Koło dwumasowe M6
Witam, jestem nowy na forum jeśli źle podpiołem się do tematu to proszę o przeniesienie mnie do właściwego wątku.
Mmam następujący problem z moją Madzią, zakupiłem ją pół roku temu, przejechałem 15 tys km.
rok produkcji 2003
poj 2.0 citd 121 KM
Muj problem polega na tym, że na wolnych obrotach strasznie drży kierownica, obrotyna zimnym silniku to ok 1100, na zagrzanym ok 800. Jest to o tyly dziwnę że po naciśnięciu delikatnie gazu ok 1300 rpm drgania ustępują, byłem już u kilku mechaników i wszyscy zgodnie twierdzą że tak ma być, wymieniłem poduszke między skrzynią a siljikiem na nieorginalną jednak to nic nie pomogło..mechanik wykluczył również 2M
proszę o jakąś sugestje
Mmam następujący problem z moją Madzią, zakupiłem ją pół roku temu, przejechałem 15 tys km.
rok produkcji 2003
poj 2.0 citd 121 KM
Muj problem polega na tym, że na wolnych obrotach strasznie drży kierownica, obrotyna zimnym silniku to ok 1100, na zagrzanym ok 800. Jest to o tyly dziwnę że po naciśnięciu delikatnie gazu ok 1300 rpm drgania ustępują, byłem już u kilku mechaników i wszyscy zgodnie twierdzą że tak ma być, wymieniłem poduszke między skrzynią a siljikiem na nieorginalną jednak to nic nie pomogło..mechanik wykluczył również 2M
proszę o jakąś sugestje
-
porter87
Witam,
koło dwumasowe jest w trakcie wymiany ale jest problem ze śrubami. Są mocno zjechane.
Gdzie dostać te śruby ? Koła dwumasowe są w ofercie bez zestawu śrub. Śruby to prawdopodobnie 11-512.
Można te śruby zamienić innymi np. inna marka samochodu itp ? Czy zostawić te stare, użyć Loctite i będzie OK ?
PILNA SPRAWA
koło dwumasowe jest w trakcie wymiany ale jest problem ze śrubami. Są mocno zjechane.
Gdzie dostać te śruby ? Koła dwumasowe są w ofercie bez zestawu śrub. Śruby to prawdopodobnie 11-512.
Można te śruby zamienić innymi np. inna marka samochodu itp ? Czy zostawić te stare, użyć Loctite i będzie OK ?
PILNA SPRAWA
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
U mnie tez byly przeszlifowane przez koło ale zalozylem stare na klej do gwintów. Sprawdzałem w 3 sklepach odesłali mnie do serwisu.
Chciałbym się Was poradzić, w jednej sprawie. Mianowicie jestem świeżo po wymianie sprzęgła. Pytałem mechanika podczas wymiany jak tam dwumasa. Odpowiedział że pół na pół. Więc doszedłem do wniosku, że skoro samochód nie jest mocno eksploatowany, a po 200 000 jest pół na pół to jeszcze na nim pojeżdżę. Tak więc zostało wymienione sprzęgło bez 2M. I mam pewien problem po tej wymianie. Podczas odpalania oraz gaszenia słychać taki metaliczny dźwięk, który nie trwa dłużej niż pół sekundy. Temu dźwiękowi towarzyszy niewielkie szarpnięcie samochodem. Dodatkowo tylko na wstecznym biegu przy probie wjazdu np. na krawężnik na pewnej niewielkiej wysokości podczas puszczania sprzęgła również słychać bardzo podobny metaliczny dźwięk, który utrzymuje się wraz z utrzymywaniem obciążenia skrzyni. Wystarczy popuścić sprzęgło i cisza. Przed wymianą nic podobnego nie miało miejsca.
Czy jest ktoś w stanie potwierdzić, zaprzeczyć czy to wina 2M lub nakierować mnie co to może prawdopodobnie być?
Mechanik powiedział żeby na razie spróbować jeździć, bo być może musi się wszystko dopasować i starać się nie zjeżdżać skrzyni ani 2M.
By Tapatalk 2
Czy jest ktoś w stanie potwierdzić, zaprzeczyć czy to wina 2M lub nakierować mnie co to może prawdopodobnie być?
Mechanik powiedział żeby na razie spróbować jeździć, bo być może musi się wszystko dopasować i starać się nie zjeżdżać skrzyni ani 2M.
By Tapatalk 2
Nic nie dopasować tylko masz początek dwumasy. Przyszło nowe sprzęgło docisk twardszy i koło się zaczyna odzywać. Przy 200000 do wymiany z resztą one są tak obliczane, że powinno się jedno i drugie razm wymieniać
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
No właśnie wiem, że razem dlatego pytałem, jak tam dwumasa. Było w porządku więc zostawiłem to.
Mógłby ktoś jeszcze potwierdzić słowa kolegi i moje przypuszczenia?
By Tapatalk 2
Mógłby ktoś jeszcze potwierdzić słowa kolegi i moje przypuszczenia?
By Tapatalk 2
jednoznacznie trudno odpowiedzieć, znam mazdę 6 która ma najechane ponad 300 tyś. km i nadal na oryginalnym kole dwumasowym i sprzęgle, na daną chwilę nic nie wskazuje by coś miało się skończyć
Myślę że wiele zależy od stylu jazdy... A jak tam drgania na karoserii? Nic nie szura co chwilę przy skrzyni?
Myślę że wiele zależy od stylu jazdy... A jak tam drgania na karoserii? Nic nie szura co chwilę przy skrzyni?
Nic nie szura. Może delikatnie większe drgania zauważyłem podczas ruszania. No i te objawy jakie opisywałem wcześniej. Nic poza.
mam przejechane 300 000 tys km i właśnie wymieniłem 2M (pierwszy raz)wraz ze sprzęgłem, miałem takie objawy jak ty potem z tygodnia na tydzień było coraz gorzej . kolega wyżej ma rację jeżeli dokonujesz wymiany sprzęgła to trzeba było 2m wymienić bo powinno się wymienić oba na raz . pół na pół to moim zdaniem kwalifikuje się do wymiany . oby nie trzeba było u ciebie ponownie rozbierać skrzyni aby wymienić 2m .podwójna robota i koszta . dla porównania dodam iż kolega ma identyczną mazdę jak ja i wymieniał 2m przy 230 000 tyś km . u mnie to się przedłużyło z powodu jazdy w większości po autostradach .
Tak zrobię. W poniedziałek będę się umawiać z mechanikiem i ściągniemy 2M. Niestety, cięcie kosztów coraz rzadziej się opłaca...
Witam
Mam pytanie , muszę wymienić koło dwu masowe mam Mazde 6 2.0 kombi z 2005 r.
Dzwoniłem po kilku sklepach i mają koła w granicach od 2,500 do 5000 i to jest to samo koło LUK 415 02 1710 , mój mechanik wymieni mi to za ok.3000 ( koło i robocizna )
Na allegro jest kilku sprzedających którzy te koła mają nawet nie za 2 tys.
Czemu jest taka różnica
Mam pytanie , muszę wymienić koło dwu masowe mam Mazde 6 2.0 kombi z 2005 r.
Dzwoniłem po kilku sklepach i mają koła w granicach od 2,500 do 5000 i to jest to samo koło LUK 415 02 1710 , mój mechanik wymieni mi to za ok.3000 ( koło i robocizna )
Na allegro jest kilku sprzedających którzy te koła mają nawet nie za 2 tys.
Czemu jest taka różnica
- Od: 15 lis 2012, 12:38
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel kombi 2005 rok
Co sądzicie o tym używanym zestawie? Nie chcę się pakować w koszty bo na wiosnę będę sprzedawał M6 i kupował coś innego, ale muszę wymienić dwumasę i sprzęgło bo tłucze się niemiłosiernie.
Proszę o opinię, bo nie jestem specjalistą w tym temacie.
Proszę o opinię, bo nie jestem specjalistą w tym temacie.
- Od: 28 sty 2014, 13:14
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 136 KM
O kupnie używanych zestawach dwumasy uważam,że to głupota. Może się uda,a może nie. Zainwestuj w nowe i śpij spokojnie. Kupisz używkę, przy sprzedaży kit wciśniesz, nowy właściciel odnajdzie ten post i będzie nieprzyjemnie
A czy ten dwumas jest ok? Nie wiem, nie znam się
Tapatalk
A czy ten dwumas jest ok? Nie wiem, nie znam się
Tapatalk
Może i głupota, ale po co mam inwestować w auto które lada moment sprzedam. Ten dwumas ma niecałe 30 tys km i jest z w miarę pewnych rąk. Gdybym miał jeździć tym autem jeszcze przez 3 lata to bym kupił nowe a tak wole dołożyć do nowego automobilu
- Od: 28 sty 2014, 13:14
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 136 KM
Nie zapomnij korekty licznika zrobic . poco pytasz jak i tak zamontujesz uzywke ,lzej bedzie jak ktos powie ze w dobrym stanie montuj, bedzie na kim psy wieszac jak sie rozleci .
Ostatnio edytowano 28 sty 2014, 17:45 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6