Wymiana oleju w skrzyni biegów.
Przebieg na pewno nie jest zaniżony.
Być może ktoś ja katował, bo generalnie skrzynia nie pracuje "gładko". Tzn. raz bieg wskakuje miękko, innym razem trochę przyhaczy...
Musiałem nauczyć się zmieniania biegów – teraz zmieniam biegi z minimalną przerwą na biegu jałowym (zamiast od razu pchać w docelowe położenie) i jest lepiej. Ale zasadniczo jest to chyba jedyna rzecz, którą jestem w Mazdzie 6 ogólnie rozczarowany. Spodziewałem się większej precyzji niż w moim poprzednim Pugu 206.
Być może ktoś ja katował, bo generalnie skrzynia nie pracuje "gładko". Tzn. raz bieg wskakuje miękko, innym razem trochę przyhaczy...
Musiałem nauczyć się zmieniania biegów – teraz zmieniam biegi z minimalną przerwą na biegu jałowym (zamiast od razu pchać w docelowe położenie) i jest lepiej. Ale zasadniczo jest to chyba jedyna rzecz, którą jestem w Mazdzie 6 ogólnie rozczarowany. Spodziewałem się większej precyzji niż w moim poprzednim Pugu 206.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Witam serdecznie.
Od jakiegoś miesiąca posiadam identyczną Mazdę jak Gregg. Zauważyłem również identyczny objaw w moim aucie jak u Gregga. Dwójka haczy i też po jakimś czasie nauczyłem się ją wrzucać z przerwą. Jest na to jakaś rada?? Też myślę nad zmianą oleju w skrzyni, ale boję się, że to może coś w skrzyni się kończy:(.
Pozdrawiam.
Od jakiegoś miesiąca posiadam identyczną Mazdę jak Gregg. Zauważyłem również identyczny objaw w moim aucie jak u Gregga. Dwójka haczy i też po jakimś czasie nauczyłem się ją wrzucać z przerwą. Jest na to jakaś rada?? Też myślę nad zmianą oleju w skrzyni, ale boję się, że to może coś w skrzyni się kończy:(.
Pozdrawiam.
- Od: 14 lut 2011, 20:43
- Posty: 9
- Skąd: Święta Warmia
- Auto: Mazda 6 2.0 GY – MZR-CD 143 KM – 2006
No to widzę że sporo M6 ma problemy ze skrzynią zwłaszcza podczas niskich temperatur. Przyznam szczerze że mnie to trochę martwi. Cztery miesiące temu przesiadłem się z audi do mazdy i jestem rozczarowany kulturą pracy skrzyni biegów w M6. Z tego co tutaj czytałem to wymiana oleju nieraz pomaga. Jeśli jednak macie jakieś doświadczenie w sprawie ciężko pracującej skrzynki to chętnie wysłucham waszych opinii.
Dodam tylko że jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem M6 diesel 136 kM – kombi.
Dodam tylko że jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem M6 diesel 136 kM – kombi.
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Niestety mam podobne zdanie. Skrzynia chodzi jak we fijacie punto, a nie w szczytowym osiągnięciu japońskiej myśli technologicznej...
Wymiana oleju na polecany tutaj TAF-X nic nie zmieniła.
Wymiana oleju na polecany tutaj TAF-X nic nie zmieniła.
Ostatnio edytowano 22 lut 2011, 01:09 przez Gregg, łącznie edytowano 1 raz
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Drodzy koledzy,
Prosze trzymac sie tematu wiodacego i nie robic OT...
To nie sa "opinie" nt, a wymiana oleju w skrzyni biegow.
Prosze trzymac sie tematu wiodacego i nie robic OT...
To nie sa "opinie" nt, a wymiana oleju w skrzyni biegow.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jestem juz tydzien po wymianie oleju w skrzyni. Opowiem od poczatku. Auto przejechane ma ponad 260tys. Skrzynia mocno haczyla przy wrzucaniu 1 i 2 a pozostale biegi tez nie wchodzily dobrze. Postanowilem wiec zalac polecany tu pelny syntetyk castrol taf-x. Po zlaniu stary olej byl bardzo czarny i wygladal na mocno zuzyty. Nowy olej ciezko wlac ze wzgelu na mala ilosc miejsca. Lalismy go prosto z tych malych buteleczek (szkoda ze nie mielismy odpowiednio duzej strzykawki). Operacja wymiany trwala ok 2h ze wzgeldu na zly dostep i panujace w garazu zimno (ok 0 st. C).
Wynik: skrzynia biegow pracuje wyraznie lepiej.
1,2 i wsteczny chodza duzo lepiej, nie trzeba sie juz z nia szarpac, pozostaly lekkie haczenia
reszta biegow czasem lekko haczy.
Jestem zadowolony z wymiany. Przed wymiana wydawalo sie ze skrzynie czeka remont a po zalaniu nowego oleju pracuje ona duzo lzej. Remont zatem niepotrzebny, a opinie ze olej w skrzyni jest dozywotnio wkladam miedzy bajki. Oczywiscie jesli skrzynia pracowalaby idealnie to mimo przebiegu oleju bym nie ruszal, ale pierwsze oznaki gorszej pracy skrzyni powinny sklaniac do wymiany oleju na jakis zalecany przez mazde syntetyk.
Wynik: skrzynia biegow pracuje wyraznie lepiej.
1,2 i wsteczny chodza duzo lepiej, nie trzeba sie juz z nia szarpac, pozostaly lekkie haczenia
reszta biegow czasem lekko haczy.
Jestem zadowolony z wymiany. Przed wymiana wydawalo sie ze skrzynie czeka remont a po zalaniu nowego oleju pracuje ona duzo lzej. Remont zatem niepotrzebny, a opinie ze olej w skrzyni jest dozywotnio wkladam miedzy bajki. Oczywiscie jesli skrzynia pracowalaby idealnie to mimo przebiegu oleju bym nie ruszal, ale pierwsze oznaki gorszej pracy skrzyni powinny sklaniac do wymiany oleju na jakis zalecany przez mazde syntetyk.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam wszystkich
Ostatnio nabyłem Mazdę 6 2.0 CiTD 2003r. i muszę przyznać że skrzynie biegów w tych autach pozostawiają wiele do życzenia. Również jak większość mam problemy z biegami. Przy każdej zmianie się haczą a szybka zmiana biegów jak i redukcja pewnie nie wchodzi w grę. W najbliższym czasie wymienię pewnie olej w skrzyni (i będzie to pewnie Castrol Taf-x) i zastanawiam się też nad zastosowaniem ceramizera do skrzyń. W moim poprzednim aucie (Toledo 2) skrzynia chodziła bez zarzutu, często dostawała po , pod koniec co prawda zaczęła już szwankować (1 i 2 bieg często nie wchodził), ale jak wymieniłem olej na Castrol i wlałem właśnie taki ceramizer to po przejechaniu kilkaset km biegi zaczęły wchodzić jak malinka a i z 1 i 2 biegiem nie było już większych problemów. Także pewnie i w maździe wleję taki sam olej z domieszką tego ceramizera.
Ostatnio nabyłem Mazdę 6 2.0 CiTD 2003r. i muszę przyznać że skrzynie biegów w tych autach pozostawiają wiele do życzenia. Również jak większość mam problemy z biegami. Przy każdej zmianie się haczą a szybka zmiana biegów jak i redukcja pewnie nie wchodzi w grę. W najbliższym czasie wymienię pewnie olej w skrzyni (i będzie to pewnie Castrol Taf-x) i zastanawiam się też nad zastosowaniem ceramizera do skrzyń. W moim poprzednim aucie (Toledo 2) skrzynia chodziła bez zarzutu, często dostawała po , pod koniec co prawda zaczęła już szwankować (1 i 2 bieg często nie wchodził), ale jak wymieniłem olej na Castrol i wlałem właśnie taki ceramizer to po przejechaniu kilkaset km biegi zaczęły wchodzić jak malinka a i z 1 i 2 biegiem nie było już większych problemów. Także pewnie i w maździe wleję taki sam olej z domieszką tego ceramizera.
-
ka6mil
ka6mil napisał(a):Witam wszystkich
witamy
Prosze o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ja tylko nadmienię, że zmiana sprzęgła też nie wiele zmieniła w zachowaniu 1 i 2. W sumie to nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że 2 wchodzi gorzej niż na starym sprzęgle -- w zimowe dni. Przez to mam odruch mocnego wciskania sprzęgła, że mało dziury nie zrobię w podłodze.
Pozdor Myjk
Male pytanie powiedzcie jaki olej serwisy sprzedaja do skrzyni??? Czy lepiej kupic orginalny olej czy np jak tu byl wymieniany castrol??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Trec_Londyn napisał(a):Male pytanie powiedzcie jaki olej serwisy sprzedaja do skrzyni??? Czy lepiej kupic orginalny olej czy np jak tu byl wymieniany castrol??
hehehe moze poczytamy?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam czy ktos ma moze fotoleracje z wymiany oleju, – nie jest to takie proste jak jest opisane
nawet po zdjeciu dolotu nie wiedzialem gdzie sie to wlewa
Byl bym wdzieczny
Pozdrawiam
nawet po zdjeciu dolotu nie wiedzialem gdzie sie to wlewa
Byl bym wdzieczny
Pozdrawiam
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Wymieniałem parę dni temu olej w skrzyni.
Ściągamy dolną pokrywę – dostęp do spustu i wlewu bardzo dobry.
Zastosowany sprzęt: lejek z wężykiem przywiązany to zatrzasku maski.
Wąż przeciągnięty obok akumulatora i wprowadzony do wlewu.
Auto minimalnie windą przekrzywiłem aby weszło ciut więcej oleju ale bez przesady.
Procedura trwała dość długo, gdyż olej gęsty.
Weszło około 2,5L oleju.
Ściągamy dolną pokrywę – dostęp do spustu i wlewu bardzo dobry.
Zastosowany sprzęt: lejek z wężykiem przywiązany to zatrzasku maski.
Wąż przeciągnięty obok akumulatora i wprowadzony do wlewu.
Auto minimalnie windą przekrzywiłem aby weszło ciut więcej oleju ale bez przesady.
Procedura trwała dość długo, gdyż olej gęsty.
Weszło około 2,5L oleju.
A moze ktos by porobil zdjecia i wkleil na forum?????????????
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6