Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
viewtopic.php?f=412&t=31268&start=100 w połowie strony jest rysunek
Jednak dam się pobawić mechanikowi który zrobi to szybciej niż ja. Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji.
ベストよろしくルーカス
Witam wszystkich. Dzisiaj zuważyłem coś dziwnego w mojej skrzyni biegów a może mi sie wydaje ;p. Otóż biegi wchodzą dobrze ale po wrzuceniu byle jakiego biegu jest luz na drążku jak ruszam delikatnie przód-tył. Proszę o pomoc.
- Od: 15 lut 2009, 11:45
- Posty: 69
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008
Mam identycznie, sprzęgło Komplet(tarcza, docisk, łożysko) Exedy było wymieniane w 2011.
Zrobione 40tyś. na jałowym biegu hałasuje i chrobocze, wystarczy wcisnąć sprzęgło i cisza.
Zrobione 40tyś. na jałowym biegu hałasuje i chrobocze, wystarczy wcisnąć sprzęgło i cisza.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Witam wszystkich piszę tu bo to o skrzyni biegów.Nie nalazłem takiego problemu na forum jaki jest u mnie.Zaczęło huczeć z lewej strony w przednim kole-diagnoza łożysko przej 220tkm więc mogło paść.Po wymianie jego huczenie nie ustało ,objawy ewidentnie wskazują na łożysko,więc druga wymiana łożyska bez rezultatu.Prawdopodobnie to słychać od skrzyni.Moje pytanie-jakie łożysko siedzi na półosi w skrzyni biegów z lewej strony i czy to ono maże tak buczeć i czy rozkręcać skrzynie ,czy kupić używkę i wymienić całą co będzie taniej.Proszę o porady.
- Od: 26 wrz 2010, 13:06
- Posty: 52
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek
Ok, po ściągnięciu skrzyni okazało się że faktycznie łożysko jest do wymiany, oraz koło dwumasowe :/
Tak wygląda moja dwumasa ..
Tak wygląda moja dwumasa ..
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Witam.
Nie znalazłem odpowiedniego wątku, który już by istniał. Gdyby było inaczej, z góry sorki.
Problem polega na tym, że nie muszę wduszać lewarka, żeby załączyć bieg wsteczny. Przez to bardzo łatwo w moim aucie pomylić wsteczny z jedynką, co jest dość niebezpieczne.
Można to naprawić samemu, czy czeka mnie wizyta u mechanika?
Nie znalazłem odpowiedniego wątku, który już by istniał. Gdyby było inaczej, z góry sorki.
Problem polega na tym, że nie muszę wduszać lewarka, żeby załączyć bieg wsteczny. Przez to bardzo łatwo w moim aucie pomylić wsteczny z jedynką, co jest dość niebezpieczne.
Można to naprawić samemu, czy czeka mnie wizyta u mechanika?
Witam,
Podczas przyspieszania słyszę dźwięk tarcia z okolicy dźwigni zmiany biegów – jakby zużytego łożyska?
jak zdjąłem tunel i pojechałem na spacer, to słychać go dużo mocniej (aż za mocno)
mogę próbować wyciszyć, ale to taki półśrodek : /
co to może być? od kiedy zacząłem to słyszeć, to zaczęło mi to bardzo przeszkadzać
Pzdr
//edit
zapomniałem , żeby olej w skrzyni sprawdzić..ale chodzi płynnie, wycieków nie widziałem : /
jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
Podczas przyspieszania słyszę dźwięk tarcia z okolicy dźwigni zmiany biegów – jakby zużytego łożyska?
jak zdjąłem tunel i pojechałem na spacer, to słychać go dużo mocniej (aż za mocno)
mogę próbować wyciszyć, ale to taki półśrodek : /
co to może być? od kiedy zacząłem to słyszeć, to zaczęło mi to bardzo przeszkadzać
Pzdr
//edit
zapomniałem , żeby olej w skrzyni sprawdzić..ale chodzi płynnie, wycieków nie widziałem : /
jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
- Od: 22 paź 2012, 22:44
- Posty: 41
- Auto: Mazda M6 FL 2.0 LPG
Zatrzymałem się. Wrzuciłem na luz i w tym momencie nie mogę wbić żadnego biegu :/
Zapchałem auto na pobocze. Drążek zmiany biegów lata luźno, nie czuć charakterystycznego chrobotania.
Macie jakieś przypuszczenia?
ściągnąłem mieszek i sprawdziłem wszystko jest skręcone ale luzno lata :/
Zapchałem auto na pobocze. Drążek zmiany biegów lata luźno, nie czuć charakterystycznego chrobotania.
Macie jakieś przypuszczenia?
ściągnąłem mieszek i sprawdziłem wszystko jest skręcone ale luzno lata :/
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Witam
Przeczytałem ten wątek cały i nie znalazłem"mojego problemu"
Sprawa wygląda tak: Wszystkie biegi chodzą normalnie, żadnych zgrzytów, siłowego wrzucania, pisków, trzasków itd. Problem jest w tym, że przy prędkości 110/120 i pewnie wyżej nie mogę w miarę szybko zredukować do 4. Przy próbie wrzucania po prostu "ściana" (Jest pewien sposób: powrót na piątkę z luzu i wtedy jeszcze raz 4 i nie ma już problemu). Po wrzuceniu 4 redukcja do niższych biegów jest już bezproblemowa podobnie jak wcześniej dochodzenie do 5. Jestem doskonałym laikiem samochodowym i nie wiem czy to rodzaj zabezpieczenia przed zbyt szybką redukcją biegów czy zaczyna się coś dziać ze skrzynią. Z porad tu podanych wynika, że profilaktycznie powinienem wymienić olej w skrzyni biegów oraz być może linki w cięgach (kosmiczna nazwa). Auto dopiero co sprowadzone, nie jeździło 3 miechy przed kupnem(do Polski przyjechało na własnych kołach). Może coś podpowiecie?
I pytanie z innej beczki. Kierownica w moim aucie nie ma przycisków. To uboższa wersja czy wymieniona kierownica?
pozdr
Przeczytałem ten wątek cały i nie znalazłem"mojego problemu"
Sprawa wygląda tak: Wszystkie biegi chodzą normalnie, żadnych zgrzytów, siłowego wrzucania, pisków, trzasków itd. Problem jest w tym, że przy prędkości 110/120 i pewnie wyżej nie mogę w miarę szybko zredukować do 4. Przy próbie wrzucania po prostu "ściana" (Jest pewien sposób: powrót na piątkę z luzu i wtedy jeszcze raz 4 i nie ma już problemu). Po wrzuceniu 4 redukcja do niższych biegów jest już bezproblemowa podobnie jak wcześniej dochodzenie do 5. Jestem doskonałym laikiem samochodowym i nie wiem czy to rodzaj zabezpieczenia przed zbyt szybką redukcją biegów czy zaczyna się coś dziać ze skrzynią. Z porad tu podanych wynika, że profilaktycznie powinienem wymienić olej w skrzyni biegów oraz być może linki w cięgach (kosmiczna nazwa). Auto dopiero co sprowadzone, nie jeździło 3 miechy przed kupnem(do Polski przyjechało na własnych kołach). Może coś podpowiecie?
I pytanie z innej beczki. Kierownica w moim aucie nie ma przycisków. To uboższa wersja czy wymieniona kierownica?
pozdr
-
Raf3
Cześć,
mam problem z skrzynią biegów – dokładnie wrzucaniem drugiego biegu. Problem objawią się gdy powiedzmy: ruszam z jedynki, rozpędzę się trochę i w momencie wrzucania biegu – wchodzi on dosyć ciężko i "chrobocze" – im bardziej go rozpędzę tym mocniej "chrobocze". Problem nie występuje gdy startuje powoli i powoli wrzucam bieg. Dodam, że jest to jedyny bieg który wchodzi ciężko.
Przeczytałem, że może to być związane z synchronizatorem 2-go biegu. Jakie sa koszty wymiany takiego synchronizatora? Czy może to być, jeszcze coś innego ?
Pozdrawiam.
mam problem z skrzynią biegów – dokładnie wrzucaniem drugiego biegu. Problem objawią się gdy powiedzmy: ruszam z jedynki, rozpędzę się trochę i w momencie wrzucania biegu – wchodzi on dosyć ciężko i "chrobocze" – im bardziej go rozpędzę tym mocniej "chrobocze". Problem nie występuje gdy startuje powoli i powoli wrzucam bieg. Dodam, że jest to jedyny bieg który wchodzi ciężko.
Przeczytałem, że może to być związane z synchronizatorem 2-go biegu. Jakie sa koszty wymiany takiego synchronizatora? Czy może to być, jeszcze coś innego ?
Pozdrawiam.
-
setless
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...\
tym razem łączę
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...\
tym razem łączę
Witam
Moją madzię dręczy taki problem: Na wyłączonym silniku wszystkie biegi można swobodnie wrzucać. Jak włączę silnik do czasu aż się nagrzeje biegi wchodzą, ale trzeba używać lakkiej siły wybierając pary biegów tj. 1-2 3-4 5-R. Znaczy trzeba mocniej docisnąć lewarek do siebie lub od siebie. A jak silnik się nagrzeje i zrobię już te 30km to bardzo dużo siły muszę włożyć, aby dobrze wrzucić bieg. Auto ma przejechane 240kkm także olej jest jasną sprawą wymienie go na castrol polecany na forum jak tylko kurier zjawi się z paczką. Druga sprawa do której doszedłem. Mój ojciec miał ten sam problem w mitsubishi i powodem był zajechany wybierak. Postanowiłem że zajrze pod konsolę i sprawdze. Okazało się że jest masakryczny, ma bardzo duże luzy. I tak myślę że to pewnie jest przyczyna linki nie są dobrze "naciągane" i biegi nie wchodzą. Pytanie czy do mojej madzi pasował by wybierak z polifta 2007r ? Silnik też 2litry skrzynia 5cio biegowa.
Nie ukrywam że liczę na waszą pomoc
Pozdrawiam.
EDYTA:
Olej wymieniony czuć poprawę, lecz nadal po zatrzymaniu się na rozgrzanym silniku ciężko wchodzi jedynka. Myślę że to wina wyrobionego wybieraka, tak to odczuwam bo ze skrzyni nie dochodzą żadne niepożądane dźwięki. Proszę o odpowiedź czy wybierak z polifta będzie pasował?? Chciał bym taki kupić raz że są nowsze i tym samym nie tak mocno zajechane, dwa że podoba mi się czarna skórzana gałka i mieszek. Przy okazji zmienił bym sobie z mojej szarej plastikowej na tą poliftową
Pzdr
Moją madzię dręczy taki problem: Na wyłączonym silniku wszystkie biegi można swobodnie wrzucać. Jak włączę silnik do czasu aż się nagrzeje biegi wchodzą, ale trzeba używać lakkiej siły wybierając pary biegów tj. 1-2 3-4 5-R. Znaczy trzeba mocniej docisnąć lewarek do siebie lub od siebie. A jak silnik się nagrzeje i zrobię już te 30km to bardzo dużo siły muszę włożyć, aby dobrze wrzucić bieg. Auto ma przejechane 240kkm także olej jest jasną sprawą wymienie go na castrol polecany na forum jak tylko kurier zjawi się z paczką. Druga sprawa do której doszedłem. Mój ojciec miał ten sam problem w mitsubishi i powodem był zajechany wybierak. Postanowiłem że zajrze pod konsolę i sprawdze. Okazało się że jest masakryczny, ma bardzo duże luzy. I tak myślę że to pewnie jest przyczyna linki nie są dobrze "naciągane" i biegi nie wchodzą. Pytanie czy do mojej madzi pasował by wybierak z polifta 2007r ? Silnik też 2litry skrzynia 5cio biegowa.
Nie ukrywam że liczę na waszą pomoc
Pozdrawiam.
EDYTA:
Olej wymieniony czuć poprawę, lecz nadal po zatrzymaniu się na rozgrzanym silniku ciężko wchodzi jedynka. Myślę że to wina wyrobionego wybieraka, tak to odczuwam bo ze skrzyni nie dochodzą żadne niepożądane dźwięki. Proszę o odpowiedź czy wybierak z polifta będzie pasował?? Chciał bym taki kupić raz że są nowsze i tym samym nie tak mocno zajechane, dwa że podoba mi się czarna skórzana gałka i mieszek. Przy okazji zmienił bym sobie z mojej szarej plastikowej na tą poliftową
Pzdr
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Problem został rozwiązany I nie miało to w sumie nic wspólnego z wybierakiem. Chodź był on wyrobiony tak że gałka latała luźno i przełożyłem lepszą używkę. Poskutkowało to tylko tym że sam lewarek nie majta się tylko dość precyzyjnie chodzi Problem leżał po stronie kiepskiego wysprzęglania. Ponieważ sporo osob pisało że ma problem z wężykiem wysprzęglnika wymieniłem go profilaktycznie. Okazało się że dało się odczuć delikatną poprawę. Zacząłem brnąć dalej w temat wysprzęglania i kolejną zregenerowałem pompę sprzęgła. Chodź nie było z niej zadnych wycieków to okazało się strzałem w 10. Teraz biegi chodzą jak w szwajcarskim zegarku. Miodzio A łączny koszt naprawy tej usterki (wybierak, wężyk, reperaturka pompy, DOT4) kosztowało mnie ok 90PLN a bałem się że będzie problem ze skrzynią... Dobrze że nie pojechałem z tym do jakiś pseudomechaników którzy naciagneli by mnie pewnie na koszty. Bo przecież człowiek chodź potrafi coś zrobić to się nie zna i w każdą usterkę by uwierzył... A tak nie mając zbyt grubego portfela i zagłębiając się nieco w treści zawarten na forum można poradzić sobie samemu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
kubsztyk padły zabezpieczanie na wybieraku, tam są jakieś plastyki , kolega wymienił z używki i śmiga
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6