Uklad hamulcowy – nie odskakują klocki, blokada ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Siw-y » 11 cze 2008, 15:46

Adal napisał(a):Co może być przyczyną?

wg mnie zapieczony zacisk, po hamowaniu nie odbija
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez zoltrix » 11 cze 2008, 16:25

Mialem podobny problem...

Moze tu znajdziesz cos ciekawego:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Adal » 12 cze 2008, 19:21

Dzięki.
Widzę, że jedynym rozwiązaniem jest wymiana zacisku.
Adal
 

Postprzez SAS » 13 cze 2008, 15:36

Adal napisał(a):Dzięki.
Widzę, że jedynym rozwiązaniem jest wymiana zacisku.

nie jest to jedyne rozwiązanie, ale na pewno najdroższe. :|
W mechanizmie hamulca ręcznego jest łożysko igiełkowe (jeśli można to tak nazwać) jeśli dostanie się tam brud, piach – nie ma siły- musi się zaciąć. Widziałem jak robił to mechanik w warsztacie – rozebrał mechanizm w drobny mak wyczyścił, nasmarował i jest OK. cała zabawa trwała około 30 minut ze zdemontowaniem zacisku, i kosztowała 30,-zł.
Naprawa pod blokiem na parkingu jest raczej doraźna. :|
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 19:04
Posty: 47
Skąd: Poznań
Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)

Postprzez Wojo » 13 cze 2008, 21:29

Ja miałem problem z zaciskiem który zablokował koło, oczywiscie ze rozebranie go ma sens, ale ja wbiłeem igłe pod gumke i wlałem pod gumke oleju typu militec, po wkreceniu i wycisnieciu tłoczka kilka razy problemu juz nie ma przejechalem tak ok 5tys km i wszystko gra wczoraj wymienilem na nowe klocki tylne (Kashiyama 32zł) i super, dzis tras ponad 300km, wszystko gra, jest oki.

Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Krisek » 13 cze 2008, 22:28

farmer napisał(a):
Krisek napisał(a):WD 40 sie nie nadaje ;) do takiego zabiegu wd40 to nawet nie smar ;)

Wszyscy mówia˛ z˙eby przeczys´cic´ i nasmarowac´, a czego uz˙ywac´ do smarownia?


ja bym nie uzywal do czyszczenia tego nawet ...
specjalny smar do chamolcow ... ktory jest odporny na temperaure. do kupienia w motoryzacyjnyc ... musi na nim wyraznie byc napisane
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Dortann » 28 cze 2008, 12:06

No i oczywiście czemu by mnie nie miało to spotkać <lol>
Wczoraj zblokował mi się prawy tył. Dziś rozebrałem i ręcznie odciągnąłem sprężynę od ręcznego i koło ruszyło. Zamierzam doraźnie spsikać WD 40 no i w poniedziałek żonka niech sobie zaciągnie gdzieś w Poznaniu do mechaniora (jestem na rozjeździe). Mam nadzieję, że rozebranie i przesmarowanie pomoże.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez rgruz » 29 cze 2008, 00:52

Problem z zablokowanym zaciskiem miałem jeżdżąc Audi 100 91r. Jest to bardzo często spotykany problem wśród kierowców, którzy nie używają hamulca ręcznego podczas parkowania tylko wrzucają na jedynkę lub wsteczny. Z takiej "oszczędności" używania ręcznego można nabawić się poważnych kosztów podczas regeneracji lub wymiany zacisków. Myślę, że nie jest to problem tylko właścicieli Audi. Nie wiem czym różnią się zaciski hamulcowe Audi i Mazdy ale wiem jedno : za każdym razem w czasie parkowania zaciągam hamulec ręczny. Tak samo robi mój brat po tym jak zablokowały mu się zaciski w Fordzie Mondeo bo wcześniej też nie używał ręcznego tylko parkował na biegu.

Zgodnie z maksymą: nie używany (narząd) przyrząd zanika lub przestaje działać <oczko>
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 15:50
Posty: 15
Skąd: Żyrardów
Auto: była: M6 Sport Kombi MZR-CD '05
obecna: M6 GH 2.0 MZR-CD Sport '08 sedan

Postprzez Dortann » 29 cze 2008, 22:42

Niestety ta teoria nie ma zastosowania w moim przypadku bo ja zawsze na postoju zaciągam ręczny. Dużo tutaj po piachu jeżdżę i poza asfaltem i wczoraj sporo tego piachu wyczyściłem, zwłaszcza z tej sprężyny od mechanizmu hamulca ręcznego. Potem wsio spryskałem WD-40 (pewnie docelowo trzeba wziąć jakiś fachowy smar, którego nie mam) i jeszcze jednym smarem w sprayu i złożyłem. Działa póki co :)
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Yapa » 1 lip 2008, 18:38

U mnie było podobnie z przodu, wymieniłem reparaturkę, i blaszki bo miały pourywane uszy i się przemieszczały powodując tarcie o tarczę i grzanie..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez domin1979 » 1 lip 2008, 19:54

rgruz napisał(a):Nie wiem czym różnią się zaciski hamulcowe Audi i Mazdy ale wiem jedno : za każdym razem w czasie parkowania zaciągam hamulec ręczny.
Tylko jest pewien szkopuł: w zimie można sobie zablokować w ten sposób koło i ciągnąć podczas jazdy jak zabijesz wodą i śniegiem i postawisz auto na mrozie. Więc wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest używać ręcznego przy temp. dodatnich a poniżej 0 sobie go darować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mazda6 » 22 lis 2008, 02:11

witam, koledzy powiedzcie co to moze byc przy hamulcu recznym jedno kolo trzyma i to solidnie drugie zas prawie nic . a dzisiaj mechanik stwierdzil ze to chyba zacisk. no i chyba ma racje bo to druga mazda w moim posiadaniu z tym ze 2 to 626 z 94 roku. i tak samo bylo 2 zaciski do wywalenia. ale kupujac 6 z 2003 roku nie pomyslalbym ze bede mial z tym samym do czynienia :( . powiedzcie czy u Was ta przypadlosc sie takze pojawiala i co zrobiliscie z usunieciem tej usterki ? mechanik sam troche juz sie zakrecil bo wyglada ze jest dobrze a tu – nie dziala ! prosze Was o pomoc, pozdrawiam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez otiks » 22 lis 2008, 12:26

Na początek popraw temat na zgodny z regulaminem. W zasadzie to temat ogólno warsztatowy a nie związany jakoś z dieslem więc przenoszę do działu 3/5/6.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez zoltrix » 22 lis 2008, 14:32

Miałem podobny problem. Może tu coś znajdziesz...

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez paweł12xx » 24 mar 2009, 13:06

tydzień temu kupiłem xedosa( pieknosc) ale po 2 dniach zaczeło szorowac tylne lewe koło zapiekła sie prowadnica dolna klocek wewnetrzny a raczej sama blacha tarła o tarcze stukalismy około godziny aby zdjac i sie udało teraz jest super
Początkujący
 
Od: 24 mar 2009, 12:50
Posty: 8
Skąd: lublin
Auto: mazda xedos 6 2.0 V6 1992r

Postprzez marc07 » 19 kwi 2009, 13:24

Mam problem z tylnym kołem – w trakcie jazdy bardzo mocno nagrzewa sie tarcza i klocki bo klocki nie odbijają od tarczy.

Zdjełem dziś klocki i zmierzyłem – sama oładzina ma 3,5mm grubości.
Poprzez wciśnięcie tłoczka udało mi się spowodować że tłoczek minimalnie się cofnął (choć czytając porady na forum wynika że tłoczek się obraca, wiec sam nie wiem jak mi to wyszło).
Zmontowałem całość, przejechałem i przychamowałem kilkukrotnie i znowu koło się zaczeło się blokować.

Siła hamoania jest spora bo nie mogę auta popachć, jak stoi na luzie.
Przekręcenie samego koła w uniesionym na lewarku aucie jest także wielce kłopotliwe.

Czy powodem może być zbyt cieńka okładzina hamulcowa, i musze wymienić klocki czy coś z zaciskiem się dzieje?

Kolega mi podpowiada że tłoczek gdy klocek jest bardzo cieńki wchodzi w zakres w ktrym nie powinien pracować i jeśli są tam zabrudzenia pomiędzy tłoczkiem a korpusem to może on przez to się nie odbijać.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 14:16 przez marc07, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2009, 13:40

marc07 napisał(a):Czy powodem może być zbyt cieńka okładzina hamulcowa

Grubość klocka nie ma nic do blokowania , moja rada : zdemontowac zacisk ,rozebrac ,oczyscic,nasmarowac ,złozyc – bedzie hulać ( o ile dobrze to zrobisz ;) )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marc07 » 19 kwi 2009, 13:56

Zasick miałem zdemontowny i popsikałem WD40 w szczelinę pomiędzy tłoczkiem a korpusem i nic to nie dało.

Może powinienem wykręcić maksymalnie tłoczek i posmarować jego prowadnice? Tylko jak go wykręce to zacznie mi wypływać płyn hamulcowy prawda?
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Jaksa » 19 kwi 2009, 14:04

marc07 napisał(a):Zasick miałem zdemontowny i popsikałem WD40

Popsikac to mozna w zawiasy drzwi w przypadku zacisku bez demontazu całkowitego nic nie zrobisz , tłok wraz z mechanizmem uruchamiania sie zacisna , wykrec tłok z zacisku ,oczysc i wkrec ( na smar do układów hamulcowych )
marc07 napisał(a):Tylko jak go wykręce to zacznie mi wypływać płyn hamulcowy prawda
Prawda , jest na to sposób , na gumowy przewód hamulcowy musisz zalozyc scisk – cos wymyslisz :) sprawdz jeszcze prowadnice samego zacisku ,tam tez musi byc dobrze oczyszczone i nasmarowane.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gstr » 19 kwi 2009, 17:26

marc07 napisał(a):Mam problem z tylnym kołem – w trakcie jazdy bardzo mocno nagrzewa sie tarcza i klocki bo klocki nie odbijają od tarczy.


A nie jest tak, że blokują Ci po zaciągnięciu ręcznego?

U mnie w lewym tylnym kole stoi coś (nie wiem jeszcze co...), co popycha cylinderek po zaciągnięciu ręcznego. Nie wraca sprężynka (linka ładnie wraca), która tam jest, trzeba ręką pomóc całości (tj. sprężynce i dźwigience). Potem dopóki nie zaciągnę ręcznego jest OK – zwykłe hamulce nie powodują problemu.

Do tematu podszedłem równie profesjonalnie jak Ty (WD40) i... pomogło!

Na dwa dni. Bez większej rozbiórki – jak radzi Jaksa – nie da rady.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6