Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Barti » 4 kwi 2007, 09:26

Zresetowałem tak jak zaleca MAZDASPEED, czyli odłączyłem akumulator, wcisnąłem pedał hamulca na 20 sekund i póżniej trzymałem auto na 2000 obrotów przez minutę. Może ten drugi objaw też ustąpi. A czemu służy odpięcie stanowiska diagnostycznego i jak to się robi :–) Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 23 gru 2006, 00:37
Posty: 10
Auto: 626 GE

Postprzez Karwoś » 4 kwi 2007, 11:39

Chodziło mi o to że może tylko podpięcie pod kompa i usunięcie pamięci o błędach itp (inaczej mówiąc reset) pomoże. O ile wiem to odpięcie akumulatora nie czyści całej pamięci. Dzisiaj to zrobię i podzielę się wrażeniami.

Dzięki
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 4 kwi 2007, 23:18

Reset wykonany i od razu widać poprawę – a na pewno nie szarpie tak jak wcześniej – może delikatnie. Poza tym lepiej się wkręca jest zdecydowanie cichszy i ogólnie kulturka pracy się poprawiła.

Może wiecie coś na temat wgrania nowego programu do kompa i silnika i skrzyni – jakiegoś nowszego, poprawionego – lepszego krótko mówiąc. I kto to może zrobić – bo wątpie czy salon w książynie mi to zrobi skoro po objawach od razu kazali wymieniać elektrozawory skrzyni:)

Dzięki za podpowiedzi.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Schlosser » 6 kwi 2007, 19:02

Karwoś napisał(a):Może wiecie coś na temat wgrania nowego programu do kompa i silnika i skrzyni – jakiegoś nowszego, poprawionego – lepszego krótko mówiąc. I kto to może zrobić – bo wątpie czy salon w książynie mi to zrobi skoro po objawach od razu kazali wymieniać elektrozawory skrzyni:)


Ja robiłem w AZ Auto w Warszawie. Mają zawsze najnowszy firmware – jak każde dobre ASO.
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2005, 22:56
Posty: 136 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 2003 Lapis Blue 6i ATX

Postprzez Karwoś » 6 kwi 2007, 19:09

A z wydatkiem jakiego rzędu muszą się liczyć??
I oczywiście czy taka zmiana jest mocno odczuwalna??
Dzięki za info!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez piotrek929 » 14 kwi 2007, 19:33

mam to samo i myśle ze jet to spowodowane tym ze komputer źle interpretuje otwarcie bocznej przepustnicy powietrza ( automatyczne ssanie) , ale moj ma prawo, ma przejechane 170 kkm
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez GofNet » 14 kwi 2007, 23:12

170kkm to nie jest duży przebieg. Gdybyś napisał 470kkm, to już byłoby można powiedzieć, że auto jest wysłużone, ale 170kkm, to jeszcze wiele przed nim. Niektórzy jednak mawiają, iż jak automat szarpie przy zmianie biegów, to skrzynia się kończy...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Karwoś » 14 kwi 2007, 23:51

Teraz akurat objaw zniknął – czasami coś może szapnie – ale mogę być przeczulony – jak się nawet trochę rozgrzeje to nic się nie dzieje. Ale po resecie nie było to odczuwalne nawet na zimnym. A jak to jest – w momencie zmiany biegu układ wtryskowy sterowany jest komputerem silnika czy komputerem skrzyni biegów. Dziwi mnie że na zimnym przed zmiana biegu na 2 jakby dostawał strzał nitro – tak na 0.5 sek. – przymocniejszym przyspieszaniu. Przy wolnym jakby dostawał więcej paliwa po zmieni biegu – i wyrywa do przodu. To po prosu wygląda jak zmiana biegu w manualu – puszczam sprzęgło a gaz już jest wciśnięty – i zamiast płynnej jazdy jest strzał do przodu.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez piotrek929 » 15 kwi 2007, 11:22

na zimnym silniku, boczna przepustnica podaje powietrza ( ssanie), byc może komputer nie uwzględnia tej dodatkowej dawki paliwa i robi zmiane przy założeniu że przepustnica główna jest uchylona tak delikatnie jak była w momencie gdy postanowił zrzucić bieg,i wychodzi strzał jak ze sprzęgła – ja to tak sobie tłumacze


a moja skrzynia kończy sie tak według tych objawów od jakichś 30 kkm.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Karwoś » 15 kwi 2007, 11:35

Moja nawet 30kkm nie ma przejechanych – więc to kończenie to się chyba jeszcze nie zaczęło :)

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 17 kwi 2007, 23:42

No to zawitałem w serwisie i wgrałem nowy soft – jak narazie nie miałem kiedy przejechać się z zimnym silnikiem bo dzisiaj cały czas ciepło i nawet po 3 godzinach był jeszcze ciepły – oczywiście nic nie szarpało. Jutro rano chwila prawdy. Przy okazji dowiedziaem sie że zwymieniać olej w skrzyni trzeba co 60-100tyś – i pod żadnym pozorem nie lać Dextrona. Zderzak po lifcie pasuje do samochodów przedliftowych. Zeby nie ściągało w prawo w "6" można poluzować sanki pod silnikiem i przesunąć je odpowiednio- jak to nie pomoże to zestaw naprawczy do przedniego zawieszenia kosztuje ok 1500.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 18 kwi 2007, 01:23

Na forum mazdaforum.com, sporo ludzi pisze ze ma problem ze automatami.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Karwoś » 18 kwi 2007, 08:26

Pierwsza przejażdzka dzisiaj rano – normoalnie powinno szarpać – dzisiaj nic się nie działo – a specjalnie przyśpieszałem bardzo wolno żeby zmieniał biegi jak najniżej (wcześńiej szarpało). Jak na razie pomogło – zobaczymy czy to stała poprawa.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 19 kwi 2007, 13:52

Poczytalem troche i wychodzi na to ze mazda spieprzyla skrzynie automatyczna. Przypadkow jej smierci na calym forum jest mnostwo. Srednio pada w zakresie od 30.000 mil do 80.000 mil. Z tego co pisza to serwisy w wiekszosci przypadkow wymieniaja cala skrzynie. Rok modelowy nie ma znaczenia. Padaja tak samo 03 jak 06. Ilosc postow na temat skrzyn jest masakryczna, takze mozna domniemywac ze wieksza czesc aut jest dotknieta tym problemem.

Dzieki Bogu mam manual.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Karwoś » 19 kwi 2007, 16:09

Jak narzie skrzynia jest bez zarzutu – żadnych szarpnięć w każdym z przedziałów obrotowych – po mojej wizycie zawitałą też do Serwisu "6" 3,0 V6 – 6biegowa skrzynia AT – też szarpało – niezależnie od obrotów – jako że u mnie zmieniali soft w niej też zaczęli od tego – niestety nie było żadnej różnicy – efekt – skrzynia do wymiany.

U mnie (odpukać w...) 100% zmiana na lepsze. Też trochę poczytałem i rzeczywiśćie nie ma żadnej reguły która skrzynia ma się posypać – to trochę dziwne – mozę to własnie wadliwy program sterujący doprowadza do jej zniszczenia – jeździ się tak aż w końcu nawet jego wymiana nie daje rezultatów.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 01:04

Karwoś napisał(a):dowiedziaem sie że zwymieniać olej w skrzyni trzeba co 60-100tyś

Uściślając z tego co wyczytałem
automat.pl napisał(a):W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju.
...
wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12

Karwoś napisał(a):i pod żadnym pozorem nie lać Dextrona

A mi w Samko jednym z najelpszych serwisów skrzyń automatycznych na rynku powiedzieli, że lać. Ciekawe. Jakoś nie ufam tym z AZ auto po tym jak usłyszałem jak większość serwisów autoryzowanych działa ...
Skoro nie dextron to niby co? Mi zalali full dextrona.

Nefar napisał(a):Z tego co pisza to serwisy w wiekszosci przypadkow wymieniaja cala skrzynie. Rok modelowy nie ma znaczenia. Padaja tak samo 03 jak 06. Ilosc postow na temat skrzyn jest masakryczna, takze mozna domniemywac ze wieksza czesc aut jest dotknieta tym problemem.

Górny pułap remontu w Samko to 4000zł.
Jak u nich byłem to przyjechał 4 miesięczny Lexus na strojenie, jak podszedłem od tylca to nawet mogłem się pooglądać w monitorze zamontowanym w środku który pokazywał obraz z tylniej kamery (kierowca stał na wstecznym) :D
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Domelxyz » 20 kwi 2007, 01:17

Karwoś napisał(a):i rzeczywiśćie nie ma żadnej reguły która skrzynia ma się posypać

Wydaje mi się, że jednak to styl jazdy ma wpływ a nie loteria. Np. nie wiem, czy wiecie, że podobno powinno się zmieniać na Neutrala zanim się zmieni z D na Ri odwrotnie ...
Ja o tym nie wiedziałem, nie wiem też, czy serwis http://www.automat.pl/ który przed chwilą dokładnie obadałem (z tamąt też jest info o Neutralu) jest wiarygodny, ale argumentują to sensownie. Poza tym sporo ciekawych logincznie udokumentowanych rad można tam znaleźć które wpływają na żywotność. Na stronie naszego klubu też jest duuuży ładny artykuł opisujący działanie automatu w którym jest ładnie opisane to, że nie ma sensu ruszać ostro mając automat na pokładzie, bo podobny efekt się osiągnie płynnie ruszając za to zmęczy się dużo bardziej skrzynię...
To wszystko ma wpływ. Przynajmniej ja mam takie wrażenie odkąd zacząłem się interesować automatem. Naprawdę rozmawiałem z ludźmi którzy przejechali kilkaset wysięcy na automacie bez żadnych usterek. Fakt nie spotkałem nikogo takiego z Mazdą, ale myślę że mimo wszystko nie jest tak źle jak to naświetliłeś Karwoś ;)
Jeśli coś źle napisałem to dajcie znać, w sumie nie jestem ekspertem tylko swoje subiektywne zdanie wyrażam ;)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Karwoś » 20 kwi 2007, 01:51

Powiem tak – mam przejechane 13000mil – przedwczoraj przy spokojnym przyśpieszaniu na 1 biegu – w granicach 1800obr – zmiana na 2 bieg – szarpnięcie – zerwanie przyczepności z asfaltem – po wymianie softu wszystko jest jak należy. Oczywiście nie jest to mój pierwszy samochód z automatem – mam jeszcze Lancera 2.0 '04 AT – ma przejechane ok 30 000mil – Styl jazdy nie ma za bardzo w tym przypadku znaczenia: W maździe mogę zapomnieć o ruszeniu z piskiem – tak zestrojona skrzynia że zaczyna wolno i ciągnie od 3000 (i dlatego własnie zaczynam wolno żeby skończyć mocniej – ale i tak do deski nigdy nie wciskam – bo i po co) – w lancerze start jest lepszy zdecydowanie.

Poza tym w serwisie mazdy mieli już wiele "6" w których po prostu posypała się cała skrzynia – nie jej elementy typu elektrozawory, akumulatory czy taśmy – ale całość do wymiany.

Zgadzam się że wpływ jazdy ma kolosalny wpływ na żywotność i dlatego zimą odpalam samochód, piję kawkę w domu – jak się już nagrzeje ruszam – zawsze starałem się nie ruszać samochodem dopóki nie złapie temperaturki (a jak wiadomo przy -10st C samochód z AT powinien pracować na P nawet 10-15 min
bez jazdy).

Teraz jeżdzę 2 samochodami z AT – w USA jeździłem kilkoma innymi i zgadzam się że można zrobić kilkaset tysięcy i nic się nie będzie dziać. Ale są też modele którym jednak coś dolega – po lekturze problemów ze skrzyniami w "6" na forum USA można zauważyć że to nie są pojedyńcze przypadki ale pewna prawidłowość – tyle że nie ma wyraźnej przyczyny. Mam tylko nadzieję że mnie ten problem nie dotknie – ważne że wymiana softu zakończyła te nieprzyjemne objawy – a nie były to lekkie szarpnięcia – czasami zrywało przyczepność przy bardzo niskich obrotach – więc siła przekazywana na rozrząd i półosie była ogromna.

A co do kosztów naprawy – 1 elektrozawór do tej skrzyni która siedzi u mnie to koszt 800zł – więc za bardzo górnej granicy nie da się tak określić – nowa skrzynia to podobno w polsce 15 000zł.

Co do dextrona – to tyczy się to skrzyń w "6" czy "3" – serwis dostał takie bardzo ścisłe wytyczne – po prostu zakazano lać w USA Dextrona do tych skrzyń – to mi powiedziano w serwisie – dodano że jakbym chciał wlać to mi mogą wlać i olej silnikowy :). Co do wymiany – ja chciałem wymienić przy 30 – 40 – powiedziano mi że jak chcę to nic nie stoi na przeszkodzie i zapraszają, ale muszę dokłądnie sprawdzić jaki olej zalać – na stronach USA. Książka serwisowa w tej skrzyni zaleca 100kkm przy normalnym stylu jazdy – skaracając nawet do 30000 przy częstym holowaniu, dużych obciążeniach, krótkich odcinkach jazdy, czy zapylonym środowisku.

Mam nadzieje że będzie jak najmniej osób które borykać się będzie z problemem skrzyń w tych modelach .

A i jeszcze 1 rzecz – N jest między R i D – jakoś nie udało mi się jeszcze przy przełączaniu ominąć tej Neutralnej pozycji :) – żart oczywiście – chodziło Ci raczej o wolnej zmianie z zatrzymaniem na N – tak się powinno robić – i raczej się tego trzymam :)

Pozdrawiam.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Globy » 20 kwi 2007, 02:25

Karwoś napisał(a):Dziwi mnie że na zimnym przed zmiana biegu na 2 jakby dostawał strzał nitro – tak na 0.5 sek. – przymocniejszym przyspieszaniu. Przy wolnym jakby dostawał więcej paliwa po zmieni biegu – i wyrywa do przodu. To po prosu wygląda jak zmiana biegu w manualu – puszczam sprzęgło a gaz już jest wciśnięty – i zamiast płynnej jazdy jest strzał do przodu.

Czy to poslizg...? :|

Szkoda, ze Mazda spaprala te skrzynie. Tak czy inaczej wierze Karwos, ze u Ciebie bedzie OK <spoko> Ja jezdzilem wieloma automatami i niektore szarpaly z 1-2, w tym dwa moje – a jedna skrzynia byla po remoncie w Samko i dalej lubila szarpnac na zimnym. Zmienili soft, troche sie poprawilo, jednak zupelna eliminacja nie nastapila.

Automat to pewien styl jazdy, bo nim tez trzeba umiec jezdzic! Mnie go brakuje :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Nefar » 20 kwi 2007, 12:08

Nie, nie, nie, i jeszcze raz nie. Musimy powiedziec cos wprost i jasno. Spaprana fabrycznie skrzynia a zaniedbanie wymian plynow to dwie zupelnie rozne rzeczy. Sorry ale nie kupuje sie samochodu po to zeby ciagle cos wymieniac. Samochod ma jezdzic. Gdybym kupil auto i skrzynia padla by mi po 25K km to lekko bym sie wkur.... Rozumiem ze trzeba umiec jezdzic z automatem, ale nie do tego stopnia zeby zmieniac styl jazdy. Jesli jezdze ostro to bede tak jezdzil dalej. Kazdy producent samochodow zdaje sobie sprawe i zaklada pewien margines, ze user bedzie emerytem albo 20 latkiem ktory lubi dac w palnik. Widelki sa zawsze w gore. Dlatego tez fabryczne skrzynie, sprzegla, silniki potrafia wytrzymac srednio 50% wieksza moc niz katalogowa. Takze jeszcze raz powtarzam, mazda dala ciala i nic poza tym powiedziec nie mozna.

100.000kkm jest gwarancji. I nawet gdybym dawal w palnik od 9 do 22 to nie ma prawa nic sie dziac. Oczywiscie bedzie wieksze zuzycie ale wszystko w granicach normy. Gdyby bylo inaczej np taka toyota yaris bylaby skatowana po pol roku. Ten samochod nie przyspiesza wcale i trzeba permanetnie dusic do gleby. Albo takie subaru, czesto kupowane jako drugie auto tylko do palowania.

Domelxyz wiesz w jaki sposob testowany jest silnik pod katem wytrzymalosci? Silnik chodzi na 6000-7000rpm bezustannie przez 2-3 miesiace!! Kolektor jest rozpalony do czerwonosci. Taki test odpowiada przebiegowi 200-250Kkm. Tak robi opel. Podejrzewam ze inne firmy podobnie. Zawieszenia itd to wszystko jest testowane w takich warunkach ze nie mozna tego nazwac inaczej jak katowanie samochodu.
Samochod to nie jajko. Ma jezdzic niezaleznie czy bedzie nim jezdzil emeryt, mlodzik, nauka jazdy, taksowka, rodzina z przyczepa kempingowa itp.
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6