Hamulce przednie – blaszki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez exevan » 23 maja 2017, 21:34

Witam, dziś zdjąłem zaciski z przodu w mojej Mazdzie, aby je spiaskować. Jakiś ponad miesiąc temu wymieniałem tarcze oraz klocki i czyściłem wszystkie potrzebne elementy według fotorelacji jednego z użytkowników tutaj. Zaczęły się drgania kierownicy przy hamowaniu dlatego jutro się umówie z tokarzem by sprawdził tarcze czy są okej. Jeśli nie to wiadomo co może być przyczyną, a co jeśli będą proste?

Wracając, dziś jak zdjąłem zaciski to trochę się zszokowałem widokiem blaszek w które wkłada się klocki. Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek

Pamiętam, że odrobinke cienką warstwą smarowałem smarem miedzianym. Dodatkowo czyściłem je ostatnio do srebrnej blachy, ale że aż taki syf się tam zrobił? To chyba źle prawda? Co w tej sytuacji zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2017, 21:45

posmarowałeś smarem, także b. szybko zapylenie z hamujących klocków się przykleiło do blaszek...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez exevan » 23 maja 2017, 22:14

Wydawało mi się, że w każdej fotorelacji jest napisane, że należy to przesmarować odrobinką smaru tak też zrobiłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez kubsztyk » 24 maja 2017, 07:14

Ale nie smarem miedzianym... Ja też smarowałem rok albo 2 lata temu i jak patrzyłem w zeszłym miesiącu, to nie było czegoś takiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez exevan » 24 maja 2017, 18:09

To jakim smarem w końcu? Jakie masz klocki ? U mnie wszedł zestaw Brembo, nigdzie nie doczytałem czy mocno pylą. Wcześniej miałem TRW i słyszałem, że pylą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez tqr_us » 25 maja 2017, 05:29

I wyszlo polecanie smaru miedziowego do hamulcow ,tak8m smarem to se styk felgi posmarowac mozna ,ja od kilku lat uzywam atublu pasta i nie mam takich problemow ,a testowalem takie kl.ocki jak koschjama pyl pyl i jeszcze raz pyl no bylo troche syfu ale nie tak
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez drx8 » 25 maja 2017, 07:22

Ludzie co wy macie z tymi nie pylącymi klockami. Takie nie istnieją!!! OMFG
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kubsztyk » 25 maja 2017, 23:59

Jeśli klocki mocno pylą, to po prostu materiał użyty do ich produkcji jest bardziej miękki = szybciej się zużywają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6