Diagnoza problemu, sprzęgło ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Nonac311 » 7 gru 2014, 23:01

Witam kolegów,
Proszę o diagnoze w czym rzecz. Od jakiegoś czasu na zimnym silniku po odpaleniu auta na biegu jałowym jest słyszalny lekki świst. Po wciśnięciu pedału sprzęgła świst znika natomiast słychać metaliczny szum. Dzisiaj objawy dodatkowo nasiliły sie. Przy ruszaniu występują drgania auta, czuć je również pod pedałem sprzegła, świst oraz to samo występuje podczas redukcji biegu w czasie jazdy. Czy to objawy zużytego już sprzęgła ?
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez kubsztyk » 7 gru 2014, 23:36

Pisk może pochodzić ze zużytego łożyska wyciskowego sprzęgła, ale drgania już raczej z koła dwumasowego. Musisz zrobić zacny prezent swojej maździe pod choinkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Nonac311 » 8 gru 2014, 00:31

Samochod 100 tys km nie przekroczyl i takie problemy... M nadzieję że dwumasa będzie pasowała od wersji EUR. Jeżeli jeszcze ktoś by chciał się podzielić swoim poglądem na opisane objawy to zapraszam. Z mechanikiem mogę się spotkać najwcześniej za tydz więc każda oponia jest dla mnie ważna.
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez kubsztyk » 8 gru 2014, 00:57

Ajjj, przepraszam, nie zauważyłem że masz benzyniaka, więc dwumasa odpada, bo jej nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Nonac311 » 8 gru 2014, 01:29

Czyli co jest powodem owej sytuacji ?

W dniu dzisiejszym sprzęgło zostało w podłodze... Proszę o pomoc
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez lichy » 9 gru 2014, 09:51

Pewnie pękł ci przewód od wysprzęglika dlatego nie masz sprzęgła, tak jak pisał kolega wcześniej pisk pochodzi z łożyska wyciskowego sprzęgła, a drgania przy ruszaniu mogą pochodzić od tłumika drgań tarczy sprzęgła czyli tych sprężyn jeżeli są zużyte.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez Nonac311 » 10 gru 2014, 00:09

Zobaczymy co mechanik powie w czwartek. Odnośnie pęknięcia przewodu wysprzęglika, to wówczas nie miałbym płynu hamulcowego (chyba że się mylę ?), a nic nie ubyło. Generalnie bez problemu ręką odciągnąłem pedał sprzęgła i teraz odbija (tzn nie jeżdże samochodem, sprawdzałem na postoju + delikatnie ruszałem) natomiast czuć smród spalenizny, sprawdzając czy działa to sprzęgło często nie mogę w ogóle wrzucić biegu. Pewnie komplet będzie do wymiany...
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez michalodz88 » 10 gru 2014, 00:33

Wężyk nie koniecznie może być pęknięty tak że płyn wycieka. Może robić się np bąbel. Tak samo jak wpada Ci pedał problem może leżeć w pompce. U mnie chociaż nie viekło to po wymianie gumek jakieś 6PLN problem zniknął. Też byłem załamany bo auto szarpało przy ruszaniu jak olera pedał często zostawał w podłodze... Ale jak miało nie szarpać jak sterowanie sprzęgła było do kitu. Teraz jest dobrze i Tobie proponował bym to sprawdzić zanim rozbierzesz sprzęgło.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez Nonac311 » 10 gru 2014, 00:46

Dzięki za poradę na pewno sprawdzę przed, choć mam najgorsze przeczucia ;–)
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2013, 10:44
Posty: 76 (1/1)
Skąd: wwa
Auto: Black Mazda 6 v6 3.0, Manual, 2007 r BRC P&D

Postprzez defc0nq » 30 sie 2015, 17:27

Witam,
mam problem z mazdą 6 2003 2.0 D 136 KM rf5c, od jakiegoś czasu gdy stoję w korkach przy częstej zmianie biegów z N na 1 później z 1 na 2 itd. bardzo ciężko lub prawie w ogóle nie da się wrzucić biegu wstecznego, jedynka także bardzo ciężko wchodzi. Czasem aby wrzucić na jedynke pomaga dodanie gazu i lekkie popchnięcie gałki – wtedy przy 1.5 tys obr jedyneczka ładnie wchodzi. Przedwczoraj zauważyłem, że przy odpaleniu auta, na zimnym silniku, w silniku coś grzęzi ale jak naciskam sprzęgło to przestaje. Ten dźwięk także ustaje gdy auto jest rozgrzane. Czasem gdy jest już ten moment kiedy biegi ciężko wchodzą to gdy mam wrzuconą jedynke i wduszone sprzęgło na maxa auto próbuje ciągnąć do przodu – raz mi się zdarzyło, że na wciśniętym sprzęgle jechałem jakieś 2-3 km/h. Wczoraj np. nie stałem w korku i nie zmieniałem często biegów ale przejechałem się jakiś 1km pod bardzo stromą górkę i wtedy znowu biegi ciężko wchodziły. Do tego na zgaszonym jak i na odpalonym silniku podczas wciśkania sprzęgła słychać pojedyncze stuknięcie.
Jaka może być przyczyna, czy musze wymieniać całe sprzęgło, może to dwumas, a może po prostu docisk?
Z góry dziękuję za udzielenie porady.

Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)
Początkujący
 
Od: 19 cze 2015, 20:09
Posty: 9
Skąd: Półwysep Helski
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0 MZR-CD 136KM (ON)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6