W trakcie przyspieszania wyskakuje 5 bieg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krisu80 » 4 cze 2009, 14:18

no wiec tak jesli to faktycznie mechanika to powiem tak ze w moim pierwszym aucie maluch z 84 skrzynia wytrzymala dluzej:) tak wiec jak juz pisalem wymienialem skrzynie niecale poltora roku temu no i faktem by bylo to ze to by musiala byc jakas wada fabryczna czy cos w tym stylu. Oezwe sie jak zdiagnozuje problem. Pozdrowienai
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:44
Posty: 6

Postprzez Enduro » 4 cze 2009, 15:06

krisu80 napisał(a): tak wiec jak juz pisalem wymienialem skrzynie niecale poltora roku temu no i faktem by bylo to ze to by musiala byc jakas wada fabryczna

szkoda ze nie rozebrales jej i popatrzyles co jest co..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez czyczu » 8 cze 2009, 15:05

Auto w warsztacie..... padła diagnoza....pęknięta obudowa skrzyni biegów :( Stąd wyciek :/
Kupiłem juz używkę "niby" po 140 tysiącach przebiegu w stanie "idealnym" – 900zł :(
Mam nadzieję że będzie OK, olej na dzień dobry będzie w niej wymieniony, bo juz kupiłem :P (miał iść do obecnej skrzyni)
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez majchi » 23 sie 2009, 16:51

U mnie siadlo trybo piatego biegu. Podobno tylko do sprowadzenia a koszt to 1000zl:|
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 11:48
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97

Postprzez Enduro » 23 sie 2009, 19:19

majchi napisał(a):U mnie siadlo trybo piatego biegu. |

wodzik!?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez majchi » 23 sie 2009, 21:22

Enduro napisał(a):wodzik!?
E.


Nie mam pojecia, mechanik powiedzial ze mam kupic trybo
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 11:48
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97

Postprzez krisu80 » 31 sie 2009, 07:37

faktycznie to nie brak oleju tylko mechanika. Doradzono mi wymiane skrzyni tak wiec robie do tego przymiarke a na raznie przytrzymuje piatke podczas jazdy:)

Niestety pojawil sie kolejny problem w tym ponoc niezawodnym samochodzie. Tak wiec silnik klekocze ale nie caly czas tylko niekiedy czemu towarzyszy czarna chmura dymu za autem. Jakie moga byc przyczyy
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:44
Posty: 6

Postprzez Enduro » 31 sie 2009, 10:53

krisu80 napisał(a):silnik klekocze ale nie caly czas tylko niekiedy czemu towarzyszy czarna chmura dymu za autem. Jakie moga byc przyczyy

moze EGR szwanuje..zacina sie?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krisu80 » 5 wrz 2009, 00:20

sory ale jestem zielony w mechanice i nie mam pojecia co to jest EGR?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:44
Posty: 6

Postprzez Enduro » 5 wrz 2009, 10:31

krisu80 napisał(a):sory ale jestem zielony w mechanice i nie mam pojecia co to jest EGR?

szukaj!
na forum znajdziesz..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 5 wrz 2009, 13:55

krisu80 napisał(a):Niestety pojawil sie kolejny problem w tym ponoc niezawodnym samochodzie.

Kto Ciebie tak okłamał ??? ;)
krisu80 napisał(a):jestem zielony w mechanice i nie mam pojecia co to jest EGR?

W takim razie jak najszybciej oddaj autko w ręce mechanika, który ma doświadczenie w M6 CITD
Dodatkowo pewnie i wtryski kalibracji wymagają
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 5 wrz 2009, 15:02

magicadm napisał(a):W takim razie jak najszybciej oddaj autko w ręce mechanika, który ma doświadczenie w M6 CITD

to jest najlepsze zalecenie!
tylko czy takiego fachowca znajdziesz okolicy ....?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez makj1 » 5 wrz 2009, 20:21

n o i co w końcu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez Snickers84 » 21 wrz 2009, 22:34

Też mam problem z 5 biegiem, ale wydaje mi się, że nie jest to wina synchronizatora, ani wyrobionej skrzyni. Bieg zapina się bardzo ładnie, bez oporów i zgrzytów oraz wyskakuj tylko w jednej sytuacji, mianowicie przy przyspieszaniu. Na 5-tym biegu przy hamowaniu i przyspieszaniu wyraźnie widać, że lewarek zmiany biegów wychyla się do przodu i do tyłu. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale gdyby była to wina wypracowanych elementów skrzyni bieg wypadał by także przy hamowaniu silnikiem.
Snickers84
 

Postprzez Enduro » 21 wrz 2009, 23:41

"wydaje mi się, że nie jest to wina synchronizatora"
mylisz sie, to wina jego....

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez hurricane108 » 20 paź 2010, 20:28

U mnie dzieje sie to samo :/
Zaczelo sie jak wymienilem olej na nowy, z Halfordsa. <glupek2>
Wlalem ponad 2.5 litry a ponoc ma wejsc tylko 2.3 :|
Ostatnio wymienilem olej ponownie, tym razem na zalecany Castrol TAF-X 75W90.
Nic nie pomoglo.
Auto ma przejechane 152k mil. Pelna historia serwisowa.
Wydaje mi sie, ze ktos mu dobrze doradzil, aby sprzedal przed tym jak sie zacznie wszystko psuc...
I trafilo na mnie :/

Wlasnie udaje sie na wymiane rozrzadu (pasek, rolki, pompa wody i napinacz).
Jezeli dojdzie do tego skrzynia, to zaczne zgrzytac zebami :|
hurricane108
 

Postprzez gwiazdor » 3 maja 2011, 16:00

winą wyskakującego piątego biegu mazda 626 mx6 20 ge jest częśc znajdująca się za pierwszym metalowym deklem znajdującym się od strony koła dekiel jest przeważnie czarny trzeba opuścić skrzynie na jednej śrubie która znajduje sie przy baterii odkręcić dekiel kluczem nr 10 zdjąć i w tedy widzimy po prawej stronie bolec a na nim widełki które trzymają okrągły oring nie wiem jak to się nazywa ale tą część trzeba tylko wymienić pozdro
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 07:32
Posty: 5
Skąd: brzozowa
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez Ghostraw » 10 maja 2011, 14:33

Witam, jako, że to mój pierwszy post chciałem się z Wszystkimi przywitać. A teraz do rzeczy zauważyłem w mojej m6 tą sama dolegliwość opisywaną w tym poście. A mianowicie przesuwający się drążek na 5 biegu. Na razie na szczęście nie wyskakuje, ale z tego co tu piszecie to najprawdopodobniej tak się to skończy. Więc moje pytanie czy u kogoś zdiagnozowali w 100% czym to jest spowodowane i jak usunąć tą usterkę ?
Ghostraw
 

Postprzez Enduro » 13 maja 2011, 13:28

na ogół wyskakiwanie biegu, najczęściej tego ostatniego/najwyższego, jest najintensywniejsze używanie go przy długich trasach, przez co następuje wyeksplatowanietzw. wodzika, czyli podzespołu odpowiedzialnego za przytrzymywanie biegu w pozycji obciążenie/zapięcia w skrzyni i nie ma na to rady, poza wymianą.
kończy się to wymianą nie tylko jego elementu skrzyni, bo po jej rozebraniu zawsze pojawiają się inne rzeczy, jak łożyska itp warte wymiany, i w takim przypadku sugeruje raczej wymiane kpl. skrzyni z niewielkim przebiegiem, koniecznie z rzetelnego źródła.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ruper_323f » 20 lis 2011, 23:37

No i są pierwsze problemy po zakupie mojej upragnionej Madzi 6. Niestety wyskakuje 5 bieg przy przyspieszeniu. Jak jadę spokojnie to się trzyma i nie wylata, a jak depnę to pstryk i na luz . Czytałem posty na forum o tej przypadłości, są dosyć stare. Czy ktoś naprawił ten feler bez wymiany skrzyni, czy do się to naprawić? <co?>
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6