Fotorelacja: wymiana przednich klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez brodaM6 » 26 gru 2014, 10:39

Można spróbować morsem ,jak łeb śruby wystaje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 26 gru 2014, 11:38

albo inną żabą/kluczem nastawnym do rur
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 26 gru 2014, 12:10

Ewentualnie zeszlifować pilnikiem po obu stronach łeb śruby i potem próbować coś zdziałać kluczem nastawnym (jak w/w) albo płaskim. Aczkolwiek to pracochłonna robota i niekoniecznie z wymiernym efektem. Tylko jak najpierw morsem zjedziesz łeb, to później trudno będzie. Zresztą morsem i tak marne szanse na odkręcenie, nie wiem jak mocno musiałbyś śrubę ścisnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez radar88 » 26 gru 2014, 23:37

Już odkręcone, bez spawania i podchodzenia innymi kluczami. Zastosowałem klucz trzpieniowy M10, wbiłem dość solidnie i się udało ;) Ale dzięki za odpowiedzi ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez dobrzyn22 » 27 gru 2014, 11:18

<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pablo288 » 22 wrz 2015, 21:34

Witam jutro zabieram się na wymianę tarcz i klocków + nowe blaszki i sprężynki także mogę zrobić nową fotorelację krok po kroku i wrzucić.
Pablo288
 

Postprzez Przemysław » 22 wrz 2015, 22:13

Śmiało <spoko> .
Napisz koniecznie jakiego narzędzia użyłeś do odkręcenia śrub z łbem stożkowym, którymi są przykręcone tarcze. Niektórzy mają z nimi problemy. Ja atakowałem je wkrętakiem udarowym...
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez dobrzyn22 » 22 wrz 2015, 22:18

Przemysław napisał(a):Ja atakowałem je wkrętakiem udarowym...

tam nie ma wielkiego wyboru... jak nie pójdzie takim sprzętem, to wg. mnie jedynie rozwiercanie+nagwintowanie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez plushak » 15 paź 2015, 13:59

Panowie pomocy!

Wziąłem się za wymianę klocków i utknąłem w miejscu. W którą stronę się odkręca ten imbus 8mm przy zacisku? Zapiekł się i nie mogę go ruszyć, ale zanim przyłożę do tego więcej siły wolałbym wiedzieć czy w dobrym kierunku kręcę...
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 16:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6 – 1.8l – 2005

PostTen post został usunięty przez pietia82 15 paź 2015, 14:08.

Postprzez kubsztyk » 15 paź 2015, 14:11

Jest to standardowa śruba z prawym gwintem..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez pietia82 » 15 paź 2015, 14:12

Przy zaciskach są śruby z normalnymi gwintami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez plushak » 15 paź 2015, 14:25

Dzięki za pomoc! Poknociłem coś, ale już wiem co i jak. :)
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 16:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6 – 1.8l – 2005

Postprzez Firepoland » 5 gru 2015, 20:25

Utknąłem ze śrubami trzymającymi tarcze. Bez pomocy mechanika się nie obejdzie. Nie dałem rady w garażu wymienić tarcz.
GY z 2007 roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez radar88 » 6 gru 2015, 00:19

Obrobiłeś łeb ?? Jeżeli tak to bierz większy śrubokręt i wbij go na hama, warto trochę je podgrzać (palnik minimum opalarka) i puszczą.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez brodaM6 » 7 gru 2015, 17:13

Rozwiercać
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Biniu » 7 gru 2015, 20:18

W mojej Mazdzie przy wymianie hamulców, na 8 śrub odkręcić udało się 2. Rada kolegi powyżej jest najlepsza. Szkoda nerwów. Jak nie idzie dobrą wkrętarką to od razu wiertło w dłoń.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez zigu18 » 8 gru 2015, 20:54

Najlepszy jest wkrętak udarowy ;) a po wymianie polecam założyć nowe śruby, najlepiej na torxa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez mws » 21 gru 2015, 18:37

Hamulce mojej Mazdy 6 (2004 GG) są w stanie mocno kiepskim i planuję doprowadzić w pierwszej kolejności przód do użytku. Co potrzebuję wymienić / wykonać żeby nie mieć za jakiś czas problemów że coś się grzeje, coś się zacina etc.? Tarcza, klocek i co poza tym? Chcę zakupić również zacisk, czy więc jeśli zacisk jest zregenerowany, to trzeba do niego dokupywać jakiekolwiek prowadnice, uszczelki, blaszki etc.? Co z osłoną tarczy, tłokiem? Co należy ewentualnie przeczyścić przy takiej wymianie?
Początkujący
 
Od: 16 lis 2015, 21:05
Posty: 15

Postprzez Hubix » 13 sty 2016, 19:06

Rozbierz zacisk. Wymień wszystkie elementy gumowe na tłoczku (Autofren). Umyj prowadnice, wymień na nich gumki. Tłoczek złóż na smarze. Prowadnicę również na smarze. Klocki sprawdź czy nie chodzą ciasno w zacisku. Załóż sprężynki. Możesz przetoczyć tarczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6