W trakcie przyspieszania wyskakuje 5 bieg
no wiec tak jesli to faktycznie mechanika to powiem tak ze w moim pierwszym aucie maluch z 84 skrzynia wytrzymala dluzej:) tak wiec jak juz pisalem wymienialem skrzynie niecale poltora roku temu no i faktem by bylo to ze to by musiala byc jakas wada fabryczna czy cos w tym stylu. Oezwe sie jak zdiagnozuje problem. Pozdrowienai
- Od: 31 maja 2009, 23:44
- Posty: 6
krisu80 napisał(a): tak wiec jak juz pisalem wymienialem skrzynie niecale poltora roku temu no i faktem by bylo to ze to by musiala byc jakas wada fabryczna
szkoda ze nie rozebrales jej i popatrzyles co jest co..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Auto w warsztacie..... padła diagnoza....pęknięta obudowa skrzyni biegów Stąd wyciek :/
Kupiłem juz używkę "niby" po 140 tysiącach przebiegu w stanie "idealnym" – 900zł
Mam nadzieję że będzie OK, olej na dzień dobry będzie w niej wymieniony, bo juz kupiłem (miał iść do obecnej skrzyni)
Kupiłem juz używkę "niby" po 140 tysiącach przebiegu w stanie "idealnym" – 900zł
Mam nadzieję że będzie OK, olej na dzień dobry będzie w niej wymieniony, bo juz kupiłem (miał iść do obecnej skrzyni)
- Od: 19 mar 2009, 13:49
- Posty: 56
- Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
- Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.
majchi napisał(a):U mnie siadlo trybo piatego biegu. |
wodzik!?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
faktycznie to nie brak oleju tylko mechanika. Doradzono mi wymiane skrzyni tak wiec robie do tego przymiarke a na raznie przytrzymuje piatke podczas jazdy:)
Niestety pojawil sie kolejny problem w tym ponoc niezawodnym samochodzie. Tak wiec silnik klekocze ale nie caly czas tylko niekiedy czemu towarzyszy czarna chmura dymu za autem. Jakie moga byc przyczyy
Niestety pojawil sie kolejny problem w tym ponoc niezawodnym samochodzie. Tak wiec silnik klekocze ale nie caly czas tylko niekiedy czemu towarzyszy czarna chmura dymu za autem. Jakie moga byc przyczyy
- Od: 31 maja 2009, 23:44
- Posty: 6
krisu80 napisał(a):silnik klekocze ale nie caly czas tylko niekiedy czemu towarzyszy czarna chmura dymu za autem. Jakie moga byc przyczyy
moze EGR szwanuje..zacina sie?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krisu80 napisał(a):sory ale jestem zielony w mechanice i nie mam pojecia co to jest EGR?
szukaj!
na forum znajdziesz..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krisu80 napisał(a):Niestety pojawil sie kolejny problem w tym ponoc niezawodnym samochodzie.
Kto Ciebie tak okłamał ?
krisu80 napisał(a):jestem zielony w mechanice i nie mam pojecia co to jest EGR?
W takim razie jak najszybciej oddaj autko w ręce mechanika, który ma doświadczenie w M6 CITD
Dodatkowo pewnie i wtryski kalibracji wymagają
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):W takim razie jak najszybciej oddaj autko w ręce mechanika, który ma doświadczenie w M6 CITD
to jest najlepsze zalecenie!
tylko czy takiego fachowca znajdziesz okolicy ....?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Też mam problem z 5 biegiem, ale wydaje mi się, że nie jest to wina synchronizatora, ani wyrobionej skrzyni. Bieg zapina się bardzo ładnie, bez oporów i zgrzytów oraz wyskakuj tylko w jednej sytuacji, mianowicie przy przyspieszaniu. Na 5-tym biegu przy hamowaniu i przyspieszaniu wyraźnie widać, że lewarek zmiany biegów wychyla się do przodu i do tyłu. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale gdyby była to wina wypracowanych elementów skrzyni bieg wypadał by także przy hamowaniu silnikiem.
-
Snickers84
"wydaje mi się, że nie jest to wina synchronizatora"
mylisz sie, to wina jego....
E.
mylisz sie, to wina jego....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
U mnie dzieje sie to samo :/
Zaczelo sie jak wymienilem olej na nowy, z Halfordsa.
Wlalem ponad 2.5 litry a ponoc ma wejsc tylko 2.3
Ostatnio wymienilem olej ponownie, tym razem na zalecany Castrol TAF-X 75W90.
Nic nie pomoglo.
Auto ma przejechane 152k mil. Pelna historia serwisowa.
Wydaje mi sie, ze ktos mu dobrze doradzil, aby sprzedal przed tym jak sie zacznie wszystko psuc...
I trafilo na mnie :/
Wlasnie udaje sie na wymiane rozrzadu (pasek, rolki, pompa wody i napinacz).
Jezeli dojdzie do tego skrzynia, to zaczne zgrzytac zebami
Zaczelo sie jak wymienilem olej na nowy, z Halfordsa.
Wlalem ponad 2.5 litry a ponoc ma wejsc tylko 2.3
Ostatnio wymienilem olej ponownie, tym razem na zalecany Castrol TAF-X 75W90.
Nic nie pomoglo.
Auto ma przejechane 152k mil. Pelna historia serwisowa.
Wydaje mi sie, ze ktos mu dobrze doradzil, aby sprzedal przed tym jak sie zacznie wszystko psuc...
I trafilo na mnie :/
Wlasnie udaje sie na wymiane rozrzadu (pasek, rolki, pompa wody i napinacz).
Jezeli dojdzie do tego skrzynia, to zaczne zgrzytac zebami
-
hurricane108
winą wyskakującego piątego biegu mazda 626 mx6 20 ge jest częśc znajdująca się za pierwszym metalowym deklem znajdującym się od strony koła dekiel jest przeważnie czarny trzeba opuścić skrzynie na jednej śrubie która znajduje sie przy baterii odkręcić dekiel kluczem nr 10 zdjąć i w tedy widzimy po prawej stronie bolec a na nim widełki które trzymają okrągły oring nie wiem jak to się nazywa ale tą część trzeba tylko wymienić pozdro
- Od: 19 kwi 2009, 07:32
- Posty: 5
- Skąd: brzozowa
- Auto: mazda 6 2.3
Witam, jako, że to mój pierwszy post chciałem się z Wszystkimi przywitać. A teraz do rzeczy zauważyłem w mojej m6 tą sama dolegliwość opisywaną w tym poście. A mianowicie przesuwający się drążek na 5 biegu. Na razie na szczęście nie wyskakuje, ale z tego co tu piszecie to najprawdopodobniej tak się to skończy. Więc moje pytanie czy u kogoś zdiagnozowali w 100% czym to jest spowodowane i jak usunąć tą usterkę ?
-
Ghostraw
na ogół wyskakiwanie biegu, najczęściej tego ostatniego/najwyższego, jest najintensywniejsze używanie go przy długich trasach, przez co następuje wyeksplatowanietzw. wodzika, czyli podzespołu odpowiedzialnego za przytrzymywanie biegu w pozycji obciążenie/zapięcia w skrzyni i nie ma na to rady, poza wymianą.
kończy się to wymianą nie tylko jego elementu skrzyni, bo po jej rozebraniu zawsze pojawiają się inne rzeczy, jak łożyska itp warte wymiany, i w takim przypadku sugeruje raczej wymiane kpl. skrzyni z niewielkim przebiegiem, koniecznie z rzetelnego źródła.
pozdr.Enduro
kończy się to wymianą nie tylko jego elementu skrzyni, bo po jej rozebraniu zawsze pojawiają się inne rzeczy, jak łożyska itp warte wymiany, i w takim przypadku sugeruje raczej wymiane kpl. skrzyni z niewielkim przebiegiem, koniecznie z rzetelnego źródła.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No i są pierwsze problemy po zakupie mojej upragnionej Madzi 6. Niestety wyskakuje 5 bieg przy przyspieszeniu. Jak jadę spokojnie to się trzyma i nie wylata, a jak depnę to pstryk i na luz . Czytałem posty na forum o tej przypadłości, są dosyć stare. Czy ktoś naprawił ten feler bez wymiany skrzyni, czy do się to naprawić?
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6