Szarpanie przy zmianie biegu (ów)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cantore » 1 cze 2008, 21:59

Czy to normalne w M6, że przy zmianie biegu (z 1 na 2 lub z 2 na 3) muszę dodać sporo gazu, bo inaczej szarpie? U kolegi w samochodzie sprawdziliśmy, a ma Honde Accord, że bez gazu wrzucając 2 bieg nic nie szarpie. Czy taki jest urok sprzęgła w M6?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Gość » 1 cze 2008, 22:21

Sprzeglo ma normalny urok. U mnie nic nie szarpie,tez mam benzyniaka. Musisz dobrac troche techniki i sprzeglo pojdzie jak po masle. <faja>
Gość
 

Postprzez magicadm » 1 cze 2008, 23:42

Cantore napisał(a):przy zmianie biegu (z 1 na 2 lub z 2 na 3) muszę dodać sporo gazu

Chyba raczej ująć??? :|
Coś chyba najzwyklej kaleczysz :P
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krawcu100 » 2 cze 2008, 09:47

W mojej pieknej 6 zauważyłem ...nie wiem jak to nazwać bo na pewno nie haczenie ale drugi bieg wchodzi "brutalnie". Jest mały opór a pozniej bieg juz wchodzi gładko. Co do dodawania gazu by wcisnąc bieg to chyba fatalna opcja.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 08:30
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 2.0MZR-CD 136KM TOP

Postprzez magicadm » 2 cze 2008, 11:08

krawcu100 napisał(a):Co do dodawania gazu by wcisnąc bieg to chyba fatalna opcja.

Szczególnie dla sprzęgła :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dimas » 2 cze 2008, 12:16

Coś w tym jest że dwójka w M6 wchodzi z lekkimi oporami, ale szarpanie zgodnie z tym co pisza przedmówcy to jedynie kwestia wyczucia i wprawy (sam jeszcze się uczę idealnej techniki). W poprzedniku Avensis benzynka zupełnie inaczej "chodziło" sprzęgło.
Człowiek uczy sie całe życie ;)
Dimas
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 12:03
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2,0CD Exclusive 05' (136KM)

Postprzez adas74 » 2 cze 2008, 13:43

Jak się niema wprawy to jest dokładnie taj jak napisał Cantore
Ja też na początku tak miałem.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez mr_t » 2 cze 2008, 14:08

dimas napisał(a):Coś w tym jest że dwójka w M6 wchodzi z lekkimi oporami, ale szarpanie zgodnie z tym co pisza przedmówcy to jedynie kwestia wyczucia i wprawy (sam jeszcze się uczę idealnej techniki).(...)

Heh, to mi się "podoba" w Mazdach, że trzeba sie uczyć nimi jeździć. Nie mogli by po prostu zrobić jeżdżącego samochodu, żeby było tak jak w każdym innym? Rozmawiałem z 2 ludźmi w ASO co mają mazdy i jeden mówił że już się nauczył operować biegami, a drugi że się uczy. Kiedyś z jednym gościem rozmawiałem na parkingu i pytał się mnie czy u mnie też tak fatalnie jest z 2 w skrzyni biegów, bo nie wie czy ma uszkodzoną skrzynię, czy co.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Cantore » 2 cze 2008, 22:11

Sprostuję, bo być może mało precyzyjnie się wypowiedziałem. Miałem jednak nadzieję, że to oczywiste o co chodzi, a tu taka interpretacja. Otóż jak zmieniam bieg to ściągam nogę z gazu, następnie wrzucam dwójkę i dodaję gazu. W zależności od tego, ile go dodam to szarpie lub nie. Jeszcze tak jest przy 2 na 3 bieg. Przy zmianie z 3 na 4 tego nie ma, bez względu na to ile gazu dodam.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Bolek » 2 cze 2008, 22:24

U mnie nic nie szarpie, nie haczy i nie zgrzyta. Gdy się samochód jeszcze toczy, jedynka wchodzi bez problemu (przynajmniej nic nigdy nie zauważyłem). Przejście 1-2 odbywa się tak samo jak w przypadku zmian między wyższymi biegami. Jedynie, co może denerwować nieprzyzwyczajonych to krótkość pierwszych dwóch przełożeń (ale tak miały wszystkie diesle, którymi miałem okazję jeździć).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mr_t » 2 cze 2008, 22:29

Cantore napisał(a):(...) dodaję gazu. W zależności od tego, ile go dodam to szarpie lub nie. (...)

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie – trzeba dodać gazu tyle ile trzeba, ani więcej, ani mniej.
Generalnie z jakimś szarpaniem przy zmianie biegów to nie miałem przy mazdzie nigdy problemów. W mazdzie sprzęgło ma stosunkowo krótki skok i jeśli za bardzo jesteś przyzwyczajony do sprzęgieł z długim skokiem to pewnie przez to czasem Ci szarpnie. No chyba że po prostu masz uszkodzone sprzęgło. Jesli sprzęgło jest sprawne to powinieneś szybo wyczuć jak ono łapie.

A dodawanie gazu – to chyba tylko przy redukcji to robisz? A ile trzeba dodać, im szybciej chcesz przy redukcji puścić sprzęgło tym wiecej gazu dodajesz. Tu nie ma recepty ile – tyle żeby prędkość obrotowa silnika była odpowiednia do prędkości z jaką jedzie samochód na danym biegu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

PostTen post został usunięty przez Gość 2 cze 2011, 16:42.
Powód: nie ten watek – jest to opinia

Postprzez Kamil661 » 19 gru 2012, 21:22

Witam. Posiadam Mazde 6 kombi z 2003 z motorem 2.0 benzyna, szkrzynia 5 biegowa man.. Samochód zakupiłem dwa miesiące temu wymieniłem w nim komplet sprzęgła oraz świece i przewody WN. I odczuwam dalej ostre szarpnięcie przy szybszej zmianie biegów. Jak na niższych obrotach puszcze powoli to jest ok. Odczułem jeszcze taką przypadłość że przy stałej prędkości jazdy czuję lekkie szarpnięcia.(na tempomacie nie ma tego zjawiska).Proszę bardzo o pomoc jakieś rady z góry dziękuję.




P.S pompa paliwa została spr. ciśnienie na pompie jest ok.

EDIT(moderator) – łączę z istniejącym watkiem
Początkujący
 
Od: 19 gru 2012, 19:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0 benzyna, LF-DE

Postprzez zagiell » 21 gru 2012, 21:03

Czyściłeś przepustnicę? Jeżeli nie, to przeczyść, być może to rozwiążę problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez sojerus » 23 gru 2012, 19:54

Może mnie wyśmiejecie ale jak wymieniłem filtr paliwa to zauważyłem, że auto przestało mi szarpać przy zmianie biegów. Możliwe że to efekt placebo ale działa :)
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez Kamil661 » 27 gru 2012, 13:44

Witam. Czyszczenie przepustnicy nic nie pomogło..Filtr paliwa miałem nie dawno wymieniany. Tak myślę ze to jest winna układu elektrycznego..Co mogę jeszcze sprawdzić czy poprawnie działa???,przypomne raz jeszcze ze przewody WN i świece wymieniłem.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2012, 19:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0 benzyna, LF-DE

Postprzez klajgus » 28 gru 2012, 18:01

Kamil661 napisał(a):Filtr paliwa miałem nie dawno wymieniany.


a gdzie go znalazłeś w dwulitrowej benzynie <co?>
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Kamil661 » 30 gru 2012, 12:13

Mechanik mnie zapewniał że wymienił wszystkie filtry a gdzie on jest to nie wiem.Ale i on nie wiedział czemu szarpanie nie chce zniknąć.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2012, 19:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0 benzyna, LF-DE

Postprzez Kamil661 » 31 gru 2012, 17:02

Zauważyłem jeszcze trudność odpalenia przy ciepłym silniku. Na zimnym pali z pół obrotu ale na ciepłym dopiero za drugim albo trzecim.Proszę jeszcze raz o pomoc już załamuje ręce.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2012, 19:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0 benzyna, LF-DE

Postprzez kamil0700 » 11 kwi 2013, 21:02

witam.
ja mam problem gdy dam gaz do dechy nie wazne na jakim biegu i wkreci sie na 4-5-6-7-tys obrotów i puszcze gaz to jest szarpniecie??? :(
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2013, 19:50
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6