Uklad hamulcowy – nie odskakują klocki, blokada ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez timmy666 » 31 maja 2010, 09:04

Też miałem jakiś czas temu problem z jednym zaciskiem tylnym cylinderek nie cofał się do końca i klocki delikatnie tarły nagrzewając tak tarcze i felgę ,że dotknąć nie można było po dłuższej trasie ,a jak walnąłem jakimś kluczem w zacisk to cofał się trochę bardziej i tarło mniej ale nadal tarło potem przejazd po dziurze hamowanie i znów to samo było.
Samo smarowanie nic nie pomagało musiałem zostawić w warsztacie ,żeby rozłożyli ,przeczyścili ,nasmarowali i założyli zestaw naprawczy i jak ręką odjął.
Zestaw naprawczy ok 35 zł z robocizną wyszło 100 zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez irdzi » 10 cze 2010, 22:15

dziękuję wszystkim za odpowiedz na moje pytanie w sprawie zacisków.
Chciałbym podzielić sie moim już byłym problemem, gdyż przyczyna blokowania zacisków się zakończyła. A mianowicie wadą tego nadmiernego grzania się tarczy hamulcowej było aż wstyd się przyznać absurdalna wada tzn. się uszkodzona gumka ochronna tłoczka hamulcowego. Dlatego była blokada hamulca i grzanie się tarczy. Przerwana gumka powodowała dostawanie się na tłoczek wody i brudu co powodowało jego zacieranie.
Teraz mam już po problemie i będe ustysfakcjonowany jak moja wiadomość pozwoli pomóc innym uzytkownikom MADZI w podobnych problemach.
Pozdrawaim wszystkich uzytkowników papa
irdzi
 

Postprzez sebastian kaufmann » 10 cze 2010, 23:24

ja mam podobny problem tyle ze z przodu obu stro grzeja sie hamulce no i felgi

2 miechy temu wymienilem tarcze i klocki firmy textar po 2 miesaicach przy powolnej jezdzie i wtedy jak nacisne na hamulec slychac sstukanie czy wiecie co to???
sebastian kaufmann
 

Postprzez trymi » 11 cze 2010, 09:58

sebastian kaufmann napisał(a):ja mam podobny problem tyle ze z przodu obu stro grzeja sie hamulce no i felgi

2 miechy temu wymienilem tarcze i klocki firmy textar po 2 miesaicach przy powolnej jezdzie i wtedy jak nacisne na hamulec slychac sstukanie czy wiecie co to???



Ja jestem w trakcie rozwiazywania podobnego problemu. Tez przy hamowaniu mam stukanie/zgrzytanie ale takze bicie na lewej tarczy.
Diagnoza – bicie piasty – wymiana: piasta+łozysko+tarcze/klocki za 2 tygodnie. Uszkodzenie piasty nastąpiło przy wymianie łożyska 2 miesiace temu przez mechaniora-patałacha.
Dodam, ze zdazylem juz zregenerowac/wyczyscic tłoczek hamulcowy – nic nie dało. Dodatkowo prowadnica górna zacisku ma duuuży wżer i juz kupilem nowa ale wymiana razem z piastą.
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez sowikPL » 11 cze 2010, 17:51

Witam

Tydzien temu tez mialem problem z lewym tylnym hamulcem, kolo po 4km sie tak nagrzewalo ze nie mozna bylo dotknąć felgi.
Pomoglo dokladne wyczyszczenie spryskanie wd-40 tez pare razy wycisnąłem i wkrecilem tloczek ktory wczeszniej nasmarowałem dobrym smarem do łozysk siedzialem przy tym około 2h ale sie udalo i narazie hula <jupi>
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez maselek » 11 cze 2010, 18:08

sowikPL napisał(a):Witam

Tydzien temu tez mialem problem z lewym tylnym hamulcem, kolo po 4km sie tak nagrzewalo ze nie mozna bylo dotknąć felgi.
Pomoglo dokladne wyczyszczenie spryskanie wd-40 tez pare razy wycisnąłem i wkrecilem tloczek ktory wczeszniej nasmarowałem dobrym smarem do łozysk siedzialem przy tym około 2h ale sie udalo i narazie hula <jupi>
pozdrawiam


Litości nie WD-40, obawiam się że jeśli napryskałeś na uszczelkę tłoczka to już po niej :P

zrób sobie eksperyment i pryśnij WD-40 na jakąś gumkę (np. jakaś stara uszczelka), na
następny dzień zwiększy się jej objętość o ok.100% <glupek2>

sowikPL napisał(a):narazie hula


narazie <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez sowikPL » 11 cze 2010, 20:40

maselek napisał(a):
sowikPL napisał(a):Witam

Tydzien temu tez mialem problem z lewym tylnym hamulcem, kolo po 4km sie tak nagrzewalo ze nie mozna bylo dotknąć felgi.
Pomoglo dokladne wyczyszczenie spryskanie wd-40 tez pare razy wycisnąłem i wkrecilem tloczek ktory wczeszniej nasmarowałem dobrym smarem do łozysk siedzialem przy tym około 2h ale sie udalo i narazie hula <jupi>
pozdrawiam


Litości nie WD-40, obawiam się że jeśli napryskałeś na uszczelkę tłoczka to już po niej :P

zrób sobie eksperyment i pryśnij WD-40 na jakąś gumkę (np. jakaś stara uszczelka), na
następny dzień zwiększy się jej objętość o ok.100% <glupek2>

sowikPL napisał(a):narazie hula



Maselek zeby spryskac poządnie tloczek trzeba zdjąć uszczelke moze ty pryskasz takimi preparatami po gumie ale napewno nie ja i mialem nadzieje ze czytający tego posta nie jest idjotą i wie do czego słuzy wd-40 wiec wysililes sie nie potrzebnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez lklpl » 19 cze 2010, 10:20

Witam ,podczas jazdy do chodzi z tylnego kola metaliczny dzwiek tak jakby cos obcieralo im szybciej jade tym wyrazniej to slychac i tarcza sie nagrzewa, po wczorajszej diagnozie mechanika(angielskiego mechanika) stwierdzil on ze jest do wymiany caly zacisk i klocki hamulcowe?? stawiajac diagnoze podniosl samochod zakrecil kolem i faktycznie obcieraja hamulce lewego tylnego kola tyle ze nawet nie zdjal tego kola zeby rozebrac zacisk zobaczyc co sie dzieje tam w srodku <co?> dzis dowiem sie o cene tej imprezy ale mam zamiar wjechac do innego mechanika zobzaczy co ten powie.I teraz rodzi sie pytanie czy warto jest wymieniac faktycznie caly zacisk plus klocki czy sprobowac to wyczyscic? dzieki za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 21:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez Stivi » 19 cze 2010, 10:59

Jedz gdzie indziej bo ta impreza bedzie Cie kosztowac. Moze tylko tlok nie odbijac,moze jest uszczelka brudna itd. Jesli nie sciagnal zacisku i zobaczyl do tloczkow to widocznie jest po.....
Wiecej tam nie jedz.
Stivi
 

Postprzez lklpl » 19 cze 2010, 11:07

najbardziej zdziwilo mnie to ze , zdjal przednie kolo rozebral zacisk wszytsko wyczyscil i powiedzial ze tam nic nie ma i zabral sie za tylne kolo i postawil ta wlasnie diagnoze ,nie robiac praktycznie nic przy nim procz podniesienia i zakrecenia kolem i nie rozumiem dlaczego on chce klocki wymieniac jak sa prawie full?? ok dzieki za szybka odpowiedz
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 21:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez s4v4g3 » 19 cze 2010, 12:45

Stary.... jedź do innego "magika".
Niech ci rozbierze zacisk, wyczyści, właduje smar tam gdzie trzeba.
Ja miałem bardzo podobnie, obcierało aż piszczało jak jechałem.
Chłopak który rozbierał mi zacisk troszkę się namęczył – prowadnica górna była zapieczona i za cholere nie chciała wyjść. Ale po 30 min walki udało się.
Wyczyścił ładnie, dał smar, przeczyścił oczywiście resztę i koniec z obcieraniem.
Nie daj się wmówić, że zacisk do wymiany i klocki. To typowe naciąganie na grubą kasę.

P.S. koło lewe tylne :)
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez diavollo » 21 cze 2010, 11:50

Ja mam taki problem

Zblokował mi się tylny prawy zacisk. Tarcza grzała sie niemiłosiernie.
Podjechałem do warsztatu , podobno mi wyczyscili wszystko i wtłoczek chodzi jak potrzeba ale , jest jedno ale . Na drugi dzien wróciłem do nich i okazało się ze co prawda zacisk chodzi ale wygieła sie od tej blokady tarcza
!
Czy po takim czyszczeniu tłoczek znowu sie nie zapiecze, czy da się go jakos zregenerowac czy raczej wymienić ?

Ps. czy to sa dobre ceny ?:

Klocki tyl 100 zl kpl TRW
Tarcze tyl 117 zl szt TRW
Przegub 230 zl szt Urawa (japonia)
Filtr oleju 15 zl szt Knecht
Filtr powietrza 46 zl szt Knecht
Filtr paliwa 37 zl szt FILTRON
Filtr kabiny 56 zl szt Filtron (weglowy)
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez koluk » 21 cze 2010, 12:36

irdzi napisał(a):witam Wszystkich.
...ostatnio rozebrałem wszystko, przesmarowałem i złożyłem na nowo. Problem jest nadal. Starłem całkowicie z tyłu 3-czne klocki do blachy.


czy przesmarowałeś tylko prowadnice czy zdemontowałeś cały zacisk, przeczyściłeś i złożyłeś.
Przesmarowanie samych prowadnic niewiele daje...
Trzeba faktycznie rozebrać górną część zacisku odłączając ją od węża hamulcowego, wyjąć tłoczek i go dokładnie wyczyścić. Po czyszczeniu tłoczka wszystko należy złożyć a na końcu odpowietrzyć układ hamulcowy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez sowikPL » 21 cze 2010, 21:48

witam
U mnie nie trzeba bylo odłączac wezyka wystarczylo na maxa wysunąc tloczek no i porządne czyszczenie oczywiscie tez wyczyscilem caly zacisk z rdzy no i juz ponad 2tygodnie bez problemu.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez koluk » 25 cze 2010, 19:22

Ostatnio kiedy czyściłem tłoczek w zacisku pozwoliłem sobie na małe zadanie domowe.
Otóż zebrałem wymiary z tłoczka i wykonałem jego rysunek techniczny.
Wygląda on tak:

Obrazek

Oczywiście na rysunku podaję tylko główne jego wymiary :>
Mam nadzieję, że komuś to się przyda <piwo>

(nie wiem jak zrobić aby rysunek miał większe rozmiary, ale po kliknięciu powinien pokazać się pełny rozmiar) :|
Ostatnio edytowano 26 cze 2010, 13:10 przez koluk, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez s4v4g3 » 25 cze 2010, 20:07

No niezłe:D
Tylko większy wymiar by się przydał.
W czym to robiłeś?
Spróbuj rozdzielczość obrazka zwiększyć w tym co robiłeś.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez koluk » 26 cze 2010, 13:11

...w AutoCadzie a później eksportowałem do jpg przez tiff
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez lklpl » 26 cze 2010, 13:42

wiec jestem po czyszczeniu takiego zacisku ,co to dalo ,dalo to ze nic nie piszczy nie wydobywa sie juz zaden dzwiek ale problem nie odbijania hamulca nadal pozostal,tarcza se nagrzewa felga jest az goraca wiec umowilem sie na wymiane tego zacisku.Zauwazylem jedno spostrzezenie:ten hamulec blokuje sie tylko wtedy kiedy uzywam hamulca recznego ,po spuszczeniu samochodu z recznego mialem problem zeby nim ruszyc ale po chwili sie odblokowalo wszystko,wiec moze to jest problem recznego ze nie odbija??choc mechanik stwierdzil ze zacisk jest do wymiany <płacze> w sumie 180 funtow w tym klocki jeszcze wymienie bo juz nie duzo icho zostalo od tego tarcia
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 21:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez pandryszkiewicz » 5 lip 2010, 13:38

Witam posiadam mazde 6 2.0diesel 136 z 2003 roku...dzis bylem na przegladzie i wykryto w mojej madzi taki problem mianowicie...gdy zaciagana jest dzwignia hamulca reczneg trzyma tylko prawy [jaki?] docisk!!natomiast lewy prawie w ogole nie trzyma...mechanik pow.ze trzeba wymienic caly docisk..czy to napewno konieczne? moze wystarczy przeczyscic i wyregolowac??jesli w ogole to mozliwe.. jesli ktos mial taki problem prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez szatek » 5 lip 2010, 15:18

Też mam taki problem. Z rozmowy z mechanikiem dowiedziałem się, że czeka mnie regeneracja/wymiana zacisku. Stwierdził, że prawdopodobnie wyrobił mi się sworzeń lub trzpień od ręcznego – dodam, że z hydraulicznym nie mam problemu.

Kto wie, czy nie zabiorę się za to wraz z moim dzielnym mechanikiem.. Znalazłem fotorelację od 626:

viewtopic.php?f=128&t=14324&hilit=budowa+zacisku

Pytanie do speców: czy zacisk w 6 jest podobny do tego z fotorelacji?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron