu na hamulec staje się twardszy i mniej efektywny (dosłownie jak bym coś pompował i z każdym naciśnięciem miał większy opór) już po 3 naciśnięciu hamulec jest prawie ze nieruchomy. Kiedy wcisnę gaz i chwilkę przytrzymam na wyższych obrotach, hamulec wraca do pierwotnej pozycji (Jednak nie jest taki jak przed tym problemem). Krótko mówiąc efekt jest taki jak przy wyłączonym silniku i wspomaganiu. Podczas jazdy pedał można wcisnąć jednak czuć ze hamulec jest słabszy. Najgorzej jak odpalę i pierwszy raz zahamuje, reakcja jest opóźniona. Kiedy odpalam przy wciśniętym hamulcu, w momencie uruchomienia silnika pedał lekko opada tak jak by wspomaganie działało ale nie do końca. Byłem u 2 mechaników, na początku myślałem ze hamulce mi sie zapowietrzyły, jednak pierwszy mechanik powiedział że to albo vacum pompa albo serwo. kolejny mechanik przystał na vacum pompie, odpinał jakiś wężyk w górnej części silnika (mniej więcej gdzie turbina) pokazywał że niby serwo działa i mówił że vacum pompa ma słabsze ciśnienie(niczym nie mierzył). Co jeszcze zaobserwowałem, w momencie wciskania hamulca słychać odgłos jak by się coś sprężało, może tarcie (mniej więcej dźwięk pompowania pompką) zarówno przy zgaszonym jak i działającym silniku. Pod maską wydawało mi się jak by coś syczało mniej więcej w okolicy vacum pompy(pierwsze moje skojarzenie jak by gdzieś z wężyka powietrze uciekało). Nie wiem czy to od tego czy też nie, ale kilka dni temu podczas hamowania przed leżącym policjantem (nie hamowałem mocno) odczułem trzask z przodu z lewej strony tak jak by coś pękło (pierwsze skojarzenie pęknięcie jakiejś sprężyny) albo jak bym na coś najechał (sprawdziłem na nic nie najechałem, opona cała). Starałem się wszystko dokładnie odpisać, wszystkie moje przypuszczenia.
Proszę doradźcie mi co robić, bo nie jestem pewien czy to na pewno vacum pompa, wy macie więcej doświadczenia ja całkowity nowicjusz.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 23:19
Posty: 5
Auto: Mazda 6 [FL], Pojemność: 2.0 l Diesel [MZR-CD], Moc: 143KM, Rok: 2006, Silnik: RF-7J, Układ: l4; Zawory: 16/OHC; Doładowanie: Turbo

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2013, 22:13

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


PS. tym razem(jako, że kolega jest nowy na forum) łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Jaksa » 1 lut 2013, 12:56

Witaj Kolego na stronach MS :)

Przypadłosc tego typu bywa dosc czesto w M6 CiTD . Zaczął bym od zdjecia miski i sprawdzenia sitka na smoku olejowym . Pompa vacum musi miec smarowanie gdy go nie ma własnie takie są efekty . Gdy smok bedziesz mial czysty proponuje brnąc wyzej czyli rozebrac rozrzad celem dostania sie do pierwszej kapy ktora trzyma wałek rozrzadu , w niej są otworki ktore czesto zabijaja sie szlamem ktory blokuje doplyw oleju do wałka rozrzadu jak i pompy vacum. Pozdrawiam J.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wrzachoo » 4 lut 2013, 23:01

Do Jaksa:

Skoro dostałem instrukcje od najlepszego serwisu mazdy, czy mógłbym prosić o wycenę +/– jaki byłby koszt takiej operacji na mojej Madzi w Jaksie, chodzi mi o sprawdzenie i ewentualną naprawę. Myślałem żeby się przejechać do waszego serwisu bo nie ufam miejscowym mechanikom, i wolałbym być przygotowany na koszty jakie mogę ponieść. Jeden próbował mi wcisnąć vacum pompe za 3000 zł po tym jak posłuchał silnika i podpinał kilka wężyków (nawet plastikowej obudowy nie ściągnął)

Pytanie jeszcze czy może to być zapowietrzenie albo pęknięcie czegoś, w poprzednim poście pisałem że pewnego dnia miałem podczas hamowania jakiś trzask w przednim lewym nadkolu (aż wyskoczyłem zobaczyć czy na coś najechałem i czy czasem nic się z zawieszeniem nie stało)
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 23:19
Posty: 5
Auto: Mazda 6 [FL], Pojemność: 2.0 l Diesel [MZR-CD], Moc: 143KM, Rok: 2006, Silnik: RF-7J, Układ: l4; Zawory: 16/OHC; Doładowanie: Turbo

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2013, 21:20

wrzachoo napisał(a):czy mógłbym prosić o wycenę +/– jaki byłby koszt takiej operacji na mojej Madzi w Jaksie

takie rzeczy bardzo proszę na PW załatwiać, lub alternatywnie – mailowo/telefonicznie, z pożyttkiem dla Wszystkich ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wrzachoo » 6 lut 2013, 13:55

Przepraszam, pewnie nie doczytałem regulamin. Chciałbym zdać relacje z naprawy jeszcze nie dokończonej.

Mechanicy sprawdzili smoka, przeczyścili chociaż mówią że nie wymagał czyszczenia, rozrządu nie rozbierali powiedzieli że wszystko jest w bardzo dobrym stanie i że rozbieranie i czyszczenie dalej nie ma sensu zbędny wydatek. Ciśnienie vacum pompy słabe, mierzyli i porównywali nawet na identycznej maździe która też była w warsztacie, po rozkręceniu vacum pompy i odpaleniu silnika olej leci mocno. Sama pompa widać było że ma dobre smarowanie. Jednak mechanik stwierdził że to jest wina vacum pompy twierdzi że te małe zapadki (to co w środku vacum pompy 2 kosteczki) nie są gładkie. Powiedzieli że spróbują przełożyć czy odwrócić te zapadki a jak nic to nie da to wymiana vacum pompy, a moja pompa wygląda jak nówka. Co o tym sądzicie? czy waszym zdaniem coś innego może być jeszcze przyczyną twardego hamulca?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 23:19
Posty: 5
Auto: Mazda 6 [FL], Pojemność: 2.0 l Diesel [MZR-CD], Moc: 143KM, Rok: 2006, Silnik: RF-7J, Układ: l4; Zawory: 16/OHC; Doładowanie: Turbo

Postprzez sokalas » 20 lut 2013, 08:35

Witam!
Wrzacho poradziles sobie z problemem? Mam identyczne problemy jak Ty- dodam, iz rozrzad i pompa wszystko zostalo wymienione 25tys km temu na ten komplecik http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... 3-citd-dpf czyli pompa powinna byc ok. Smok czysciutki- nie bylo potrzeby go czyscic. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 11:21
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0CiTD 143 2006

Postprzez wrzachoo » 7 kwi 2013, 23:15

Witam, niestety nie mechanicy odwrócili mi wewnątrz vacum pompy takie kostki ( nie wiem jak to się nazywa) teraz jako tako działa, nie wiem czy już się przyzwyczaiłem czy rzeczywiście lepiej, jak będę zmieniał opony na letnie to postaram się spróbować odpowietrzyć jeszcze i żeby mi tam posprawdzali, i nawet nie będę mówił o tej vacum pompie bo wszyscy to by mi zaraz ją wymieniali a wygląda jak nówka w środku dobrze nasmarowana mechanik mówił że niby są jakieś nierówności, nie znam się ale jak ja dotknąłem to nic nie czułem. A mam jakieś przeczucie że to coś gdzieś przy tarczach hamulcowych bo wszystko się zaczęło dziać od chwili kiedy na policjancie usłyszałem taki dziwny dźwięk jak by ktoś metalową rurką po innym metalu przejechał z takim echem i na końcu brzdęk! I dźwięk pochodził tak jak by z lewego przedniego nadkola.
Sokalas, a jak u Ciebie może tobie udało się coś zwalczyć? Czy ty też masz zbyt niskie ciśnienie w vacum pompie?
Ostatnio edytowano 8 kwi 2013, 08:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 23:19
Posty: 5
Auto: Mazda 6 [FL], Pojemność: 2.0 l Diesel [MZR-CD], Moc: 143KM, Rok: 2006, Silnik: RF-7J, Układ: l4; Zawory: 16/OHC; Doładowanie: Turbo

Postprzez carloss » 6 cze 2013, 16:49

Dzień dobry wszystkim,
Mam ten sam problem co kolega wrzachoo.
Mechanik odpowietrzył układ. Pompa hamulcowa została zregenerowana i dalej to samo. Mechanik stwierdził, że jest winna jest pompa vacum i wysłał mnie do serwisu :)
Proszę o info jeśli udało się Wam rozwiązać problem.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 12:48
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Kombi, 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6