brak hamulca ręcznego na jednym kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez blessytb » 5 wrz 2016, 18:04

Witam,

parę dni temu samochód nie przeszedł mi ręcznego. Powodem były zbyt duże różnice w sile ręcznego. Prawe koło ok., lewe słabiutkie (nie blokuje). Dostałem oczywiście 14 dni na naprawę, więc od razu udałem się do warsztatu. W pierwszym (najbliżej stacji diagnostycznej) powiedział mi człowiek, że to zacisk, linka ok. Zażądał jednak za dużo pieniędzy za wymianę, więc zakupiłem zacisk samodzielnie (nowy, nieregenerowany) i pojechałem do innego mechanika. Po wymianie zadzwonił do mnie, że dalej nie ma ręcznego i to prawdopodobnie linka. Kupiłem więc nową, ale po wymianie ręczny na lewym kole dalej jest słaby! Niby jest lepiej, ale ciągle różnica zbyt duża, żeby przeszedł przegląd. Dalszy plan jest taki, że założy znowu ten stary zacisk i sprawdzi jak to działa. Być może to była kwestia linki, stary zacisk był sprawny, a ten co kupiłem popsuty od nowości – tak zasugerował.

Tu pytanie do Was: czy ktoś spotkał się z takim problemem i być może zna jego rozwiązanie? Póki co wygląda na to, że utopiłem na darmo ok. 500zł i nie chcę marnować więcej kasy. Zbliża mi się też koniec okresu usunięcia usterki, więc temat jest pilny. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez pawelsik » 5 wrz 2016, 18:26

A regulacja linki zrobiona? Pod podłokietnikiem z tyłu zdejmujesz plastik i tam masz śrubę do regulacji. Druga opcja to kończące się klocki, albo tarcza. Przerabiałem to u siebie, lewy miałem na wskazaniach znacznie słabszy od prawego, a byłem po regeneracji obu zacisków. Podciągnięcie linki wyeliminowało problem.

Z ciekawości – ile krzyknął ten pierwszy mechanik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2015, 17:00
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Krynica-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb 141KM 2004r Station Wagon

Postprzez blessytb » 5 wrz 2016, 18:41

Ale regulacja linki pod łokietnikiem pociągnie hamulec po obu stronach, nie zniweluje to różnicy pomiędzy stronami, a ta jest dopuszczalna na poziomie 25%. Tarcze i klocki niby są ok.

Pierwszy chciał 400 za zacisk + 150 wymiana. Ja kupiłem nówke za 230 a wymiana u drugiego mechanika 60.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2013, 21:12
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2007

Postprzez drx8 » 6 wrz 2016, 10:09

Czy przy kupnie nowego zacisku były dorzucone nowe prowadnice? takie dwie dłuższe śruby? rozkręć zaciski po obu stronach wyczyść te prowadnice nasmaruj i będzie jak ręką odjął.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6