Strona 1 z 5

Kontrolka ABS, TCS i DSC w zapala się czasie jazdy – uszkodz

PostNapisane: 17 sie 2007, 20:29
przez Szanti
Zapala się kontrolka ABS kiedy przekroczy się prędkość 170 km/h. Myślę że to nie wstrząsy bo na dziurach nic takiego się nie dzieje. Może ktoś już się z tym spotkał. Autko to Mazda 6 cdti kombi 2002 rok listopad
Pozdrawiam Piotr

PostNapisane: 17 sie 2007, 23:03
przez Hazu
Ja się spotkałem.
Brat mił coś takiego w Hondzie Accord. Powodem były czyjniki ABS. wygladały tak samo ale rezystancje miały inna.

PostNapisane: 19 sie 2007, 14:04
przez Mateusz
...

PostNapisane: 19 sie 2007, 19:58
przez Pawnik
Pan Wiosna napisał(a):Prawdopodobnie auto wysyła Ci sygnały, że prędkość z jaką się poruszasz, jest stanowczo nieadekwatna do skuteczności systemu ABS. W większości samochodów japońskich ABS wyłącza się po przekroczeniu 153 km/h – takie zabezpieczenie aby nie wydłużać drogi hamowania.

Pozdrawiam.

i włączają się światła awaryjne.... :P <lol>

PostNapisane: 19 sie 2007, 20:33
przez alf28
Pan Wiosna napisał(a): W większości samochodów japońskich ABS wyłącza się po przekroczeniu 153 km/h –
:( znowu jakąś chinszczezne musiałem kupić bo przy 190 jeszcze się nie wyłączył, aczkolwiek może 200 musze sprawdzić
Pawnik napisał(a):włączają się światła awaryjne....
i otwiera spadochron <lol>

PostNapisane: 19 sie 2007, 20:46
przez waldii
Szanti albo masz mocno zabrudzony czujnik absu albo masz uszkodzona lub zsunieta czesciowo koronke na przegubie.ja mam jeden zabek na przegubie lekko wyszczerbiony i przy 140 wylacza sie abs i stale swieci kontrolka.

PostNapisane: 20 sie 2007, 21:32
przez magicadm
A opony masz identyczne?

PostNapisane: 21 sie 2007, 18:44
przez Szanti
Opony mam identyczne, niestety moja wersja nie przewiduje spadochronu :( nawet przy ostrym chamowniu nie włanczają się światła awaryjne więc też nie mogę na to liczyć. Nie jest to szczególny problem bo prędkość tą osiągam sporadycznie gdy jadę do Poznania lub do Niemiec. Dzięki za sugestie waldii jak zgłoszę to w serwisie to przynajmniej mi głupot nie nawciskają.

PostNapisane: 22 sie 2007, 22:15
przez waldii
Szanti napisał(a):Dzięki za sugestie waldii jak zgłoszę to w serwisie to przynajmniej mi głupot nie nawciskają.

mysle,ze w owej koronce tkwi problem.powodzenia

PostNapisane: 23 sie 2007, 11:26
przez Grzyby
Szanti, zapraszam do zapoznania się z regulaminem tego działu.
Potem nazwij poprawnie temat (w regulaminie masz przykłady)

PostNapisane: 14 maja 2008, 22:49
przez iiyama
waldii napisał(a):Szanti albo masz mocno zabrudzony czujnik absu albo masz uszkodzona lub zsunieta czesciowo koronke na przegubie.ja mam jeden zabek na przegubie lekko wyszczerbiony i przy 140 wylacza sie abs i stale swieci kontrolka.


i jak po wymianie? przestało?
Mam to samo u siebie(dokładnie 140kmph), 3 ząbki uszczerbione.
Niby nie przeszkadza, ale kiedyś trzeba bedzie zrobić.

PostNapisane: 2 paź 2008, 15:57
przez iiyama
no i zrobiłem

Wydostałem z przegubu pierscień absu = koronka ( bo przód, z tyłu jest on na piaście ), dospawałem 4 ząbki, póżniej oszlifowałem – zamontowałem z powrotem na miejsce i wszystko DZIAŁA.

PostNapisane: 2 paź 2008, 18:40
przez magicadm
iiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki

Polak potrafi <spoko>

PostNapisane: 3 paź 2008, 07:51
przez hajdar
magicadm napisał(a):Polak potrafi


no właśnie:

iiyama napisał(a):3 ząbki uszczerbione

i
iiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki,

iiyama napisał(a):wszystko DZIAŁA.


<diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek>

PostNapisane: 3 paź 2008, 10:17
przez iiyama
hajdar napisał(a):
iiyama napisał(a):3 ząbki uszczerbione

i
iiyama napisał(a):dospawałem 4 ząbki,

iiyama napisał(a):wszystko DZIAŁA.


<diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek> <diabełek>


wcześniej niedokładnie zobaczyłem :P

PS. Z tyłu na piastach są inne pierscienie Absu, niż z przodu na przegubach. Średnica ta sama, natomiast wielkość ząbków inna, czyli nie pasuje.

PostNapisane: 3 paź 2008, 17:51
przez magicadm
Jako ciekawostkę dodam, że w Hondzie Jazz dla przodu "zębatka" ABS jest zabudowana w łożysko :|

Kontrolka ABS, TCS i DSC w zapala się czasie jazdy – uszkodz

PostNapisane: 18 gru 2008, 21:24
przez Hieronim
Witam. Kupilem dzisiaj mazde 6 2.0i i wracajac do domu przy zwiekszaniu predkosci ok 140km/h zapalily sie 3 kontrolki : absu, poslizgu i dsc off. Po wylaczeniu zaplonu i przekreceniu kluczyka w pozycje "on" znow sie to zapala ale gdy uruchomie silnik to gasną z tym ze chyba ani asc ani abs nie dzialają bo przy gwaltownym ruszaniu nie mruga koleczko a kola traca przyczep[nosc. Co to moze być?

PostNapisane: 18 gru 2008, 21:28
przez Adaś
Witam,

Proszę o zapoznanie się z Regulaminem tego forum i poprawienie tematu.

PostNapisane: 18 gru 2008, 21:31
przez iiyama
witaj
uzupełnij profil
gratuluje zakupu
a teraz do rzeczy – prawdopodobnie na 97% masz uszkodzony pierścień ABSu i jak przekroczysz 140km/h zapalają ci się kontrolki. Pierscień ma wyszczerbione ząbki.

Najpierw sprawdz w którym kole, a potem do roboty.
Jak z tyłu to cię poratuje, gdzieś tam mam.
Z przodu sam miałem z tym problem, zaspawałem trzy uszkodzone ząbki, wyszlifowałem , założyłem z spowrotem i wszystko OK

PostNapisane: 18 gru 2008, 21:33
przez Hieronim
właśnie wrocilem z kilkusetkilometrowej wycieczki, profil uzupelnie pozniej.. Dzięki za wszelkie sugestie pewnie bez mechanika sie nie obejdzie:)