dźwięki z okolic koła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 14 lis 2012, 10:51

auto na lewarek i pokręć kołami z tyłu – jak pójdzie bez problemu, to hamulce można wstępnie wyeliminować.

karka121 napisał(a): (lozyska ty chyba raczej przy przyspieszaniu)

łożysko jest zazwyczaj najbardziej słyszalne przy skręcie w przeciwną stronę(jazda po zakręcie). Czyli jeżeli buczy prawe, to powinno być najbardziej słyszalne przy skręcie w lewo.

PS.ja obstawiam hamulce ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez karka121 » 14 lis 2012, 11:41

Nie no na skretach nic sie nie dzieje buczy caly czas z tylu i na skrecie i na wprost. Wiec moze i te hamulce,dzis sprawdze. A jesli za ciasne to co moge zrobic? Jak je poluznic?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:12
Posty: 5
Skąd: Dublin, Eire
Auto: Mazda 6 1.8 HB Touring 2003

Postprzez Pogo » 14 lis 2012, 13:56

karka121 napisał(a):Witam serdecznie.
Od tygodnia jestem szczesliiwym posiadaczem Mazdy 6 hb 1.8 2003. Jednak podobny problem halasu nie pozwala mi sie nia cieszyc do konca.
Jest to jakies dziwne buczenie gdzies z tylu. Nie jest jednostajne ,takie dziwne przerywane. jak sie rozpedze to ok ale jak juz zwalniam to wtedy zaczyna tak niejednostajnie buczec. Jezdze w Irlandii wiec duzy wplyw ma tez ten chropowaty asfalt ale to bylby raczej szum niz buczenie no i co ciekawe na tym gladszym asfalcie jakby sie nasila i jakby glosniej bylo to slychac. Nie wiem czy dobrze zaobserwowalem ale chyba im wiecej przejade tym jest glosniej.
Nie wiem czy to lozyska co myslicie? (lozyska ty chyba raczej przy przyspieszaniu) Widac tez ze poprzedni wlasciciel niedawno zmienial klocki i tarcze z tylu wiec moze cos z tym nie?
Dosc drazniace to jest wiec jak ktos ma jakis pomysl to bede wdzieczny.
Pozdrawiam.


Witaj

Pomogę Tobie kolego, sam niedawno kupiłem takie auto i miałem identyczne objawy. Poszukałem na forum i znalazłem odpowiedź. Z autem byłem wcześniej na pełnym przeglądzie zawieszenia i nie mogli zlokalizować problemu. Może to wydawać się dziwne, ale ten dźwięk który słyszysz wydaje drążek reakcyjny. Wygląda on tak, że na środku ma 3 śruby i te dwie które znajdują się na bokach trzeba dokręcić (u mnie nawet parę obrotów) i stukanie ustaje:) w życiu bym nie pomyślał, że dwie śrubki mogą tak stukać. Jest też druga strona medalu, niestety po takim dokręceniu i jeżdżeniu po naszych drogach po 3 tygodniach znowu się obluzowały i muszę wymienić cały ten element – z tego co patrzyłem kosztuje on około 200 zł. Daje linka do wątku z forum naszego i tam masz zdjęcie tego elementu: viewtopic.php?t=75004
Pozdrawiam

Łukasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 19:46
Posty: 35
Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8

Postprzez karka121 » 14 lis 2012, 15:40

No prosze a tu cos nowego. Drazek. Kurcze przedchwila nia smigalem i tak sobie te hamulce wkrecilem ze juz mi dzis cos popiskiwalo nawet. Ciekawa sugestia swoja droga, podniose ja dzis i popatrze czy hamulce czy drazek.
Dzieki wielkie!

Dopisano 14 lis 2012, 17:23:

No i posparawdzalem . Popodnosilem wszyskie kola na lewarku no i zadne nie jest ciasno zaklinowane wiec to raczej nie hamulce. Tak???
Zauwazylem ze kola z tylu maja ten sam wzor bieznika jednak jedno z nich ma kilka milimetrow wiekszy ale to chyba tez nie to...
no i na koncu kolo przednie od kierowcy ma delikatny luz na boki. Za mocno nie moglem sprawdzic bo byl na niestabilnym lewarku ale zdawalo mi sie ze troche sie rusza. Zauwazylem tez ze przy hamowaniu sciaga tez nie znacznie na te wlasnie strone. Ale czy to by bylo zwiazane z buczeniem??? Mi sie wydawalo ze to z tylu ale dzwieki moga sie przenosic raczej. wiec moze to sprawdze co myslicie? no ale to dopiero w weekend.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:12
Posty: 5
Skąd: Dublin, Eire
Auto: Mazda 6 1.8 HB Touring 2003

Postprzez karka121 » 18 lis 2012, 01:46

Witam ponownie!
Bylem wczoraj u mechanika na podnosniku z Madzia, no i co ? no i nic! posprawdzal, poszarpal i powiedzial ze wszystko gra. wszystko sztywne i ze w zawieszeniu nic nie ma. ten drazek tez ok, lozyska tez ok. Poogladal opony no i mowi ze to nie najlepsze hiszpanskie(first stop) pozatym sa jakos dziwnie pozabkowane mowi. Choc ja w sumie nie kumam co to to ząbkowanie <glupek2> No ale poszukam.
Naprawde myslicie ze opony moga tak buczec? Tak niejednostajnie wyc jak zcentrowane kolo w rowerze :D Sa to balonówy o wysokim profilu wiec moze i tak hucza nie???
Pozdrawiam!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:12
Posty: 5
Skąd: Dublin, Eire
Auto: Mazda 6 1.8 HB Touring 2003

Postprzez Wojtek » 18 lis 2012, 11:31

karka121 napisał(a):Naprawde myslicie ze opony moga tak buczec?

<ok> ... jest o tym...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 18 lis 2012, 11:39

karka121 napisał(a):opony moga tak buczec?

oj mogą <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez calka » 18 lis 2012, 14:04

Mam taki problem z Mazdą 6, a mianowicie:

Po odpaleniu i wrzuceniu "D" lub "R" (automat), przy wciśniętym hamulcu słyszę dziwne stukanie w okolicy prawego przedniego koła, pomimo tego ze samochód stoi na hamulcu. W pozycji "P" na automacie jest cisza, dźwięk pojawia się tylko przy zahamowaniu (samochód stoi).
Podczas wrzucania "D" lub "R" silnik delikatnie spada na obrotach ale to chyba normalne.
Czy ktoś z Was miał taki problem, będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Z góry dziękuję za pomoc.
calka
 

Postprzez mlecok » 20 lis 2012, 21:37

Witam.

I ja wtrącę swoje 3 grosze, ale na inny temat. Otóż parę tygodni temu (ok. miesiąc w tył) usłyszałem dziwne tarcie w tylnym lewym kole. Czasami pojawiało się podczas normalnej jazdy, a zawsze przy hamowaniu. Na początku nie wiedziałem co to może być więc stanąłem na poboczu, podszedłem do koła, poczułem straszne gorąco jakie bije z tarczy i charakterystyczne cykanie co chwilę (ponoć to jakiś czujnik od hamulców). Pojechałem do maździarza (który tu jest polecany) – krótka diagnoza. Klocek hamulcowy. Faktycznie klocek był zdarty do 0. Wymienił, myślałem, że po problemie, ale w sobotę wróciłem z krótkiej przejażdżki (30km) wysiadam z auta a czuć straszliwy smród spalenizny. Wtedy nie zorientowałem się skąd to aż do dziś. Przejechałem 15km, wysiadam z auta i znów ten smród spalenizny, podchodzę do koła i tu przykładam rękę i czuje ogromne ciepło jakby biło od tarczy w tym samym kole w którym klocek był wytarty i charakterystyczne ciągle cykanie.

Może ktoś pomóc co to może być? Jutro jadę do maździarza znów i niech robi coś z tym...
Początkujący
 
Od: 17 maja 2012, 09:01
Posty: 27
Auto: M6 2.0 CiTD 136km, 04

Postprzez Wojtek » 20 lis 2012, 22:09

<nie powiem>
mlecok napisał(a):utro jadę do maździarza znów i niech robi coś z tym...


jest o tym... poszukaj... a slowa kluczowe to:
zacisk, zablokowany
ps. zapomnialem... zapieczony...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sz.elmo » 16 wrz 2013, 22:29

Pytanie z nieco innej beczki – jak szybko trzeba wymienić huczące łożysko piasty przedniej? Wiem, że mi zaczyna huczeć a mam do zrobienia trasę 700 km w najbliższy weekend (z małymi dziećmi, więc nie chcę się rozkraczyć po drodze). Można w nią wyruszać, czy najpierw naprawa?
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez gt_1 » 17 wrz 2013, 14:28

moim zdaniem spokojnie możesz jechać.. ja ostatniej zimy zrobiłem ponad 4000 km z łożyskami do wymiany (m.in trasa szkocja-anglia) – luzy na obu przednich kołach. Potem po naprawie zanim się zorientowałem zrobiłem jakieś 1000 km z ukręconym gwintem na piaście jednego koła (czyli uwalone nowe łożysko + przegub <płacze>) co już było chyba trochę bardziej niebezpieczne, ale żyję <glupek2> .. btw przy naprawie uważaj, żeby nie dokręcać nakrętki piasty 'na chama', tylko i wyłącznie kluczem dynamometrycznym
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 13:28
Posty: 25
Skąd: Glasgow, UK
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Pb [141] '05 Hatchback

Postprzez Rumcajs » 17 wrz 2013, 14:36

Mozesz jechac. Ja tez zrobilem 2k na buczacym lozysku.
Musisz tylko zdawac sobie sprawe, ze jak lozysko sie w trasie rozpadnie to Ci cala piaste i oske rozp.c moze.
Tak mi powiedzial kolega-mechanik.

Ps. Sorry za brak polskich znakow.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez s i w y » 7 lip 2014, 11:44

odgrzeję kotleta

Cześć
Mam taki dźwięk z okolic silnika. Mechanik mówił że to sprzęgło alternatora jest na wykończeniu, już zbierałem się za zakup części, ale wczoraj podczas jazdy autem przy małej prędkości odniosłem wrażenie jakby coś pisnęło delikatnie przez sekundę i lekko autem szarpnęło. Zatrzymałem się, silnik nie zgasł dalej chodził normalnie i tak samo było słychać wcześniej to grzechotanie. Myślicie że to alternator, czy cos z rozrządem? To piśnięcie mnie zaniepokoiło. Auto zgasiłem i odpalałem, dalej ładnie pali i na zimnym nie ma grzechotania, tylko jak się silnik rozgrzeje.
Może być sytuacja, że pasek przeskoczył o jeden ząbek?
Kiedyś miałem sytuację, że pasek przeskoczył o kilka ząbków i skończyło się to sałatką w silniku. Powodem był stary napinacz.
Aktualnie rozrząd oryginalny Mazda i części NTN, 4 lata, 48 tys. przejechane.

Do mechanika jadę jutro na oględziny, na początek wolę jednak sam rzucić na to okiem.


To dźwięk z góry silnika:
http://w450.wrzuta.pl/audio/7d1zIQZsT59/mazda_6_grzechotanie_okolice_prawe_kolo

Tu dźwięk z zamkniętej maski i z okolic prawego koła.
http://w450.wrzuta.pl/film/4lyaYVNsDCH/mazda_6_grzechotanie_okolice_prawe_kolo_.2

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Ostatnio edytowano 7 lip 2014, 11:57 przez s i w y, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez bieski » 7 lip 2014, 11:53

s i w y napisał(a):Może być sytuacja, że pasek przeskoczył o jeden ząbek?

Jak nie masz nic zamotane z czujnikami, to 6 powinna zgasnąć po przeskoczeniu rozrządu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez s i w y » 7 lip 2014, 12:40

tego niestety nie potrafię stwierdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez bieski » 7 lip 2014, 12:46

W sumie jakby coś było namotane z czujnikami to by się check palił.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez s i w y » 7 lip 2014, 12:51

czyli bardziej obstawiać można coś z alternatorem.
Wyjdzie jak zacznę dzisiaj rozbierać ewentualnie u mechanika..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez s i w y » 24 lip 2014, 11:02

zmienione sprzęgło alternatora i rolka. Dźwięki pozostały.
Martwi mnie to piśnięcie o którym wspominałem.
Wcześniej był remont silnika, szlif wału i wymiana panewek..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez brodaM6 » 24 lip 2014, 16:35

Zmien mechanika bo wymieniasz pół samochodu ,a dalej problemów nie rozwiążesz .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6