Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 17 kwi 2008, 20:12

Piterx napisał(a):jak ja to mam powiedziec mechanikowi
Własnie tak <lol> niech wsadzi głowe pod pedały i pomysli troche :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piterx » 17 kwi 2008, 20:16

a idz............ :P <lol> :D
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez magicadm » 17 kwi 2008, 20:37

W poniedziałek teściowi tlumaczyłem, że trzeba u mnie przesmarować wielowypust w kolumnie kierownicy.
Słuchala tej rozmowy moja 3,5 letnia córka. Po minucie wróciła z domu z kremem do rąk mówiąc : tatusiu, nasmaruj Mazdę :D

Skoro 3 latka kuma temat to i mechanik powinien :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Piterx » 17 kwi 2008, 21:42

az z ciekawosci jutro sam lookne........
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Jaksa » 17 kwi 2008, 22:02

magicadm napisał(a):Po minucie wróciła z domu z kremem do rąk mówiąc : tatusiu, nasmaruj Mazdę

<lol> Bystra kobitka rosnie .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebal » 20 kwi 2008, 21:55

No jestem już po zabiegu smarowania kolumny przy okazji przeglądu no i muszę zwrócić honor wszystkim którym nie wierzyłem że stukanie może być spowodowane brakiem smaru na wielowypuście kolumny. Przestało stukać, ale szczerze mówiąc dalej dziwie się że mazda mogla wypuścić taką niedoróbkę (moim zdaniem). Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem a jeździłem już wieloma samochodami. No ale najważniejsze ze nic już nie stuka. Pozdrowienia
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2008, 22:06

Sebal napisał(a): Przestało stukać
Tia ? <lol> mała rzecz a cieszy nie ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 21 kwi 2008, 09:48

Sebal napisał(a):Jak to będzie to masz u mnie flaszke


Sebal napisał(a):Przestało stukać


Hmm.....
...i jak tu się teraz wykręcić??? :D
hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Sebal » 21 kwi 2008, 11:01

A kto tu mówi o wykręcaniu :D . Obiecałem więc zapraszam do Lublina...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Piterx » 23 kwi 2008, 21:35

ot chwila czasu.... i sam looknełem- podniosłem kierownice do góry na max-a i na łączeniu tych hmm patyków? pokazał mi sie taki frez, to sie smaruje?? i dlaczego mazdowskim smarem? a nie obojetnie jakim?? żeby nie kapało?

na samym dole przy pedałach sa 2 srobki- ale Jaksa mówił ze nic sie nie rozkreca. pozniej jest własnie ten frez... a poznij jakies przeguby.. czyli domyslam się zmaruje się ten frez??

Ps pojechałem przy okazji do mechanika powiedziałem ze ma mi przesmarować(seris BOSCH-a) i on mi wyjeżdza ze smarem ŁT czy grafitowym.... zabrałem mazde bez słowa...
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Jaksa » 23 kwi 2008, 22:18

Piterx napisał(a):on mi wyjeżdza ze smarem ŁT czy grafitowym
No tak .... a skąd gosc moze wiedziec czym to nasmarowac , nie ma szkolen w tym kierunku.....tak jak pisałem kiedys , mazda ma swoj własny smar i nie wiadomo co to jest , kupic mozna tylko w ASO mazdy ( heh.....tam tez nie zawsze wiadomo osso chodzi <lol> ) Jak chcesz to jutro podam numer katalogowy tego smarowidła , drogi ale rewelacyjny )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piterx » 23 kwi 2008, 22:30

mam dojscie do takiego smaru;) teraz wiem co, to sobie sam nasmaruje:) ale chodzi o ten frez czy wielofrez????na łaczeniu tej lunety... :) sorry ale nie wiem jak to nazwac mechanikiem nie jestem...
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez morcisz » 24 kwi 2008, 11:03

witam.
Czy istnieje jakiś zamiennik tego smaru? Czy komuś wiadomo coś na ten temat
morcisz
 

Postprzez Jaksa » 24 kwi 2008, 16:32

morcisz napisał(a):Czy istnieje jakiś zamiennik tego smaru
Nic mi o tym nie wiadomo , oryginalny smar ma numer kat. GJYA-32-GR1 ( ASO zaprasza )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piterx » 25 kwi 2008, 20:41

Dobra panowie, smar można spokojnie zastąpic -smarem molibdenowym lub np samrem lubra k-ht, byłem dziś w vv- i przy okazji spytałem sie goscia co volswagen dodaje do takich połaczeń, gosć wytarł orginalny smar nasmarował smarem lubra k ht (to jest ponoc smar zalecany przez vv) i błoga cisza... (za friko mi zrobił :D i najciekawsze smar molibdenowy kosztuje na alegro ok 30 zł a Lubra tak samo od 300-do 400g.. wiec po co......... (poprostu mazda zaleca ten drogi smar i tyle)
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Jaksa » 25 kwi 2008, 22:59

Piterx napisał(a):wiec po co.........
Mysle ze na kazdym smarze bedzie cisza zaraz po smarowaniu , przetestuj na ile to starczy , mazdowski daje efekt gdzies na rok eksploatacji .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piogron » 30 kwi 2008, 19:48

Koledzy może wypowiecie się w którym miejscu się to smaruje, gdzie są te "patyki" o któych wspominał Jaksa. Umiesicilem zdjęcia kolumny kierownicy, tylko nie wiem czy ująłem odpowiedni fragment.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e12 ... 85d73.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/134 ... 9098d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50e ... f2198.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez Pawko_6 » 1 maja 2008, 08:56

Obrazek

Smarujesz oczywiście odcinek A-A
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez morcisz » 1 maja 2008, 15:29

Czy przed smarowaniem wielowypustu konieczne jest wyczyszczenie ewentualnego nalotu rdzy, jeśli tak to czym przeczyścić?
morcisz
 

Postprzez Piogron » 2 maja 2008, 16:52

Sorki za moją dociekliwość,ale czy przy opuszczonej czy podniesionej kierownicy nie widać, żadnego wielowypustu. Więc gdzie dokładnie trzeba nasmarować, czy trzeba wcisnąć smar na łączenie teleskopu? Bo nasmarowanie na wierzchu nic tu nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6