Strona 1 z 3

Ustawianie zbieżności (przód i tył)

PostNapisane: 30 gru 2006, 22:33
przez Wojo
Kurcze tak sobie własnie czytam i nagle widze że Mazda ma ujemne kąty w ustawieniu przednich kół ze względu na lepsze prowadzenie auta. I tak sobie mysle ze mi lekko sciaga w prawo i ciagle myslalem ze to od opon ale bylem dwa razy na zbieznosci i facet ustawial to na podstawie doswiadczenia nie zas wpisu auta do komputera przyrzadu bo nie znalazł modelu 6, i mysle ze mimo ze według jego mniemania niby zbieznosc jest ustwiona idealnie moze wlasnie dlatego ze idealnie to dlatego wlasnie zle, bo za dobrze a ma byc po "mazdowemu" tylko wlasnie jak to jest po "mazdowemu" zna ktos moze dokladne paramerty ustawienia katów kół i zbieznosci przodu i tyłu dla mazdy 6, prosze o pospowiedz.
Dzieki
Wojo

PostNapisane: 30 gru 2006, 23:36
przez magicadm
Z tego co pisano na FORUM MAZDA 6 miała problem z przednim zawieszeniem objawiający się ściąganiem na prawo. Problem został wyeliminowany przez zmianę górnych mocowań amortyzatorów.
Jak coś pokęciłem – proszę mnie poprawić.

PostNapisane: 31 gru 2006, 00:10
przez tomekrvf
magicadm, jest jak napisałeś. Do VINu GG1***233651 szóstka nie miała łożyska w górnym mocowaniu a po tym VINie już miała. Czyli jak masz 6 wyprodukowaną przed 1 lutego 2004 to jedź do serwisu. To chyba jest akcja serwisowa więc powinno byc za darmo. O szczegóły pytaj u dealera.

PostNapisane: 31 gru 2006, 16:43
przez Wojo
Dzieki sprawdze u dealera, ale moze zostało to wynmienione w holandii podczas rutynowych prtzegladów które były regularnie prowadzone. Ale moze ma ktos dokladne parametry ustawiania kół – zbieznosci przod i tył.
Dzieki
Wojo

PostNapisane: 2 sty 2007, 00:07
przez tomekrvf
Wojo napisał(a):ale moze zostało to wynmienione w holandii

Może....Ta naprawa była wykonywana tylko na podstawie zażalenia klienta. Jeśli typ który jeździł wcześniej tym samochodem nie zauważał tegio zjawiska to nikt mu na siłę samochodu nie naprawiał

PostNapisane: 2 sty 2007, 18:31
przez Karwoś
Rok temu byłem w NORAUTO – ustawiali mi zbierzność. Podaje dane Producenta:
Urządzenie: Facom GTR 600
Baza danych: FFB Data Base 2004 A
Obręcze 16''
OŚ PRZEDNIA: MIN MAX
Zbierzność całkowita -0st11' 0st33'
Kąt poch.koła -1st17' 0st43'
Kąt wyp.O.S.Z. 2st47' 4st47'
Kąt poch.O.S.Z. 4st58' 5st58'

OŚ [jaka?]:
Zbierzność całkowita – jak wyżej
Kąt poch. koła -2st13' -0st13'


O.S.Z. – oś sworznia zwrotnicy

U mnie jakby samochód ciągnął troche w prawo – ale nie wiem czy przypadkiem musi tak być skoro prawy pas jest wyprofilowany w prawo:)Oczywiście miałem też w przednich oponkach 1,8 , a powinno byc 2,2. No i spalania na trasie spadło po dopompowaniu o ok 1L LPG

PostNapisane: 2 sty 2007, 19:50
przez Wojo
Bardzo dziękuje za super wyczerpującą odpwoedz, dziekuje raz jeszcze i juz lece ustawić zgodnie z Twoimi wytycznymi potem zobaczymy jak bedzie, moze to tez\ byc i w to najbardziej wierze wina opon, mam uzywane po kims tam wiec moze jedna ciagnie w prawo ale zobaczymy.
Pozdrawaim
Wojo

PostNapisane: 2 sty 2007, 21:15
przez magicadm
Wojo napisał(a):, moze to tez\ byc i w to najbardziej wierze wina opon, mam uzywane po kims tam wiec moze jedna ciagnie w prawo ale zobaczymy.


Zamień stronami – bedziesz wiedział czy to ich wpływ

PostNapisane: 2 sty 2007, 21:41
przez martinpl
infotech podaje tak dla wersji 2.3 benzyna

Obrazek

[Usunięte]

PostNapisane: 2 sty 2007, 21:41
przez martinpl
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 2 kwi 2012, 11:02.
Powód: dubel

PostNapisane: 2 sty 2007, 23:31
przez Karwoś
Moje dane też odnoszą się do 2.3l – oczywiście na pewno zauważyliście że moje dane i martinpl są identyczne :)

PostNapisane: 3 sty 2007, 00:10
przez tomekrvf
Karwoś napisał(a):OŚ [jaka?]:
Zbierzność całkowita – jak wyżej
Kąt poch. koła -2st13' -0st13'

Coś tu jest nie tak...

PostNapisane: 3 sty 2007, 22:20
przez Karwoś
Tak jest u mnie w danych – a ja ich nie pisałem :) tylko przepisałem
W danych martinpl jest tak samo.
Podejrzewam że w 3.0 tam gdzie są 18' koła jest jeszcze większy.

PostNapisane: 31 sty 2007, 23:00
przez Liliana
Witam
Ustawiałam zbieżność 2 razy latem i teraz po świętach całą geometrię na przód i tył i niby idealne ustawienie...ale mam wrażenie że jeszcze bardziej ściąga na prawo niż wczesniej..już nie wiem co z tym robić, nie mam czasu co chwila jeździć do warsztatu w dodatku trochę to kosztuje..
Czy jest mozliwe żeby to była wina felgi?
(mazda 626 GF DiTD)

PostNapisane: 31 sty 2007, 23:30
przez Karwoś
Zmień z prawej na lewą (chodzi o felgę ) i sprawdz czy dalej ściąga w prawo. Oczywiście przed tym trzeba sprawdzić czy wszędzie jest odpowiednie ciśnienie – zauważyłem że w ciężkich samochodach jest to bardzo ważne – u mnie w prawej było 0.2 mniej niż w lewym i mocno ściągało. Dopompowałem do wszystkich do 2.2 (tyle powinno być) i ściaganie zmniejszyło się dość mocno ale dalej na prostej ściąga w prawo. Tak to już chyba w 6GG jest.

PostNapisane: 31 sty 2007, 23:50
przez Liliana
owszem miałam niedopompowane...teraz ściąga mniej ale wciąż...chyba faktycznie juz taka uroda...wkurza mnie ta uroda, umalowac s nie mozna poządnie hahaha

Sciaganie lewo/prawo

PostNapisane: 27 lut 2007, 14:40
przez gucio
Zakupilem M6 2.0 CD 2003 no i niestety przy ostrym hamowaniu sciaga delikatnie w lewo, przy ostrym przyspieszaniu delikatnie w prawo(hamulce i cisnienie w oponach w porzadku). W zwiazku ze zuzyciem zostala wymieniona guma w krzywym wahaczu z lewej strony (prawa po porzadku), ale niestety efekt dalej wystepuje. Czy minimalny luz na sworzniu gornego lewego wahacza moze powodowac takie zachowanie samochodu? Dodam ze zostanie on wymieniony ale zastanawiam sie czy w tym lezy problem....

pozdrawiam
Gucio

PostNapisane: 21 gru 2009, 15:19
przez Vandit
A co zrobić w m6 jak po ustawianiu zbieżności rozkręcają się śruby kontrujące([jakie?] prawe) i stuka to wszystko podczas jazdy nawet po prostej drodze?

PostNapisane: 5 sty 2010, 19:46
przez konradzubrzycki
ciekawy temat...

ja mam 2 komplety opon – letnie na felgach 16 cali i zimowe 15 cali.
na obydwu sciaga tak samo na prawa strone.
ustawialem zbierznosc w dobrej stacji diagnostycznej z programem i pracownik rozlozyl rece jak dalem mu sie przejechac po ustawieniu (praktycznie nic sie nie zmienilo). zalecil zamiane opon (z tylu na przod poniewaz sa kierunkowe)
sugerujecie odwiedziny w ASO?

pozdrawiam!

PostNapisane: 11 sty 2010, 14:10
przez marasol
Ustawiałem zbieżność w 6 mojej Olki chyba 3 razy i za każdym razem to samo, ciągnie w prawo, i zmiana opon nie ma tu nic do rzeczy bo podobno ten model tak ma. Moje pytanie jest na czym polegała akcja serwisowa w rozwiązaniu tej usterki?