Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hienahiena » 6 lut 2011, 13:18

tylko ze problem wystepuje podczas jady
Początkujący
 
Od: 3 lut 2011, 18:34
Posty: 16
Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002

Postprzez waxain » 6 lut 2011, 16:03

Witam,

mam podobny objaw – "delikatny zryw/szarpnięcie" przy ruszaniu (nawet bardzo spokojnym) -jednak mija to całkowicie po 5-10 min jazdy – do tego czasu, przy ruszaniu na każdych światłach czuje to szarpnięcie.

Druga sprawa – ruszając (ale tylko 1 raz, tuż po uruchomieniu auta) słyszę przez 1-2s delikatny metaliczny dźwięk (coś jakby to "trzeszczenie" z układu DSC) – dodam, że dzieje się to niezależnie od warunków pogodowych (dziś +6 stopni, 0 śniegu/lodu). Tu podobny problem (choć w 3jce) ktoś parę lat temu opisywał:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=40457&p=616336&hilit=dsc+ruszaniu#p616336

Też tak macie?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez paavel » 28 maja 2011, 02:18

Zdarzyło się kilka razy, że sprzęgło zostało mi w podłodze po czym samo odskoczyło po chwili. Poza tym auto nie szarpie czy to przy ruszaniu czy przy zmianie biegów. Czy to już poważny stan?


Mi też się tak zdarzyło tyle że pedał już nie odskoczył – padło łożysko oporowe.
Wymieniłem na zestaw sprzęgła z LUKa i niestety szarpie (stare nie szarpało !!!), ale jest trochę lepiej niż na początku (ok. tysiąc km przejechane).
Czy ktoś ma te problemy na sprzęgle innej marki, bo z tego co tu widzę to wszyscy z nowym sprzęgłem mają tak jak ja LUKa. Kupiłem go za 900 zł a np. takie coś jak Exedy można było mieć za 650...

Czy takie sprzęgło można źle zamontować?
Bo mechanik, który to robił jest inteligentny inaczej... Gdyby były zawody w fuszerce to mamy drugiego Małysza. Auto stało u niego 3 tygodnie, przez ten czas zdążył: porysować zderzak, przedziurawić węże klimatyzacji i... (najlepsze na koniec) urwać taki wężyk wychodzący z filtra powietrza i żeby nie podpadło zapchać go klejem i przylepić, w efekcie czego turbosprężarka się nie włączała. Już byłem w panice, że kolejny wydatek. A gdyby mój ojciec przypadkiem go nie zahaczył i urwał to pewnie bym już nowej sprężarki szukał.

EDIT:
Dzisiaj inny mechanik oglądał to sprzęgło i stwierdził że coś jest źle zrobione. Tylko co?
Przyciągnął trochę pedał sprzęgła, tak aby był na równi z innymi pedałami i teraz na nim czuć spore wibracje – im wyższe obroty tym bardziej wibruje, przy wciskaniu go słychać takie jakby chrobotanie, ogólnie to różne dziwne dźwięki się z niego wydobywają.
Ktoś wie co można zrobić źle przy zakładaniu żeby to tak wibrowało?
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez rado_fx » 9 cze 2011, 10:26

Sprzęgło jakiej firmy polecacie? Co zakładają w ASO?

Na allegro widzę sprzęgła Exedy. Ktoś zakładał?
RADO!

Strony www, sklepy internetowe http://www.imoli.pl
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2010, 22:28
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GH, 2009 MZR-CD

Postprzez verasco » 9 cze 2011, 18:41

rado_fx napisał(a):Sprzęgło jakiej firmy polecacie? Co zakładają w ASO?

Na allegro widzę sprzęgła Exedy. Ktoś zakładał?


Jak się trochę wysilisz to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez rado_fx » 9 cze 2011, 22:58

Znalazłem tylko informację o tym, że sprzęgła są produkowane przez Luk, Daino i Exedy. Nie znalazłem opinii.
RADO!

Strony www, sklepy internetowe http://www.imoli.pl
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2010, 22:28
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GH, 2009 MZR-CD

Postprzez verasco » 9 cze 2011, 23:24

Tutaj masz cały watęk w temacie
viewtopic.php?f=329&t=85896&hilit=exedy&start=40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 12:19
Posty: 64
Skąd: Białystok
Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))

Postprzez rado_fx » 10 cze 2011, 12:54

Faktycznie.

Dziękuję :)
RADO!

Strony www, sklepy internetowe http://www.imoli.pl
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2010, 22:28
Posty: 8 (2/0)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GH, 2009 MZR-CD

Postprzez kokusia123 » 24 lut 2012, 17:22

Witam
Ja przy przebiegu 156tyś. km. wymieniłem sprzęgło ,komplet tarcze ,łożysko ,docisk.EXEDEN
Przed wymianom nie miałem żadnego szarpania ani minimalnego nawet drgania silnika przy ruszaniu.
Teraz jest inaczej ,przy ruszaniu musze uważać by nie szarpało(staram się ruszać na wyższych obrotach)
Oraz drgania silnika sie minimalne pojawiły.
Jeśli piszecie że też tak macie to się uspokoiłem.
Pozdro.
http://img824.imageshack.us/img824/8418/kxfr.mp4
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Postprzez stewie_griffin » 3 mar 2012, 17:11

Ja również podzielę się moimi wrażeniami z używania sprzęgła w M6. Wczoraj oddałem auto do MAZVAGTECHu na wymianę kompletnego sprzęgła EXEDY (koszt sprzęgła 650zł + wymiana 500zł). Poprzednie przetrzymało od nowości 280k km więc uznaję je za bardzo trwałe a do tego nie było szarpania przy ruszaniu ani innych problemów poza twardym pedałem mniej więcej od jakichś 10k km. Teraz jest bardzo podobnie...tzn brak szarpnięć a pedał działa bardzo lekko, co prawda to dopiero pierwszy dzień ale gdyby coś się zmieniło to napiszę.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez mariobr1 » 24 lip 2012, 00:49

kilka uwag na temat problemu – w mojej poliftowej m6 BYŁ ten sam problem, piszę był, bo chyba dałem radę. A więc lekarstwem okazało się delikatne wyregulowanie wysokości pedału sprzęgła (obniżyłem je o kilka mm) teraz wszystkie biegi wchodzą bez problemu , nie ma problemy szarpania przy ruszaniu. Nie jestem bezkrytyczny wobec swoich eksperymentów i ciągle mam wątpliwość, czy zbytnie obniżenie pedału nie powoduje , że łożysko oporowe ciągle pracuje , co mogłoby w krótkim terminie zabić je. Nadmienię, że sprzęgło bierze około połowy skoku pedału i nie ślizga się. Jak sprawdzić poprawność luzu pedału, bo sprężyna jest raczej mocna .
mariobr1
 

Postprzez giberes » 14 sie 2012, 00:00

Witam
mam problem jak wasze- szapie przy ruszaniu. Też myślałem, że ten typ tak ma. Jednak jadąc niedawno usłyszałem pisk. Ok. 60 km/h, wciskam i puszczam hamulec- bez zmian, wciskam sprzęgło na dłużej i słyszę jakby `wirujący pisk`, który jakby lekko zwalnia. Po zatrzymaniu sprawdziłem temp. felg i wszystko raczej OK. Jak ruszyłem po kilku minutach , nic już nie piszczało i tak przez następne 700 km(wracałem z urlopu). Przypuszczam , że chodzi o coś w skrzyni , ale jaki element może dawać taki pisk. Na tym szarpaniu przejechałem ok. 35000 km, auto ma 92 tys. Szarpało od kupna, ale mam wrażenie, że trochę mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez generaldawid » 7 lis 2012, 14:42

Witam wszystkich ja mam takie pytanie troche z innej beczki. Nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie dlatego prosze was o pomoc jakiego typu sprzeglo jest w M6 przed liftem czy to jest hydrauliczne czy na lince a jesli jest hydrauliczne to gdzie jest glowna pompa i zbiorniczek na plyn;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez Wojtek » 7 lis 2012, 14:47

generaldawid napisał(a):Nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie dlatego prosze was o pomoc jakiego typu sprzeglo jest w M6 przed liftem czy to jest hydrauliczne

chyba za slabo szukales... :> , gdyz jest w tym dziale nawet o odpowietrzaniu sprzegla...
ciekawi mnie jakby to mialo wygladac gdyby sprzeglo bylo na lince... :|

ps. gdzies opisywalem "droge" plynu od zbiorniczka do tloczka... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez generaldawid » 7 lis 2012, 15:49

ok czyli ja jest w tym temacie to jak wroce z pracy to przeczytam od poczatku raz jeszcze;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez noman » 24 cze 2013, 10:43

Witam
Potrzebuję szybkiej podpowiedzi (jeszcze dzisiaj) . U mechanika stoi moja szóstka po wymianie sprzęgła, dwumasy i kompletnego rozrządu. Mechanik zeznaje, że wszystko jest okej, ale lekko mu szarpie na jedynce. Czy może być tak, że nowe sprzęgło potrzebuje chwili na dotarcie?, czy też powód szarpania tkwić będzie raczej po stronie felernego montażu? Założyłem nowe sprzęgło-Exedy i dwumas Luk-a. Wasze podpowiedzi pomogą mi przyjąć jakaś strategie w rozmowie z mechanikiem. Dzisiaj odbieram auto. Z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 08:41
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel

Postprzez mikolaj » 24 cze 2013, 11:14

Mogą być wahacze, tulejki np. lub coś z zawieszeniem, ew. za mało gazu lub opony :P
A jak wkręcisz na obroty np. 3tys i wciśniesz sprzęgło to też szarpie przez ułamek sekundy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez noman » 24 cze 2013, 11:55

Wiem tyle co mi mechanik powiedział przez telefon. Sam jeszcze się Mazdą nie przejechałem (jak już u niego będę za późno będzie się kogo radzić). Stoję przed wyborem upierać się że to jego błąd, czy odebrać i czekać aż może części się dotrą/dopasują w trakcie jazdy (o ile w ogóle można przyjąć taką opcję). Ponoć lekko szarpie przy jedynce na niskich obrotach, później – na innych biegach – jest już płynnie. Pedał chodzi dobrze, auto nie gaśnie – tak mi to opowiedział. Przed montażem nowych części nic nie szarpało. Powodem wymiany był dwumas. Sprzęgło robiłem w komplecie bo tez był na nie czas.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 08:41
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 24 cze 2013, 13:03

przeanalizuj ten wątek – kilka osób miało podobne objawy po wymianie...

Genrealnie nie zapomnij o podstwie w takim przypadku – rachunek lub faktura musi być !!

Mechanik zeznaje, że wszystko jest okej, ale lekko mu szarpie na jedynce

dowiedz się, po jakim czasie (wg. mechanika) powinno ew. takie szarpanie ustać i zarazem umów się na wizytę po określonym czasie(a właściwie to przebiegu) – jeżeli szarpanie nie ustanie, to ponosi on wszytskie koszty.


Więcej będziesz wiedział jak się przejedziesz...czekamy na info
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez noman » 25 cze 2013, 23:02

No więc jestem po jeździe. Auta jeszcze nie odebrałem, a sprawa wygląda następująco, przy delikatnej jedynce auto wykonuje "kangurka". Coś w odczuciu zbliżonego do sytuacji kiedy do auta wsiada osoba, która dopiero uczy się jeździć i słabo manewruje między sprzęgłem a gazem. Efekt jest jakby słabszy przy startowaniu z wyższych obrotów. Mechanik chyba nie bardzo wie o co w tym wszystkim biega i sugeruje dopasowanie/dotarcie sprzęgła jazdą, a mnie osobiście nie chce się wierzyć, że problemy wynikają z dostarczonych mu części. Na reszcie biegów jest idealnie, pedał chodzi idealnie, biegi bez zarzutu, dwumas nie hałasuje. Naprawa obejmowała również wymianę filtrów, oleju i tak jak wspomniałem rozrządu i tylnych hamulców (tarcze i klocki). Temat oczywiście przeanalizowałem. Proszę o wszelkie sugestie, co sprawdzić (zlecić do sprawdzenia) i jak do sprawy podejść.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 08:41
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6