Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy
ok dzięki za info, dzisiaj będę jedną oglądał. jak ktoś ma jeszcze jakieś refleksje albo doświadczenia to bardzo proszę o opinie, to będzie mój pierwszy automat
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
- Od: 21 gru 2005, 17:43
- Posty: 162
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.
www.akant.dit.pl
SzUrEk napisał(a):a co jeśli auto miałoby 230.000 km?? może wypowie się ktoś obeznany z tematem ASB
jeździłem kilkoma autami z automatyczną skrzynią biegów i nigdy nie miałem problemów, w ostatnim aucie miałem przejechane jakieś 160 tys mil i tez nigdy nie było problemów, choć lekko szarpało jak przechodziło z 1 na 2 szczególnie na zimnym silniku, ale przejeździłem tak z 20 tys mil bez żadnych konsekwencji...auto było na tyle stare, że nie opłacało się nic tam grzebać i dokładać do niego, później oddałem je znajomemu, który do tej pory jeździ nic nie robiąc przy skrzyni, zresztą znam wiele osób, którzy jeżdżą automatami i sobie chwalą, w Stanach auta z ASB to codzienność i rzadko, kto jeździ tam autem w manualu (z moich znajomych tylko kilka osób, którzy kupili auta zaraz po przyjeździe z Polski bo myśleli że automatyczna skrzynia wiąże się z problemami, a teraz żałują) , prawdę mówiąc znam tylko jedną osobę któremu ASB padła i było to w starej maździe premacy o ile dobrze pamiętam, ale kupiliśmy używkę i gościu sobie sam wymienił), także jak dla mnie ASB to wielka wygoda i nie przesiadłbym się na manuala, co do twojego przebiegu nie jest on jakiś wielki, widziałem sporo aut z ASB i tak jak napisałem tylko jedno auto miało problemy....
pzdr
Mam kilka pytań odnośnie automatów w "6 szczególnie interesuje mnie model poliftingowy z dwu litrowym silnikiem benzynowym (2005-2008).
Czy ktoś z was użytkowuje takich samochód? Jak spisuje się ta skrzynia? Czy jest awaryjna?
Czy lepiej "odpuścić" sobie automat na rzecz manula?
Czy ktoś z was użytkowuje takich samochód? Jak spisuje się ta skrzynia? Czy jest awaryjna?
Czy lepiej "odpuścić" sobie automat na rzecz manula?
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
www.auto-carrier.eu
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Jeśli ma potwierdzony przebieg i ktoś wymieniał olej zgodnie z ksiązką, nie ma się o co martwić. Standardowo należy sprawdzić, czy skrzynia nie szarpie i nie ślizga się.
Jeżdże kombikiem z 2006, 2.0 automat + LPG. Ze skrzynią nic się nie dzieje, zrobiłem już 62 tys. km i wszystko ok. Rzeczywiście występuje delikatne szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2-kę, szczególnie przy zimnym silniku. Po nagrzaniu jest to już prawie nie wyczuwalne. Po przeglądzie okresowym w ASO szarpnięć praktycznie nie było. Teraz po 10 tys. znow się pojawiły. Jest to bardziej odczuwalne przy wolnym rozpędzaniu np. w mieści, przy zdecydowanej jeździe bardzo słabo.
Janek
- Od: 5 cze 2008, 15:30
- Posty: 15
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: M6 2.0 GY LF AT
Witam.
Wlasnie przymierzam sie do zakupu Mazdy 6 combi 2.0 benzyna z 2003 roku z automatyczna skrzynia biegow i mam takie pytanka:
-Czy ta skrzynia posiada rowniez jakas chlodniczke?
-Czy w tej skrzyni jest begnet z mozliwoscia sprawdzenia ilosci oleju oraz jego barwy itp.
-Zastanawia mnie rowniez co oznacza literka L na skrzyni-do czego sluzy wlasnie te ustawienie?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za wyjasnienia.
Wlasnie przymierzam sie do zakupu Mazdy 6 combi 2.0 benzyna z 2003 roku z automatyczna skrzynia biegow i mam takie pytanka:
-Czy ta skrzynia posiada rowniez jakas chlodniczke?
-Czy w tej skrzyni jest begnet z mozliwoscia sprawdzenia ilosci oleju oraz jego barwy itp.
-Zastanawia mnie rowniez co oznacza literka L na skrzyni-do czego sluzy wlasnie te ustawienie?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za wyjasnienia.
- Od: 15 sty 2010, 19:40
- Posty: 23
- Skąd: Zbąszynek
- Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.
witam,
– z tego co wiem to posiada, ale to nie jest 100% pewność
– jest bagnet
– L – tryb skrzyni gdzie operujesz 2ma biegami, 1ka i 2ka – przenaczona do jazdy pod ostre wzniesienie,albo ciągania cieżkich przyczep w ekstremalnych warunkach
pozdrawiam
ps. co do pytania 1. też chciałbym poznaż 100% odpowiedź
– z tego co wiem to posiada, ale to nie jest 100% pewność
– jest bagnet
– L – tryb skrzyni gdzie operujesz 2ma biegami, 1ka i 2ka – przenaczona do jazdy pod ostre wzniesienie,albo ciągania cieżkich przyczep w ekstremalnych warunkach
pozdrawiam
ps. co do pytania 1. też chciałbym poznaż 100% odpowiedź
- Od: 8 lut 2010, 16:04
- Posty: 14
- Auto: M6 GY, 2.0 benzyna automat 2003
Marcin.J napisał(a):Witam.
Wlasnie przymierzam sie do zakupu Mazdy 6 combi 2.0 benzyna z 2003 roku z automatyczna skrzynia biegow i mam takie pytanka:
-Czy ta skrzynia posiada rowniez jakas chlodniczke?
Wg Workshop Manuala może być (nie musi!) chłodnica oleju.
Szczegóły w sekcji "K"...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Witam,mieszkam w Islandi i chcę wymienić olej w ASB czy ten olej będzie odpowiedni do tej skrzyni?[url][/url]http://www.chevron.migomedia.pl/texaco-synthetic-atf-heavy-duty.html[/url] Z góry dzięki. Mazda 6 2.0 147KM rok prod.2006 przeb.85000km
-
Jarofryd
No i mnie tez dopadło wrrrr....
Wczoraj podczas powrotu z pracy ruszyłem po zapaleniu się zielonego światła, a że było mokro koła zaczęły buksować na śliskim asfalcie co spowodowało uaktywnienie systemu TCS. Nie odpuszczając gazu jechałem dalej (kontrolka TCS mrugała), w tym momencie moja automatyczna skrzynia zmieniła bieg z 1 na 2 trochę poszarpując z powodu działania TCS. Od tego momentu nawet przy bardzo spokojnej jeździe przy przełączaniu z 1 na 2 bieg nie widać spadku obrotów i następuje mocne szarpnięcie auta do przodu. Ta sama usterka występuje przy sterowaniu ręczym. Poza tym wszystkie pozostałe biegi przełączają się bardzo płynnie i szybko. Reset sterowników przez odłączenie zasialnia już przerabiałem ... bez skutku. Umówiłem sie z ASO w Rzeszowie na zmianę oprogramowania sterownika na 18.04.2011. Może ktoś, kto zna się na automatycznych skrzyniach ma jakieś podejrzenia co do usterki. Jeśli tak to proszę o pomoc.
Sprawa druga, kogo polecacie w przypadku gdy przeprogramowanie sterownika skrzyni nie pomoże.
Wczoraj podczas powrotu z pracy ruszyłem po zapaleniu się zielonego światła, a że było mokro koła zaczęły buksować na śliskim asfalcie co spowodowało uaktywnienie systemu TCS. Nie odpuszczając gazu jechałem dalej (kontrolka TCS mrugała), w tym momencie moja automatyczna skrzynia zmieniła bieg z 1 na 2 trochę poszarpując z powodu działania TCS. Od tego momentu nawet przy bardzo spokojnej jeździe przy przełączaniu z 1 na 2 bieg nie widać spadku obrotów i następuje mocne szarpnięcie auta do przodu. Ta sama usterka występuje przy sterowaniu ręczym. Poza tym wszystkie pozostałe biegi przełączają się bardzo płynnie i szybko. Reset sterowników przez odłączenie zasialnia już przerabiałem ... bez skutku. Umówiłem sie z ASO w Rzeszowie na zmianę oprogramowania sterownika na 18.04.2011. Może ktoś, kto zna się na automatycznych skrzyniach ma jakieś podejrzenia co do usterki. Jeśli tak to proszę o pomoc.
Sprawa druga, kogo polecacie w przypadku gdy przeprogramowanie sterownika skrzyni nie pomoże.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Jeżeli chodzi o AT to najlepszą opinie w mojej okolicy ma firma z Długołęki koło Wrocławia.
Nie robiłem nigdy skrzyni i mam nadzieje, że nie będę robił ale popytałem się i tylko ta firma wydaje się być dobra:
ASB Długołęka P.H.U. Robert Doliński (Automatyczne skrzynie biegów)
ul. Wrocławska 6g
55-095 Długołęka
woj. dolnośląskie
tel./fax (71) 315 26 72
tel. (71) 315 23 27
kom. 609 100 340
asbrobert@wp.pl
asb-sklep@wp.pl
www.asb-dlugoleka.pl
www.asb-dlugoleka.com
Nie robiłem nigdy skrzyni i mam nadzieje, że nie będę robił ale popytałem się i tylko ta firma wydaje się być dobra:
ASB Długołęka P.H.U. Robert Doliński (Automatyczne skrzynie biegów)
ul. Wrocławska 6g
55-095 Długołęka
woj. dolnośląskie
tel./fax (71) 315 26 72
tel. (71) 315 23 27
kom. 609 100 340
asbrobert@wp.pl
asb-sklep@wp.pl
www.asb-dlugoleka.pl
www.asb-dlugoleka.com
Odłanczałem. Może nie na noc, ale około 1,5 h.
Sprawdze jeszcze dzisiaj patent wciśniętego stopu przez pare minut, jednak nie jestem optymistycznie nastawiony.
Sprawdałem też wszystkie błędy w sterownikach i tylko w sterowniku TCS była informacja o zbyt małym napięciu.
Nie mam pojęcia w jaki sposób odbywa się płynne przełączenie biegu w tym modelu skrzyni, może ktoś rozjaśnić?
Sprawdze jeszcze dzisiaj patent wciśniętego stopu przez pare minut, jednak nie jestem optymistycznie nastawiony.
Sprawdałem też wszystkie błędy w sterownikach i tylko w sterowniku TCS była informacja o zbyt małym napięciu.
Nie mam pojęcia w jaki sposób odbywa się płynne przełączenie biegu w tym modelu skrzyni, może ktoś rozjaśnić?
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Imo jesli wywala blad sterownika TCS to tu bym szukal przyczyny , 1,5 h odlaczenia wystarczy . Moim zdaniem padl czujnik TCS
-
Grucha
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6