Strona 1 z 1

Parametry prawidłowej zbieżności – ustawianie zbieżności

PostNapisane: 15 kwi 2008, 19:33
przez Wojo
Bardzo prosze kto może szybko podrzucić mi parametry proawidłowego ustawienia kół przód i tył (zbiżności) wlasnie jestem na warsztacie i komputer nie widzi Mazdy, tak wiec jesli ktos jest łaskaw to bardzo prosze i dziekuje.

PostNapisane: 15 kwi 2008, 20:31
przez bziko98
nie wiem czy w europie jest taki sam, znalazłem do wersji NA

http://www.mizo.pl/pliki/7331/alignment.jpg

PostNapisane: 16 kwi 2008, 07:55
przez martinpl
podawalem juz to na forum, podam jeszcze raz :)

dane z infotecha

Obrazek

PostNapisane: 16 kwi 2008, 11:07
przez Wojo
<jupi> bardzo dziekuje. A co do ustawiania zbieznosci to w komputerze były dane do Mazdy które sie okazały zupełna bzdurą i co sie okazało na j. próbnej auto kosmos kierownica w lewo auto w prawo itp. teraz ustawiłem wszystko co do ideału i niestety łudziłem sie ze bedzie super jest jak przewidywałem – zbacza dalej w prawo, nieststey nie da sie juz chyba nic zrobic, mozna jeszcze podciagnac troche tyłem ale bedzie brało opony, tak wiec mazda zbaczała, zbacza i bedzie (stare modele) w prawo, taki model. Ale martwi mnie niestety nadal wariowanie zegarów z którymi nie umiem sobie poradzić i to jest najwiekszy problem.

PostNapisane: 16 kwi 2008, 11:48
przez Pawnik
Wojo napisał(a):zbacza i bedzie (stare modele) w prawo, taki model.

Moja, tez stary model a nie jest zboczona ani na milimetr :D

PostNapisane: 16 kwi 2008, 17:28
przez Wojo
Ale jak widzisz po wielu postach i sygnałach, Mazdy zbaczaja w prawo i to jest juz raczej reguła którą Ty jestes wyjątkiem, za co gratuluje:).

PostNapisane: 16 kwi 2008, 17:43
przez martinpl
u mnie tez nie sciaga, ale moja jest po akcji serwisowej wymiany lozyskowania mocowania kolumny, podobno to ma jakis wplyw :)

PostNapisane: 23 sty 2009, 11:09
przez madzia6
martinpl napisał(a):podawalem juz to na forum, podam jeszcze raz

dane z infotecha



witam i prosze o odniesenie sie do moich wynikow z badania auta, wlasnie przyjechalem i oto wyniki, z gory dzieki

kat PK lewa -0,49minut , prawa (-0,05minut)
kat WSZ lewa 3.30 prawa 4.58
zbieznosc lewa 0.04 , prawa 0.6
kat PSZ lewa 5.03 , prawa 4.26
suma katow PK i PSZ lewa 4.14 , prawa 4.21

roznica katow PK l-p ( -0,44)
roznica katow WSZ L-P ( -1,29)
roznica katow (0,37)
zbieznosc sumaryczna (0,10)

i jeszcze podam tyl

kat PK lewa -1.19 , prawa -1.04
zbieznosc lewa 0,15 , prawa -0,02

roznica katow PK L-P -0,15
zbieznosc sumaryczna 0,14
kat znoszenia 0,08

prosze w miare mozliwosc podac czy jest jakas wartosc ktora jest duzo za duza i moze powodowac na zachowanie sie auta na nierownosciach (nie chodzi mi o siaganie auta!)

PostNapisane: 14 lut 2009, 12:02
przez madzia6
no i co brak jakiegos fachowca na forum aby mogl sie ustosunkowac do moich danych z badania, chcialbym wiedziec czy parametry wszystkie sa OK czy nalezy cos tam poprawic albo sprawdzic

PostNapisane: 15 lut 2009, 12:58
przez Enduro
Wojo napisał(a):...Ale martwi mnie niestety nadal wariowanie zegarów z którymi nie umiem sobie poradzić i to jest najwiekszy problem.

to typowe zachownie,
jak bateria jest kiepska...do wymiany
ma ona za niskie napięcie/spadek...najczęsciej przy zapalaniu silnika
podmień ją na próbe!
a mostkowanie kablami, nie daje pożądanego efektu!
pozdr.
E.

PostNapisane: 21 mar 2009, 15:41
przez jarekcki
witam, mam problem dot. zbieżności a w zasadzie ustawienia kierownicy w pozycji poziomej po wymianie przekładni kierownicy. Jest odchylona od poziomu w lewo tak, że obrazowo rzecz ujmując, godzina 3 na kole powędrowała na godzinę 10. Na drążach nie można tego ustawić, ponoć trzeba coś zrobić na wielowypuście, ale mechanicy z kolei mówią, że maglownicę do tego wielowypustu można włożyć tylko w jednym położeniu. Z kolei nie chcę przestawiać koła kierowniczego bo poduszka, tempomat, sterowanie radiem – boję się, że coś mi ppopieprzą. Czy rzeczywiście jedni odsyłają mnie do drugich bo nie chce im się tego robić? czy rzeczywiście tą maglownicę można zamontować tylko i wyłącznie w jednym położeniu?
Pliss o odpowiedź.

PostNapisane: 21 mar 2009, 15:42
przez jarekcki
sorry nie dodałem, do dotyczny mazdy 6 (bo mam jeszcze dwójkę)

Re: Parametry prawidłowej zbieżności – ustawianie zbieżności

PostNapisane: 1 lip 2010, 22:04
przez andrzej129
witam czy moze ktos sie orientuje ile kosztuje i gdzie najlepiej zrobic zbieznosc (interesuja mnie okolice jastrzebia zdroju ,bielska-B. lub lublina).Moje autko choc to dziwi miejscowych mechanikow ze ten rocznik tez ciagnie na prawo zciera rowniez oponki po zewnetrznych krawedziach.I wlasciwie to tylko zcieranie mnie martwi bo szkoda opon (mam 40 tys,oryginalne opony z alus).Mysle ze to zbieznosc.

GG/GY Team – czyli szybkie pytania i luzne rozmowy o naszych szostkach.

PostNapisane: 11 kwi 2011, 17:10
przez hehehe
Witam, kupiłem Mazdę, która przednim lewym kołem uderzyła w krawężnik i to dosyć mocno, bo kierownica lekko się przekrzywiła i alufelga uszkodziła. Na ustawieniu geometrii ustawiono mi tak zbieżnośćhttp://img845.imageshack.us/f/dsc02467bk.jpg/ Czy jest to dobre zestrojenie?

Re: Parametry prawidłowej zbieżności – ustawianie zbieżności

PostNapisane: 12 kwi 2011, 14:51
przez agnostyk
andrzej129 napisał(a):witam czy moze ktos sie orientuje ile kosztuje i gdzie najlepiej zrobic zbieznosc (interesuja mnie okolice jastrzebia zdroju ,bielska-B. lub lublina).Moje autko choc to dziwi miejscowych mechanikow ze ten rocznik tez ciagnie na prawo zciera rowniez oponki po zewnetrznych krawedziach.I wlasciwie to tylko zcieranie mnie martwi bo szkoda opon (mam 40 tys,oryginalne opony z alus).Mysle ze to zbieznosc.


Zdecydowanie sprawdź zbieżność i kąty.

Tutaj masz link do tematu o ściąganiu viewtopic.php?f=60&t=36589&p=1967770#p1967770

na ostatniej stronie masz post od jarmo. Podaje namiary do speca w Katowicach u którego robił.

Re: Parametry prawidłowej zbieżności – ustawianie zbieżności

PostNapisane: 23 sie 2012, 11:22
przez ralfvip
Witam
Może komuś się przyda:
Rozdział TD-8: Suspension
Obrazek
Pozdrawiam