W trakcie przyspieszania wyskakuje 5 bieg
Czy może ktoś mi doradzić jaka jest przyczyna wyskakiwania 5 biegu przy gwałtownym przyspieszaniu ? Szczególnie zauważyłem to przy jeździe pod górkę. Bieg nie wyskakuje trzymając dźwignie zmiany biegów ręką. W trakcie jazdy puszczając i dodając gaz na przemian można zauważyc jak dźwignia porusza się w przód tył o 2 – 3 mm. Od dźwigni zmiany biegów wychodzą dwie linki do skrzyni biegów, czy wystarczy wyregulować którąś z nich, jeśli tak to gdzie i którą ? Czy jest to awaria skrzyni biegów ? Z góry dziękuję za pomoc.
-
blazej
Regulacja linek ( moze pomoc ) lub naprawa skrzyni ( co jest mało opłacalne )blazej napisał(a):Czy może ktoś mi doradzić jaka jest przyczyna wyskakiwania 5 biegu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Regulacja linek ( moze pomoc )
Tak dla uzupełnienia informacji: w samochodach z wybieraniem biegów "bezlinkowym", często za podobne zjawiska odpowiadaja poduszki.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Mam obecnie taka szostke z tym problemem – sprawdzę czy regulacja coś pomoze.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dziękuję za kilka sugestii. Jaksa, jeśli regulacja linek coś pomoże to proszę o wskazówki jak to zrobić i w którym miejscu ? Co do poduszek jest możliwość jakiegoś konkretnego badania aby wykazać, że to właśnie poduszki powodują wyskakiwanie 5 biegu ? Jedyne co mogę stwierdzić, to że właśnie silnik na nich pracuje w trakcie dodawania i puszczania gazu (dźwignia zmiany biegów przesuwa się przód tył 2-3 mm) jak opisałem powyżej.
-
blazej
W CiTD nie....magicadm napisał(a):czy w M6 nie da rady "naprawić" 5-tego biegu bez wyciągania i rozbierania całeś skrzynki
W przypadku ktory przed chwilka robiłem nic nie dało ( skrzynia do wyjecia ) skoro bieg sie zapina i lewarek nie stawia oporu wine ponosi przesuwka ktora jest deczko wytarta.blazej napisał(a):jeśli regulacja linek coś pomoże
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Predzej wymieniał skrzynie ..... cały cykl naprawy + czesci to spora gotowka wiec skrzynia od pewnego importera bedzie tansza.makj1 napisał(a):będziesz to naprawiał
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie Napisałem na PWmakj1 napisał(a):Jaksa a możesz w przybliżeniu podac koszta tej zabawy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Miałem identyczny problem z moja mazdą. Wypadał mi 5-ty bieg. W serwisie oczywiscie nie udało się tego odtworzyć. Wkrótce skrzynia się popsuła. Dobrze, że auto było na gwarancji – wymiana kosztowałaby mnie prawie 4000USD. Okazało się, że wina była fabryczna – skrzynia biegów zamiast 2 litrów płynu miała 250ml. Wycieku nie stwierdzono. Podobno zdarza się to tak rzadko, że taniej wychodzi wymienić skrzynię już w trakcie eksploatacji niż w trakcie produkcji. Moja mazda była jednak wyprodukowana w USA, gdzie normy jakościowe są niższe niż w Japonii.
Miałem identyczny problem z moja mazdą. Wypadał mi 5-ty bieg. W serwisie oczywiscie nie udało się tego odtworzyć. Wkrótce skrzynia się popsuła. Dobrze, że auto było na gwarancji – wymiana kosztowałaby mnie prawie 4000USD. Okazało się, że wina była fabryczna – skrzynia biegów zamiast 2 litrów płynu miała 250ml. Wycieku nie stwierdzono. Podobno zdarza się to tak rzadko, że taniej wychodzi wymienić skrzynię już w trakcie eksploatacji niż w trakcie produkcji. Moja mazda była jednak wyprodukowana w USA, gdzie normy jakościowe są niższe niż w Japonii.
- Od: 2 cze 2006, 19:25
- Posty: 45
- Skąd: Kobiór/Łask
- Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi
Witam
Mam taki sam problem z wyskakującą 5-tką. Jak sobie poradziliście z tym problemem. Dodam tylko że włancza się też lampka od poduszek. Mignie 4 razy chwila przerwy, powtóży tak kilka razy po czym świeci cały czas. Dowiedziałem się od jednego mechanika że to może być jakiś kod.
Mam taki sam problem z wyskakującą 5-tką. Jak sobie poradziliście z tym problemem. Dodam tylko że włancza się też lampka od poduszek. Mignie 4 razy chwila przerwy, powtóży tak kilka razy po czym świeci cały czas. Dowiedziałem się od jednego mechanika że to może być jakiś kod.
-
remik1500
Witamm
Mam ten sam problemm z wyskakującą 5-tką ale w anglikuu . Moze ktos powiedziec gdzie ta regulacja tych linekk od zmiany biegów i jak zie za to zabracc ??
Mam ten sam problemm z wyskakującą 5-tką ale w anglikuu . Moze ktos powiedziec gdzie ta regulacja tych linekk od zmiany biegów i jak zie za to zabracc ??
-
ArturoDay
Witam,
i mnie dopadło to samo, wybija 5'ty bieg, w jednym z serwisów mi powiedziano, że to wina zbyt małej ilości oleju w skrzyni i na wskutek tegu zaciera się synchronizator 5'tego biegu (chyba tak sie to nazywa). Nie wiem czy tak rzeczywiście jest, ale taka przypadłość nie powinna mieć miejsca w takiej klasie auta.
ale powiedzcie jak poradziliście sobie z tym problemem bo wymiana skrzyni na używaną bez gwarancji, że za chwile problem się znowu pojawi jest mało komfortowa
pzdr
i mnie dopadło to samo, wybija 5'ty bieg, w jednym z serwisów mi powiedziano, że to wina zbyt małej ilości oleju w skrzyni i na wskutek tegu zaciera się synchronizator 5'tego biegu (chyba tak sie to nazywa). Nie wiem czy tak rzeczywiście jest, ale taka przypadłość nie powinna mieć miejsca w takiej klasie auta.
ale powiedzcie jak poradziliście sobie z tym problemem bo wymiana skrzyni na używaną bez gwarancji, że za chwile problem się znowu pojawi jest mało komfortowa
pzdr
-
MM
MM napisał(a):wymiana skrzyni na używaną bez gwarancji, że za chwile problem się znowu pojawi jest mało komfortowa
Niby niektórzy daja gwarancję, ale rozruchową tylko
Ja bym chyba jednak rozebrał i naprawił – przynajmniej wiesz co masz....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Niby masz racje ale cała naprawa to koszt rzedu 3000 zł ( i masz cały czas stare inne biegi – wymieniasz tylko V ) Obecnie zakupiłem skrzynie do CiTD dla klienta po 40 tysiach za 1900 zł do benzyny 2.3 VI biegowa po 15 tysiącach kosztuje 1700 zł ( od pewnego importera )magicadm napisał(a):Ja bym chyba jednak rozebrał i naprawił – przynajmniej wiesz co masz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W nawiązaniu to tematu to czy w Waszych mazdach 6 diesel gdy się przytrzyma ręką lewarek na piątym biegu ( oczywiscie w czasie jazdy) to u mnie wystepują bardzo odczuwalne drgania na lewarku ale gdy zdejme rękę to nie widać aby dźwignia drżała. ?
Założyłem temat o narastajacym hałasie w czasie jazdy.Link j/n
http://www.forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54935
i myślę czy czasami nie jest to wina "wysiadającej skrzyni biegów".
Założyłem temat o narastajacym hałasie w czasie jazdy.Link j/n
http://www.forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=54935
i myślę czy czasami nie jest to wina "wysiadającej skrzyni biegów".
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
witam
oddaje auto w poniedzialek do warsztatu by zrobili mi ta "piantke" przyjemnosc bedzie mnie kosztowala 825funtow w tej cenie maja wymienic synchronizator, sprzenglo i kolo masowee mechanik sie uparll trudno sie mowii angielskie podejscie do pracy auto maja robic caly tydzienn ( 79880 mil to 130tys km czy jest sens wymieniac sprzenglo i kolo masowe przy takim przebieguu ? )
oddaje auto w poniedzialek do warsztatu by zrobili mi ta "piantke" przyjemnosc bedzie mnie kosztowala 825funtow w tej cenie maja wymienic synchronizator, sprzenglo i kolo masowee mechanik sie uparll trudno sie mowii angielskie podejscie do pracy auto maja robic caly tydzienn ( 79880 mil to 130tys km czy jest sens wymieniac sprzenglo i kolo masowe przy takim przebieguu ? )
-
ArturoDay
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6