Fotorelacja: wymiana przednich klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cisiel1981 » 18 cze 2016, 10:40

Witam.
Panowie podpowiedzcie.
Otóż podczas przejazdu po nierównościach doszły mnie dziwne dźwięki z lewego przodu, klekotanie metaliczne.
Jak złapałem za zacisk to ma delikatne luzy i ewidentnie pukają klocki w jarzmie.
Co się mogło wyrobić. Dodam iż tarcze i klocki wymieniałem rok temu i są w nienagannym stanie.
Za każdą sugestię będę wdzięczny.
I jeszcze jedno, od niedawna zaczęło delikatnie bić na kierownicy podczas hamowania z większych prędkości. Czy jedno z drugim może mieć związek.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez dodek233 » 18 cze 2016, 16:30

Podstawowe pytanie czy posiadasz metalowe blaszki mocujące klocki hamulcowe ??

W mojej Maździe również miałem problem szarpania, bicia podczas hamowania, problem ten rozwiązałem zakupem drucików rozporowych do klocków oraz wymianą blaszek, może u Ciebie jest podobny przypadek <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez cisiel1981 » 20 cze 2016, 06:39

Posiadam te blaszki oraz druty rozporowe.
Byc moze w jakis sposob sie zuzyly i stad te luzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez exevan » 9 lip 2016, 15:15

Pytanie mam. Czy w zaciskach z przodu również są prowadnice (tak jak z tyłu) bo wszystkie zestawy naprawcze do zacisków jakie szukałem w sklepach nie posiadają prowadnic. Sa tylko 2 zestawy: z tłoczkiem i bez tłoczka (gumki i inne)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez kubsztyk » 9 lip 2016, 21:59

Na przód też idzie kupić prowadnicę górną. Nie wiem jak z dolną, chociaż też jest wkręcana na klucz imbusowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez thesilent » 10 lip 2016, 11:04

Są prowadnice. Górną tuleję się odkręca w celu ściągnięcia zacisku. Ja u siebie dolną mam krzywą, dlatego kupiłem używane jarzmo z tą tuleją dolną, bo nigdzie nie mogłem dostać nowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez pawcio1017 » 11 lip 2016, 11:38

Jak by ktoś miał problem z wcisnieciem tloczka, a nie ma pod ręką scisku stolarskiego to polecam prosty patent z uzyciem śruby, podkładki i nakrętki:

20160706_203802.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez exevan » 15 lip 2016, 20:02

Kolejne pytanie. Zabrałem się za wymianę klocków i reperację zacisków, ale napotkałem pierwszy problem.. Odkręciłem śrubę imbusową (8) i jak teraz mam zdjąć ten zacisk ? Ta prowadnica na dole nie pozwala na to... Wysuwam najbardziej z tej prowadnicy, ale i tak jest jeszcze tej śruby a potem już blokuję tarcza... Nie mogę tak też tego zrobić bo mam krótki wąż od płynu... Co mam zrobić w tej sytuacji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez pawcio1017 » 15 lip 2016, 20:27

Musisz odkręcić cały zacisk i dopiero wtedy możesz zdjąć jarzmo z zacisku. Inaczej przewód hamulcowy jest za krótki.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez exevan » 15 lip 2016, 21:01

Okej dzięki, w sumie doszedłem do tego zanim napisałeś :D Już się udało w jednym kole, ale że robi się ciemniej to zostawiam resztę roboty na jutro. Mam jeszcze jeden problem... Po zdjęciu tego zacisku całego oraz klocków, po złapaniu tarczy hamulcowej i mocniejszym szarpnięciu rękoma w przód i wtył, tarcza mi lata... Wg mnie dość mocno lata ta tarcza.. W dodatku zacząłem odczuwać od kilku tygodni drganie kierownicy przy hamowaniu.. Wymiana tarczy czy da się to jakoś dokręcić ?

@edit dodam jeszcze, że kilka dni temu w tym kole zostało wymieniane łożysko.
@edit2. Ok nie było tematu, jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzację i nie wiedziałem, że tarcze dociska koło do piasty :) jednak dostałem info by zdjąć tarcze i przeczyścić druciakiem to co jest pod spodem i zeszlifować ranty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez kubsztyk » 15 lip 2016, 22:03

pawcio1017 napisał(a):Musisz odkręcić cały zacisk i dopiero wtedy możesz zdjąć jarzmo z zacisku. Inaczej przewód hamulcowy jest za krótki.

Trzeba odkręcić przewód hamulcowy od "ucha" na amortyzatorze – jedna śrubka na klucz 12 bodajże i da się zsunąć zacisk z prowadnic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez thesilent » 16 lip 2016, 14:32

Należy również robić to z rozwagą, bo śruba potrafi być nieźle zapieczona i można ją łatwo ukręcić – co też uczyniłem :(

Sama tarcza powinna być przykręcona do piasty dwoma śrubami z łbem stożkowym na klucz imbusowy :) Wtedy nie lata.
Ostatnio edytowano 17 lip 2016, 23:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6